PMMP

PMMP

ViestiKirjoittaja theia » To 26 Maalis 2009 10:01

Rakkaalla lapsella on monta nimeä... Pömppömppömpöö, pinppi, pimppi, PMMP, peeämämpee...

Mutta, foorumilla tuntuu olevan hurjasti Pinppisestä tykkääviä ihmisiä niin laitetaanko vaikka uuden levyn kunniaksi keskustelu pystyyn.

Veden varaan tuli ostettua jo eilen, mutta nyt vasta soi ekaa kertaa. Tulen siis myöhemmin mielikuvieni kanssa :)
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

Re: PMMP

ViestiKirjoittaja elegia » To 26 Maalis 2009 10:53

Ai hitsi, kyllä huomaa millaisena haamuna olen tässä viime ajat haahuillut.
Olin ihan varma, että ensi kuussahan se levy vasta ilmestyy! :läps:
Ihmettelin vaan, että mitenkäs ne sitä keikkarallia jo nyt alkaa pyörittään. :D
Jooh, ehkäpä munkin pitäisi suunnata levyostoksille. Kertokaas jo kuunnelleet viiltävää analyysia uudesta levystä!
elegia

ViestiKirjoittaja Kaarina » To 26 Maalis 2009 18:29

Hih, eilen aamulla olin seitsemän jälkeen Euromarketissa uutta levyä hakemassa. :virne: Ylläriylläri levy ei ollut vielä hyllyssä, joten varastosta sen sitten minulle kaivoivat. Eipä sillä muuten olisi kiirettä ollut, mutta juna kohti Tamperetta ja bändiä lähti puoli yhdeksän aikoihin ja halusin matkalla kuunnella uutukaista.

Illalla oli Kosketuksessa-keikka ja se oli aikamoista tykitystä. :palvoo: PMMP soitti reilu kaksi tuntia ja setti sisälsi kolmisenkymmentä kappaletta. Harvemmin kuultuja biisejä oli monia, omana suosikkina Maria Magdalena, Niina ja Kesä-95. Lopuksi tytöt vielä kyselivät yleisöltä biisitoiveita ja koko ilta päättyi hillittömään Isin pikku tyttöön. Uskomaton kokemus ja telkkarista tätä voi ihmetellä ilmeisesti loppuvuodesta.

Veden varaan soi tälläkin hetkellä tuossa taustalla. Suurin osa kappaleista oli jo ennakkoon tuttuja, keikalla ja radiossa kuultuja. Suosikeiksi on tällä hetkellä noussut ihana Merimiehen vaimo, Taajama ja Pariterapiaa. Pariterapian soittivat muuten eilen kahteen kertaan, kun ensimmäinen meni Miran mielestä huonosti. :virne:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 26 Maalis 2009 22:24

Kannattaa lauantaina missata PMMP YleX:n netissä :peukku:

http://ylex.yle.fi/
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 01 Huhti 2009 13:49

Uusi levy on rauhallisempi kuin odotin. Vielä en ole biisejä kovin montaa kertaa kuunnellut, mutta kokonaisuus kuulostaa ihan hyvältä. Tämä ei ole mikään rakkautta ensisilmäyksellä levynen minulle, mutta veikkaan tykästyväni biiseihin enemmän ajan myötä. Tämänhetkinen suosikki on Pariterapiaa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 02 Huhti 2009 16:18

Itselläni levy yleisesti ottaen paranee kuuntelukerroittain. Sillä ei ole liikaa kappaleita, mikä on hyvä asia. Joskus tosin tuntuu, että nyt ei jaksa. Olen paikallistanut tämän sinne Taajaman seudulle :)

Joskus tuntuu myös, että laulu on liian hiljaisella, varsinkin Kuvissa näin on.

"Lapsuus loppui" muistuttaa hakkaavine ja sitkeästi toistuvine pianonpimputuksineen Leeviä. Tämä lienee ainakin yksi niistä Leevi-vaikutteisista, joita levyllä pitäisi olla. Myös tekstin osalta yhtymäkohtia on.

San Francisco on jotenkin tekstinä aika plääh... Jotenkin se on liian suora ja valmiiksi annettu. Kuulijalle ei jää mitään roolia, paitsi ota tai jätä.

Pariterapiaa sen sijaan on tosi tosi oivaltava ja onnistunut. Toistaiseksi suosikkibiisi tältä levyltä. Tiedä sitten, toimiiko livenä vai kutistuuko Taiteilian tyyliin.

Jälkihuomautus: Jotenkin tästä arviosta tuli yllättävän negatiivisen oloinen :virne:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Deni » Ti 07 Huhti 2009 00:11

Pascal Lemoix kirjoitti:Tämä lienee ainakin yksi niistä Leevi-vaikutteisista, joita levyllä pitäisi olla. Myös tekstin osalta yhtymäkohtia on.

Eilen illalla nukkumaanmennessä se iski. Että Pariterapian melodia on nykäisty suoraan Turkmenialaisen tyttöystävän alkupimputuksista. Onhan. Muutenkin siinä on jotain samanhenkistä, jota en tarkemmin osaa määritellä.

Noin muuten olin positiivisesti yllättynyt tästä levystä. Jotkut kappaleet kyllä vaativat pitempää sisäänajoa, ja tarkkaa kuuntelua jotta niistä löytää ne kaikki kivat jännät pikku koukut.

Ja Lautturi on ihana. Piste.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja friikkis » Pe 17 Huhti 2009 16:10

Veden varaan tarttui (viimeinkin) tänään mukaan, ehtii tutustua uusiin biiseihin ennen illan keikkaa. :D

Levy pyörii nyt kolmatta kertaa soittimessa, ja olen kyllä aivan ihastunut tähän kokonaisuudessaan. Viimeinen valitusvirsi ja Pariterapiaa taitaa olla ne biisit, jotka nyt parhaiten iski heti aluksi. Odotukset oli albumin kannalta korkealla, ja kyllä tämä ne taitaa ihan ylittää. Mukava sisäänajoprosessi edessä.

Hitsi, ei jaksa enää odottaa iltaa!
friikkis

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 14 Touko 2009 13:05

Mä olen aina ollut hidas PMMP:n suhteen. Tai siis, hidas hommaamaan niiden levyt. Ostin veden varaan vasta nyt.
Mun mielestä levyn nimi on aivan ihanan osuva koko levyn tunnelmaan. Ainakin minulla. Alusta asti on sellainen ylitse vyöryvän aallon muodostama tunnelma. Välillä ollaan siellä veden alla täysin ja välillä kellutaan pinnalla. En ole sanoihin vielä niin perehtynyt, kun olen vain kuunnellut melodioita, tunnelmia.

Lautturi on itseasiassa se syy miksi ostin levyn. Se sattui soimaan sellaisessa hetkessä mikä oli aika negatiivis-sävytteinen ja rauhoitti tilanteen. Ja minulle on tärkeää, että musiikki tuntuu - oli se sitten mitä tahansa. Tämä levy on kyllä tuntunut.

Lautturi, Tulva ja Lapsuus loppui on tällä hetkellä jääneet mieleen eniten. Kokonaisuus on kuitenkin voimakas ja tasainen ja on vaikea eritellä niitä "lemppareita", kun kaikki on hyvää.

Ihana PMMP.

Huomasin muuten, että kun vertaa tyttöjen ääniä joihinkin alkupään biiseihin, niin ihanaa kehitystä on havaittavissa. Itse nautin tämmöisen kuulemisesta. Tekniikka on parantunut ja äänet (mun mielestä ainakin) soi eri tavalla. Onhan se tietty kiinni myös levyn miksauksesta ja masteroinnista, mutta muutamien biisien kohdalla se ilahduttaa. :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Sippura » To 14 Touko 2009 14:34

Mä hommasin ton PMMP:n uuden jo aikaa sitten, mutta se on kuuntelussa jäänyt Putron
jalkoihin. Nyt olen pikkuhiljaa kuunnellut VV:täkin, ja yllätyksekseni mä oon viehättynyt
erityisesti Kuvia-biisiin. Se on jotenkin niin outo, että kaikessa kiemuraisuudessaankin
se on jo valloittava.

Toinen loistobiisi on Pariterapiaa, se oli livenä niin huippu että nyt tykkään siitä ihan eri
tavalla levylläkin. Siinä on jotenkin niin tilannettakuvaava ja symppis teksti, ettei siitä
voi olla tykkäämättä!

San Franciscokin on parantunut kuuntelussa, Lautturin hienoutta mä en oikein vielä ymmär-
rä, mutta ehkä mä en vaan tajuu :virne: Poikkeuksetta kaikki sitä kuitenkin hehkuttaa.

Ja Valitusvirren "mitä vittua noi kyttää" täytyy aina laulaa mahdollisimman vittumaisesti
mukana :teiniangst:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 29 Touko 2009 08:26

Sippura kirjoitti:Lautturin hienoutta mä en oikein vielä ymmärrä, mutta ehkä mä en vaan tajuu

No nyt tajuun. Se vei hetken, mutta lopulta vyöryi voimalla päälle.
I stand corrected. Lautturi :sydän:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 29 Touko 2009 09:33

Lautturi on aivan ihana. :sydän:

Joo, olen vihdoin löytänyt PMMP:n hienouden. Kyllä se kestikin. Muutenkin musiikkimakuni on kokenut äkillisen mullistuksen kyllästyttyäni kaikkeen tuskaiseen scheisseen ja rasittavaan tiluliluun. :virne:

Ei mulla muuta. :keijo:
Maija

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 29 Touko 2009 11:36

Vituttaa kun levyillä on laulu miksattu liian taakse. Ei saa selvää. Muuten tykkäisin.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 29 Touko 2009 14:05

Galileo kirjoitti:Vituttaa kun levyillä on laulu miksattu liian taakse. Ei saa selvää.

Totta. Tähän päivään mennessä en tiedä mitä muuta Se vaikenee joka pelkää -biisissä
lauletaan kuin että läskit kaljut käskee (ostin levyn iTunesista joten kansivihkoakaan ei
ole).

Kuvia:ssa tuo laulun epäselvyys myös häiritsee, siitä Pascal taisikin mainita jo aiemmin.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Touko 2009 18:40

Sippura kirjoitti:läskit kaljut käskee

Tuosta kohdasta tulee aina mieleen Sikakatsomon komentaja Roitto:

Kuva
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 30 Elo 2009 20:02

Taas yritetään vääntää pakkokohua: Paula soitti suutaan

Suunnilleen kaikki muut keikasta raportoineet ovat sitä mieltä, että se häirikkö oli täysi urpo ja pitänyt heittää ulos, mutta tiedotusvälineisiin päätyy sitten näin päin, että Paula oli se syyllinen osapuoli.

Ja jos Tulvan menee pilaamaan, niin tyhmä pitää olla. Perjantain keikalla sitä ei häiriköity ja hienosti meni. :sydän:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 30 Elo 2009 20:18

Pascal Lemoix kirjoitti:Taas yritetään vääntää pakkokohua: Paula soitti suutaan

Suunnilleen kaikki muut keikasta raportoineet ovat sitä mieltä, että se häirikkö oli täysi urpo ja pitänyt heittää ulos, mutta tiedotusvälineisiin päätyy sitten näin päin, että Paula oli se syyllinen osapuoli.

No voi juma. :läps: Taas tehdään tosiaan kärpäsestä härkästä. Olin paikalla ja minua enemmänkin nauratti Paulan käytös. Eihän se tietenkään ole korrektia haukkua yleisön edustajaa, mutta urpojen pitääkin kuulla kunniansa. Puhuttiin keikan jälkeen kavereiden kanssa, että PMMP:n kohdalla tuollainenkin on jotenkin aitoa ja se on minusta hienoa.

Ja on siis pahempaakin nähty.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 29 Syys 2009 17:18

Täytyy sanoa muutaman kuukauden kuuntelun jälkeen, että ei toimi minulle tämä PMMP:n uusin. Häiritsee jotenkin se levyn biiseistä kumpuava negaatioihin alistuva asenne, kun muiden PMMP:n levyjen sävy on ollut kaikkien elämän ikävien asioidenkin edessä uhmakas ja suorempi sekä samalla huumoripitoisempi. Edelleen PMMP:n levyistä ainoa kokonaisuudessaan omissa korvissani hyvältä kuulostava on Kovemmat kädet, joka sinällään on aivan ehdotonta klassikkokamaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 01 Loka 2009 15:56

Sitä ei tietysti tiedä, miten hyvin muille on toiminut, mutta platinaraja (30 000) paukahti rikki. :jami:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja friikkis » La 10 Loka 2009 10:30

Olivat esiintymässä näillä huudeilla edellispäivänä. Oli taas aivan uskomattoman loistava keikka, settilistassa oli melkeinpä juuri ne biisit, joita odotinkin ja bändi rokkasi kuin hirvi. Tuli yksi ylläripiisikin, nimittäin Isin pikku tyttö. Minä en ainakaan ole koskaan tuota osannut odottaa livenä, jotenka riemu oli rajaton kun sen tunnistin. Eppu Normaalin Poliisi pamputtaa taas -ralliakin vetivät pätkän. :D

Odotan innolla seuraavaa keikkaa Karibialla. Ja sitä seuraavaa Koomassa. Kiva PMMP-kimara tässä vuoden lopulla. :sydän:
friikkis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 26 Loka 2009 22:22

Olin viikonloppuna PMMP:n keikalla. :sydän: Mahtavaa oli! Eturiviin mennäkseen ei tarvinnut paljoakaan tehdä, mutta ainakin edessä oli hyvä meininki. Nautin kyllä täysin siemauksin mahtavasta keikasta. Polvet kyllä ovat nyt aivan mustelmilla. Ilmeisesti pompin pikkuisen holtittomasti. ;) Mutta pikkumustelmat ovat pieni hinta hienosta keikasta. Ainoastaan parin ekan biisin aikana olleet laulunkuulumisongelmat haittasivat, mutta muuten keikka oli mahtava.

Biisilista:
Kuvia
Kovemmat kädet
Oo siellä jossain mun
Matkalaulu
Rusketusraidat
Lapsuus loppui
Merimiehen vaimo
Matoja
Katinka
Lautturi
Pikkuveli
Kesäkaverit
Syksy (kolla kestää)
Joutsenet
Joku raja
------
Pariterapiaa
Viimeinen valitusvirsi
Se vaikenee joka pelkää
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 14 Joulu 2009 03:26

Piti tulla vinkkaamaan, että nyt maanantaina tulee PMMP:n Kosketuksessa YLE Teemalta klo 20.10 ja heti perään Näin se tehtiin: Kovemmat kädet. Suosittelen lämpimästi katsomaan!
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 15 Joulu 2009 00:21

Kaarina kirjoitti:Piti tulla vinkkaamaan, että nyt maanantaina tulee PMMP:n Kosketuksessa YLE Teemalta klo 20.10 ja heti perään Näin se tehtiin: Kovemmat kädet. Suosittelen lämpimästi katsomaan!

Kannatti katsoa, en ole PMMP:tä koskaan oikeasti livenä nähnyt enkä taltioitunakaan kuin lyhyitä pätkiä. Mahtavaa on lavaesiintyminensä, hallussa on sekä aggressiivinen että seesteinen ote ja siirtymät tunnelmien välillä tapahtuvat tosi luontevan oloisesti. Tuo dokumenttikin Kovemmista käsistäkin oli tosi kiinnostava, bändihän tuli silloin aivan puun takaa ja yllätti kaikki Rusketusraitojen jälkeen. Muistan itse, että vasta joskus joulun 2005 tienoilla tajusin, että tämähän on se sama tyttöduo, joka esitti sen parin vuoden takaisen pinnallisen kesähitin. Kovemmat kädet-albumin hankin kevättalvella 2006 ja yhtä äkkiä kaikki tutut ja tuntemattomat tuntuivat kuuntelevan PMMP:tä.

Kaiken kaikkiaan PMMP lienee 2000-luvun tärkein kotimainen yhtye ja jollain tavalla myös 80-luvulla syntyneen sukupolven ruumiillistuma ja tunteiden tulkki - samaan tapaan kuin Ultra Bra oli 1990-luvulla nuoruutensa viettäneiden ja 1970-luvulla syntyneiden yhtye.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 20 Helmi 2010 18:35

Tänään keikalle! :superhymy: Olen nähnyt PMMP:n kahdesti festareilla, mutta tällä kertaa olisi luvassa pienempi klubikeikka. Katsoin taannoin Teemalta sen livekeikan ja odotukset ovat korkealla. Jeiii!
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja theia » Pe 20 Elo 2010 08:21

Tuossa kesäreissuilla kuunneltiin PMMP:n muutamia levyjä matkamusiikkina... Oon aina pitänyt PMMP:tä energisenä ja suht koht iloisena musiikkina, mutta nyt mulle tuli kovasti fiilis että tosi masentavaa musiikkiahan se loppujen lopuksi on.

Esimerkkinä Kovemmat kädet:

Kovemmat kädet (lapsenmurhasta)
Matkalaulu (iloinen!)
Oo siellä jossain mun (periaatteessa ei niin masentava, mutta vähän kuitenkin)
Päiväkoti (masentava; "enää en ole sinun tyttö")
Mummola (iloinen!)
Matoja (masentava)
Auta mua (semisti masentava, mutta kuitenkaan ei)
Onni (masentava, "annoit mulle onnen, nyt annan sen pois")
Olkaa yksin ja juoskaa karkuun (masentava)
Maria Magdalena (masentava)
Salla tahtoo siivet (itsemurhamasentava)

:p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

Seuraava

Paluu Musiikki