Dnd kirjoitti:Jkl on mielipidekyselyn mukaan kolmanneksi paras paikka asua. Kyseisen henkilön T*mperk*l**seen kaipuu saa aivan käsittämättömän valituksen aikaan kyseistä paikkakuntaa kohtaan. Nähtävästi valitus olis samanlainen missä vaan muualla paitsi siinä yhdessä ainoassa tutussa ja turvallisessa. (Joo, nyt alko jo vtuttamaan tuo jatkuva paikkakunnasta valittaminen.) Mitä mieltä ovat paikasta ne fordelaiset jotka siellä ovat oikeesti kauan asuneet?
Sehän osui suoraan asiaan.

Kysyin mielestäni ihan vaan mielipiteitä, että kannattaako muuttaa tyhjän päälle.
Mutta otetaanpas nyt piristävä kina tähän väliin: Jyväskylä oli ehkä kolmas, mutta Tampere oli selvä ykkönen.

En mää tiedä mikä siinä sua niin paljon häiritsee, etten viihdy täällä. Kaikki kaupungit eivät ole kaikkia varten. Mun mielestä tämä on kamalan persoonaton kaupunki, joka on suurimmalle osalle sen asukkaista läpikulkupaikka, jossa asutaan opiskelun tms. takia pari vuotta ja sitten lähdetään asumaan jonnekin muualle. Läpikulkupaikka se on myös minulle. Suurin osa valituksestani johtuu siitä, että en tunne täältä juuri ketään, eikä täällä tapahdu koskaan mitään. Istua kyhjötän neljän seinän sisällä fordeilemassa ja välillä käyn töissä. Mun kaikki ystäväni asuvat Tampereella, ja viihdyn siellä. Se on mun kotini.
Ymmärtääkseni olet itsekin aika kotiseuturakas ihminen, eikä siinä ole mitään pahaa. Ja olet luultavasti oikeassa siinä, että valitukseni saisi vastaavat mittasuhteet (lähestulkoon) missä tahansa paitsi Tampereella. Poikkeuksena voitaneen mainita Helsinki, josta tunnen myös tarpeeksi ihmisiä, ettei tarvisi jatkuvasti kyhjöttää itsekseen. Ongelman ydin on, että olen yksinäinen, ja puran turhautumiseni paikkakuntaan, ja koska olen yksinäinen, mulla ei ole muuta paikkaa tuulettaa tunteitani kuin Forde. Harmi, että osut siinä vahingossa kohdeyleisöön, mutta ei sulla ole mun puheista mitään syytä pimahtaa. En tietääkseni ole loukannut sinua henkilönä mitenkään, ainakaan tässä yhteydessä. Jos jossain muussa yhteydessä olen sua loukannut, pyydän vilpittömästi anteeksi.
Shaanalle: Onnea kotiin!

Pääsisinpä minäkin pian.