Hiukset!
Aaargh. Tuntuu että ajoittain olen tosi tyytyväinen mun hiukseen ja sitten taas ajoittain hermostun kun en saa sellaista väriä ja mallia mitä haluaisin.
Nyt ärsyttää että pitäisi värjätä, mutta sitten on taas kädet pitkään ihan väriset. Punaiset sävyt haalistuu viikossa, koska alla on sinertävä väri, eikä punaiset nyt imeydy muutenkaan syvemmälle.
Eli jos värjää hiukset liilan sävyisiksi, niin niistä haalistuu nyt siniset tai mintun väriset.
Lopetin taas shampoon käytön ja olen siirtynyt kesäkuivatukseen, eli huiveihin. Mun avustaja puhui sitten myös tästä curly girl -vitsa...villityksestä ja olen lukenut, lukenut ja lukenut. Olen lukenut tuotearvioita, käyttäjäkokemuksia, ohjeita, sitä, tätä ja tota, suomeksi ja englanniksi. Totesin että ei heevetsiini, mä en siihen lähde, en pysty käyttämään aikaa suihkussa siihen että hinksailen ja hönksäilen siellä jonkun hoitoaineen ja hoitoöljyn ja geelikuorien ja minkä ikinä kanssa. Ensinnäkään, en selviä suihkutiloissa kosteudessa ja kun normaalistikin mun nopeissakin suihkuissa on se lopputulos että tulee huono olo ja voimat lähtee (en tiedä miksi). Ei siinä enää hinkata sitten mitään geelejä jos taju meinaa mennä.
Mutta! Sulfaatittomat shampoot päätyi mun tutkimuslistalle.
Totesin että se sopii mun hiuksille ihan tosi hyvin! Lisäksi, ekan kerran ikinä olen myös päätynyt käyttämään hoitoainetta. En odottele viisiä minuutteja sen kanssa että se imeytyy, vaan laitan päähän, saippuoin itseni, huuhtelen ja that's it. Ei mitään ihme kikkavitosia. Ensimmäinen hoitoaine myös ikinä, joka ei litistä tai jätä hiuksia sellaisiksi että niitä ois joku lehmä/kameli/muu isokielinen eläin käynyt lipomassa limaisiksi ja littanoiksi. Hiukset eivät myöskään ole kuivat ja pörröiset, vaan ihan siedettävät. Edes kampaamoiden hoitoaineet ei ole saaneet tämmöistä lopputulosta.
Lisäksi olen kesäisin tykännyt muutaman vuoden ajan kuivata hiukset jossain huivissa tms. Kiharatukkavillityksessä ne kiedotaan johonkin paitoihin. Mulla on muutama semmoinen huivi mitä voin käyttää ja mietin just että haluaisin vielä sellaisen mistä saisin hyvän yöturbaanin ilman solmuja. Nyt on pakko vetää solmuja ja yöllä herätessä siirtelen ja kääntelen painavia solmuja eri paikkoihin ja sit on päänsärkyä.
Mutta! Tämä sulfaatiton ja hoitoaineen lisääminen ja ehkä se huivin pyörittely on nyt tehnyt sen että mulla latvat kihartaa. Myös muualla hiuksissa on kihartuvaa haituvaa ja semmoista että se siitä voi vielä intoutua enemmänkin, mutta tosi pienellä oma hiusten laineikuus taas pelmahti.
Tai sitten kyse on järvivedestä mitä on hiuksissa ollut viime viikkoinan enemmän.
Järvivedet ja sinilevä hiustenhoidossa