Viimeksi ostamasi levy

Re: Viimeksi ostamasi levy

ViestiKirjoittaja SisterRay » Su 11 Touko 2008 20:19

No tännnehän se on tultava listaamaan ostoksia jotka eivät ketään muuta kiinnosta, ei tuo uusi systeemi ihan ollut mallillaan :)

M83 - Saturdays = Youth on mainion unimainen poplevy ranskalaiselta indiekonepoppiryhmältä. Ehkä aiempia levyjä vähän tavainomaisempi, muttei mitenkään huonolla tavalla. Tykkään.

Tindersticks - Hungry Saw on yllättävän vahva paluu synkän sielukkaalta samettipoppiorkesterilta. Vaikkei tämä mikään Tindersticks tai Curtains olekaan, niin parempi, kuin Staplesin soololevyt.
SisterRay

ViestiKirjoittaja Plei » Ke 14 Touko 2008 15:14

Gotan Project: Lunático

Argentiinalaista tangoa elektrohommiin (tämän syvemmälle en analyysissani
halua mennä, sillä aika lailla on genrejä yhdistelty) yhdistävä GP on ihanan
piristävä yhtye. Koska koneelleni on mystisesti ilmestynyt laittomia biisejä
tältä levyltä, kävin nyt ostamassa albumin hyllyynkin. Muuten ois huono omatunto.

Tuossa levyhyllyäni tutkaillessa tajusin, että mulla ei ole vissiin yhtään levyä,
jossa ei laulettaisi englanniksi tai suomeksi (paitsi tietenkin instrumentaalit).
Joten oli jo korkea aikakin. Español <3.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja TIRC » To 15 Touko 2008 10:18

Ostin Olavi Uusivirran uusimman "Minä olen hullu". Joka kuuntelukerralla tykkään enemmän!
TIRC

ViestiKirjoittaja SisterRay » To 15 Touko 2008 16:45

Magnetic Fields - I ja Pieces of April tuli ostettua, jotta sain Magnetic Fieldsini kaikki kerättyä. Kuten niin usein muillakin MF levyillä, biisit ovat vähän hit-or-miss, mutta mahtavia kappaleita löytyy aina tarpeeksi levynoston oikeutukseen. I Thought You We're My Boyfriend ja I Really Don't Love You Anymore ovat I:n kohokohtia. Nyt sitten kerämään kaikki Stephin Merrittin sivuprojektilevyt.
SisterRay

ViestiKirjoittaja Annis » Pe 16 Touko 2008 00:01

Postiluukusta tippui tänään Kauko Röhkän ja Riku Mattilan levy. Periaatteessahan en ostanut levyä, se tuli lehtitilauksen kylkiäisenä enkä täten oikein odottanut levyltä yhtään mitään.
On kyllä samperin hieno levy, että oli hyvä yllätys se. Toisaalta olen kyllä Röyhkän luennolla ollut ja rakastunut paljon miehen kaiken vihaan ja vittumaisuuteen :sydän: ois ollu aika ikävää jos levy ois ollu musta ihan kuuntelukelvoton.
Annis

ViestiKirjoittaja Gaffa » Pe 16 Touko 2008 21:44

Ostin Kylien X:n. En tätä ennen omistanut yhtään Kylien levyä ja olen sinne keikallekin menossa, joten ostinpa tämän.
Kuva
Gaffa

ViestiKirjoittaja Galileo » La 17 Touko 2008 12:07

Elokuun esiintymisen innoittamana sain aikaiseksi tilata viimeisen hyllystäni puuttuvan Meat Loafin studiolevyn.

Kuva
Bad Attitude

Seuraavaksi housut jalkaan ja vinyylikauppaan penkomaan, josko levyt löytyisivät vielä toisessa formaatissa. Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja friikkis » Ke 21 Touko 2008 11:45

Dark Tranquillity - Fiction
Vaikken nyt mikään maailman suurin melodeathin fani olekaan, niin tältä pändiltä kuulemani biisit ovat kuulostaneet melko reippailta. Energistä ja ärhäkkää menoa, ja löytyti vieläpä alelaarista.

Portishead - Dummy
Ollut jo kauan ostoslistalla, sain vihdoinkin hankittua. Radiossa soi Portisheadilta vähän aikaa sitten joku uudempikin biisi, pitänee varmaan Thirdikin ostaa jossain välissä.
friikkis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 21 Touko 2008 20:24

Ostin itselleni reissulta:

Kuva

Tocotronic - Kapitulation

Saksalaista indierokkia. Kyseessä ilmeisesti jo 1990-luvun alussa perustettu
bändi, josta ainakin kriitikot tykkäävät. Tämä levy oli ainakin jossain
saksalaisessa musiikkilehdessä valittu viime vuoden parhaaksi. Laulaja
kuulostaa nopeimmissa biiseissä välillä saksaksi laulavalta vihaiselta
Michael Stipeltä.

Kuva

Brokeback Mountainin soundtrack

Tästä leffasta pidän edelleen kovastikin, ja tämä levy oli tarjouksessa. Aika
paljon kantria, josta en niin kamalasti välitä. Onhan tässä kuitenkin sitä ihanaa
leffamusaa ja Rufus Wainwright. Emmylou Harris on myös ihana ja pidän kyllä
Willie Nelsonin Dylan-coveristakin :hymyhali:

Sitten otti päähän mennä töihin, joten ostin itselleni lohdutuslevyjä:

Kuva
The Clash - Sandinista!

Ja taas lisää Clashia. Kuva

Tällä levyllä on hirveästi hyviä biisejä, mutta osa on vähän turhiakin kokeiluja.
Loistolevy, jos turhuudet olisi karsittu pois.

Kuva

Laura Sippola - Mieli

Joskus kuulin radiosta heti aamulla herättyäni muistaakseni Kaunis mieli -biisin (joka siis
on tällä EP:llä). Ajattelin, että onpa siisti biisi. Pianolla soitettua laulaja-lauluntekijä-
musaa. Joni Mitchell ja Dave Lindholm tulevat ainakin mieleen. Onpa tällä levyllä myös
Lindholmin Pieni ja hento ote -biisistä tehty coverikin. Kiva ääni (vähän tulee Siiri Nordin
mieleen), mielenkiintoisia sanoituksia. Muoks muoks. Ja sävellyksiä tietenkin. Onhan
sanoituksissa Hector-viittaustakin: "Ja vesi oli mustaa siellä alhaalla jossakin..."
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skeletor » To 22 Touko 2008 22:23

Alone - Home recordings of Rivers Cuomo
Duran Duran : Rio ja Seven and the ragged tiger
The Replacements : Let it be ja Don't tell a soul
Depeche Mode - Some great reward
Soul Tattoo - Malaga
Tears For Fears - The Seeds of love
Mikko Alatalo - Eläimiä Suomalaismetsissä.
skeletor

ViestiKirjoittaja melissa » Pe 23 Touko 2008 00:37

Posti toi tänään perille:

The Dresden Dolls: No, Virginia...
Tämänhetkisen suosikkibändini vastikään ilmestynyt kokoelma, jolta löytyy studioversiot monista livevetoina tutuiksi tulleista kappaleista. Valtaosa noista kappaleista esiintyy tällä levylle mielestäni edukseen. Esimerkiksi kappaleesta "Boston" en ole aiemmin liiemmin välittänyt, mutta nyt se on yksi levyn suosikkibiiseistä.

MGMT: Oracular Spectacular
Tarttuva "Kids" soi Radio Helsingissä ja kiinnitti huomioni, ja kyllä tämä koko levy mielestäni hyvin potkii. Nythän nämä olisivat Suomeenkin tulossa, mutta olen tietty juuri poistunut maasta. :virnu:

Scott Walker: Scott 4
Tämä nimi on mainittu useaan otteeseen esimerkiksi The Divine Comedyn yhteydessä, ja katsottuani Walkerista kertovan filmin päätin hankkia miehen tuotantoa hyllyyn. Brel-tulkinnoista tykkään myös, mutta hankin kuitenkin tämän pelkistä originaaleista koostuvan levyn. "The Old Man's Back Again (Dedicated to the Neo-Stalinist Regime)" kuulostaa tällä hetkellä albumin hienoimmalta hetkeltä.
melissa

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 23 Touko 2008 00:48

melissa kirjoitti:Scott Walker: Scott 4
Tämä nimi on mainittu useaan otteeseen esimerkiksi The Divine Comedyn yhteydessä, ja katsottuani Walkerista kertovan filmin päätin hankkia miehen tuotantoa hyllyyn. Brel-tulkinnoista tykkään myös, mutta hankin kuitenkin tämän pelkistä originaaleista koostuvan levyn. "The Old Man's Back Again (Dedicated to the Neo-Stalinist Regime)" kuulostaa tällä hetkellä albumin hienoimmalta hetkeltä.

No nyt päästään asiaan! :peukku: Olen itsekin käynyt katsomassa Scott Walker-filmin, vaikka en nyt fani olekaan. Ymmärrän kuitenkin jotain vanhemman tuotannon päälle. Hannonia taas menen katsomaan syyskuussa.
Fantsu

ViestiKirjoittaja skeletor » Pe 23 Touko 2008 08:05

Oho, uutta Dresden Dolls-julkasua, pakko itekin hommata pian!

Edellisestä listasta jäi pois vielä tuore The Notwist - The Devil, you + me. Ei oo vielä tehnyt ihan
samanlaista vaikutusta kuin edellinen Neon Golden, mut aika hienoa rauhallista fiilistelyä löytyy
tältäkin levyltä.
skeletor

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 23 Touko 2008 08:32

skeletor kirjoitti:Edellisestä listasta jäi pois vielä tuore The Notwist - The Devil, you + me. Ei oo vielä tehnyt ihan
samanlaista vaikutusta kuin edellinen Neon Golden, mut aika hienoa rauhallista fiilistelyä löytyy
tältäkin levyltä.

Mää luulin, että Notwisti on hajonnut, kun edellisestä levystä on jo ainakin se kuusi vuotta. Neon Golden oli kyllä erinomainen levy, pitänee tämäkin sitten hankkia
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja melissa » Pe 23 Touko 2008 13:06

Fantsu kirjoitti:No nyt päästään asiaan! :peukku: Olen itsekin käynyt katsomassa Scott Walker-filmin, vaikka en nyt fani olekaan. Ymmärrän kuitenkin jotain vanhemman tuotannon päälle. Hannonia taas menen katsomaan syyskuussa.

Ajattelin aloittaa näin varovaisesti ja jättää Tilt ja The Drift -levyt vielä kauppaan. :p
Uu, mutta missä Hannon esiintyy syyskuussa?
melissa

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 23 Touko 2008 13:21

Pariisissa :pomppuhymy:
Fantsu

ViestiKirjoittaja Galileo » La 24 Touko 2008 14:27

Kuva

The Police - Every breath you take Singles löytyipi huokealla. Levy sisältää kaikki Policen kappaleet jotka tiedän, sekä vähän muitakin. Netissä levyä on bashattu koska mahtava kokonaisuus on vioitettu laittamalla Don't Stand So Close To Mesta '86 versio. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Kuva

Kiss - Animalize hyppäsi mukaan sen takia, että keikka on tiistaina eikä mulla ole edes yhtä levyä bändiltä. Tämä levy siksi, että toinen vaihtoehto olisi ollut Asylum, eikä sen kansi miellyttänyt minua. :gay:

Kuva

Ettei ostokset olisi ihan nappiin menneet, nappasin kahden euron viehkeän Metal Killers II -hevikokoelman hyllystä. Mötorhead, Girlschool, Uriah Heep ja Manowar joten kuten antavat vastineen kahdelle eurolle, mutta muut biisit on kyllä melkoista shaibaa. No kannessa sentään näkyy hiukan nänniä. :sydän:
Galileo

ViestiKirjoittaja Walker » Su 25 Touko 2008 19:09

Kiss - Animalize hyppäsi mukaan sen takia, että keikka on tiistaina eikä mulla ole edes yhtä levyä bändiltä.

Minkä maskin Gali maalaa itselleen konserttiin ?
TEE SE ITSE KISS MASKI ABC

Tämä levy siksi, että toinen vaihtoehto olisi ollut Asylum, eikä sen kansi miellyttänyt minua. :gay:

Juu, estetiikka on kans tärkeä pointti :gay:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Galileo » Su 25 Touko 2008 20:54

Walker kirjoitti:Minkä maskin Gali maalaa itselleen konserttiin ?
TEE SE ITSE KISS MASKI ABC

No tietenkin sen rumpalin kissimirrinaaman.

Toi jaksaa mua huvittaa. Jätkillä on hurja rock-bändi niin yksi vetää 3-vuotiaiden kesäretkeltä lainatun maskin. Varmaan oli Gene ja Paul vittuillaakseen sanoneet, että "sori Peter, mutta kaikki maskimallit on jo varattu paitsi toi maatiaiskolli".

Oikeasti olisi aika nasta käyskennellä kaupungilla ja huristaa junalla maski naamassa. Sitten taas olisi kyllä noloa pönöttää pätevänä keikalla kuin paraskin kuningasfani eikä tuntea kuin hittisinglet. Ihan yhtä viisas olo oli kerran, kun ostin Seppälästä kivan paidan ja menin se päällä baariin. Joku jamppa alkoi jutella, että makee paita, olitko keikalla nyt ja meikäläinen pihalla kuin tamppoonin naru. Mistä hitosta minä olisin voinut tietää, että napakymppikuvio on jonkun puolituntemattoman bändinkin käytössä.

Animalize on tosi kova levy, joten joudun ehkä hakemaan Asyluminkin, mutta laitan sen jonkun toisen levyn taakse piiloon kyllä sitten.
Galileo

ViestiKirjoittaja friikkis » Ma 26 Touko 2008 11:37

Isobel Campbell & Mark Lanegan - Sunday at the Devil Dirt
Kuulin Vastalauseessa The Ravenin, ja oli pakko pistää heti samana iltana koko levy tilaukseen. Tunnelma on todellakin painostava, ja musiikki vähäeleistä, muttei liian. Pirteämpääkin menoa löytyy, mutta tunnelma pysyy tietenkin aika hillittynä. Jousisovitukset on saatu kuulostamaan kivan kohtalokkailta. Loistava levy, sopii niihin tilanteisiin, kun raskaan hellepäivän jälkeen istuu kuistilla ja miettii syntejä syviä.
friikkis

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 27 Touko 2008 16:59

Avenged Sevenfold: Avenged Sevenfold

Kaveri sanoi, että tässä olis sellainen bändi, josta saattaisin pitää. Olin aiemmin kuullut bändiltä pari kappaletta, mutta ei aavistustakaan että miltä levyltä ne oli. Tällä levyllä ne eivät ainakaan olleet, mutta ei se mitään, tykkään tästä tosi paljon! Vaikka enköhän mä hommaa ne muutkin levyt aika pian, musta vähän tuntuu että hurahdan tähän oikein kunnolla! :superhymy:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 27 Touko 2008 18:12

Galileo kirjoitti:Toi jaksaa mua huvittaa. Jätkillä on hurja rock-bändi niin yksi vetää 3-vuotiaiden kesäretkeltä lainatun maskin.

Miten niin vain yksi?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja tome_ » Ti 27 Touko 2008 20:57

melissa kirjoitti:Posti toi tänään perille:

The Dresden Dolls: No, Virginia...
Tämänhetkisen suosikkibändini vastikään ilmestynyt kokoelma, jolta löytyy studioversiot monista livevetoina tutuiksi tulleista kappaleista. Valtaosa noista kappaleista esiintyy tällä levylle mielestäni edukseen. Esimerkiksi kappaleesta "Boston" en ole aiemmin liiemmin välittänyt, mutta nyt se on yksi levyn suosikkibiiseistä.
.

Wattafak :täh:
Minä olen täällä odotellut No, Virginiaa kuin kuuta nousevaa. Eilen viimeksi taisin fiilistellä uusia biisejä myspacesta ja mietin että pakko hommata heti kun ilmestyy, tajuamatta että mokoma on (ilmeisesti) ollut ulkona jo tovin :ajanhermolla:

Valitettavasti miun rahatilanne on melko surkea neljänteen päivään asti, joten en pääse sitä mistään nyt ostelemaan :epäilevä:

Oma viimeisin hankinta lienee Stellan Kuuntelija, joka on hienoinen pettymys. Tykkään kyllä pisteestä kovin, ja on siellä muutama muukin hyvä veisu, mutta muuten vaisu - kokonaisuutena nimittäin. Ehkäpä uudemmat levyt uppoaisivat paremmin, ja saatampa tuossa kesällä jossain festareilla keikankin katsoa :juoni:
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
tome_

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 29 Touko 2008 11:55

The Cinematic Orchestra: Man With The Movie Camera

Ihastuin tähän Ilosaarirokissa ja piti sitten ostaa tämä loistavaa Ma Fleur -levyä edeltäväkin tuotos. Enemmän mutkikasta ja elokuvamaista on tämä.

TJEU

The Notwist: The Devil, You + Me

En ois edes tiennyt tästä mitään, jos Skele ei olisi asiasta maininnut. Itse tykkäsin kovasti pändin edellisestä levystä ja hyvältä tämäkin kuulostaa, joskin vieläkin rauhallisemmalta. Nössöpoppiahan tämä.

TJEU
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 29 Touko 2008 13:18

Cinematic Orchestra :sydän:
On ollut viime aikoina hevirotaatiossa sekä Ma Fleur että Every Day.

Omiin ostoksiini: sain vihdoin viimein yli viikon metsästyksen jälkeen ostettua tämän.

Kuva

Ja onhan se pentele hurjan hyvä lätty. :tipahdus:
Jos poikien ura jatkuu tähän suuntaan, minusta saattaa kuoriutua ihan tositosifani. Ihanaa kun tuontasoinen bändi onnistuu yllättämään aivan täydellisesti. Yhtä kierrepalloa melkein koko levy. Yksi viime vuoden parhaista, ehdottomasti.
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki