Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 04 Huhti 2012 17:00

Mr. Smith kirjoitti:Ei suinkaan tämä Tampere? :Suomen paras paikka asua on Tampere :keijo:

Anna mennä, ei voi pahempaan suuntaan ainakaan mennä asumismukavuuden suhteen :)

Juuri se Tampere. Eikä tuohon nyt mitään erityisiä kyselyjä ja tutkimuksia tarvittu, itsestään selvään asiaan. :virnu:

Smitson :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 11 Huhti 2012 20:15

Muutan Kittilään ihan oikeasti.

:täpinä: :superhymy: :pomppuhymy: :inkkari: :woohoo: :pepsodent: :hymyhali: :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja skray » Ke 11 Huhti 2012 20:18

Wau shaana! :superhymy:

Mäkin tässä jo toivon, että sais muuttaa omaan kotiin, mutta menee tässä vielä monta kuukautta.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Dnd » To 12 Huhti 2012 00:44

Jkl on mielipidekyselyn mukaan kolmanneksi paras paikka asua. Kyseisen henkilön T*mperk*l**seen kaipuu saa aivan käsittämättömän valituksen aikaan kyseistä paikkakuntaa kohtaan. Nähtävästi valitus olis samanlainen missä vaan muualla paitsi siinä yhdessä ainoassa tutussa ja turvallisessa. (Joo, nyt alko jo vtuttamaan tuo jatkuva paikkakunnasta valittaminen.) Mitä mieltä ovat paikasta ne fordelaiset jotka siellä ovat oikeesti kauan asuneet?
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Huhti 2012 08:37

Dnd kirjoitti:Jkl on mielipidekyselyn mukaan kolmanneksi paras paikka asua. Kyseisen henkilön T*mperk*l**seen kaipuu saa aivan käsittämättömän valituksen aikaan kyseistä paikkakuntaa kohtaan. Nähtävästi valitus olis samanlainen missä vaan muualla paitsi siinä yhdessä ainoassa tutussa ja turvallisessa. (Joo, nyt alko jo vtuttamaan tuo jatkuva paikkakunnasta valittaminen.) Mitä mieltä ovat paikasta ne fordelaiset jotka siellä ovat oikeesti kauan asuneet?

Sehän osui suoraan asiaan. ;) Kysyin mielestäni ihan vaan mielipiteitä, että kannattaako muuttaa tyhjän päälle.

Mutta otetaanpas nyt piristävä kina tähän väliin: Jyväskylä oli ehkä kolmas, mutta Tampere oli selvä ykkönen. :P
En mää tiedä mikä siinä sua niin paljon häiritsee, etten viihdy täällä. Kaikki kaupungit eivät ole kaikkia varten. Mun mielestä tämä on kamalan persoonaton kaupunki, joka on suurimmalle osalle sen asukkaista läpikulkupaikka, jossa asutaan opiskelun tms. takia pari vuotta ja sitten lähdetään asumaan jonnekin muualle. Läpikulkupaikka se on myös minulle. Suurin osa valituksestani johtuu siitä, että en tunne täältä juuri ketään, eikä täällä tapahdu koskaan mitään. Istua kyhjötän neljän seinän sisällä fordeilemassa ja välillä käyn töissä. Mun kaikki ystäväni asuvat Tampereella, ja viihdyn siellä. Se on mun kotini.

Ymmärtääkseni olet itsekin aika kotiseuturakas ihminen, eikä siinä ole mitään pahaa. Ja olet luultavasti oikeassa siinä, että valitukseni saisi vastaavat mittasuhteet (lähestulkoon) missä tahansa paitsi Tampereella. Poikkeuksena voitaneen mainita Helsinki, josta tunnen myös tarpeeksi ihmisiä, ettei tarvisi jatkuvasti kyhjöttää itsekseen. Ongelman ydin on, että olen yksinäinen, ja puran turhautumiseni paikkakuntaan, ja koska olen yksinäinen, mulla ei ole muuta paikkaa tuulettaa tunteitani kuin Forde. Harmi, että osut siinä vahingossa kohdeyleisöön, mutta ei sulla ole mun puheista mitään syytä pimahtaa. En tietääkseni ole loukannut sinua henkilönä mitenkään, ainakaan tässä yhteydessä. Jos jossain muussa yhteydessä olen sua loukannut, pyydän vilpittömästi anteeksi.

Shaanalle: Onnea kotiin! :hymyhali:
Pääsisinpä minäkin pian. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » To 12 Huhti 2012 09:05

shaana kirjoitti:Muutan Kittilään ihan oikeasti.

:täpinä: :superhymy: :pomppuhymy: :inkkari: :woohoo: :pepsodent: :hymyhali: :hullu:
:pillitys:
Sit soot ihan kamalan kaukana!
ihan niinku nykyään usein nähtäisiin...

Mut onnea :hymyhali:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 12 Huhti 2012 11:22

Lyyra kirjoitti:Mutta otetaanpas nyt piristävä kina tähän väliin: Jyväskylä oli ehkä kolmas, mutta Tampere oli selvä ykkönen. :P

Tässä muuten alkuperäinen uutinen:Tampereella selvästi paras imago asuinpaikkana. Tuossa Taloustutkimuksen uutisessa sanotaan, että ero kakkosena olevaan Turkuun oli selvä. Noh, kaikki 10 parasta olivat kuitenkin alle yhden pisteen päässä toisistaan. Muutenkin vähän harhaanjohtavasti mun mielestä vedetty otsikoita, kun tuossa kuitenkin kyseltiin muuttohalukkuutta ja mielikuvia. Parhaasta kaupungista asua kertoisi enemmän tutkimus, jossa kyseltäisiin eri kaupunkien asukkaiden mielipiteitä ja kokemuksia omasta kaupungistaan. Siinähän sitten nähtäisiin, minkä kaupungin asukkaat ovat tyytyväisimpiä. Vaan eipä tuolla niin väliä.

Itse en muuten ole ollenkaan kotiseuturakas. En todellakaan haluaisi muuttaa takaisin kotikonnuilleni. Itse asiassa olen monesti ihmetellyt, miksi niin suuri osa lapsuuden ja teini-iän koulukavereistani on joko muuttanut opintojen jälkeen takaisin tai vaihtoehtoisesti ei ole koskaan pois lähtenytkään. Noh, makuja on monia ja perheelliset varmaan kaipaavat omien vanhempiensa läheisyyteen.
lumikukka

ViestiKirjoittaja shaana » To 12 Huhti 2012 15:39

Kiitoksia! :D

Matkaltaan ainakin massiivisin muutto tähän mennessä, ja noin niinkö elämänmuutokseltaan lienee kans.. Tähän liittyy melkolailla säätöä vielä, mullahan on koulu kesken Hesassa ja sillain. Syksyllä oon ainakin osittain etelämaisemissa, katotaan nyt tätä, mitä tästä oikein tulee. Oon silti tosi innoissani, kämppä on vastavalmistunut ja kiva! :hymyhali: Tuntuu pitkästä aikaa siltä että oma koti, vaikka vuokrakoti onkin :o: Huijj! theia nähdään joku päivä eikä vain päivitellä näkemättömyyttä :p
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Dnd » To 12 Huhti 2012 16:57

Ethän sää mua henk.kohtaisesti loukannut mitenkään. Eikä Jkl oo ees mulle mitenkään erityisen tärkeä paikka, vaan homman idea on siinä, ettei kyseistä paikkakuntaa tarvi mollata maanrakoon jatkuvasti, kun se syy on kuitenkin muualla.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja tgr » Pe 13 Huhti 2012 08:41

Muutto viikon päästä, laatikoita on, vielä kun sais ne täyteen tavaraa. :D
Olen jo jotain pakannut, nyt viikonloppuna pitää sitten ihan rykässä, että saa
tilpehöörit kasaan, et ens viikon voi elää sit askeettisessa kämpässä, joka
on sisustettu laatikoilla. Tosin alakerrassa laatikoita ei voi kauheesti pitää,
koska sielä on yksi apulainen niitä tyhjentämässä. :D

Mutta olen innoissani!!!! :aukku: :pomppuhymy: :täpinä:
tgr

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 11 Touko 2012 13:03

Minä istun sprinterissä nelostiellä KAIKKI kamat kyydissä.

Tämä on totta! :täpinä: Hui kauheeta! Iso ressi ollut kun en voinut uskoa, että rojut mahtuisi kerralla kyytiin..
Ja ihan oikeasti, Äiskän ja minun kaveri lähti ajamaan ja otti kaverin mukaan.. oon minä joskus jotain oikeen
tehny että olen tämmösiä ihmisiä ympärilleni saanut! Oon superonnellinen - huomenna ostan tonkan punkkua
ja kasailen kalusteita ja hymyilen liikkuessani eteerisesti uudessa ihanassa kodissani! :pahis:

Ostin vähän Vallilan verhoja ja lakanoita ja jos sallitte niin laitan sitten joskus kuvia kun ne on paikoillaan,
on hemmetin makeet! :hymyhali: Oma koti pohjoisessa huuuiiiii!
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Touko 2012 13:07

Voi shaana kun kuulostaa ihanalta! Mä oon niin ilonen sun puolesta. :hymyhali:
Ja laita toki kuveja sitten kaikesta. Mielenkinnolla odotan ja luulenpa, että moni muukin fordelainen niin tekee.
skray

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Pe 11 Touko 2012 13:24

Mä en ole muuttamassa mihinkään, mutta fiilis on vähän semmoinen, kuin olisi muutto edessä. Tuo toinen kun kerää kuun vaihteessa
kimpsut ja kampsut kasaan ja muutta täältä pois.

Voin laittaa kaiken uuteen järjestykseen ja joudun varmaan jotain hommaamaankin tänne. Vielä pitäisi saada mun vanha sänky ja
astianpesukone takasin tuon toisen porukoiden mökiltä, ne kun vietiin sinne kun olivat muka huonommat. :viha: Ei just nyt huvittais
ostaa uutta sänkyä ja astianpesukonetta, eikä kyllä olisi rahaakaan.
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ke 27 Kesä 2012 17:25

Edellisessä viestissä en ollut muuttamassa mihinkään, mutta pian taidan olla. Kävin tänään katsomassa yhtä 4h+k asuntoa. Tilaa oli ihanasti, mutta pintaremonttia se asunto kaipaa, siis ihan täysin. Edelliset asukkaat olivat ilmeisesti ominpäin tehneet pientä "remppaa". Ihan karseen näköset seinät ja keittiö oli vuorattu joillakin hiton sisustustarroilla tms. Jääkaapin ovikin oli sen tarran peitossa ja muutama muukin kaappi. Huoltomieskin kauhisteli sitä asuntoa. Vuokrataan kyllä tuo asunto, mikäli suostuvat tekemään kunnon pintaremontit. Ihmettelen kyllä, jos eivät tee. Luulen, ettei siihen kukaan muuta tuollaisenaan.

Lapsetkin saisi ihan omat huoneet. Vanhempi tyttö jo selkeesti kaipaa omaa huonetta ja onhan tuo nykyinenkin niin pieni molemmille. Lasten isäkin muuttaisi syksyn mittaan meidän kanssa sinne. :ahihi:
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 04 Heinä 2012 19:26

Minulla on luultavasti edessäni elämäni kolmas (tai neljäs, jos muutto 2-vuotiaana lasketaan) muutto tässä muutaman kuukauden sisällä. Suunnitteluun aion käyttää paljon aikaa. Muuttolaatikoita ainakin on tarkoitus hyödyntää runsaalla mitalla. Pari Jyskin kirjahyllyä ja yksi keittiönpöytä päätyvät mahdollisesti kierrätykseen tai roskiin, ellei ottajaa löydy. Muutama isompi huonekalu vaatiikin sitten siirrettäessä vähän enemmän vaivaa, vaikka tavaraa minulla on noin yleisesti verrattain vähän.

Itse en pidä muuttamisesta, enkä yleensäkään siitä, että asiat muuttuvat. Olen asunut marraskuusta 2005 lähtien siinä asunnossa, josta nyt olen ilmeisesti muuttamassa, joten olen ehtinyt kiintyä siihen. Haluankin toteuttaa muuttamisen valmisteluineen pikku hiljaa, kun kerran aikaa sattuu olemaan periaatteessa rajattomasti käytössä, vaikka isommat huonekalut joutuukin viedä kaikki kerralla, kun tilavampi auto kuljettajineen on mahdollisuus saada vain yhdeksi kertaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 11 Heinä 2012 09:32

Käytiin katsomassa yhtä kämppää. Kivahan se on, mutta vähän silti epäilyttää. Onko se kuitenkin liian pieni? No, haettiin sitä nyt kuitenkin. Esittelyssä oli toinenkin pariskunta. Saa nähdä, kummat pääsevät kämppään vuokralle. :O:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Pe 13 Heinä 2012 07:20

Mä haluan muuttaa jo! Mutta en saa tai voi, kun talo on hieman vaiheessa vielä. Toisaalta loppu häämöttää jo ja aika selvät sävelet on kaiken suhteen. Mutta tekemistä on niin paljon ja vielä on monta pintamateriaalin ja muiden juttujen valintaa ja toteuttamista tulossa ennen kuin voidaan muuttaa.

Toivottavasti marenki ja mieheke saa kämpän. Peukut pystyssä!
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 13 Heinä 2012 09:12

Ilmoitettiin vuokranantajalle, että emme ota asuntoa vastaan. Piti ottaa järki käteen. Kämppä voisi kyllä neliöiden perusteella olla riittävän suuri, mutta hukkaneliöitä oli aivan liikaa. Emme millään saa huonekalujamme järkevästi sijoitettua - saati sitten tavaroitamme. :huoh:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ma 16 Heinä 2012 23:49

Lauantaina vihdoinkin muutto. Aluksi en olisi millään halunut muuttaa tästä nykyisestä asunnostani mihinkään, mutta nyt
en malta odottaa. Tilaa tulee olemaan 20 neliötä enempi, joten lapset saavat omat huoneet. Suurin asia joka vaatii
totuttelua on lattiapinnat. Nykyisessä melkoisen uudessa asunnossa olen tottunut laminaattilattiaan, kun taas tulevassa
asunnossa on muovimatot. :kieli: Sijainniltaakin tuleva asunto on parempi, ihan vierestä löytyy kaikki tärkeimmät
palvelut.

En kyllä malta odottaa, että pääsee laittamaan tavaroita paikoilleen, se on ihan parasta muutossa. :)
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 17 Heinä 2012 07:29

Sitten jos mä muutan joskus, niin voisit tulla avustamaan ja antamaan tavaroidenpaikalleenlaittoiloa.
Olen ehkä maailman huonoin muuttaja ja muistelen, että muuttofiilis lopahtaa siihen kun on uusi tyhjä koti jynssätty (homma, josta muuttossa tykkään) ja laatikot sekä kalut kannettu sisään. Ihan selvästikään en ole sisustajatyyppiä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 17 Heinä 2012 20:52

En minäkään muuttamisesta näköjään nauti, muttei se nyt vaikuta ihan niin hirvittävän stressaavaa olevan kuin hurjimmissa kuvitelmissani ajattelin. Nyt on kasassa ja laatikoissa kaikki, mikä kasaan ja laatikoihin on laitettavissa, ja suurin osa muistakin tavaroista muovissa. Enemmän minulla on tavaraa kuin luulin, mutta yhteen muuttoautoon mahtuu kaikki helposti. Purku määränpäässä sitten taas on oma hommansa, mutta onneksi siihen ei tarvitse ruveta ihan heti, kunhan vaan on saatu tarvarat autosta katon alle ja neljän seinän sisään.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ke 18 Heinä 2012 08:26

Muuttoa pukkaa heipotihei! :tsau:

12 vuotta The Peräkylällä saa siis riittää. Pari vuotta tässä ollaan asiaa kypsytelty ja vaikka kuinka yritettiin vääntää, kääntää ja väistellä niin lopputulos on että palaamme kotiseuduille. Näyttää siltä että vietämme vapaa-aikaamme enenevissä määrin lähtöpisteessä, joten kokeillaan sitten. Plus-puolia alkoi listalla olla sen verran iso pino että nyt on aika pakata kamat ja palata juurille. Sitkeästi kevään aikana yritettiin löytää omaa kämppää, mutta ei. Molemmista ääripäistä taloja löytyi, mutta ei edes sellaista josta vähänkään olisi saanu fiilistä "tästä voisi jotain saada aikaiseksi". 60-80 luvulla rakennettuja pikku omakotitaloja joissa on liian vähän huoneita tai sitten näitä 4-5 vuotta sitten rakennettuja ylihintaisia uutukaisia. Joten.. vuokrakämpästä toiseen siirrymme me. 2 aikuista, kaksi lasta ja käytössä tällähetkellä kaksi makuuhuonetta josta toinen on yhdistetty lastenhuone/työhuone on hiukan kestämätön yhtälö, joten tilaa ja huoneita tarvitaan pikaisesti lisää. Tässä ensimmäisessä muuttoliikkeessä saadaan sentään yksi huone lisää. Ja bonuksena se että tarkoitetussa loppusijoitetuspaikassa olemme jo paikanpäällä jossa on sitten helpompi reagoida tarjontaan ja muutenkin hoitaa asioita eteenpäin kuin täältä vajaan 200 kilometrin päästä.

Mutta joo.. vastaanottava pää on tyhjennetty ja siivottu. Lähtöpäässä ei oo tehty mitään vaikka tässä pitäisi kuun vaihteessa tehdä jotain muuttoliikehdintään. Tai no.. varastotiloja on jo siirretty uuden kodin lähelle ja pahvi-/muuttolaatikoita haalittu läjäpäin. Mitään ei oikein voi hirveästi pakata kun elääkkin pitäisi siinä samalla. Mutta luotetaan siihen että kun H-hetki on varmistunut niin tenavat pariksi päiväksi mummolaan ja rojautetaan kämpän sisusta pakettiin.

Ainiin.. muuttoauto pitäisi hommata. No.. siitäkin on verkot vesillä. Ensin varmistetaan nuo tutut ja tutuntutut joilla on sellaista kalustoa jolla saisi yhdellä kerralla rysäytettyä kamppeet paikasta toiseen. Ja sitten vielä se että nykyisessä kämpässä kun ei ole ollut alkuperäistä kaappitilaa juurikaan niin ollaan hommattu niitä itse. Ja nyt sitten seuraavassa kämpässä sitä sitten riittää niin pitäisi löytää jostain lämmintä varastotilaa johon jemmata nuo kaapit ja komerot pahanpäivän varalle. Rahanarvoista tavaraa.. ei viitsisi vielä tässä vaiheessa myydä pois. :P

Mutta joo.. nyt siis lähtöö! Kohti "uusia" pyöräilymaastoja! :D

Niin ja minne sitten? No.. sanotaanko tässä vaiheessa niin että ei nyt ihan parin fordelaisen naapuriin, mutta ehkä naapurikuntaan. :virnu:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 28 Heinä 2012 14:40

Kaupunginvaihtohanke etenee.

Sain viikolla asuntotarjouksen, josta on vaikea kieltäytyä. Se on halpa, vasta remontoitu, ei liian kaukana keskustasta, ja vuokra sisältää melkein kaiken. Ainoa miinus on pieni koko. Joka tapauksessa käyn katsomassa sitä tiistaina, ja jos siitä nyt ei paljastu jotain aivan käsittämätöntä, niin todennäköisesti teen siitä vuokrasopimuksenkin saman tien. Onpahan sitten ainakin joku katto pään päälle. Isompaa asuntoa on helpompi etsiä sitten siellä päässä, jos edes tarvitsen sellaista.

:jami:

Muuttoa ennen pitää hankkiutua eroon useista huonekaluista. Yritän ensin saada niitä myytyä erinäisten nettikirppisten ja kaupan ilmoitustaulun kautta, mutta jos ei lähde liikkeelle, soitan SPR:n noutamaan ne pois. Kirppispöytä on myös kovassa käytössä. Maanantaina menen katsomaan, mitä lomareissuni aikana on tapahtunut, ja vien sinne lisää tavaraa. Elokuun lopussa kärrään nekin kaikki loput SPR:lle, jos eivät mene kaupaksi. Haluan pienentää muuttokuormani mahdollisimman pieneksi, koska en jaksa kuunnella isäni valitusta tavaran määrästä. :keijo:

[myyntipuhe] Jos joku lähistöllä asuva fordelainen tarvii punaista 2-istuttavaa sohvaa, niin täältä saa käydä hakemassa. Sohvasta pyydän 25 . Noita pienempiä voin toimittaa vaikka Matkahuollonkin kautta, jos jollakulla fordelaisella on tarvetta. Kaupan olisi keltainen 70-/80-lukulainen koulupöydän tuoli, keltainen klaffipöytä (esim. parvekkeelle) ja kaksi valkoista IKEAn pikkuhyllyä. 5 / kpl plus toimituskulut. Useampia ostava saa kyllä jonkun pakettihinnankin. Ja kuviakin voin lähettää. [/myyntipuhe]

:aukku:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Elo 2012 12:28

Syyskuussa olisi edessä muutto. :O: Opiskelijakämpän halvat hinnat jäävät unholaan. Tuleva kämppä on vajaa kymmenen neliötä isompi, mutta hinta on yli kaksinkertainen. :huoh: Toisaalta kiva vaaihtaa kämppää. Johan tuossa olen kohta 4 vuotta asunut.

Hassua, syyskuussa musta tulee espoolainen. :O:

Ensi viikolla voisi alkaa käymään kämpässä olevia tavaroita läpi. Meillä on ihan liikaa turhaa tavaraa. Minä olen hamsteri ja Mieheke on vielä pahempi hamsteri. Jospa saisin Miehekkeenkin luopumaan edes muutamasta tavarasta. :juoni:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Pe 03 Elo 2012 12:38

Munkin pitäis alkaa hommamaan muuttolaatikoita vähitellen, ettei tarttis sitte kaikkea kertarysäyksellä hankkia. Ajattelin tehdä niin, että otan töistä joka viikko muutaman banaanilaatikon mukaan ja alan jo pakkaamaankin vähitellen, kun käyn kaappeja läpi kirpparille ens viikolla ja sitä seuraavalla. Sit vielä lähempänä muuttoa pitää alkaa roudaamaan töistä laatikoita enemmän kuin muutama joka viikko, että saa kaikki pakattua ajoissa. Ja varastossakin pitäis käydä kattomassa mitä myis ja mitä jäis ja mitä menee roskiin. :huoh:
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä