Se on tosi pieni, mutta uudenveroisessa kunnossa ja halpa ja ihan suht järkevä. Paljon kaappitilaa ja sopivankokoinen kylppäri. Keittiössäkin sopii kokkaamaan. Oleskelu-/nukkumistila vaan on tosi pieni, joten siihen asuntoon muuttaminen tarkoittaa mm. huonekalujen karsimista minimiin. Ja nykyinen 120 cm leveä sänky pitää vaihtaa. Iskin silmäni ikealaiseen, joka on yhdennukuttava, kolmenistuttava ja levittäytyy tarvittaessa kahdennukuttavaksi. Ja alla on pari säilytyslaatikkoa. Toivon, että vanhempani antavat mun pitää nykyisen kämpän ison vuokravakuuden, että voisin ostaa tuon itselleni. Tulevan asunnon vuokravakuus kun on reilusti pienempi.
Lisäksi pitää karsia muutakin krääsää huomattavasti, mutta jospa tuonne mahtuisi pikku-Moukan kanssa. Ideana olisi, että uuden asunnon oleskelutilassa on ikealainen, pieni pöytä, nojatuoli, kirjahylly, levyhylly ja Moukan kalusteet (raapimispuu ja korit). Niiden pitäisi kyllä mahtua pieneenkin tilaan. Tarvittaessa pöytähaaveesta voi luopua, kun on tuolla kuitenkin baaripöytä keittiön ja olkkarin tilanjakajana. Krääsän karsimisen olen jo aloittanutkin ja olen kärrännyt ikeakasseittain tavaraa kirppikselle. Toivottavasti ne menevät kaupaksi, mutta jos eivät mene, vien loput SPR:lle. Vieläkin on pengottavaa ja karsittavaa, ja huonekalukirppis on jo Facebookissa pystyssä. Jotain mahtuu onneksi myös häkkivarastoon.
Oikeastaan olen jopa vähän innoissani tästä yhä vain pienempään asuntoon muuttamisesta. Onpahan haastetta.

Yhtään ei ole vielä pakattu.
No, onneksi on syyskuu aikaa muuttaa.