skray kirjoitti:Mulla on vähän sama kuin sulla Deni, etten jaksa keskittyä mihinkään liikaa älyä vaativaan hommaan, kuten kutomiseen tai muuhun ompeluun. Saan aina liian kireää neuletta tai lankasyrttyjä aikaiseksi kun yritän. Olen kai liian nopeasti etenevä ja siten kaikki menee pilalle. Paitti kaikki helppo ja yksinkertainen, mitä saa aikaiseksi lyhyessä ajassa, jolloin kärsivällisyyteni kestää ja tulee kivoja juttuja. Niinpä magneetteja tosiaan on syntynyt niin paljon. Jossain vaiheessa en osannut katsoa lehtiä ilman magneetit mielessäni.

.
.
Häissä oli ihan oikeita servettejäkin, eikä keittiöpaperia
Noita palloja väkersin 4 kpl, jokaiseen vieraspöytään omansa. Servettipidikkeitä tein nelisenkymmentä. Pöydissä oli myös muita koristeita, vihreitä tuikkuja läpinäkyvissä kipoissa valkoisessa koristehiekassa ja sen semmoista. Itse tykkäsin kovastikin koristeistani.
Yksi automatka Tampereelle ja takaisinkin käytettiin hyödyksi noita ruusuja väännellen. Jokunen työtunti siinä tosiaan meni.
Siitä tuli ihana
Niin ja tekisi kovasti mieli tehdä myös vessaan jotain esittävä mosaiikki käsienpesualtaan taakse, mutta se taitaa olla jo jotain muuta kuin askartelua. Vai onko?
) perinteeksi tehdä jouluksi havukranssi ulko-ovelle, joskus teen myös vanhemmilleni sellaisen joulu"lahjaksi". En ole niistä ottanut kuvia kuin ensimmäisestä tekeleestä, joka on ruma kuin ruutana. Viime jouluna sain aikaiseksi jopa ihan ympyrän muotoisen, ja muutenkin tuhannesti fiksumman teoksen. Joudutte luottamaan mun sanaan siinä
Kranssia tehdessä tulee ihana joulumieli, siksi se on niin kivaa.
(
) sai muhun istutettua kiinnostuksen nukkekoteihin, pienoismalleihin ja sen sellaiseen. Aion mennä yhdelle kurssille loppuvuodesta, missä voi tehdä nukkekodin tai ritarilinnan, ajattelin pojalle sen ritarilinnan käydä pyöräyttämässä
Itsekseen ei tule kovin herkästi aloitettua mitään tuollaista, jotenkin sen tarvikehankinta on niin työlästä.
Käsillä tekeminen on kuitenkin useimmiten huisin kivaa, oli se sitten askartelu-paskartelua, ompelemista, puutöitä, remppaa tai puutarhan laittoa. Kaikki, missä saa omin pikku kätösin jotain kaunista tai hyödyllistä aikaan 

Mutta eipähän pyöri kuukausitolkulla keskeneräisiä tekeleitä nurkissa. Suunnitelmissa on tehdä lisää koruja napeista, sain nimittäin vaihdossa ison pussillisen eri värisiä pieniä nappeja. 

Entä tollanen joku kiva kaulahuivi, jossa on turkooseja palloja mustalla pohjalla? Siis VAU! 

Kumkvatti kirjoitti:Tää lasketaan varmaan askarteluksi-paskarteluksi, innostuin nimittäin näpertelemään koruja.![]()
Todella hienoja! Samoin muutkin tekemäsi jutut. Iski taas innostus neulomiseen. 

Aiemmin tein kortit aina itse, mutta nyt muutaman vuoden on kiinnostus paperiaskarteluun ollut nolla. En mä ole kyllä tainnut joulukortteja edes lähettää kenellekään vuosiin. 

Toisen kouluavustajan kanssa plarattiin aina askartelulehdet läpi, ja jäätiin välillä töiden jälkeen näpertelemään. Oli ihan kivaa, kun käytössä oli kopiokone, kunnollisia saksia ja tusseja ja kaikkea muuta mitä vaan tarvittiin. Niillä korteilla pötkittiin aika pitkälle.
Ja useita kortteja on kuvaamatta. Miksi pitää elo tehdä niin vaikeaksi, että kaikille askartelee erinäköisen kortin??

skray kirjoitti:Lisäksi vähän magneetteja, joita oon tehny jo aiemmin.
on nimittäin superhienoja, ja niistä saisi tehtyä sellaisen hienon jääkaappikalenterin...

Toivottavasti se innostus menee äkkiä pois, en mie ehi nyt kaikkea. 
Kivasti muunneltavissa ainakin!Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa