Multimediaongelmia

Re: Multimediaongelmia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 20 Loka 2013 21:36

Onhan sulla siihen filter subscription? (vai tuliko siihen nykyään joku jo valmiina?)
Tosin, kyllä mainosten pitäisi kai lähteä jos kerran manuaalisesti blokkaa mainoselementit. :riips:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 20 Loka 2013 22:23

Filter mikä?
Aiemmin pikakuvaketta painamalla tuli teksti "Blocked ads:" ja perässä luku. Nyt se näyttää vaan nollaa, eikä blockaa mitään mainosta.
:sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 20 Loka 2013 22:26

Siis sellainen valmis suodatinlista, esim. Wiltteri & Easylist. http://wiltteri.net/
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 20 Loka 2013 22:34

En ole ikinä käyttänyt tommosia :sori:
Jännä sinänsä, että tässä läppärin selaimessa toi AB toimii ihan ongelmitta, kun taas pöytäkoneen selaimessa ei toimi. Selain on päivitetty ja itsensä mukaan ajantasalla. En mä tajua mikä tossa mättää vai käyttöjärjestelmä.
Onhan siinä muutakin ongelmia, kuten se, ettei selain päästä twitteriin, eikä avaa tiettyjä sivuja ollenkaan :jaaha: Ei, en tiedä mistä ne johtuvat.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 20 Loka 2013 22:36

Kannattaa käyttää. Säästyy paljon vaivaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 20 Loka 2013 22:40

Oon ehkä vanhanaikainen ajattelultani, kun mun mielestä AB:n pitäisi blockata ne mainokset ilman mitään tommoisia.
Täytyy katsoa huomenna, sammutin pöytäkoneen kun en jaksanut sitä että se näyttää vaan nollaa. Kieltämättä jossain fb:ssä 84 mainosta on aika paljon. Tai edes se forden neljä :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 20 Loka 2013 22:50

Kibaya kirjoitti:Oon ehkä vanhanaikainen ajattelultani, kun mun mielestä AB:n pitäisi blockata ne mainokset ilman mitään tommoisia.

No ihan miten vaan. :virne:
Itse koen, että manuaalisti yksitellen blokkaaminen on paljon työläämpää. (Niin joutui tekemään ennen kuin nuo listat tulivat mukaan.)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 20 Loka 2013 22:57

Jep, juurikin filtterilistasta oli puhe, olisin voinut heti vastauksessani selventää. Itse olen käyttänyt EasyList-nimistä filtteriä, hyvin on toiminut.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 20 Loka 2013 23:05

Ei mun ole tarttenut manuaalisesti blockkailla yhtään AB:n kanssa. Joitain yksittäisiä satunnaisia outouksia on ollut, mutta en ole kokenut niitä häiritseviksi. Toisin kuin tämän ettei se blockaa mitään enää.

No, katson huomenna.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja iisa » Ke 06 Marras 2013 20:15

Arg, digiboksi. Huomasin sitten taas, että kaikki tallennetut ohjelmat olivat kadonneet. Tämä ei ole mitään uutta, sillä näin on käynyt pari kertaa aiemmin. Oonkin yrittänyt pitää tallennettujen ohjelmien luettelon melko lyhyenä, mutta nyt siellä oli pari elokuvaa, sarjoja ja Euroviisut. :D Eli usean tunnin ohjelmia.

No nielin taas pettymykseni ja laitoin maanantaille Huippiksen automaattiseen tallennukseen, mutta huomasin, ettei se ollut tallentanut koko ohjelmaa. Huomasin myös, että säädin tottelee huonosti, joten kävin ostamassa uudet patterit, mutta ei se kyllä auttanut.
Eli lyhyesti sanottuna digiboksi ei suostu enää nauhottamaan. Jos siis vaikka ohjelman aikana painaa record niin mitään ei tapahtu. Tilaa nyt ainakin pitäis olla. Tämän kivan asian lisäksi tuo tekee sellasta, että jos kerran tai pari painaa record niin sen jälkeen ei enää onnistu kanavan vaihtaminen tai ei mee esim. Menuun. Jos taas ei paina record-nappulaa niin kanavia voi vaihtaa ihan normaalisti ja Menuun pääsee. :hämillään:
Oon palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uudestaan, vaikka ei se varmaankaan auta asiaa yhtään vertaa. :D
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 06 Marras 2013 22:02

Olisiko mahdollista päivittää sen poksin softaa?
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 13 Marras 2013 13:34

Osaiskohan kukaan sanoa mikä asetus on viturallaan kun uusi tulostin tulostaa värijutut ihan helkkarin vaaleina? Mä en ymmärrä, enkä löydä ohjeistakaan mitään. :epäilevä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 14 Marras 2013 01:39

Jos on tulostus asetuksissa vikaa. Eli kun tulostus ikkuna aukeaa valitset vaikka kuva hieno tai jotain tuollaista. Tulostaa sitten sitä ainakin tuplaten pidempään, mutta tuloksesta tulee hienompi.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 15 Marras 2013 17:38

@gen.fi kirjoitti:Olisiko mahdollista päivittää sen poksin softaa?

Tavallaan. Ongelmana on nyt, että oikeaa johtoa ei löydy. Päivityksiä löytyy netistä ja päivittäisin digiboksin usb-johdon avulla, mutta en löytänyt sellaista. Tulostimen johto sopii myös digiboksiin, mutta tietokone ei tunnista laitetta ja siksi päivitykset eivät siirry digiboksiin. :hämillään:
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 15 Marras 2013 18:46

Onkohan valmistajan sivuilla jonkinlainen ohjelma jolla sen voi sitten tunnistaa ja päivittää.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja iisa » La 14 Joulu 2013 19:12

@gen.fi kirjoitti:Onkohan valmistajan sivuilla jonkinlainen ohjelma jolla sen voi sitten tunnistaa ja päivittää.

En tiedä, en ole jaksanut katsoa. Voikohan tuon viedä vain huoltoon ja ne päivittää sen siellä? Mitäköhän se maksaisi..
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 14 Joulu 2013 23:13

voisi olla halvempaa sitten ostaa uusi boksi
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 15 Joulu 2013 03:43

iisa kirjoitti:Huomasin myös, että säädin tottelee huonosti, joten kävin ostamassa uudet patterit, mutta ei se kyllä auttanut.
Eli lyhyesti sanottuna digiboksi ei suostu enää nauhottamaan. Jos siis vaikka ohjelman aikana painaa record niin mitään ei tapahtu. Tilaa nyt ainakin pitäis olla. Tämän kivan asian lisäksi tuo tekee sellasta, että jos kerran tai pari painaa record niin sen jälkeen ei enää onnistu kanavan vaihtaminen tai ei mee esim. Menuun. Jos taas ei paina record-nappulaa niin kanavia voi vaihtaa ihan normaalisti ja Menuun pääsee. :hämillään:
Oon palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uudestaan, vaikka ei se varmaankaan auta asiaa yhtään vertaa. :D

Eikös se oo ihan tavallista, että jossain malleissa hukkuilee tallennuksia dvd-levyiltä, kun tallentelet muuta samalle levylle. :riips:

Tallennusjutuista en tiedä, mutta meidän digiboksi lakkas tottelemasta kaukoa. Kaukosäätimistä ei toimi kun joskus jokin toiminto ja sekin jatkuvalla yrityksellä ja ihan ihme suuntiin osoittaessa. Yleiskaukossa sama, joten vika on vehkeessä itessään, ei säätimessä. Boksista suoraan nappuloita painaessa kaikki toimii ihan hyvin. Toimiiko sulla suoraan laitteesta oikein? (Canal Digitalin boksi kyseessä.)

Eräs boksimalli taas menee niin pahasti jumiin Elokuvakanavalle laittaessa (antennitalous ja Plus tv - kortti) , että edes sammutus ei auta, vaan piuha on otettava seinästä irti hetkeksi, jotta saat jonkin muun kanavan taas näkymään. Muilla kanavilla kyseistä ongelmaa ei ilmene. Kahdella samanmerkkisellä boksilla testattu. (Merkkiä en ulkoa muista, täytyy tarkistaa.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja iisa » Su 15 Joulu 2013 14:07

En tiedä, voi olla, että se on tavallista, mutta tuosta olivat hävinneet kaikki tallennetut ohjelmat. Ja tuo kävi toista tai kolmatta kertaa.
Kyllä digiboksi toimii ihan hyvin, kun painelee itse koneesta nappuloita. Siinä ei vaan ole valitettavasti äänitys-nappulaa, joten se ei auta tähän ongelmaan.
Tuo boksi on ihan tavallinen Topfield tavallisilla kanaville, ei ole siis mitään kortteja sisässä.

Voi hitsi, kai mun pitää sitten vielä yrittää päivittää tuo, koska uutta boksia ei oo varaa ostaa.
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 15 Joulu 2013 16:27

Jos boksista toimii ja kakesta ei, niin nähtävästi sullakin on kaukon laserin tunnistus ite boksista heikennyt/viallinen/likaantunut.
(Tallennusongelmat ja katoilut asia erikseen.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 07 Maalis 2014 23:17

Jo nyt on perkele kun Adobella vaan tunnuta osattavan tehdä toimivaa Flash-plugaria Firefoxille. En taida edes muistaa milloin ei päivittämisen jälkeen olisi ollut ongelmaa. :norsu:

Tänään annoin lopulta periksi ja päivitin Firefoxin kolmosversion viimeisestä versiosta ihan tuoreimpaan.
Päivittelin siinä Flashinkin, jostain versiosta 11.X uusimpaan, 12.0.0.70:een. Ja kah, nyt ei enää 1080p:n Youtube-videot pyöri sulavasti. Ihan jatkuvaa hidastelua ja töksötystä. 720p toimii paremmin, mutta ajoittaista hidastumista on silti. Ennen päivittelyä ei ollut mitään ongelmaa. Huoh... :ei:
Päivitin vielä varmuuden vuoksi näytönohjaimenkin ajurit, mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Konetehoistakaan ei pitäisi olla niin, vaikkei tämä enää tuliterä kone enää ole (Pentium B940, 8GB RAM, GT540). IE-plugin näkyy olevan vielä versiossa 11.202.235 ja YT:n 1080p-tavara pyörii ongelmitta. (ja ei, IE:hen en ole vaihtamassa)

Ei ole itselleni ensimmäinenkään kerta kun uusi Flash-versio toimii surkeasti. Onko muilla kokemusta vastaavasta?
Olisiko tuohon mitään muuta ratkaisua kuin suosiolla vaan downgreidata takaisin vanhempaa versioon? Sekä FF:n että Flashin päivitin asentamalla vanhan päälle, ei kai siitä pitäisi mitään häikkää tulla?

Edit: kai sitä voisi koittaa puhtaala pöydältä asennusta tämän perusteella...
Edit edit: Jaahas, uusimmalla versiolla myös IE:llä tökkkii armotta Youtuben HD:t. En nyt vaan tajuu... :bubblesfriikki: Nyt lähtee kyllä aikaisempaa palautuspisteeseen että saan tämän uusimman päivitysrumban peruttua ja sitten vaan downgreidaan Firefoxin flashin.
Edit edi edit: No niin, takaisin 12.2:ssa ollaan, pyörii 1080p sujuvasti tuubista. Miksi tuon flashin pitää olla tuommoinen tuska persiissä?
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 26 Maalis 2014 10:48

Hah, kylläpä taas tuli mokailtua.
Mulla on kaksi samanlaista n.200Gt kiintolevyä, molemmissa win xp.
Asensin toiseen xp:n uudelleen, niinkuin puhtaalta pöydältä lähdettiin ja kaikki toimikin erittäin hienosti varmaan kuukausia.
Päätin sitten vilkaista mitä sinne toiselle levylle olikaan jäänyt, jos vaikka kopioisin ne talteen ja formatoisin vaikka lisälevyksi koneeseen.
Kytkin sitten levyn koneeseen ja yhtäkkiä se varalevy olikin C ja käyttöasema F.

Ei mitään, kaikki toimi ja jatkoin käyttöä kunnes esim youtube ja muutama muu ohjelma rupesi herjaamaan vanhoista ajureista tai versioista eikä päivitys onnistunu. (eikä youtube siis toimi ollenkaan)
Tajusin tietysti sen johtuvan siitä iänkaikkisen vanhasta xp:stä mikä oli nyt C asemassa (mistä se kone ei kuitenkaan käynnisty vaan tämä oikea xp toimii muuten normaalisti)
Nyppäsin sitten lisälevyn irti ja ajattelin että jatketaan sitten niinkuin ennenkin, saa päivitykset ym. toimimaan.
No, eihän se kone enää käynnisty ollenkaan sillä alkuperäisellä asemalla, jumittuu xp käynnistyskuvaan.
Molemmat levyt kiinni käynnistyy ja vanhalla xp:llä myös. Tosin siihen ikivanhaan päivittämättömään versioon.
En tiedä mitä tälle nyt tekisi? Meinasin kyllä nyt pistää asennuksen uusiksi tähän vanhan xp:n päälle ja aloittaa taas puhtaalta pöydältä.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 26 Maalis 2014 19:23

^Oma ehdotukseni on pistää kaikki sileäksi ja asentaa joku järkevä käyttöjärjestelmä. XP on kohta muutenkin pelkkä tietoturvariski.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 26 Maalis 2014 20:26

Jorssi kirjoitti:^Oma ehdotukseni on pistää kaikki sileäksi ja asentaa joku järkevä käyttöjärjestelmä. XP on kohta muutenkin pelkkä tietoturvariski.

Samaa mieltä. Heitä vesilintua sillä XP:llä ja pistä tilalle vaikkapa Win 7 tai sitten Ubuntu tai Mint.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 26 Maalis 2014 22:58

Mä olen miettinyt mitä mä tekisin mun pöytäkoneelle, joka on ihan hyvä kone, mutta käyttis on XP :epäilevä:
Mitä mä voin tehdä? Onko muita vaihtoehtoja kuin heittää vesilintua ja suunnitella uutta? Vai voinko käyttää sitä säilömiseen ilman internetsiyhteyksiä? Leffakoneena?
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia