Yritän kovasti, mutta kaikki päätökset top 3:n jälkeen arveluttaa.

En ehkä pysty tähän.

Lyyra kirjoitti:Itse en kyllä tällaiseen listaukseen oikein pysty.
Lyyra kirjoitti:Vain yksi on varmaa: Frank Zappa sitä listaa hallitsisi joka tapauksessa.

outsider kirjoitti:Tavallaan toi on mun mielestä juuri se syy miksi tällaisia listoja on kiva lukea: saattaa löytää jotain uutta mikä pistää omat musiikkikäsitykset uusiksi. Ei tässä kuitenkaan listata koko elämän suosikkilevyjä vaan tähän asti kuultuja parhaita levyä.
Aranwe kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Vain yksi on varmaa: Frank Zappa sitä listaa hallitsisi joka tapauksessa.
Mulla on Zappan neroudesta suuri siivu vielä löytämättä, mutta Hot Rats ja Grand Wazoo on soineet suht taajaan!![]()

Tällaiseen listaukseen mäkin olisin valmis, mutta kyllä se määrä tässäkin pitää olla lähempänä 50 kuin 10 tai muuten menee niin vaikeaksi, että tullee jätettyä väliin. Levyjä en lähde listaamaan, koska mä joutuisin miettimään sitä listaa varmaan vuoden. Tai siis karsimaan niitä ylimääräisiä 500:aa levyä pois listalta.outsider kirjoitti:Törmäsin forde-arkistoja läpikäydessäni ketjuun vanhan forden käyttäjien suosikkibändeistä. Niistä oli tehty juuri tuollainen edellä ehdottomani tilastointi. Voittaja oli silloin CMX, mikähän olisi tilanne tällä nyky-fordella?
Jorssi kirjoitti: Levyjä en lähde listaamaan, koska mä joutuisin miettimään sitä listaa varmaan vuoden. Tai siis karsimaan niitä ylimääräisiä 500:aa levyä pois listalta.

Jorssi kirjoitti:Tällaiseen listaukseen mäkin olisin valmis, mutta kyllä se määrä tässäkin pitää olla lähempänä 50 kuin 10 tai muuten menee niin vaikeaksi, että tullee jätettyä väliin. Levyjä en lähde listaamaan, koska mä joutuisin miettimään sitä listaa varmaan vuoden. Tai siis karsimaan niitä ylimääräisiä 500:aa levyä pois listalta.outsider kirjoitti:Törmäsin forde-arkistoja läpikäydessäni ketjuun vanhan forden käyttäjien suosikkibändeistä. Niistä oli tehty juuri tuollainen edellä ehdottomani tilastointi. Voittaja oli silloin CMX, mikähän olisi tilanne tällä nyky-fordella?
Mulla erottuu joukosta tosi helposti ehkä just jotain ~ 10 sellaista yhtyettä jotka ovat selvästi olleet huomattavasti rakkaampia ja tärkeämpiä kuin muut bändit. Levyissä oli paljon enemmän valinnanvaraa sellaisten loistavien ja tärkeiden joukosta, vaikka mukaan ei ottanutkaan levyjä jotka ovat "pelkästään" hyviä (eivätkä "täydellisiä"). Artisteista ja bändeistä niitä erottuu paljon vähemmän.Niin varmaan onkin, mutta omalle kohdalleni on huomattavasti vaikeampaa listata vain 50 levyä kuin bändiä. Pointtina oli siis se, että potentiaalisia listattavia on ihan liikaa, jotta jaksaisin lähteä niitä karsimaan.outsider kirjoitti:Musta taas on paljon helpompi keksiä 50 suosikkilevyä kuin -bändiä.![]()
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa