Forden lauluhaaste!

Forden lauluhaaste!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Maalis 2011 12:11

:kailotus:

Ajattelin muokata Facebookin 30 day song challengestä Fordelle sopivan version. Sielä on ideana laittaa profiiliinsa joka päivä yksi kappale tietystä teemasta. Fordelle ajattelin venyttää sen 30 viikkoon, että joka viikko laitetaan biisejä. (Koska jos osallistujia tulee montakin, niin ei kai kukaan pysy kaikkien osallistujien listoissa perässä. Ja jos joku ei käykään fordella joka päivä ( :tipahdus: ), niin ois mahis kuitenkin osallistua.) Ja onpahan 30 viikoksi ainakin jotain elämää ja tekemistä Fordelle. Mä voin aina joka maanantai käydä laittamassa uuden teeman pystyyn. Osallistujia?

Teemat olisivat seuraavat, joista siis ekalla aloitetaan. Laitan nämä nyt vain tähän, että jos joku haluaa vaikka vähän suunnitella etukäteen. Ja joo, tiedän, että ne toistaa osaltaan vähän itseään (esim. 3->21, 4->22). Jos joku keksii parempia teemoja noihin toistokohtiin, niin voidaan muuttaa. :tilt:

Ja vaikka nää kaikki teemat nyt onkin tässä, niin jos ei kuitenkaan hätiköitäis, vaan mentäis yks teema kerrallaan? :tilt:

viikko 01 - lempikappaleesi
viikko 02 - inhokkikappaleesi
viikko 03 - kappale, joka saa sinut onnelliseksi/iloiseksi
viikko 04 - kappale, joka tekee sinut surulliseksi
viikko 05 - kappale, joka muistuttaa sinua jostakusta
viikko 06 - kappale, joka muistuttaa sinua jostakin paikasta
viikko 07 - kappale, joka muistuttaa sinua jostakin tapahtumasta
viikko 08 - kappale, jonka sanat osaat ulkoa
viikko 09 - kappale, joka tanssittaa
viikko 10 - kappale, joka saa sinut nukahtamaan
viikko 11 - kappale lempibändiltäsi
viikko 12 - kappale inhokkibändiltäsi
viikko 13 - kappale, josta tykkäät, "vaikkei saisi" (alunperin a song that is a guilty pleasure)
viikko 14 - kappale, josta kukaan ei odottaisi sinun pitävän
viikko 15 - kappale, joka kuvaa/kuvailee/kuvastaa sinua
viikko 16 - kappale, jota ennen rakastit, mutta nykyään vihaat
viikko 17 - kappale, jonka kuulet usein radiosta
viikko 18 - kappale, jonka toivoisit kuulevasi radiosta
viikko 19 - kappale lempialbumiltasi
viikko 20 - kappale, jota kuuntelet, kun v*tuttaa
viikko 21 - kappale, jota kuuntelet, kun olet iloinen/onnellinen
viikko 22 - kappale, jota kuuntelet, kun olet surullinen
viikko 23 - kappale, jonka haluaisit kuulla häissäsi (tai kuulit häissäsi, koska keijoissa on naineitakin)
viikko 24 - kappale, jonka haluaisit soitettavan hautajaisissasi
viikko 25 - kappale, joka saa sinut nauramaan
viikko 26 - kappale, jonka osaat soittaa jollakin soittimella
viikko 27 - kappale, jonka toivoisit osaavasi soittaa
viikko 28 - kappale, joka herättää syyllisyydentunteen
viikko 29 - kappale lapsuudestasi
viikko 30 - suosikkikappaleesi viime vuonna tähän aikaan

:rokrok:
Lyyra
Digipahuus

Re: Forden lauluhaaste!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Maalis 2011 12:17

Ja ei kun ekan viikon teema pystyyn.

Viikko 1: Lempikappaleesi

Mun lempikappaleeni on Inca Roads. :sydän:
Siihen on sisällytetty paljon niitä elementtejä, joita Zappan musiikissa rakastan: perkussiosoittimien tärkeä rooli, taitavien soittajien improvisaatio, ajattomat melodiat, huumori, jne. Ihanin ikinä. Se saa mut johonkin pilviin leijumaan. :pilvi:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 28 Maalis 2011 15:01

Tää on aika paha, koska yksittäistä lempikappaletta on hirveen vaikea valita niistä kymmenistä vaihtoehdoista.

Pitkän mietinnän jälkeen valitsen lempikappaleekseni kuitenkin Between the Buried and Me - Selkies: The Endless Obsession, koska sen voi huoletta kuunnella vaikka kymmenen kertaa putkeen kyllästymättä ja joka kuuntelukerralla saattaa löytää jotain uutta. Lopun fiilistely on ihan parhautta.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Maalis 2011 16:44

Lyyra kirjoitti:Viikko 1: Lempikappaleesi

Ei ole vaikea.
Ensimmäinenhän se on mikä tulee mieleen :keijo:

Madonna - Frozen :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 28 Maalis 2011 17:23

Voisi olla monikin, mutta ei tämä ainakaan kauas mene:

Juice Leskinen Slam: Mies joka rakastaa itseään
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 29 Maalis 2011 00:04

En oikein meinannut keksiä lempikappaleeseen mitään, koska se kuitenkin aina vaihtelee ja vanhatkin suosikit tuntuvat mulla häipyvän taka-alalle aina jossain vaiheessa. Mutta jos Last.fm:n tilastoihin on luottaminen, mun lempikappaleeni viimeisen melkein viiden vuoden ajalta on
Regina - Olisitko sittenkin halunnut palata.

Toimii ehkä sikäli, että siinä on monia elementtejä joista usein huomaan yksittäisissä kappaleissa pitäväni: suomenkieliset lyriikat, jonkinlainen kepeys ja ilahduttavuus joka yhdistyy jonkinasteiseen surumielisyyteen. Mitään tämän syvällisempää en välttämättä hyviltä kappaleilta kaipaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 29 Maalis 2011 10:47

On kyllä vaikea. Oma lempikappale kun vaihtelee ajoittain. Mutta jos tosiaan Last.fm:ää tässä käytetään luotettavana lähteenä,
niin oma suosikkini on Ladytron - Destroy everything you touch.

No, en kyllä välttämättä ihan täysin osta tätä väitettä enää. Vaikka on tuo yksi suosikkini, ehdottomasti. Menevä kappale, johon liittyy aika paljon muistoja ja tunnelmia siltä ajalta, kun sitä tuhat kertaa putkeen luukutin.
elegia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 29 Maalis 2011 11:19

:riips: Mää oon kans Kiban kannalla, että se on ehkä eka, joka tulee mieleen. Mulle tää ei ollu ollenkaan hankala. Mun lempikappale on ollut mun lempikappale jo vuosikausia. Tottakai on niitä ajoittaisia kausittaisia lempibiisejä, mutta mikä kappale toistuu tuossa kierrossa useammin kuin muut? Tai mikä on sellainen, jonka haluaa joka kerta kuunnella kokonaan, vaikka ei "olisi sillä tuulella"? :tilt: Ei kai sellaista kannata listata lempibiisiksi, jota ei pysty "allekirjoittamaan"? Ei kai se "lempi" ole millään numeroilla mitattavissa (esim. last.fm:n kuuntelukerrat)? Mutta kaikki toki tyylillään. :tilt:

Edit: Ideana ei siis tosiaan oo kritisoida kenenkään valintaperusteita tai lemppareita. Mää vaan pohdiskelen, ja yritän jotenkin avata sitä omaa ajatteluani taustalla tai jotain. En sano, että tuo last.fm:n kuunnelluin ois jotenkin väärä tapa. Voihan siihenkin tosiaan yhdistyä monta elementtiä sellaisista, joista yleensä pitää. Jokainen tyylillään. :tilt:

Ja kuka sanoi, että sen pitää olla kaikkien aikojen suurin suosikkibiisi? Voihan se olla just se tänkin hetken suosikki. :tilt:

(Tosi monta tilttiä tässä... :tilt: )
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 29 Maalis 2011 12:09

Musta tää oli kans vähän hankala ja aattelin siks lähtee helpommasta, eli olla ollenkaan miettimättä,
mikä olisi se kaikkien aikojen lemppari, koska pohtisin sitä vielä ens vuonnakin,
mutta tää on ollut varmaan viimeisimmän vuoden lemppari ja eniten kuunnelluin biisi eli Häiriköt-Mä uskon ufoihin.
Annis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 29 Maalis 2011 12:19

Mun lempparikappale pitemmällä aikavälillä on Kings of leonin The Bucket, koska sen kuuleminen ei koskaan haittaa.

Muutenkin musta tuntuu, että tästä tulee aika Kings of Leon painotteinen listaus, kun suurin osa lemppareista löytyy niitten levyiltä. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 29 Maalis 2011 12:47

Lyyra kirjoitti:Edit: Ideana ei siis tosiaan oo kritisoida kenenkään valintaperusteita tai lemppareita. Mää vaan pohdiskelen, ja yritän jotenkin avata sitä omaa ajatteluani taustalla tai jotain. En sano, että tuo last.fm:n kuunnelluin ois jotenkin väärä tapa. Voihan siihenkin tosiaan yhdistyä monta elementtiä sellaisista, joista yleensä pitää. Jokainen tyylillään. :tilt:

No niin, hyvä. :tilt: Kyllähän tähän voi olla eri ihmisillä erilaisia valintaperusteita. Ekana mulle ei tullut mieleen mitään järkevää. Mun mielestä kuunnelluin kappale oli tässä ihan osuva, jos se olisi ollut joku hitti johon olen jo kyllästynyt, en mä sitä sitten olisi valinnut. Muuten mun ei ole helppo valita lempikappaletta, koska suosikit kuitenkin vaihtelee aika ajoin ja toisaalta sellaisia kappaleita mihin aina palaa on useita. Mulla on muutoin usein paha tapa soittaa hyväksi kokemiani kappaleita niin paljon, että jossain vaiheessa kyllästyn, ja 10 tai 15 vuotta sitten on ollut ihan eri suosikit kuin nyt. En ole muutenkaan hyvä valitsemaan suosikkeja asioissa, pitää olla tosi kestävää arvoa ja musiikista sellaista löytyisi varmaan vain jostain taidemusiikista, jota kuitenkin kuuntelen vain silloin tällöin. Musiikinkuuntelu on mulla muutenkin niin heppoisella pohjalla, en ole mikään asiantuntija vaan kuuntelen milloin mitäkin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ti 29 Maalis 2011 21:15

Yritin miettiä tätä kannalta jos toiseltakin, mutta sinänsä mulla ei oikein statseja oo, niin otin sen sitten mikä ekana tuli mieleen.

Eli siis Tool - Stinkfist

Stinkfist ollut kuitenkin niiiiin pitkään kärjessä, siinä on niin paljon muistoja, pysynyt lempparina vuodesta toiseen. Kausittain on kyllä jotain välissä parempaakin, mutta tää tulee kyllä aika ajoin aina aiheelliseksi.

Tool :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 29 Maalis 2011 21:32

theia kirjoitti: Eli siis Tool - Stinkfist

Kaunis kappale kauniista asiasta. :virne:

Mulla on niin paljon lempikappaleita, jotka on jääny vuosien varrelta roikkumaan, mutta tänään iski taas
Linkin Parkin - By myself. Sen sanat on vaan niin mun elämää...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » To 31 Maalis 2011 03:24

Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 31 Maalis 2011 20:17

Tässä on vielä live-versio, joka esiintyy Kaurismäen leffassa:

http://www.youtube.com/watch?v=JR8zeW6MsMc

Mahtavaa intertekstuaalisuutta, että käytetään kokonaista biisiä ilmaisuun. Kaikki bailaa, yksi ei. Ja bändikin on iskussa :D

Loppukuvassa Helsingin linja-autoasema ennen Kampin kauppakeskusta.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » To 31 Maalis 2011 21:27

Mä mietin ja mietin, mutta en pystynyt valitsemaan yksittäistä biisiä. Sen sijaan valitsin kaikkien aikojen suosikkibändini, ja biisin, joka on ilahduttanut mua viime aikoina Lewis Carroll -vaikutteisine nonsense-lyriikoineen. :hymyhali:

The Beatles - I am the Walrus
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » Su 03 Huhti 2011 15:53

Lempikappaleen miettiminen kesti koko viikon, koska niitä on monia kymmeniä. Mutta siiten tajusin, että tykkään tällä hetkellä ihan mielettömästi tästä biisistä:
Supergrass- St. Petersburg

:hymyhali:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 03 Huhti 2011 22:19

Miulla löi pää ensin ihan tyhjää, kun ei oo semmosta selkeää lempikappaletta. Toki on niitä just sen hetken suosikkeja, mutta kovin monesta niistä katoaa ajan kanssa se yty, jonka takia niistä alunperin tykkäsi kuin hullu puurosta. Mietin mitkä on semmosia kappaleita, jotka ei kyllästytä vuosienkaan jälkeen ja kuuntelin niitä tällä viikolla. Hieman yllätyin, kun ei kyseinen bändi niitä eniten kuunneltuja miulla ole, mutta minkäs teet. Tää kappale kuulostaa aina vaan hyvältä. :tilt:
Kent - Musik non stop
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 04 Huhti 2011 13:56

Viikko 02 - Inhokkikappaleesi

Facebookissa laitoin inhokikseni Yön Likaiset legendat, mutta en halua toistaa listaani ihan identtisenä täällä. Siispä kunnian saa Forden listauksessa Mamban Lauantai-ilta. :friikki: :friikkipeukku: :friikki:
Hitto, että toi nostaa niskakarvat pystyyn ja vetää naaman irvistykseen ja kihottaa tuskanhien pintaan. Ei kyllä pysty kuunteleen loppuun. Koitan kestää muiden biisit. :P

Edit. Piti sen verran vielä sanoa, että. Ajattelin, että jos joku haluaa liittyä kelkkaan näin, että osa teemoista on jo ohi, niin saa toki laittaa vanhojenkin teemojen mukaisia lauluja. Ois kiva kuitenkin, jos jossain vaiheessa pystyis kirimään muun joukon mukaan. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Huhti 2011 14:11

Mun inhokkilistalla taistelee kaks kappaletta (ja bändiä) ykköspaikasta. Toinen bändi on Reckless love, joka on jotain ihan hirveetä. Tänne linkitän kuitenkin Lauri Tähkän. Hyh. Pauhaava sydän on ehkä kaikista pahoista kaikkein pahin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ma 04 Huhti 2011 14:14

Kolmas Nainen- Tästä asti aikaa

Valinta täksi inhokkikappaleeksi oli helppo ja yksimielinen. Järkytyn aina kun kuulen tämän biisin, en pidä yhtään näistä suomalaisbändeistä jotka tälläistä musiikkia soittaa ja lisäksi tämä kappale soi minulla päässä monta vuotta putkeen kun olin nuori ja se ajoi minut hulluuteen. :*:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 04 Huhti 2011 14:22

Suurimmista suurin inhokkini on Raimon Huoltoajoa, mutta sitä ei löytynyt youtubesta,
niin pistän tähän sitten kakkosinhokin eli J. Karjalainen - Telepatiaa,
muutenkaan en voi sietää mitään Karjalaisen biisejä, se on jotenkin niin limainen.
Annis

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Huhti 2011 14:26

Mennään samoilla linjoilla kun lempparikappaleenkin osalta, että otetaan se, joka ekaks tulee mieleen.

Ts. Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Suudellaan. Instant-ärsytys tuli biisistä heti ilmestyessään. Sillä tosin ei ole vielä vuosien ärsytys-aspektia, mutta kuitenskiiiin. Lauri Tähkän koko tuotanto tosin menee inhotus-akselille.

Jos kysyttäis tän hetkistä inhotus-biisiä, olis se ihan saletisti Bruno Marsin se s*tanan kranaattibiisi (tai mikä nyt onkaan nimeltään) :viha: Mut sitä ei kysytä, niin jätetään tää offtopic tähän :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 04 Huhti 2011 19:16

Tähän kävis koko Lauri Tähkä & Elonkerjuun tuotanto, mutta koska sitä on jo pari tänne laitettu ja paskojakin biisejä on maailma pullollaan, niin laitan tähän nyt yhden kestoinhokin. Ricky Martin - Livin' la Vida Loca
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 04 Huhti 2011 20:06

Kyllä se taitaa olla Cheek ja "Jos mä olisin mä, mä olisin mun kaa". :kiro: Uskomattoman typerä teksti.

http://www.youtube.com/watch?v=yMMqVQ7RozM

Kunniamaininta tekstille "Mun täytyy rakastaa nää elämät roskiin" :pepsodent:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Seuraava

Paluu Musiikki