Hiukset oi hiukset

Re: Hiukset oi hiukset

ViestiKirjoittaja L-S » To 01 Joulu 2016 15:36

Olin haaveillut pitkään kampaajakäynnistä ja jonkinlaisesta monisävyvärjäyksestä, mutta jotenkin aina epäröin sitä, kun lopputuloksesta ei koskaan tiedä. Nyt sitten kävin ja lopputulos tuntuu tylsältä :epäilevä: Tästä hädin tuskin huomaa, että tässä on mitään erivärisiä osioita, ne on jotenkin niin hienosti häivytetty tuonne joukkoon, ja yleissävy on vaan epämääräisen vaaleanruskea, vaikka mulla oli mielessä joku hieno tummanruskea missä olisi kontrastina vaaleampaa. En tiedä enkö itse osaa kommunikoida sitä mitä halusin, vai eikö mua vaan ymmärretty. Olisi pitänyt olla varmaan joku hyvä havainnekuva, mutta en jaksanut etsiä/löytänyt ihan täydellistä, niin en sitten niitä löytämiänikään näyttänyt.

:epäilevä:

No, onpahan edes kiiltoa tukassa ja kuivat latvat poissa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 01 Joulu 2016 16:14

:paijaus: Hiusjutut on kyllä välillä tosi ongelmallisia. Mäkin haluaisin värjätä hiukset jollain räväkällä värillä, mutta en vaan oikein uskalla (eikä mun atooppinen päänahkakaan värjäystä tällä hetkellä kestäisi).

Mulla on sitoutumisongelmia tähän polkkatukkaan. Teoriassa tää näyttää ihan hyvältä, mutta jotenkin olin 3,5 vuoden aikana, kun mulla oli lyhyet hiukset (vähintään sivuilta), identifioinut voimakkaasti itseni lyhythiuksiseksi. Vieläkään en meinaa tähän reilua kuukauttakaan myöhemmin olla sinut polkkatukan kanssa. :O:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 19 Huhti 2017 16:18

Mun hiukset lyheni radikaalisti viikko sitten. Hiukset olivat alkujaan reilusti yli puolen selän mutta tämä alkukevään stressi harvensi hiusten määrää niin paljon ettei se näyttänyt enää hyvältä vaan vain kärsineeltä pehkolta. Joten nyt eivät yllä edes olkapäille. :D

Vähän on vielä identiteettikriisi koska en ole tottunut näin lyhyeen hiukseen, mutta toisaalta tykkään tästä tosi paljon. Leikkauksen yhteydessä laitettiin myös liilaa väriä, mutta se on jo valitettavasti kulunut pois. Pitäis varmaan hakea jotain colormaskia ja laittaa itte lissee. :keijo:

Vähän kyl tekis mieli lyhennyttää vielä lisääkin, mutta mutta... :tilt: :raps:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 20 Huhti 2017 22:54

Kävin kuukausi sitten kampaajalla (ekaa kertaa 7 vuoteen). Olin siis alun perin mennyt sinne siinä uskossa, että tämä on kuivaa takkuuntuvaa hamppua, joka pitää leikata kokonaan pois, ja suunnittelin sellaista MIa Farrow Rosemary's Babyssä -tukkaa. Kampaajan neuvojen perusteella se olikin vain likainen (!) ja takkuuntuminen johtuu siitä. Ja hän sai mun mieleni muuttumaan pituudesta. Tai siis tykkäsin pituudesta ja väristä ja olin vähän haikeana leikkaamassa sitä lyhyeksi. Leikattiin siis pitkään tukkaan vähän "muotoa" ja kampaaja fanitti aivan täysillä mun hiuksia. "Siis tää siun hiuslaatu on aivan uskomaton! Ihan ku silkkiä!" Se oli vähän outoa, mutta ihan kivaa kuitenkin. :virne:

Pitkä tukka :sydän:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 21 Huhti 2017 21:00

Vieläkö sä Lyyra peset pelkällä soodalla hiuksia?
Muistelin että joskus aloitit sen, mutten muista ootko jatkanut sitä? Vai miten kampaaja luonnehti hiukset vain likaisiksi?

Nyt kun oon tänäänkin pyöritellyt turkoosia, pinkkiä ja niistä muodostunutta liilaa värikombinaatiota niin tekis mieli ehdottaa kälylle että josko kokeiltais :vihellys:
Oon tosin puhunut sille joku aika sitten siitä että haluaisin kiharat :virne: Ja ainoa keino ois tehdä permis, mutta kun on tää vaalennus täällä sinisen alla niin se ei oo kovinkaan fiksua. Ja kun on se herkistyminen väriaineille, niin ei noi permisaineet ois ehkä kauheen hyvä idea :vihellys:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 06 Syys 2017 14:30

Taas on lyhyempi polkkatukka. Samalla tuli kuitenki värjäytettyä hiukset, kun sen sai ilmaiseksi, koska opiskelijat tarvitsivat värjäyskokemusta. :tipahdus: Enhän minä osannut päättää, minkä värin haluan, kun en ollut asiaan yhtään varautunut. No, nyt on sitten pikkuisen tummemmat ja pikkuisen punaisen vivahtavat hiukset. :supehymy: Nää on aika kivat! Paljon paremmat kuin osasin kuvitella. :jami: Ja tää on siis siksi merkittävää, että edellisen kerran värjäytin hiukseni 8,5 vuotta sitten... :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Syys 2017 13:22

Kibaya kirjoitti:Vieläkö sä Lyyra peset pelkällä soodalla hiuksia?
Muistelin että joskus aloitit sen, mutten muista ootko jatkanut sitä? Vai miten kampaaja luonnehti hiukset vain likaisiksi?

Shampoo ollut käytössä jo vuosikausia. Soodahommat jäi käytännössä Australiaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 29 Syys 2017 14:57

Lyyra kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Vieläkö sä Lyyra peset pelkällä soodalla hiuksia?

Shampoo ollut käytössä jo vuosikausia. Soodahommat jäi käytännössä Australiaan.

Jaa niin ja olihan tässä toinenkin kysymys. Kampaaja muistaakseni mainitsi, että se oli pinttynyttä likaa, ja sitten hiukset sen avulla tarttuu toisiinsa ja takkuuntuu. Syytti katupölyä ja saasteita ja sen sellasia. Ja (tämä on mun omaa päättelyä: ) kun käytän herkän ihon hajusteettomia tuotteita, niin ne ei välttämättä oo niitä kaikkein myrkyimpiä shampoita, niin ehkä järeämpi lika ei sitten lähde. Ja meillä on tosi kalkkipitoinen vesi. Se sanoi myös, että mun hiukset näyttää vihreiltä, ja että syväputsaus auttaa siihenkin. Kuulemma jotkut sen asiakkaat on lähteneet ihan erivärisellä tukalla kotiin, vaikkei oo ees värjätty vaan vain pesty. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 29 Syys 2017 19:47

:virne:
Mulla vihertää vaan värin takia :keijo:

Mä haluaisin erivärisen hiuksen, mutta tää sininen pitää ensin rikkoa pois tai lopputulos voi olla mikä vaan.

Pesin eilen hiukset shampoopalalla mitä oon käytännyt satunnaisesti yli vuoden. Aika pian sen jälkeen mun päänahka rupes kirvelemään. Kaikki kosketus sattui ja tuntui kuin päänahka ois palanut. Aamulla päänahka oli edelleen hellä ja nyt illallakin hiusten harjaaminen on epämiellyttävää.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 30 Syys 2017 12:39

Mulla on ollut nyt 5 vuotta käytössä sama Body shopin sampoo. Kävin eilen ostamassa sitä alennusmyynntistä, mutta senpä valmistus on lopetettu ja koko sarjaa ollaan ajamassa alas. :norsu: :pillitys: Pitää jossain kohti siis etsiä uusi sampoomerkki, joka ei saa päätäni kutisemaan ja hilseilemään. :huoh:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 01 Loka 2017 11:17

Jes! Äiti sai ostettua mulle pari pulloa lempparisampootani. Onneksi tajusin, että Helsingin ulkopuolelta ei ole välttämättä vielä loppunut. :jami: :löööv:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » To 28 Kesä 2018 20:31

Mää vaihdoin palashampooseen jokin aika sitten. Käytin ensin Nurmen hamppushampoota ja nyt on käytössä
Flown hamppu-turveshampoo. Testaukset ovat vielä kesken, kun dementia vei muistot ensimmäisestä shampoosta.
Flown shampoon tuntuma on ärsyttävän nihkeä ja kammatessa kampaan tuntuu jäävän jotain möhnää. Tilasin
Nurmen avokadoöljyshampoota seuraavaksi.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Kesä 2018 21:56

Mä oon kanssa Flow:n paloista saanut nihkeät hiukset, mutta Lushin palashampoot taas on putsannut hiukset ihan kunnolla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ti 03 Heinä 2018 11:18

Ostin myös Flow:n palashamppoon, ensimmäisellä kerralla hiukset oli kauhean tahmeat(pakkauksessakin luki, että aluksi saattaa olla), mutta toisella ja kolmannella kerralla ei ollut enää niin paha. Pidempään en vielä olekaan käyttänyt, joten pidempi aikaista kokemusta ei ole.

Ostin saman sarjan hoitoainetta, sellaista nestemäistä, mutta en ole vielä käyttänyt, koska edellinen hoitoaine on vielä kesken. Mutta haistoin sitä ja haisi ihan kauhealta, täytyy toivoa ettei se haju jää sitten hiuksiin :virnu:.

Minulla on lähtenyt tukkaa niin järkyttävän paljon, että ajattelin huomenna mennä kampaajalle ja leikkuuttaa pituudesta aika paljon pois. Pahin hiustenlähtö on onneksi loppunut, mutta on ikävä mun aiempaa tukkaa :pillitys:. Ilmeisesti hiustenlähtö johtuu eniten leikkauksen jälkeisestä shokista, missä mun kroppa on ollut ja leikkauksia oli kaksi. Esimerkiksi kynnet mulla ei kasvanut kahteen kuukauteen yhtään ja lopulta, kun ne lähti kasvamaan, niin kynsiin tuli outo ja pahannäköinen raja siihen kohtaan, mikä oli kynnen ja ihon raja pari kuukautta.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Heinä 2018 10:37

Mulla on ollut jo jokusen kuukauden taas keesi ja sivusiilit. Tykkään kovasti. Silti huvittaisi kovasti leikata koko pää siiliksi. Katsotaan nyt, riittääkö uskallus. Ehkä sitten lomatukaksi. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 22 Heinä 2018 00:16

Sain torstaina viimein kerättyä rohkeuteni ja leikkasin 3 mm siilin. :superhymy: :jami: Tykkään, vaikkakin jatkossa halunnen ainakin vähän pidemmät hiukset. Nämä ovat kivan viileät nyt kuumilla keleillä, mutta eivät kyllä yhtään sido hikeä, minkä en olettanut olevan ongelma, mutta niin se vain näyttäisi urheillessa olevan. :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Su 30 Syys 2018 11:33

damn kirjoitti:Ostin myös Flow:n palashamppoon, ensimmäisellä kerralla hiukset oli kauhean tahmeat(pakkauksessakin luki, että aluksi saattaa olla), mutta toisella ja kolmannella kerralla ei ollut enää niin paha. Pidempään en vielä olekaan käyttänyt, joten pidempi aikaista kokemusta ei ole.

Ostin saman sarjan hoitoainetta, sellaista nestemäistä, mutta en ole vielä käyttänyt, koska edellinen hoitoaine on vielä kesken. Mutta haistoin sitä ja haisi ihan kauhealta, täytyy toivoa ettei se haju jää sitten hiuksiin :virnu:

Käytin tuon Flow:n palashampoon loppuun vaikken ihan hirveästi siitä tykännyt. Siitä jäi aina tahmea tuntu hiuksiin, vaikkei tosin yhtä paha kuin alussa. Tuon jälkeen ostin Valkosavi shampoopalan ja se on ollut tosi hyvä ja aion käyttää sitä jatkossakin. Hiukset tuntuvat puhtailta pidempään kuin ennen.

Hoitoaineena olen käyttänyt nyt tuota Flow:n Kanerva hiushuuhdetta, vaikka se haisee järkyttävältä(haju ei jää hiuksiin huutelun jälkeen onneksi). Ostin viikonloppuna Kädentaitomessuilla Luontevan luonnonkosmetiikkaa ja kokeiluun lähtee niiden Takku hoitoainepala, jota alan käyttää kun tuo hiushuuhde on loppunut.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 09 Loka 2018 08:00

Mulla loppui vihdoin tuo Flow:n palashampoo ja aloitin Nurmen avokadoöljypalashampoon käytön. Ero on hirmuinen! Hiukset eivät ole enää tahmeat vaan sileät ja kiiltävät.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 29 Kesä 2020 21:35

Hiukset!
Aaargh. Tuntuu että ajoittain olen tosi tyytyväinen mun hiukseen ja sitten taas ajoittain hermostun kun en saa sellaista väriä ja mallia mitä haluaisin.
Nyt ärsyttää että pitäisi värjätä, mutta sitten on taas kädet pitkään ihan väriset. Punaiset sävyt haalistuu viikossa, koska alla on sinertävä väri, eikä punaiset nyt imeydy muutenkaan syvemmälle.
Eli jos värjää hiukset liilan sävyisiksi, niin niistä haalistuu nyt siniset tai mintun väriset.

Lopetin taas shampoon käytön ja olen siirtynyt kesäkuivatukseen, eli huiveihin. Mun avustaja puhui sitten myös tästä curly girl -vitsa...villityksestä ja olen lukenut, lukenut ja lukenut. Olen lukenut tuotearvioita, käyttäjäkokemuksia, ohjeita, sitä, tätä ja tota, suomeksi ja englanniksi. Totesin että ei heevetsiini, mä en siihen lähde, en pysty käyttämään aikaa suihkussa siihen että hinksailen ja hönksäilen siellä jonkun hoitoaineen ja hoitoöljyn ja geelikuorien ja minkä ikinä kanssa. Ensinnäkään, en selviä suihkutiloissa kosteudessa ja kun normaalistikin mun nopeissakin suihkuissa on se lopputulos että tulee huono olo ja voimat lähtee (en tiedä miksi). Ei siinä enää hinkata sitten mitään geelejä jos taju meinaa mennä.
Mutta! Sulfaatittomat shampoot päätyi mun tutkimuslistalle.
Totesin että se sopii mun hiuksille ihan tosi hyvin! Lisäksi, ekan kerran ikinä olen myös päätynyt käyttämään hoitoainetta. En odottele viisiä minuutteja sen kanssa että se imeytyy, vaan laitan päähän, saippuoin itseni, huuhtelen ja that's it. Ei mitään ihme kikkavitosia. Ensimmäinen hoitoaine myös ikinä, joka ei litistä tai jätä hiuksia sellaisiksi että niitä ois joku lehmä/kameli/muu isokielinen eläin käynyt lipomassa limaisiksi ja littanoiksi. Hiukset eivät myöskään ole kuivat ja pörröiset, vaan ihan siedettävät. Edes kampaamoiden hoitoaineet ei ole saaneet tämmöistä lopputulosta.
Lisäksi olen kesäisin tykännyt muutaman vuoden ajan kuivata hiukset jossain huivissa tms. Kiharatukkavillityksessä ne kiedotaan johonkin paitoihin. Mulla on muutama semmoinen huivi mitä voin käyttää ja mietin just että haluaisin vielä sellaisen mistä saisin hyvän yöturbaanin ilman solmuja. Nyt on pakko vetää solmuja ja yöllä herätessä siirtelen ja kääntelen painavia solmuja eri paikkoihin ja sit on päänsärkyä.

Mutta! Tämä sulfaatiton ja hoitoaineen lisääminen ja ehkä se huivin pyörittely on nyt tehnyt sen että mulla latvat kihartaa. Myös muualla hiuksissa on kihartuvaa haituvaa ja semmoista että se siitä voi vielä intoutua enemmänkin, mutta tosi pienellä oma hiusten laineikuus taas pelmahti.

Tai sitten kyse on järvivedestä mitä on hiuksissa ollut viime viikkoinan enemmän.
Järvivedet ja sinilevä hiustenhoidossa :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Känpillä