Aikakauslehtien lumoissa

Re: Aikakauslehtien lumoissa

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 16 Touko 2008 12:22

pampula kirjoitti:pidä pyyhe päälläsi niin, että paljastat aina yhden kehon osan kerrallaan, käänny nyt hitaasti vasemmalle pitäen katseesi samalla miehessä, pyörähdä ympäri ja taputa käsiäsi kolme kertaa.

Mikään ei kyllä voita sitä, kun muutama vuosi sitten selailin Reginaa, jossa oli "eroottinen" lautapeli. Tehtävät oli todella "romanttisia", "eroottisia" ja "hassuja", kuten "Tanssikaa hitaita alasti ja "Juokse alasti ympäri huonetta ja kilju: Jee, kohta mä saan rakastella sua."

Harmi kun se lehti taitaa olla muutossa kadonnut. Siinä jos missä oli klassikkoainesta.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja tome_ » Pe 16 Touko 2008 23:13

Miusta olisi kiva lukea aikakauslehtiä, mutta kun ei ole aikaa. Jopa sanomalehden lukeminenkin jää usein siihen, että avaan lehden ja silmäilen josko siellä olisi jotain kiinnostavaa. Sitten pitääkin jo lähteä tekemään jotain hyödyllisempää :keijo:

Mutta siis, tähän taloon tulee minun nimelläni kaksi aikakauslehteä: henkilökohtainen lemppari Matkaopas ja jossain mielenhäiriössä tilattu The Economist. Näistä kahdestakin kerkeän paneutumaan vain lähinnä tuohon ensimmäiseen, siitäkin luen ne vakio-osiot ja kiinnostavat kohdejutut - usein jätän armotta lukematta ne perinteiset Kreikan saaret ja ihanat makumatkat Toscanaan, joita tuntuu olevan joka numerossa.
Economistin tilasin lähinnä koulua varten kun bongasin jostain kivan tarjouksen. Hävettää suorastaan, kun en sitä kerkeä lukemaan. Lehti on kuitenkin kovin runsas paketti ja se tulee viikoittain. Lisäksi se vaatisi (ainakin minulta) kovasti keskittymistä, joten aika vähille tuo lukeminen jää. Ehkä mie sitten kesällä voin kertailla, mitä tässä puolen vuoden aikana on talous/poliittisessa elämässä tapahtunut :virne:
Toisaalta taas olen saanut siitä materiaalia portfoliooni, että sen päätehtävä on ikäänkuin täyttynyt.

Töissä tulee luettua Valittuja Paloja, tänään kunnostauduin tutustumalla pariin numeroon Hyvä Terveys -lehteä. Mummilla pitää aina lukea ET:tä :keijo:

Täytyy myöntää, että kaikista eniten tässä vaiheessa kiinnostaisi tilata Tulvaa. Tämä ehkä johtuu siitä, että aina kun googletan hyviä bändejä, päädyn Tulvan listaukseen feministisen musiikin vaikuttajista kautta aikain. Voisin ehkä jostain joskus etsiä käsiini yhden numeron :tilt:
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
tome_

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 17 Touko 2008 05:02

Mikä ihmeen Tulva? Aika moni näyttää sen mainitsevan.

Minulle ei tule aikakauslehtiä, koska yksin asuvalla opiskelijalla ei ole varaa.
Sillon kun pappa betalade, IMAGE kolahti postilaatikkoon kerran kuussa. Nuorempana tuli tietenkin Suosikki ja Aku Ankka ja Nalle Puh (käänteisessä kronologisessa järjestyksessä).

Kotoa muuttamisen jälkeen on tullut Pirkkaa, Me-lehteä, Tekniikkaa & Taloutta, Musiikin suuntaa ja Amnestyn jäsenlehteä (jonka nimeä en muista), mutta ne kaikki erinäisten jäsenyyksien ja poonuskorttien seurauksina.*
IMAGEn tilauksen lopettamista kadun vähän, koska se on oikeasti laadukas lehti, mutta taisin kyllästyä siihen jossain vaiheessa.
Suomessa luin koululla Rumbaa ja Soundia (silloin kun ne sinne vielä tulivat, rankat säästötoimet johtivat tilausten lakkautukseen). Lisäksi Aksentti on eri kiva lehti, jos tykkää asiallisista levyarvosteluista. Sitä voisin jopa tilata, jos olisi varaa. Ja tietenkin Aviisi tuli kahlattua yliopiston käytäviä kolutessa.

Irtonumero-ostelu rajoittuu mulla käsityölehtiin. Joskus tulee tarve (tai enemmän hinku) tehdä uusia vaatteita, ja pengon käsityölehtiä ja ostan irtonumeron, jos löytyy kivat kaavat. Sitten jätän yleensä vaatteen tekemättä :virne:

Täällä ei tule lehtiä luettua, paitsi Brisbane Newsia ja City South Newsia, jotka ovat ilmaisjakeluja, ja aika hyödyttömiä sellaisia.

Mutta joo. Lehdet taitaa jäädä tilailematta vastaisuudessakin. Vihaan paperiroskaa yli kaiken. Ja lehdet, jos mitkä ovat kertakäyttöroskaa.

*) Käsittämätön juttu muuten: Luulin eläneeni jo vuosikaudet ilman että mulle tulee aikakauslehtiä. En kai ole tajunnut että nuokin ovat lehtiä :D
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kati » La 17 Touko 2008 16:45

Lyyra kirjoitti:Mikä ihmeen Tulva? Aika moni näyttää sen mainitsevan.

Tulva, neljä kertaa vuodessa ilmestyvä feministinen aikakauslehti.

Perustettu vuonna 2002, tekijöinä ammattitoimittajia, tutkijoita ja naisliikkeen aktiiveja.
Tuolla nettisivuilla aihealueiksi listataan kulttuuri, politiikka ja viihde.

Mihinkähän mun oma Tulvan tilaus jäi? Tämä kun on niitä lehtiä, joka pitäisi mennä vallan kirjastoon saakka lukemaan jos töissä meinaisi lukea ja se toki on liian vaivalloista.

Muistin yhden meille tulevan aikakauslehden, joka ei mene kategoriaan sisustus tai tiede.
Peili on lasten ja nuorten mediakulttuurin erikoislehti, jota olen tilannut jo vuosia.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja shaana » La 17 Touko 2008 17:46

Rakkaimpia ja pitkäaikaisimpia niteitä , eli kestotilauksina tulevia Soundia ja Suomen Luontoa kulutan eniten.
Molempia säilön parhaani mukaan, luen kiinnostavimmat aiheet heti lehden pudottua postiluukusta ja laitan lehden talteen. Kyllä niitä tulee aina silloin tällöin kaiveltua esiin ja luettua jutut, joille ei silloin joskus ollut aikaa.

Työn puolesta vuosikerta tietyistä lehdistä on valittavana, tänä vuonna otin typerys Seiskan. Myönnän lukeneeni muutaman lehden melkein läpi. TV-osiollakaan lehden tilaamista ei oikein enää kehtaa perustella, kun nuo ohjelmatiedot muualta kuitenkin tarkistaa. Viime vuonna tuli Suomen Kuvalehti, jonka koin liian raskaaksi luettavaksi, koko lehteä en montaa kertaa lukenut, vaikka useampi kiinnostava juttu joka lehteen mahtuikin. Ensi vuonna taas jotain muuta, josko siinä valittavien listassa olisi ollut joku liikuntoon taikka terveyteen liittyvä lehti, aihe kiinnostaisi.

Ja tuleehan mulle se Cosmo. Kerroin silloin menneisyydessä, että se poika oli niin hyvä, että mun oli pakko ottaa toi roskalehti pariksi kuukaudeksi. Ensimmäisen sain silmäiltyä läpi, loput pari kappaletta ovat koskemattomina edelleen - uusimman kannessa näkyy olevan juttuina Huippumalli haussa-kuvia, Mies ota minut näin-artikkelia ja muuta roskaa.

National Geographic, lontooksi tai suomeksi kiinnostaisi erittäinkin paljon. Jos kässimassi-tilanne parantuu muutamien epämääräisten laskujen poistuessa kontoltani, saatanpa jopa tilata. Mä hain aikanani Ryhmä-X:n ja muut Marvelit divarista ;) Äiskälle tulee Anna, jota joskus jopa lueskelen. Alibi tuli vanhalle känppikselle, mutta en koskaan syttynyt sille.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Galileo » La 17 Touko 2008 22:27

Kati kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mikä ihmeen Tulva? Aika moni näyttää sen mainitsevan.

Tulva, neljä kertaa vuodessa ilmestyvä feministinen aikakauslehti.

Perustettu vuonna 2002, tekijöinä ammattitoimittajia, tutkijoita ja naisliikkeen aktiiveja.

JO RIITTÄÄ MIESASIA!
Suuntaa kesälomalla naisnimiselle paikkakunnalle!
NAISMEPPINÄ EU-PARLAMENTISSA
Pörssiyhtiöiden hallituksiin on saatava naiskiintiöt
Eniten ärsyttää, kun nainen sahaa omaa oksaansa ja samalla kaikkien muiden naisten.
Kävimme katsomassa, mitä Kiinan naisliikkeelle kuuluu.
Pakolaissopimukset katsovat maailmaa miehen silmin.

Jee. Kuulostaa tasa-arvolehdeltä.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 18 Touko 2008 03:09

Galileo kirjoitti:
Kati kirjoitti:Tulva, neljä kertaa vuodessa ilmestyvä feministinen aikakauslehti.

JO RIITTÄÄ MIESASIA!
Suuntaa kesälomalla naisnimiselle paikkakunnalle!
NAISMEPPINÄ EU-PARLAMENTISSA
Pörssiyhtiöiden hallituksiin on saatava naiskiintiöt
Eniten ärsyttää, kun nainen sahaa omaa oksaansa ja samalla kaikkien muiden naisten.
Kävimme katsomassa, mitä Kiinan naisliikkeelle kuuluu.
Pakolaissopimukset katsovat maailmaa miehen silmin.

Jee. Kuulostaa tasa-arvolehdeltä.

Eihän Kati siitä tasa-arvolehtenä puhunutkaan, vaan feministilehtenä ;)

Jotenkin keskusteluista jäi sellainen kuva, että Tulva olisi joku uusi musalehti, jota en ole nähnyt. Olin siis kiinnostunut. Ei kiinnosta enää :D
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kati » Su 18 Touko 2008 03:20

Lyyra kirjoitti:Eihän Kati siitä tasa-arvolehtenä puhunutkaan, vaan feministilehtenä

Ettei nyt jäisi epäselväksi, niin Tulva ihan itse määrittelee itsensä feministiseksi aikakauslehdeksi.
Kati

ViestiKirjoittaja pampula » Su 18 Touko 2008 12:14

Feminiininen tasa-arvolehti saattaisi olla parempi nimitys.

Facebookissa on muuten hauska aiheeseen liittyvä ryhmä: Olen feministi, mutta en kannata tasa-arvoa. ;D
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Walker » Su 18 Touko 2008 12:16

Mulle ei tule aikakauslehtiä, ei ole kiinnostusta minkään
lehden tilaukseen.

Soundia saatan silloin tällöin lukea kirjastossa tai jos käsiin jostain osuu.
Ainoa lehti jonka voisi tilata ja lukea aamukahvin kanssa
on Presso (aikakauslehti ? ) mutta lehden taru loppui viime vuonna.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 19 Touko 2008 11:00

Meidän talouteen tulee Avotakka, Me Naiset, Kodin Kuvalehti ja OffRoadPro (arvatkaa mikä näistä neljästä on siipan tilaama?).

Kodin Kuvalehteä tilaan lähinnä ruokaohjeiden takia, vaikka on siinä aika usein ihan luettavia juttujakin.

Me Naiset tuli tilattua siksi, että olen niin monta vuotta lukenut jotain ihan täysin hömppälehteä, että siitä tavasta on vaikea luopua (ensin oli Regina, sitten Cosmo ja sen jälkeen ovat vuorotelleet Me Naiset ja Anna). Pysyypähän kärryillä siitä, kuka on julkkis ja miksi ja kuka on mennyt kenen kanssa naimisiin tai eronnut. ;)

Avotakan tilauksen peruuttamista olen harkinnut, koska taso on pudonnut. En mä halua lukea mistään tee-se-itse-rimpuloiden kyhäämisestä ja varsinkaan nähdä sellaisia Avotakan kannessa (viimeisimmän numeron kannessa on itse tehty aivan kamalan näköinen parvekkeen pöytä), vaan haluan ihastella aivan järkyttävän hienoja ja yhtä järkyttävän kalliita huonekaluja ja koteja, joillaisiin mulla tuskin on koskaan varaa. Ai että miksikö haluan? En mä vaan tiedä. Masokistinen luonne iskee päälle kai. :D

Muoks:
Ai niin, piti sanomani että vanhaa Katsoa kaipaan yhä. Sitä tilasin montamonta vuotta, kunnes menivät tekemään siitä seiskapäivääkakkosen. Onko nykyään olemassa mitään järkevää televisio-ohjelmiin keskittyvää lehteä?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 19 Touko 2008 11:19

Mä en oikeasti muista, että mulle olisi koskaan tullut mitään aikakausilehteä kotiin tilattuna, muuta kuin näytenumeroita. Aina on vissiin ollut vähän sellainen rahatilanne, että on katsonut paremmaksi jättää tilaamatta ja käyttää ne rahat johonkin muuhun. Hesari on kaiketi ainut lehti ylipäätään, mitä olen tilannut. :D Enemmin sitten tulee osteltua harvakseltaan irtonumeroita tai käytyä kirjastossa lukemassa. Toisaalta en edes koe hirvittävää informaatiopulaa sen takia, etten tilaa tai osta juurikaan aikakausilehtiä. Ehkei sitä vaan osaa kaivata, kun ei tiedä mistä jää paitsi ja lukee sitten mieluummin sanomalehtiä ja kirjoja. :D

Mutta tulee meille sitten muuten talouteen tilattuja aikakausilehtiä, ne on tuon miehen puolesta. Vai mitä kertoisi Pelit-lehti ja Hämähäkkimies. En muista tuleeko sille muita lehtiä. Joskus vilkuilen itsekin Pelit-lehteä silkasta uteliaisuudesta.

Jos sitten olisi hieman ylimääräistä rahaa...Hmm. Tilaisin todennäköisesti jotain sisustuslehteä. Luultavasti jotain omaan alaan liittyvää lehteä. Eläimiin liittyvää lehteä. Musiikkiin liittyvää lehteä. :D Sitä odotellessa.
elegia

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 19 Touko 2008 11:46

Lumikki75 kirjoitti:Onko nykyään olemassa mitään järkevää televisio-ohjelmiin keskittyvää lehteä?

Aika harvassa on. Itse suosin Ilta-Sanomien Tv-liitettä, siinä on selostettu ohjelmista riittävästi, mutta ei liikaa niin että tarvitsisi pelätä spoilaantuvansa. Lisäksi löytyy juttuja sarjoista, näyttelijöistä yms. Sellainen vikahan siinä on, että Ilta-Sanomat on ostettava samalla ja lehti pitää hakea kaupasta, ei tuu omaan laatikkoon, mutta ne on siedettäviä vikoja verrattuna muihin tv-lehtiin.

Seiska mulle tuli ennen juuri sen takia, että siinä oli hyvät tv-sivut. Paino sanalla oli, ei ole enää. Taisi olla Lostin alkuaikoja kun lehteen paloi hermot, jo kannessa spoilattiin, ohjelmatietoja ei uskaltanut enää edes vilkaista. Saipa unohtaa senkin lehden tilauksen, muuta hyväähän siinä ei ollutkaan. Toinen kamala tv-lehti, johon ei kannata sekaantua, on Iltalehden tv-liite. Ensimmäisen numeron ostin, toista en osta. Täynnänsä juonipaljastuksia, mitään juttuja ei uskalla lukea.

Tällä hetkellä mulle ei tuu kotiin yhtäkään lehteä. Tai tulee, mutta ei postin kautta, kaveri tuo Imagensa mulle kun on itse lukenut ne. Avotakkaa on tullut pätkissä, pidän siitä edelleen, mutta jätin uusimatta tilauksen kun lehtiä jäi lukematta. Tuntuu tuhlaukselta, niin rahan kuin ympäristön, tilata lehtiä jos ei niitä lue tarpeeksi. Nyt luen Avotakkaa ja muita sisustuslehtiä parturissa.

En oikein löydä sopivaa hetkeä lehtien lukemiseen. Kun tekee mieli lukea, luen kirjaa. Joskus luin samalla lehtiä kun katsoin telkkaria, nykyään silmät ei oikein tykkää siitä. Aamusyödessä en ole riittävän hereillä, iltasyödessä jos luen lehteä niin jämähdän pöydän ääreen vaikka miten pitkäksi aikaa. Kivaa, mutta jos sitä tekee joka päivä niin illat tuntuu kovin lyhyiltä.

Lehtihistoriasta löytyy mm. Nakke Nakuttaja (väiteltiin kaverin kanssa kumpi on parempi, Nakke vai Aku. Olin väärässä.), Mustanaamio (entinen Klubilainen :ylpeä:), Rumba (keikkalistaa luettiin kuin raamattua), Suosikki, joku tietokonelehti, Tieteen Kuvalehti.

Paljon parjattua Cosmoa en ole koskaan lukenut. On tehnyt mieli, mutta en pysty ostamaan sitä. En vaan pysty. Katson kassajonossa että siinä se nyt olisi, sitten silmään iskee joku järjettömän kamala otsikko ja homma jää siihen. Ei kykene.
Purple

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 19 Touko 2008 13:40

Lumikki75 kirjoitti:En mä halua lukea mistään tee-se-itse-rimpuloiden kyhäämisestä ja varsinkaan nähdä sellaisia Avotakan kannessa (viimeisimmän numeron kannessa on itse tehty aivan kamalan näköinen parvekkeen pöytä), vaan haluan ihastella aivan järkyttävän hienoja ja yhtä järkyttävän kalliita huonekaluja ja koteja, joillaisiin mulla tuskin on koskaan varaa. Ai että miksikö haluan? En mä vaan tiedä. Masokistinen luonne iskee päälle kai.

Avotakka ei todellakaan ole vastaus tämän glitterkodin kaipuuseen. Mutta Glorian Koti on. Sen edustama maailma on pramea, pröystailevä ja tavallisen ihmisen ulottumattomissa. Kuten on emolehti Gloriankin. Sen siivousjutusta on tullut liki klassikko, tähän AL:n arvioon ei ole juurikaan lisättävää.

Milloin siivous on ollut epämuodikasta?
Kysyy hän, joka Lacroix'n sijaan puki näin siivouspäivänä ylleen vanhan virttyneen t-paidan ja maalin tahraamat housut.
Niksi-Pirkassa on jaettu 10 niinkin terävästä vinkistä, että siivoamisesta saa juhlaa jos pukee ylleen iltapuvun. En voi, dekolteen smagardit ovat kiillottamatta.
Kati

ViestiKirjoittaja Saku » Pe 23 Touko 2008 19:56

Meille tulee kotiin vain Tiede, Kemia ja Aku Ankka. Tieteen Kuvalehden ja Tekniikan Maailman luen lisäksi aina anoppilassa, joten niistäkin vain harvat yksittäisnumerot menevät kokonaan ohi silmien. Aikakapseleista puheenollen, apelle sellainen on TM, jonka lukuisista vuosikerroista on kiva nähdä kehityksen hirmuisen vauhdin.

Mä olen jo pitkään harkinnut Historia-lehden tilaamista. Olen ostanut irtonumeron muutaman kerran kauppareissulla ja se tuntuu lehtenä ihan hyvältä. (Sotajutut tosin vievät suurimman osan palstatilasta, mutta miehenä siitä ei ole minulle erityistä haittaa.) Myös Kuluttaja-lehti, jota luen usein vaimon työpaikalla, on aina täynnä mielenkiintoisia artikkeleita ja vertailuja, puhumattakaan kuluttajariitalautakunnan päätöksiä vastustavien liikeiden mustasta listasta. Senkin voisi tilata.
Luukut auki, täältä tulee hauki!
Saku

ViestiKirjoittaja Crux » Su 08 Kesä 2008 19:10

Kotiin kannettuna tulee tällä hetkellä Hyvä terveys ja Tietokone. Hyvä terveys tulee minulle Kiloklubin kylkiäisinä (vaikka oikeasti se on toisinpäin) ja Tietokone miekkoselle. Ensin minua rasitti ajatus, että minun pitää tilata joku typerä ja pirtsakka terveysintoilijalehti, että saan käyttää kiloklubia mutta todellisuus olikin onneksi vallan toinen! Pidän Hyvä Terveys-lehdestä tosi paljon. Paljon mielenkiintoisia juttuja ja kannanottoja asioihin eikä kuitenkaan mitään turhaa jeesustelua, että hyi te läskit.

Pidän tapanani ostaa aina pari kertaa kuussa irtonumerona jonkin tarjouksessa olevan lehden. Yleensä se on Kotivinkki, joka tarjouksessa onkin aika usein. Sen tilaamisesta kotiin haaveilen mutta tuntuu liian arvokkaalta. Olen myös ostanut tarjouksessa olevia Kodin Kuvalehtiä, Annaa ja Me Naisia mutta niistä yksikään ei tunnu ihan just mun lehdeltä. Selaan ne vain nopsaan läpi eikä niissä ole juttuja mihin kiinnostaisi syventyä. Kodin Kuvalehti on siinä mielessä kyllä hyvä, että siinä on maailman huvittavimmat yleisöosaston kirjoitukset. Harmittaa vieläkin kun en älynnyt laittaa talteen sitä kirjoitusta missä äiti toivoi Jumalaa aina iltaisin, että ottaisi jo nuo lapset pois..
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Kesä 2008 03:20

Crux kirjoitti: Harmittaa vieläkin kun en älynnyt laittaa talteen sitä kirjoitusta missä äiti toivoi Jumalaa aina iltaisin, että ottaisi jo nuo lapset pois..

:rotflmao:
Voi kun tuon pääsisi lukemaan!

Joo, ei mulla muuta. :epäilevä:
Olen näköjään alkanut harrastamaan yhden hymiön viestejä.

On tämä ketju kyllä herättänyt minussa pienen aikakauslehtikuumeen (meinasin kirjoittaa -huumeen). Lauantaina kirppiksellä kattelin vanhoja neulelehtiä 70-luvulta. Ihania mekkoja ja muita. Kunpa osaisin neuloa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Walker » Ma 09 Kesä 2008 06:31

Lyyra kirjoitti:
Crux kirjoitti: Harmittaa vieläkin kun en älynnyt laittaa talteen sitä kirjoitusta missä äiti toivoi Jumalaa aina iltaisin, että ottaisi jo nuo lapset pois..

:rotflmao:
Voi kun tuon pääsisi lukemaan!

Asiasta viidenteen:
vieläkö Suosikki-lehden Bees & Honey-palsta ja Eki-setä on olemassa ? :tilt:
Walker

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 12 Kesä 2008 13:28

Ainakin yksi Eki-setä on vaihtanut maisemaa pysyvästi. Hector laulaa muistobiisissä:

"Eki-setä has left the building,
Herra Rapo on poistunut paikalta."

Oliko sama setä, en osaa sanoa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Galileo » To 12 Kesä 2008 14:08

Bees & Honeys on sellainen kuriositeetti, että aina kun on Suosikista jossain juttua, on juttua Eki-sedästä. Mä olen viimeisen vuoden sisällä lukenut muualta ainakin yhden Eki-sedän haastattelun + Katja Ståhlin seuraajan kommentit palstan jatkosta ja tulevaisuudesta.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Walker » Su 15 Kesä 2008 11:04

Pascal Lemoix kirjoitti:Herra Rapo on poistunut paikalta."

OT
Rapo oli kuriositeetti ulkomaalaisten bändien keskuudessa. Suomi muistui ensimmäisenä mieleen nimmareita pyytelevästä
viirimiehestä :friikki: :sekopää: joka hankkiutui bändin luo keinolla kuin keinolla :salaliitto:
/OT
Walker

ViestiKirjoittaja damn » Ti 12 Elo 2008 18:02

Niitä harvoja asioita joita tulen entisestä työpaikastani kaipaamaan on aikakauslehdet. Olin töissä paikassa joka myi mm. lehtiä ja sinne tuli aina uusimmat aikakauslehdet ja ne sai itselleen kotiin vietäväksi. Se oli semmoista luksusta, jota kaipaan elämääni. Silloin tuli kyllä luettua paljon semmoisiakin lehtiä, joita ei todellakaan itselle tilaisi ja joissa ei ole mitään minua kiinnostavaa. Pitipähän vaan lukea kun siihen mahdollisuus oli.

Tällä hetkellä itselleni tulee tilattuna vain Image ja Rumba. Imagesta pidän valtavasti, siinä on hyvin kirjoitettuja juttuja mielenkiintoisista aiheista. Olin ajatellut tilata sen jo pitkään ja sitten töissäollessani sain tilattuna sen edullisesti ja sain vielä proviikat päälle. Rumba puolestaan on tullut minulle luoja ties mistä asti. Tilaan sitä, vaikka se jää nykyään aina lukematta. Olen kiinnostunut musiikista ja periaatteessa haluaisin tilata Rumbaa, tutustua uusiin levyihin, lukea haastatteluja jne, mutta kyseinen lehti ei vaan enää kauheasti kiinnosta. Olen meinannut lopettaa sen jo monta kertaa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Mieluummin tilaisin vaikka Soundia, se on paljon parempi ja monipuolisempi musiikkilehti.

Sitten kun minulla on rahaa(eli ei koskaan...) niin haluaisin tilata sisustuslehtiä. Olen niin tottunut siihen, että sain aina töistä esim. Avotakan ja Glorian kodin, että niitä lehtiä jään kaipaamaan. Ja nyt ne olisivat sitä paitsi ihan hyödyllisiä ja niistä saisi hyviä ideoita opiskelujeni kannalta.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja surunmurhaaja » Su 14 Syys 2008 18:54

Voi, mie lukisin kaikki mahdolliset lehdet mitä miulle sattuis käteen päätymään. Itselle tullee kovasti parjattu Rumba ja.... no, siinä ne. Äipältä saan MeNaiset sekä Kauneuden ja Terveyden kö kotona käyn, kaverilta Suomen kuvalehden silloin kö satun sitä näkemään. SK ois ihana saada, mutta 150 euroa vuodessa on miun budjetille aivan liikaa.

Miun lehtifriikkeys lähti jo lapsuudesta kö vaari myi sivutoimisesti lehtiä ja sai itse törkiän nivaskan luettavaa viikoittain. Esimerkiksi Apu, Seura, Kodin kuvalehti, Anna, Akkari, SK ja KT tuli sen 15 vuoden pestin aikana tutuiksi. Kun vaari kuoli, loppui lukemisetkin. :sori:

Kämppikseltä sain justiinsa Cosmoa nivaskan ja itku meinas päästä, ei oo yhtään miun lehti. Jotenkin halvan oloinen.
Kannetaan omenoita laavuun - siellä on tämän firman konttori.
surunmurhaaja

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ma 29 Syys 2008 13:31

Erehdyn aina välillä ostamaan irtonumeroita naistenlehdistä, vaikka tähän mennessä pitäisi muistaa että suurin osa niistä ei tarjoa tarpeeksi luettavaa. Jotenkin tulee aina pettynyt olo, jos lehden mielenkiintoiset jutut ehtii lukemaan läpi alle tunnissa, ja valitettavasti suurin osa suomalaisista naistenlehdistä on tällaisia. Mukava poikeus on Olivia, johon ihastuin heti ensimmäisestä numerosta lähtien, ja josta pidän niin paljon että haluan säästää lukemani numerot. Jossain lehteä tituleerattiin muotilehdeksi, mutta itse luen sitä hyvien artikkeleiden takia. Lehden asenne on jotenkin rohkea. Pitää vaan toivoa, että taso säilyy, eikä toimittajilta lopu paukut ensimmäisen parin vuoden jälkeen. Olivian lisäksi Kauneus ja Terveys on vaikuttanut viime aikoina mielenkiintoiselta, ja myös Sport on ollut hetkittäin aika ihastuttava. Ai niin, ulkomaalaisista lehdistä luen silloin tällöin Glamouria, joka onnistuu ainakin vaikuttamaan siltä että siinä on paljon luettavaa. Hieman hömppäähän sekin on, mutta kuitenkin hömppää positiivisella pohjavireellä.

Pääosin kyllä yritän jättää lehdet ostamatta, ja ostaa vaikka ennemmin kirjoja. Sitten toisaalta luen paljon lehtiä kirjastossa, jolloin voin lukea parhaat palat joka lehdestä. Tykkään lukea lehtiä, mutta suurin osa vaan ei ole kokonaisuuksina niin mielenkiintoisia, että haluaisin maksaa niistä ja sen jälkeen nähdä vaivaa niiden kantamiseksi paperinkeräykseen.

Vakavammista lehdistä olen pitänyt pitkään Kuukausiliitteestä. Suomen kuvalehteä opin lukemaan viime vuonna, kun se tuli työpaikalle, ja nyt kyllä hieman kaipaan sen säännöllistä lukemista. Imagekin on alkanut kiinnostaa sen jälkeen kun lainasin vanhoja numeroita kirjastosta ja huomasin niiden kestävän hyvin aikaa.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 30 Syys 2008 10:07

Mua on aina kummastuttanut, että nää tarjouslehdet, joita joskus hairahtaa tilaamaan pariksi kuukaudeksi halvalla (kohdallani tuo aiemmin mainitsemani laatulehti Cosmo), jatkuvatkin kestotilauksena ja laskua pukkaa ihan muina miehinä postiluukusta sitten jossakin vaiheessa. Kaikki lehtitilaukset lienevät tänäpäivänä kestotilauksia, joiden katkaisusta pitää itse huolehtia? Omalla kohdallani unohdin koko uuden laskun, ensimmäinen lehti tuli uudelta tilauskaudelta, laitoin mailia menemään (kun en puhelimitse läpi päässyt), ja onneksi sain vastaukseksi että ovat katkaisseet tilaukseni. Kiitokset laitoin menemään joustavuudesta ja palvelusta, vaikka vähän tuota kestotilaus-juttua kritisoinkin. :D

Joku terveys/kuntoilu -aiheinen lehti olisi mieluinen. Mikähän mahtaisi olla asiallinen, onko kellään kokemuksia? En mitään humpuukilehtiä enempää kaipaa. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

EdellinenSeuraava

Paluu Ex Libris