Sosiaalinen media

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja theia » Ke 09 Loka 2013 18:56

"Sellainen leikekirjasysteemi" :hämillään: Siis... Mitä sinne laitetaan? Random kuvia? Omia kuveja? "Seurataanko" sielläkin joitakin/jotakin? :hämillään:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 09 Loka 2013 19:26

Mun ymmärtääkseni sinne laitetaan itseä kiinnostavia "leikkeitä" ikään kuin leikekirjaan. Kuvia ja linkkejä ja mikä-nyt-sattuu-kiinnostamaan. Voi ymmärtääkseni seurata/kaveerata muitakin ja myös jakaa heidän "leikkeitään" omaan leikekirjaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 09 Loka 2013 21:31

Lyyra kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sinne laitetaan itseä kiinnostavia "leikkeitä" ikään kuin leikekirjaan. Kuvia ja linkkejä ja mikä-nyt-sattuu-kiinnostamaan. Voi ymmärtääkseni seurata/kaveerata muitakin ja myös jakaa heidän "leikkeitään" omaan leikekirjaan.

Mutta miksi? :riips:

Mä koetin sekä Twitteriä että Tumblria, mutta mua alkoi Kiban tapaan ahdistamaan se hirveä kiire, mikä niissä tuntui koko ajan olevan.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 09 Loka 2013 21:46

Tumblr on ehkä vähän vähemmän hektinen. Ainakin nyt, kun on vasta muutama seurattava "blogi". Sen lisäksi siellä on todella hienoja kuvia ja siitä mä pidän. En niinkään niistä tv-sarjoista tai muista giffeistä. Ei ne sylähdytä samalla tavalla kuin hieno valokuva. Tumblrissa on myös näköjään aika paljon just tota tommoista taidetta, siis kuvataidetta, jossa voi yhdistää valokuvan ja perinteisen maalaustaiteen. Siitä mä tykkään :keijo:

Sekä eläinjutut :hullu:
Kettukuvat :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 09 Loka 2013 22:08

Lumikki75 kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sinne laitetaan itseä kiinnostavia "leikkeitä" ikään kuin leikekirjaan. Kuvia ja linkkejä ja mikä-nyt-sattuu-kiinnostamaan. Voi ymmärtääkseni seurata/kaveerata muitakin ja myös jakaa heidän "leikkeitään" omaan leikekirjaan.

Mutta miksi? :riips:

Omaksi iloksi? Hyödyksi? Miksi sitä nyt ylipäätään mitään tehdään...

Voihan sitä käyttää apuna esim. jonkun reissun tai juhlan tai muun sellaisen suunnittelussa. Tai tehdä itselleen sellaisen aarrekartan, josta Nugat puhui joskus. Tai pitää jotain visuaalista päiväkirjaa. Tai ihan mitä tahansa.

Ei kai näiden palveluiden käytössä ole kuin mielikuvitus rajana. Jos ei keksi mitään käyttöä, niin eihän sitä ole pakko käyttää. :sori:
Viimeksi muokannut Lyyra päivämäärä Ke 09 Loka 2013 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 09 Loka 2013 22:18

Mä tykkään käyttää Pinterestiä. En mitenkään silleen sosiaalisena juttuna vaan sinne hyvä laittaa itselle asioita talteen, enimmäkseen selailen sieltä kaikkia hyviä sisustus, tuunaus ja käsityöjuttuja.
Kun kaipaa inspiraatiota, sieltä on hyvä katsoa, että mitä on laittanut talteen ja mitä voisi tehdä seuraavaksi, ei tarvitse laittaa ohjeita ja muita muualle talteen, kun kaikki löytyy sieltä sitten.

En mä hirveesti siellä ole innostunut pelkästään kauniiden kuvien pinnaamisesta vaan sellaisten, joista on myöhemmin hyötyä ees inspiraationa.
Annis

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 09 Loka 2013 22:45

Joo, nyt mä varmaan ymmärrän sen Pinterestin paremmin. En saanut siitä ideasta kiinni varmaan siksi, kun en ole hirveän visuaalinen ihminen.
Sitä voi siis käyttää vähän niin kuin kuvallisena muistilistana. :lanppu:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja theia » To 10 Loka 2013 09:42

Nyt mäkin ymmärrän :superhymy: ...ja kävin luomassa heti tilin, minne saan mun hääideoitani kuvina muistiin.

Tänks, kaverit :superhymy:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Loka 2013 17:11

Mun mielestä on harhaanjohtavaa puhua sosiaalisesta mediasta jotenkin uutena ilmiönä, kun koko internet on sosiaalinen media. Se on synnytetty sosiaaliseksi mediaksi. Fordekin on sosiaalinen media.

Em kysyi aloitusviestissä, että pystyisikö elämään ilman somea. Haluaisin osata olla ilman, mutta en näköjään osaa. Pakko sitä on jonkinlaisia ihmiskontakteja olla, ja kun niitä ei internetin ulkopuolella riitä edes kerran viikossa tavattavaksi, niin pakko hakea täältä. Ärsyttää kuitenkin, kun kaikki kommunikaatio säilyy täällä. Mua häiritsee se mahdollisuus, että voin palata johonkin viisi vuotta sitten hetken mielijohteesta kirjoittamaani tunnustukselliseen ryöppyyn. Onneksi teiniaikojen foorumit ovat kadonneet jo bittiavaruuteen, eivätkä ole sieltä haettavissa kuin jollain taikakonsteilla, joita en osaa.

Ja tämänkin todennäköisesti haluan poistaa näkyviltä joskus 5 vuoden päästä viimeistään.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » To 10 Loka 2013 20:02

Instagram on alkanut kiinnostaa. Vielä olen kuitenkin pysytellyt vain naamakirjassa ja twitterissä. Twitterissä lähinnä lukijana.

Yks kaveri hurahti twiittailuun niin täysin, että vetää kyllä jo Tuomas Enbuskelle vertoja siinä. En pysty enää näkemään tätä ystävää, koska se räplää jatkuvasti kännykkäänsä ja kaikki sanottava liittyy jollain tavoin twitteriin. Viimeksi se ei edes kysynyt mitä kuuluu, selitti vaan siitä twitteristä ja niistä tyypeistä. Sanoin, että pidä twitterisi, jos se on kerta niin paljon kiinnostavampi. Olen myös harkinnut, että lakkaisin seuraamasta tätä ihmistä twitterissä, koska se tukkii mun feedit ihan täysin. :P

Kyllä some on hyvä juttu mutta ei saa unohtaa niitä konkreettisesti vieressä seisovia ihmisiä sen takia.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Loka 2013 22:09

Emilian toveri kuulostaa kyllä hc-twiittaajalta. Twiittaan itsekin ahkerahkosti, mutta en kyllä jaksa kaivaa puhelinta esiin jos muita ihmisiä on läsnä (paitsi siis esim. bussissa, jossa ollaan kuitenkin tavallaan yksin). Instagram on ihan kiva. Kuvaan sinne aina silloin tällöin silmiin sattuvia kivoja juttuja. Lähinnä Moukaria, streettiä ja kiinnostavia valoilmiöitä, en niinkään esim. jokaista ateriaani tai omakuvia. Enkä muutenkaan halua laittaa itsestäni kuvia nettiin..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 11 Loka 2013 10:57

Lyyra kirjoitti:Mun mielestä on harhaanjohtavaa puhua sosiaalisesta mediasta jotenkin uutena ilmiönä, kun koko internet on sosiaalinen media. Se on synnytetty sosiaaliseksi mediaksi. Fordekin on sosiaalinen media.

En mä tiedä onko se niinkään harhaanjohtavaa. Kyse on kuitenkin erilaisista asioista ja ilmiöistä, ja mun mielestä termi sosiaalinen media viittaa nimenomaan näihin uudempiin ilmiöihin. Ei internetin alkuaikoina puhuttu sosiaalisen median käsitteestä, vaikka keskustelupalstoja oli jo 90-luvulla. Silloin kuitenkin internetin sosiaalisuus oli vähän erilaista kuin nykyajassa Facebookin ja Twitterin kanssa. Tietenkään terminä sosiaalinen media ei ole hirveän täsmällinen, koska se voisi hyvin viitata koko internetiin, mutta sitä on kuitenkin alettu käyttää vasta viime vuosina. Mutta kyllähän alkuaikojen internet oli vähemmän sosiaalinen sikäli, että linkit ja yhteydet olivat vähäisempiä, asioiden jakaminen toisille monimutkaisempaa.

En ole tutustunut Tumblriin. Twitteriä käytän, mutta sen nopeus on mullekin vähän liikaa, en ole yleensä kiinnostunut vastailemaan ihmisten twiitteihin tai muuten reagoimaan kaikkeen sillä nopeudella, millä ilmeisesti pitäisi. Ja jatkuva twiittien suoltaminen olisi vaan ärsyttävää, se tuntuisi helposti turhanpäiväiseltä. Mutta tiettyjä asioita ja ihmisiä siellä on kätevä seurata, pääasiassa seuraan oman alan juttuja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 11 Loka 2013 16:19

Twitterhän on nyt amerikkalais nuorison suosiossa ohittanut jo facebookin.
:raps: Alkaakohan face olemaan kohta out ja vanha juttu kuten myspace hetki sitten.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Loka 2013 16:29

@gen.fi kirjoitti: :raps: Alkaakohan face olemaan kohta out ja vanha juttu kuten myspace hetki sitten.

Sehän on ollut sitä jo kauan. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ke 06 Marras 2013 10:09

Mä oon tykännyt Facebookin toiminnosta "On this day", jossa pääsee katsomaan News Feediä vuosien taakse :tilt: kaikkee jännää sitä löytääkin! :D
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 12 Marras 2013 18:59

Mistä tuommoinen "On this day"-toiminto löytyy?
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ti 12 Marras 2013 20:38

Mulla se oli ilmestynyt Appsien sekaan (...Candy Crushin alle :nolo: ).
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 22 Marras 2013 20:34

Kappas! :) Ei löytynyt menneiltä vuosilta yhtään uutista tältä päivältä. Ehkä huomenna jo on.

Candy Crush :hymyhali: :keijohullu:
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ti 26 Marras 2013 15:22

Emilia kirjoitti:Kappas! :) Ei löytynyt menneiltä vuosilta yhtään uutista tältä päivältä. Ehkä huomenna jo on.
Pitäis kyllä löytyä, onkohan siellä joku virhe? :riips:
Emilia kirjoitti:Candy Crush :hymyhali: :keijohullu:

:hymyhali: :keijjohullu:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Marras 2013 18:26

Mä en ole edelleenkään löytänyt On this day -toimintoa mun sosiaalisesta mediasta. :riips:
Ei mulla tosin ole Candy Crushiakaan... pelaan sitä näet vain puhelimella, enkä ole yhdistänyt Facebookiin. :keijo: Sekin käy tosin hermoille, enkä viime aikoina ole hirveästi viitsinyt pelata, koska olen juuttunut yhdelle tasolle, josta en pääse millään eteenpäin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Pe 13 Joulu 2013 15:29

Mun On this day -appsi ei enää toimi :(
--
Mä en ymmärrä Facessa noita Bitstrips-sarjakuva -juttuja. What's the point?
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 15 Joulu 2013 21:16

theia kirjoitti:Mä en ymmärrä Facessa noita Bitstrips-sarjakuva -juttuja. What's the point?

Olen miettinyt ihan samaa. Kumma ilmiö, eivät ole ärsyttäviä, mutteivät oikein hauskojakaan (minusta). :hämillään:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 17 Joulu 2013 23:39

Mun kännykkän facebook ei suostu enää pelittämään. Herjaa jotain virhettä, eikä sovelluksen päivittäminen onnistunut. Jotain synkronointia se herjasi. En jaksanut perehtyä. Tosin, tämän uutisen jälkeen ei harmita enää ollenkaan.
Ei innosta käyttää puhelimella mitään, missä pyörii jotain videoita :ei:
Jotenkin toi, että videot ladataan wifin kautta ei tule toimimaan suomessa. Eihän meillä oikeastaan ole ilmaisia wifejä samalla tavalla mitä vaikka jenkeissä on. Eikä kaikilla ole wifiä kotonaankaan. Mistä ne videot siis pyörähtävät? Kysyykö se scheisse-sovellus lupaa wifiin aina kun avaa fb:n? Vai vetääkö se koko luurin vain tilttiin. Kiitos, ei kiitos.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 19 Joulu 2013 11:31

Kibaya kirjoitti:Tosin, tämän uutisen jälkeen ei harmita enää ollenkaan.
Ei innosta käyttää puhelimella mitään, missä pyörii jotain videoita :ei:

Sentään sen verran ovat ajatelleet että pyörisivät ilman ääntä. No, onneksi on AdBlock. :virnu:

Tosiaan, ai että sitä riemun määrää kun availee jonkun tusinan verran uusia välilehtiä (ei-videosivuja, joista ei oleta alkavan soimaan mitään) ja jossain niistä alkaa pyöriä automaattisesti käynnistyvä video. Mitä todennäköisimmin nämä on vielä laitettu niin etteivät näy oletusnäkymässä vaan sivuja joutuu skrollailemaan että mokomat saa pysäytettyä. Kenenköhän idea ylipäänsä ovat automaattisesti käynnistyvät videot? :töktök: Vakioksi vaan kaikkialle. Voisi kuvitella Youtuben ja vastaavienkin säästävän kaistaa jos videot alkaisivat striimautua vasta kun painettaisiin sitä play-nappia.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 05 Kesä 2014 10:13

Meidän proffa oli liittynyt Facebookiin ja pyytänyt minuakin kaverikseen. Toisaalta kyseessä on esimieheni (ja ohjaajani), toisaalta meillä on niin tiivis työporukka, että hän on kuin kaveri.

No, ainakaan kesken työpäivän en viitsine pyyntöä hyväksyä. :virne: (Vaikka ei Facebookia kielletty ole.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia