Askartelu-paskartelu

Askartelu-paskartelu

ViestiKirjoittaja Deni » Su 08 Elo 2010 00:47

Käsityöketju taitaa olla enemmän perinteisten ompelus- ja neulehommien puintiin, joten päätin pistää pystyyn oman ketjun kaikenlaiselle muulle näpertelylle ja värkkäilylle. Kai täällä joku muukin on innostunut puuhailemaan?

Omat hurahdukset tälle vuodelle:

-Fimomassa. Vähän kuin yhdistäisi muovailuvahalla leikkimisen ja taikataikinapuuhat. Fimosta saa tehtyä melkein mitä vaan, lähinnä oma näppäryys ja viitseliäisyys tuntuu olevan rajana. Erityisellä innolla mä olen katsellut kuvia ihmisten tekemistä kakku- ja leivoskopioista sekä aidon näköisistä hedelmänsiivuista, mutta itse olen sen verran.. no, käsi, että olen saanut aikaan vaan maatuska-magneetteja ja jonkinlaisia kakkusiivumagneetteja, joista olisi kyllä tullut paremman näköisiä ellen mä olisi yrittänyt vääntää niitä paljain käsin ilman minkäänlaisia työkaluja. Kaulin ja joku muotti olisi varmasti auttanut kummasti..

-Paperinaru. Äiti oli kotikotona väsäillyt jotain paperinarukukkasia, ja se opetti mullekin miten niitä kukkia tehdään sen pyöreän laudan avulla. Sormet hellinä nykersin kukkasia viikon päivät, ja nyt mulla on niitä kassillinen odottamassa että saisin ommelluksi ne yhteen ja ripustettua seinälle. Tykkään tuollaisista perusidealtaan yksinkertaisista askarteluista, mulla ei ikinä riittäisi kärsivällisyys jonkun villapaidan kutomiseen kaikkine säätämisineen, mutta kun on jotain helppoa minkä oppii nopeasti niin niitä saatan tehdä sitten paljonkin. Ja paperinarukukka-seinävaate on ainakin mun mielestä ihan kiva idea, varsinkin kun onnistuin hillitsemään itseni värien suhteen ja käytin ainoastaan harmaata ja valkoista narua.

- Hama-helmet. Voi jehna, en ole leikkinyt hamahelmillä sitten esikouluaikojen, mutta eilen ostin purkillisen keskikokoisia helmiä ja illalla toteutin itseäni ja sain aikaan kaksi erittäin hupaisaa supermario-sientä. Mario-hahmoihin löytyi netistä ihan hirveästi ideoita, mutta huomasin siinä tehdessäni että mun on vielä käytävä ostamassa helmille isompi pohjalevy kuin paketin mukana tulleet, sillä siihen pikkulätkään ei oikeasti mahdu tekemään yhtään mitään. Näistäkin voisin ajan kanssa väsäillä joko magneetteja tai jonkinlaisia pinssejä. Tai sitten jotain muuta. Laitan ehkä kuvia sitten kun mulla on oikeasti jotain kuvattavaa.

Bubbling under:

-Saippuanvalmistus. Miksei kukaan ollut kertonut mulle, että saippuaa voi tehdä itse ilman sitä lipeän ja muun syövyttävän kanssa läträämistä! Mä lannistuin aikanaan ihan täysin kun luin saippuanteko-ohjeita, ei musta ole mihinkään sellaiseen missä vaaditaan lämpömittaria ja grammavaakaa. Nyt tilasin heräteostoksena kaksi kiloa valmista saippuamassaa ja erilaisia ihanankuuloisia saippuatuoksuja ja ostin muutamanlaista saippuaväriäkin siltä varalta etten löydä mistään valmiina kuivattuja kukkia tai muuta jänsää mitä voisi saippuoiden sisään laittaa (tämänkin jos olisi tajunnut aiemmin niin olisihan niitä voinut kerätä kuivattavaksi itsekin, nyt taitaa olla jo vähän myöhäistä siihen). Mikäli mun hienot suunnitelmani onnistuvat, ei ainakaan tarvitse miettiä mitä antaa lahjaksi äidille, mummulle ja anopille.

(Anoppi on muuten ihana, sen mielestä kaikki itsetehty on aivan fantsua ja se oli ihan fiilareissa jo siitäkin kun annoin sille pari itsetehtyä fimomagneettia tuossa. Kivaa että joku arvostaa silloinkin kun askartelut on päiväkotilapsitasoa...)

-Sitrushedelmien kuivaus. Näin jossain blogissa kuvia ikkunasta, jonka väliin oli ripustettu kuivattuja erilaisten sitrushedelmien viipaleita, ja musta se näytti hauskalta. Kunhan tässä ehdin, voisin suorittaa muutamat kokeilut itsekin. Kuivatut sitrukset varmaan toimisivat myös saippuan koristeena....

Mites muut forden lapsenmieliset ja muut vinksahtaneet? Mitä on tehty, mitä suunnitelmissa?
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

Re: Askartelu-paskartelu

ViestiKirjoittaja skray » Su 08 Elo 2010 19:51

Askartelu on kivaa. :)

Mä en ole pitkään aikaan tehnyt mitään, mutta arvostan suuresti niitä, jotka jaksavat ja viitsivät vääntää kaikenlaisia kivoja juttuja. Välillä tuntuu, että olen kaveripiirissäni ainut, joka ymmärtää mitään askartelun päälle.

Joka vuosi väännän itse joulukortit ja ne muutamat hassut pääsiäiskortit mitä lähetän. Niitä on kiva askarrella ja ideoita mulla riittää loputtomiin. Nytkin on valmiina jo monet jutut ensi joululle.

Lisäksi olen värkännyt magneetteja lasihelmien avustuksella. Magneetin ja lasihelmen väliin liimataan jokin kivakuvioinen paperinpala. Parhaat löytyvät tavaratalojen kuvastojen lakana- ja verho-osioista sekä sisustuslehdistä. Nyt on tehtynä jo hirveä määrä magneetteja, osa on annettu lahjaksi kavereille ja isovanhemmille, oma jääkaapin ovi on täynnä ja kaapissa mua odottaa moni lehtileike, jota koristaa jokin ihana magneettikuvio. Itse magneetit vain ovat niin kalliita, ettei niitä ihan joka välissä tule ostettua.

Mulla on vähän sama kuin sulla Deni, etten jaksa keskittyä mihinkään liikaa älyä vaativaan hommaan, kuten kutomiseen tai muuhun ompeluun. Saan aina liian kireää neuletta tai lankasyrttyjä aikaiseksi kun yritän. Olen kai liian nopeasti etenevä ja siten kaikki menee pilalle. Paitti kaikki helppo ja yksinkertainen, mitä saa aikaiseksi lyhyessä ajassa, jolloin kärsivällisyyteni kestää ja tulee kivoja juttuja. Niinpä magneetteja tosiaan on syntynyt niin paljon. Jossain vaiheessa en osannut katsoa lehtiä ilman magneetit mielessäni.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 08 Elo 2010 21:03

skray kirjoitti:Mulla on vähän sama kuin sulla Deni, etten jaksa keskittyä mihinkään liikaa älyä vaativaan hommaan, kuten kutomiseen tai muuhun ompeluun. Saan aina liian kireää neuletta tai lankasyrttyjä aikaiseksi kun yritän. Olen kai liian nopeasti etenevä ja siten kaikki menee pilalle. Paitti kaikki helppo ja yksinkertainen, mitä saa aikaiseksi lyhyessä ajassa, jolloin kärsivällisyyteni kestää ja tulee kivoja juttuja. Niinpä magneetteja tosiaan on syntynyt niin paljon. Jossain vaiheessa en osannut katsoa lehtiä ilman magneetit mielessäni.

Mulla taas tuo kaikki pätee askarteluun, mutta ehkä korvaisin tuon älykohdan sillä, että mun käsi vaan tärisee niin paljon noissa tarkkuutta vaativissa jutuissa. Ja kireän neuleen ja lankasyrtyn korvaisin liimatursokkeilla ja paperisilpulla. Kun käsi tärisee ja hermot pettää, on liimaa sitten sormissa ja oikeastaan kaikkialla muualla kuin siinä mihin sitä piti laittaa. Oon ehkä liian perfektionisti askarteluun. Kärsivällisyys ei riitä kun silmä-käsi-koordinaatio ei toimi kuten haluaisin sen toimivan. :virnu:
Tosin on mussa myös sitä vikaa, että ne toiset käsityöt jäävät kesken, kun vaativat niin pitkän ajallisen panostuksen. Noidankehä. :hullu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 11 Elo 2010 16:57

Minä tykkään askarrella :superhymy:.
Tosin tässäkin on vähän sama kuin käsitöissä, joudun koulun ja alani takia näpertämään kaikkea niin paljon, etten sitten aina vapaa-ajallani jaksa tehdä mitään tämmöistä.

Eniten tulee askarreltua kortteja. Tykkään piirtää, maalata, liimata ja leikellä hauskoja ja persoonallisia kortteja. Kaupasta ostetut kortit on usein mahdottoman tylsiä ja ankeita.
Lasketaankohan askarteluksi kirjansidonta? Jos lasketaan niin se vasta on hauskaa! Mahtavaa kun saa itse tehtyä just sen näköisen kirjan kuin haluaa. Viimeksi tänään aloitin tekemään yhtä, mutta se on niin hidasta puuhaa, että vasta huomenna saan sen valmiiksi.

Magneetteja pitäisi tehdä kunhan jaksaa ja kerkeää(eli minun tahdilla joskus ikuisuuden päästä...). Hirveästi on kaikkia kivoja ideoita, värejä ja muotoja mielessä :D .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 20 Elo 2010 20:45

Askartelu on joskus älyttömän kivaa. Itse veivasin mm. häihini kutsukortit ja paperinarukoristeet. Taisin hääketjussa luvata niistä kuviakin, mutta tämä on varmaan ihan yhtä hyvä ketju sellaiseen :tilt:

Kutsu
Pöytäkrääsät

Kutsukortti on luonnossa vihreämpi, en vain osaa kuvata. Krääsät taas kaivoin äsken jemmasta ja kuvasin rypistynyttä lakanaa vasten, oli pikkasen siistimmin aseteltuna häissä :p Häissä oli ihan oikeita servettejäkin, eikä keittiöpaperia :virne: Noita palloja väkersin 4 kpl, jokaiseen vieraspöytään omansa. Servettipidikkeitä tein nelisenkymmentä. Pöydissä oli myös muita koristeita, vihreitä tuikkuja läpinäkyvissä kipoissa valkoisessa koristehiekassa ja sen semmoista. Itse tykkäsin kovastikin koristeistani.

Noita mä puuhastelin varmaan parisen viikkoa, hissuksiin telkkua tuijotellessa pyörittelin paperinarua auki ja taittelin kukkia :D Yksi automatka Tampereelle ja takaisinkin käytettiin hyödyksi noita ruusuja väännellen. Jokunen työtunti siinä tosiaan meni.

Mitähän noille nyt tekis? Ei hennoisi poiskaan heittää...

Mikä kaikki lasketaan askarteluksi? Onko betonityöt askartelua vai mitä? Mua himottaisi kovasti tehdä kaikkea jänskää betonista, kukkaruukkuja, puutarhaan astinkiviä, koristeita... Mosaiikkibetonipöydänhän mä jo teinkin viime kesänä terassilleni. Sään ja ydinräjähdyksen kestävä pöytä :superhymy: Siitä tuli ihana :sydän: Niin ja tekisi kovasti mieli tehdä myös vessaan jotain esittävä mosaiikki käsienpesualtaan taakse, mutta se taitaa olla jo jotain muuta kuin askartelua. Vai onko?

Mulle on tullut jokavuotiseksi (parin välivuoden kanssa :keijo: ) perinteeksi tehdä jouluksi havukranssi ulko-ovelle, joskus teen myös vanhemmilleni sellaisen joulu"lahjaksi". En ole niistä ottanut kuvia kuin ensimmäisestä tekeleestä, joka on ruma kuin ruutana. Viime jouluna sain aikaiseksi jopa ihan ympyrän muotoisen, ja muutenkin tuhannesti fiksumman teoksen. Joudutte luottamaan mun sanaan siinä :keijo: Kranssia tehdessä tulee ihana joulumieli, siksi se on niin kivaa.

Kynttilöiden tekeminen, tai uudelleenkierrätys kiinnostaa kovasti. Mulla on pussillinen vanhoja kynttilänpätkiä, joita ei enää voi polttaa, ja niiden uusiokäyttö olisi kivaa. En ole vain saanut aikaiseksi tehdä niille mitään. Myös tuo saippuan teko kuulostaa jännältä :D

Wooper Kuva ( :huoh: ) sai muhun istutettua kiinnostuksen nukkekoteihin, pienoismalleihin ja sen sellaiseen. Aion mennä yhdelle kurssille loppuvuodesta, missä voi tehdä nukkekodin tai ritarilinnan, ajattelin pojalle sen ritarilinnan käydä pyöräyttämässä :D Itsekseen ei tule kovin herkästi aloitettua mitään tuollaista, jotenkin sen tarvikehankinta on niin työlästä.

Paljon mulla on aina ideoita, että sitä ja tätä olisi kiva tehdä, mutta aika harvoin saan aikaiseksi mitään aloittaa. Mutta kun aloitan, niin useimmiten myös teen loppuun, koska kaikki keskeneräinen häiritsee mua :tilt: Käsillä tekeminen on kuitenkin useimmiten huisin kivaa, oli se sitten askartelu-paskartelua, ompelemista, puutöitä, remppaa tai puutarhan laittoa. Kaikki, missä saa omin pikku kätösin jotain kaunista tai hyödyllistä aikaan :sydän:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 23 Loka 2010 18:52

Tää lasketaan varmaan askarteluksi-paskarteluksi, innostuin nimittäin näpertelemään koruja. :D

Kuvittelin että siihen tarvittaisiin kauheasti kaikenlaisia työkaluja ja ties mitä, mutta itse asiassa alkuun pääsee hyvinkin halvalla. Ostin parilla kympillä pihtejä, metallilankaa ja muuta tilpehööriä, erilaisia lasihelmiä mulle oli kertynyt ennestään sieltä sun täältä. Lisäksi vähän kierrätyssälää vanhoista rikkinäisistä tai muuten vaan käytöstä poistetuista koruista. Löysin vielä kirjakaupan alesta halvalla kirjan, jossa selostetaan perustekniikoita, ja netistähän toki löytyy tutoriaalia aiheesta kuin aiheesta.

Tämmöisiä olen saanut aikaan:

Kuva Kuva

Kuva Kuva

Helmien sommittelu on aika addiktoivaa puuhaa, ja varsinkin korvikset valmistuu tosi nopeasti. Ehkä vähän liiankin nopeasti, jos tää innostus jatkuu niin mulla on kohta melkoinen kasa ylituotantoa. :pepsodent: Mutta eipähän pyöri kuukausitolkulla keskeneräisiä tekeleitä nurkissa. Suunnitelmissa on tehdä lisää koruja napeista, sain nimittäin vaihdossa ison pussillisen eri värisiä pieniä nappeja. :D
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja skray » La 23 Loka 2010 19:15

Siis kvatti, kattelin tossa muitakin kuvia tuolta korujen seasta ja ootko sä tehny kaikki nuo jutut mitä siellä on?? Siis VAU! :superhymy:

Mitä maksaa jos teet mullekin tuommoset vähä niinku villasukat, mutta tommoset tossut? :virne: Entä tollanen joku kiva kaulahuivi, jossa on turkooseja palloja mustalla pohjalla? Siis VAU! :superhymy:
skray

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 23 Loka 2010 19:57

:virne:

Kiitos vain mutta mä en tee tilausneuleita. :tilt:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja skray » La 23 Loka 2010 23:44

:huoh:

Mä oon kyllä niin katellinen niille, jotka oikeesti jaksaa ja viitsii opetella ja sitten vielä kehittää osaamistaan missä tahansa kädentaidoissa. Askartelussakin olis kivaa olla hyvä ja hienojen ideoiden keksimisen lisäksi kun osais vielä toteuttaakin ne asiat, niin jopas olis jotakin. :huoh:

Mä vaan väännän magneetteja, kun ne on helppoja ja mun aivot riittää siihen. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Loka 2010 17:56

Kumkvatti kirjoitti:Tää lasketaan varmaan askarteluksi-paskarteluksi, innostuin nimittäin näpertelemään koruja. :D
:tipahdus: Todella hienoja! Samoin muutkin tekemäsi jutut. Iski taas innostus neulomiseen. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 09 Marras 2010 23:46

Leikkelin viikonloppuna Miekkosen siskontytön kanssa lumihiutaleita paperista, siis niitä ihan perinteisiä, että taitellaan paperi semmoiseksi kolmioksi ja aletaan saksia. Oli mukavaa näperrellä kun pienellä vaivanäöllä osasta tuli oikeastikin hienoja, mutta en oikein lämpene sille että niitä teipataan ikkunaan kun ei meillä ketään pikkukoululaisia edes asu.

No, laitoin parit siisteimmät prässiin, ja päätin että koristelen niillä eteisen peilin, ja teen ehkä jotain muutakin jos jaksan. Peiliin ajattelin iskeä ne sabluunaksi, ja suihkuttaa sitä semmoista tekolunta päälle, tai jos löydän jostain pelkkää "huurretta", niin sitten sitä. Onneksi käytössä on skanneri, niin hiutaleiden kokoa voi muutella, ja teräväkärkisillä askartelusaksilla saa leikeltyä reiät uudelleen auki. Tekis mieli tehdä niistä joku mobilen tapainen virityskin, siis jos vaikka kartongille leikkelis niitä.

Varmaan tulee kotikutoisen näköisiä virityksiä, mutta mitäpä siitä, kotonahan ne on tehtykin. :virnu:

Kiva kun on pitkästä aikaa sellainen kunnon nyherrys- ja näperrysolo, ajattelin viikonloppuna kokeilla siipiä olkitöiden parissa ja rakennella jonkinmoisen himmelin. Saa nähdä meneekö ekana hermot, hajotanko kaikki oljet vai mitä tapahtuu, tavoitteena olis saada kuitenkin jotain kattoon ripustettavaksi jouluun mennessä.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 10 Marras 2010 01:14

Joulukorttitehdas kämppiksen kanssa. Kahdeksan korttia valmiina ja yhdeksäs tulossa ihan justkohta. Laitan ehkä kuvia kohta. Seuraavaksi aateltiin pitää ainaki viikon tauko korttipaskarteluista. :friikki:

Luvattu kuva:

Kuva

Vasemmanpuoleiset neljä on mun, loput kämppiksen käsialaa. Kuva suurenee klikkaamalla.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 11 Marras 2010 17:28

Siis aivan upeita joulukortteja! :superhymy:
Mun kortit näyttää yleensä vähän vähemmän suoraan askartelukaupan mainoksesta tai mallikirjasta otetuilta, niin kuin nuo. :keijo:

Tänä vuonna ajattelin maalata enkeleitä ja jotain sellaista. Kattotaan, jospa saisin kuvankin aikaiseksi tänne laittaa joku kerta, sitten kun olen saanut jonkun kortin tehtyäkin. Nyt keskityn mosaiikkiin.
skray

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 11 Marras 2010 18:13

Kivoja kortteja, voi kun mäkin jaksaisin. :D Aiemmin tein kortit aina itse, mutta nyt muutaman vuoden on kiinnostus paperiaskarteluun ollut nolla. En mä ole kyllä tainnut joulukortteja edes lähettää kenellekään vuosiin. :keijo:

Just ostin taas isänpäiväkortitkin kaupasta, vaikka itse tehdyt olisi niin paljon kivempiä. Jos joskus korttiaskarteluinspiraatio iskee, pitäisi tajuta tehdä varastoon kaikenlaisia kortteja eri tarkoituksiin. Tai pitäisi tajuta edes ostaa niitä varastoon, koska viime tipassa ei ikinä löydä sellaisia kuin haluaisi, eikä usein edes puolikelvollisia. :friikki:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja urakka » Pe 12 Marras 2010 21:02

Olin aikoinaan kouluavustajana, ja silloin tuli kyllä tehtailtua kortteja. Rehtori antoi luvan käyttää kaikkea ylimääräistä silppua (ts. kartonkeja joihin oli lämitty sinitarroja sinne tänne ryhmätyömielessä ja muuta vastaavaa), joka muuten olisi mennyt roskiin, ja vähän mielikuvitusta käyttämällä niistä sai vaikka mitä aikaan. :) Toisen kouluavustajan kanssa plarattiin aina askartelulehdet läpi, ja jäätiin välillä töiden jälkeen näpertelemään. Oli ihan kivaa, kun käytössä oli kopiokone, kunnollisia saksia ja tusseja ja kaikkea muuta mitä vaan tarvittiin. Niillä korteilla pötkittiin aika pitkälle.

Jouluksi ajattelin myös tehdä kortteja, mutta kun en ikinä muista lähettää niitä ajoissa, niin ajattelin tyytyä vaan tekemään pakettikortit. :virnu:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Janet » Ma 15 Marras 2010 17:28

Hei mäkin tuun leuhottamaan joulukorteista! Itsehän aloitin niiden tekemisen jo heinä-elokuussa, mutta edelleen uupuu jotain reipas kymmenen korttia. Yksi on tällainen, toinen tällainen, ja kolmas tällainen. :) Ja useita kortteja on kuvaamatta. Miksi pitää elo tehdä niin vaikeaksi, että kaikille askartelee erinäköisen kortin??
Janet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 15 Marras 2010 18:21

Hienoja kortteja, Janet! Mullakin on syntynyt muutama lisää, mutta en oo kuvaillu, kun kamerasta loppui patterit.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 15 Marras 2010 20:54

Siis mun kortit on niin naurettavia noiden rinnalla. :huoh:

Pitäisi askarrella lisää magneetteja joku ilta, kunhan nyt saisin ensin kunnialla tehtyä kouluhommiakin..
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ma 13 Joulu 2010 13:00

Tässä muutama kuva mun mosaiikkitöistä. :tilt:
Tein joululahjoiksi äitille, siskolle, mummulle ja miehekkeen äitille.

Kaikki neljä
Oranssinkeltainen lähempää
Punavalkonen lähempää

Lisäksi vähän magneetteja, joita oon tehny jo aiemmin. Parempaa kuvaa niistä en valitettavasti osaa ottaa, vaikka kuinka yritin erilaisilla kuvaustekniikoilla ja kikkailemalla. Tuosta nyt kuitenkin näkee millasia ne on ja mitä kuvia niissä on..
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 13 Joulu 2010 13:12

Oi nuo magneetit on ihania. Miten tommosii tehään? Neuvoa privana tai tähän, kiits. Haluan värkätä!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 13 Joulu 2010 13:14

skray kirjoitti:Lisäksi vähän magneetteja, joita oon tehny jo aiemmin.

Miten tuollaisia magneetteja tehdään? :o: on nimittäin superhienoja, ja niistä saisi tehtyä sellaisen hienon jääkaappikalenterin...
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 13 Joulu 2010 13:32

Tosi hienoja magneetteja! Muakin kiinnostaisi magneettiaskarteluneuvot. :D
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja skray » Ma 13 Joulu 2010 17:31

Ohooh, täältä tulee neuvoja!

Askartelukaupasta saa magneetteja ja noita pisaramaisia kirkkaita lasihelmiä (helmet löytyy luultavasti lasimosaiikkiosastolta). Sitten vaan aikakauslehtiä selaamaan, sisustuslehdet on hyviä, koska niissä on paljon kankaiden kuvia jne. muitakin kuviollisia juttuja, joista saa hyvin hienoja magneetteja. Vaatemainokset ja vaatteiden printit on oikein kivoja myös. Sopivan kuvan löytyessä leikataan magneettia mukaillen pieni pyöreä kuva ja se liimataan magneettiin, ja sitten siihen liimataan lasihelmi päälle. Mulla on käytössä kiviliima, joka on kirkastuu kuivuessaan (saa askartelukaupasta myös).

Kaikkein kivoimpia on raidat ja ruudut, sekä pilkut. Hyvä tapa metsästää magneetteihin sopivia kuvia on käyttää apuna lasihelmeä ja zoomailla sen läpi niitä lehtien sivuja. Siinä näkee sitten heti, miltä valmis magneetti näyttää. :peukku:

Mun käyttämässäni askartelukaupassa magneetit maksaa muistaakseni 4-5e pussi (12 magneettia), lasihelmet maksaa 2-3e jos oikein muistan, ja niitä on tosi paljon yhdessä paketissa. Mainokset ja vanhat lehdet löytyy kotoa. Liima taisi maksaa pari euroa sekin.

---

Lisäksi taisin unohtaa aiemmin mainita, että nuo mosaiikkityöt on pannunalusia. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 13 Joulu 2010 17:46

Kiitos neuvoista! Noita magneetteja voiskin olla hauska tehdä. :D
Motivaatio ja innostus iskivät noita tekeleitäsi katsellessa. :tilt: Toivottavasti se innostus menee äkkiä pois, en mie ehi nyt kaikkea. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja theia » Ma 13 Joulu 2010 19:05

Täytyypä mennä askartelupaskartelukauppaan heti palkkapäivän kohdatessa. Kalenteria varten tarvii aika simona noita, mutta on se lopputulos varmaan kiva lahja jollekin!

Jääkaappimagneettikalenterilla tarkoitan tuolla numero seiskaa. Et vink vink vaan muillekin, jos persoonallista lahjaa haluatte tehdä :D Kivasti muunneltavissa ainakin!

Kiitti skray kullanarvoisesta vinkistä!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

Seuraava

Paluu Känpillä