C-kasetti - kulttimedia

C-kasetti - kulttimedia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 22 Marras 2010 14:34

C-kasetin voimakkain ominaisuus tätä nykyä taitaa olla camp-humoristinen. Mitä huonompi ja ontuvampi kasetti, sitä hauskempaa.

Näin tosiaan uutisissa jutun, että Helsingin M-Barissa järjestetään c-kasetti-iltoja ja teki mieli kaivella omiakin arkistoja. Taustamusana hyvä vaihtoehto Spotifylle. :virnu:

Kasetille on eduksi, jos sitä soitetaan huonolla vehkeellä liian kovaa. Kaikki häiriöt ovat toivottavia. :virne:

Tällä hetkellä menossa "Lambada Dance Party" vuodelta ?. Sisältää taatusti epäaidon "Lambadan", espanjalaista (?) bilemusaa ja Samantha Foxiakin vähän (laulavat tissit aikanaan :keijo: ).
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: C-kasetti - kulttimedia

ViestiKirjoittaja dena » Ma 22 Marras 2010 16:31

Itekkin joku aika sitten yllätyin, että c-kasetti voi ihan hyvin joissain piireissä. Varsinkin ambient/drone-artistit käyttää niitä aika paljonkin musansa julkaisemiseen. Niihin kun pieni kasettisuhnailu ei oo kun hyvä asia :D Ja ohan ne vissiin ihan pirun halpoja tehä kun jenkkilästä voi tilata 6$:lla postikuluineen. Ja eikös aika moni firma tee ihan kunnollisia vehkeitäkin niitten kuuntelemiseen nykyään. Esim. Marantz sun muut. Pitäs itekkin varmaan hommata jotku kunnolliset välineet ja ruveta taas soittamaan kasetteja kun tarjontakin on sen verran hyvää. Just nimenomaan tuo ambient/drone tarjonta.
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 22 Marras 2010 18:27

Älä nyt. Absoluuttinen Nollapistekin julkaisee juhlajulkaisunsa pelkästään C-kasetilla. Ei se formaatti vielä ihan kuollut ole. :superhymy:

tjeu
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 02 Joulu 2010 23:07

Ostin juuri viime viikolla keikalta Vauva-yhtyeen vasta julkaistun kasetin. :keijo: En ole vielä päässyt sitä kuuntelemaan, koska mun stereoiden kasettisoitin ei enää toimi. Työkaveri kyllä lupasi tuoda mulle tarpeettoman soittimensa, sitä odotellessa täytyy varmaan mennä johonkin kylään kuuntelemaan kasettia. :keijo:

Nollapisteen kasettia odotellessa. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja dena » Su 05 Joulu 2010 01:58

Go kasetti-people!! Nyt sitä c-nauhaa :virne:
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 23 Joulu 2010 11:55

Jee, pääsin vihdoin kuuntelemaan mun kasettia! :superhymy:

Kotikotoa löytyi mun ensimmäinen oma soitin, hieno punainen my first Sony Walkman, jossa on olkahihna ja ikkuna, josta näkee koneistoon sisälle. Olen näemmä myös liimannut siihen sydänkuvioisen nimitarran. :keijo: Soitin vieläpä toimii aivan moitteetta. :D
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 23 Joulu 2010 12:23

Tosta olkahihnasta oon kyllä kade. Mulla oli vaan semmonen vyöklipsi, joka sai näyttämään dorkalta. :(
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 23 Joulu 2010 12:32

Harmi muuten, että alkuperäiset punaiset kuulokkeet eivät ole enää tallella :(
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 23 Joulu 2010 12:33

Mun eka oli siskolta peritty turkoosin värinen. En muista yhtään minkä merkkinen se oli. :(
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 25 Joulu 2010 23:24

Kun tuli ne uutiset Sonyn suunnitelmista lopettaa Walkmanien valmistus, iski tarve C-kasettinostalgiafiilistelyyn. Olohuoneen hyllystön kassuosastolta kaivelin sitten Pink Floydin Animalsin ja kotikopioidun (tod.näk. äiti ollut asialla) Leonard Cohenin The Futuren. Cohenin pistin soimaan. On siinä vaan oma hohtonsa kaseteissa. Se camp-puoli nostalgiatrippailusta jäi puuttumaan että kasetti ei vouannut, kuulunut läpi tai muuten sekoillut ollenkaan. Ja kyseessä ties kuinka vanha kasetti (no, korkeintaan vuodelta 1992, kun ko. levy ilmestyi).
Pink Floyd on vielä fiilistelemättä. Jos ei ole mikään uudelleenjulkaisu mihin ei ole merkitty uudemman julkaisun vuotta, niin sitten ihan alkuperäinen vuodelta 1977. :D

Siinä samalla tuli hinku kaivaa oma Walkman taas esille. Eihän sitä sitten mistään löytynyt, kun olin lainannut sitä. No, tänään sain sen sitten takaisin joulukahvittelukyläilyn yhteydessä.
Vanha kunnon WM-EX 500! :)
Tai no, ei se nyt NIIN vanha ole, jostain 90-luvun lopulta.
Kuva
Kuva
Täs on oikein GROOVE, auto reverse ja MEGA BASS! :keijo:

Nyt eikun tekemään parit kokoelmakassut ja fiilistelemään kaupunnille. :peukut:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 25 Joulu 2010 23:55

Auto reverse :tipahdus: Mun mallissa oli Auto stop ja siitäkin sai olla onnellinen. :virnu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Su 16 Joulu 2012 05:37

Vanhempien kellaria järjestellessä ja pienoisen nostalgiapuuskan iskemänä tuli mieleen, että mullahan on kanssa ollut tämmöinen.

Oma mallini oli myös 'Mega Bass' -säädöllä varustettu, mutta en todellakaan muista että noiden namiskoiden säätämisestä olisi ollut mitään hyötyä tai haittaa. Kovaa tekoa kyseinen soitin toki oli ja on edelleen. Finnjetiltä ostettu huippuhifi palveli aikansa kunniakkaasti ja olisi varmasti vieläkin tarpeen vaatiessa valmis palvelukseen.

Kuva
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Dnd » To 24 Tammi 2013 21:00

Mulla on kohtalainen kasa c-kasetteja. Ei oo tullut aikoihin kuunneltua. Pitää joskus valkata niistä talteen ne, joita ei oo cd:llä.

Mega bass säädöllä mulla ainakin patterit loppui paljon äkempää...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 02 Touko 2013 21:38

Aranwe

Paluu Musiikki