Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 03 Elo 2012 14:53

Mulla on asunto. :keijo:

Se on tosi pieni, mutta uudenveroisessa kunnossa ja halpa ja ihan suht järkevä. Paljon kaappitilaa ja sopivankokoinen kylppäri. Keittiössäkin sopii kokkaamaan. Oleskelu-/nukkumistila vaan on tosi pieni, joten siihen asuntoon muuttaminen tarkoittaa mm. huonekalujen karsimista minimiin. Ja nykyinen 120 cm leveä sänky pitää vaihtaa. Iskin silmäni ikealaiseen, joka on yhdennukuttava, kolmenistuttava ja levittäytyy tarvittaessa kahdennukuttavaksi. Ja alla on pari säilytyslaatikkoa. Toivon, että vanhempani antavat mun pitää nykyisen kämpän ison vuokravakuuden, että voisin ostaa tuon itselleni. Tulevan asunnon vuokravakuus kun on reilusti pienempi.

Lisäksi pitää karsia muutakin krääsää huomattavasti, mutta jospa tuonne mahtuisi pikku-Moukan kanssa. Ideana olisi, että uuden asunnon oleskelutilassa on ikealainen, pieni pöytä, nojatuoli, kirjahylly, levyhylly ja Moukan kalusteet (raapimispuu ja korit). Niiden pitäisi kyllä mahtua pieneenkin tilaan. Tarvittaessa pöytähaaveesta voi luopua, kun on tuolla kuitenkin baaripöytä keittiön ja olkkarin tilanjakajana. Krääsän karsimisen olen jo aloittanutkin ja olen kärrännyt ikeakasseittain tavaraa kirppikselle. Toivottavasti ne menevät kaupaksi, mutta jos eivät mene, vien loput SPR:lle. Vieläkin on pengottavaa ja karsittavaa, ja huonekalukirppis on jo Facebookissa pystyssä. Jotain mahtuu onneksi myös häkkivarastoon.

Oikeastaan olen jopa vähän innoissani tästä yhä vain pienempään asuntoon muuttamisesta. Onpahan haastetta. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 06 Elo 2012 12:51

HS:n kolumni En enää muuta.

Tuttua tekstiä :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 12 Elo 2012 10:35

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Ah! Mä pakkaan usein yhden sellaisen "ykköslaatikko", jossa on kiireimmiten tarvittavia asioita.

Erinomainen idea! Täytyykin muistaa, kun seuraavan kerran muuttaa. :D

No niin. Muutto lähenee (sekä mulla että marengilla). Mitäs sinne ekalaatikkoon sitten kannattaisi laittaa? Vessapaperirulla ainakin? :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 12 Elo 2012 11:35

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Ah! Mä pakkaan usein yhden sellaisen "ykköslaatikko", jossa on kiireimmiten tarvittavia asioita.

No niin. Muutto lähenee (sekä mulla että marengilla). Mitäs sinne ekalaatikkoon sitten kannattaisi laittaa? Vessapaperirulla ainakin? :keijo:

Olin unohtanut koko ykköslaatikkoidean. Kiitos Lyyra asian esiinnostamisesta! :hymyhali:

Joo, vessapaperirulla ainakin. Mulle tärkeää lienee vedenkeitin ja muutama pussitee. Jotenkin mun katse suuntautuu kokoajan keittiöön. (Olen mitä ilmeisimmin ruokakeskeinen ihminen.) Nenäliinat kuuluu ehdottomasti mun ykköslaatikkoon myös. :raps:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 12 Elo 2012 12:37

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:

Mulla ykköslaatikkoon joutuu useimmiten vessapaperirulla, laturi, muutama vaihtolamppu, ruuvimeisseli, pieni pyyhe, muutama haarukka ja veitsi, ensiaputarvikkeita (meidän muutoissa näille on aina tarvetta), kaukosäätimet, kyniä, hyllyn pidikkeet, johdot. Yleensä. Tilanteesta riippuen sinne voi laittaa myös muuta. Idea on lähinnä se, että mitä siinä muutossa tarvitsee nopeasti, etsimättä. Laturit ja kaikki johtot on aina hukassa. Kytki sitten melkein mitä vaan kiinni. Ruuvimeisselit ja muut kasaustarvikkeet on aika tarpeelliset.

Ykköslaatikon ei tarvitse olla mikään iso.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Elo 2012 19:26

Ja ykköslaatikon lisäksi sitten yhden yön tavarat vaikka reppuun, eli hammasharja, deodorantti, mahdolliset lääkkeet, yöpaita ja seuraavan päivän vaatteet jos haluaa.

En oo vielä jaksanu raahata töistä yhtään muuttolaatiokkoa. :huoh:
Pitäis.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 12 Elo 2012 20:03

Nyt on muutto sikälikin valmis, että vanhan asunnon avain on palautettu vuokranantajalle. Jos jotakuta kiinnostaa, niin vähän alle 500 euroa tuli muuton kokonaishinnaksi ja se oli melko kivuton.

Vessapaperiin liittyen: ainoa asia, joka minulta vanhaan asuntoon jäi, oli paketillinen Serlan WC-paperia kaappiin. Siinä lienee käytännönläheinen tuliaislahja uudelle asukkaalle, vaikka onkin ihan sattumaa ja tarkoituksetonta.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 12 Elo 2012 20:42

skray kirjoitti:Ja ykköslaatikon lisäksi sitten yhden yön tavarat vaikka reppuun, eli hammasharja, deodorantti, mahdolliset lääkkeet, yöpaita ja seuraavan päivän vaatteet jos haluaa.

Mää jotenkin aattelin, että nuo tavarat nimenomaan ois niitä ekalaatikon tavaroita. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Elo 2012 22:13

Joo no, jos ne haluaa esim. ruuvimeisselin lisäks sinne ykköslaatikkoon laittaa, niin mikä ettei. :virne:

Mä oon aina jättäny vanhaan kämppään vajaan vessapaerirullan jos sellanen on jäänyt kesken. Tekeekö kukaan muu niin?
Huimat kaks kertaahan mä oonki muuttanu sen lisäks mitä kotoa pois muutin, mutta silti. :keijo:
Taisi tapa jäädä siitä, että ekaa kertaa mennessäni ekaa kämppääni katsomaan, oli edellinen asukas jättänyt rullan. Ja se tuli tarpeeseenkin vielä samalla reissulla. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 12 Elo 2012 22:21

skray kirjoitti:Joo no, jos ne haluaa esim. ruuvimeisselin lisäks sinne ykköslaatikkoon laittaa, niin mikä ettei. :virne:

Oon taas näköjään sanonut tietämättäni jotain hauskaa. Miksei voisi/haluaisi? :riips:

Ja oikeastaan en ajatellut laittaa ruuvimeisseleitä sinne laatikkoon, kun työkalupakki kulkee ihan omana yksikkönään muutenkin, ja on todennäköisesti ekana esille kaivettavien joukossa muutenkin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Elo 2012 22:31

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:Joo no, jos ne haluaa esim. ruuvimeisselin lisäks sinne ykköslaatikkoon laittaa, niin mikä ettei. :virne:

Oon taas näköjään sanonut tietämättäni jotain hauskaa. Miksei voisi/haluaisi? :riips:

En mä aatellutkaan muuta, kuin että mä itse virnuilin asialle, koska mä en haluais laittaa niitä samaan lootaan. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 12 Elo 2012 22:34

skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

En mä aatellutkaan muuta, kuin että mä itse virnuilin asialle, koska mä en haluais laittaa niitä samaan lootaan. :keijo:

Mikset? Tai mitä väliä? :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Elo 2012 23:00

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Koska olis epämiellyttävää ajatella, että hammasharjani on uinut yhdessä ruuvimeisselin kanssa. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 12 Elo 2012 23:52

skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Koska olis epämiellyttävää ajatella, että hammasharjani on uinut yhdessä ruuvimeisselin kanssa. :keijo:

En tajua yhtään. :keijo:
Kai ne pesuvälineet nyt kuitenkin jossain pesupussissa olisivat, vaikka laatikossa olisivatkin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 13 Elo 2012 09:51

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

En tajua yhtään. :keijo:
Kai ne pesuvälineet nyt kuitenkin jossain pesupussissa olisivat, vaikka laatikossa olisivatkin.

Niin no joo, ehkä. Mut mä en oo löytänyt sopivan kokosta pussukkaa, johon mun tarpeen mukaisesti mahtuis kaikki hygieniatuotteet, joten mä tapaan vaan heittää ne laukun sivutaskuun sellasenaan. Paitsi hammasharjan pistän koteloon. Joten siks en varmaan laittas niitä samaan työkalujen kanssa. En tullut ajatelleeks, että muilla olis sopivan kokoset pakkaustarvikkeet hygituotteilleen. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 17 Elo 2012 17:54

:sekopää:

Ostin pakkauskelmua. Ison rullan ja pienen rullan.

Käsittämätön himo alkaa kelmuttamaan kaikki mahdollinen saman tien.

Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Ti 28 Elo 2012 00:00

Muutto tehty.

Noin kuukausi on tullut uudessa kämpässä asuskeltua, mutta tavaroita on toki vielä useammissakin jätesäkeissä. Kaiken kaikkiaan muutto oli toki hyvinkin kivuton ja seuraavillakin kerroilla varmasti vuokraan muuttolaatikot ja kärryt hyvissä ajoin.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 28 Elo 2012 10:41

Lyyra kirjoitti:Iskin silmäni ikealaiseen, joka on yhdennukuttava, kolmenistuttava ja levittäytyy tarvittaessa kahdennukuttavaksi. Ja alla on pari säilytyslaatikkoa.

No nytpäs se myrkyn lykkäs. Iskin silmäni toiseen, mutta nyt pitää pohtia rahajuttuja. Tähän toiseen, joka on kalliimpi, sisältyisi hintaan patjat ja tyynyt ja kaikki. Toisen hintaan sisältyy pelkkä runko, eli ainakin yksi patja pitää ostaa, koska mun patjat on eriparia ja toinen on paljon enemmän käytetty kuin toinen. Auttakee? :riips: :gay:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 28 Elo 2012 11:10

Valitse se, joka on mielestäsi paremman näköinen. :gay:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 28 Elo 2012 11:17

No ei noista kumpikaan oo mun mielestä paremman tai huonomman näköinen. Ovat vaan erilaiset. Myös nukkumisjuttuja pitää miettiä, kun tuo tulee siis mulle sängyksi. Tuossa jälkimmäisessä ois tilaa potkia eri tavalla kuin ekassa, mutta sitten taas tuo hinta vähän hirvittää. :hämillään:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 28 Elo 2012 12:02

Sitäkin kannattaa kai miettiä, että patja on sellainen, että sillä on oikeasti mukava nukkua, jos se kerran vakituiseksi sängyksi tulee. Eli kannattaa melkein siellä Ikeassa oikein tutkailla sitä patjaa, että vaikuttaako hyvältä, vai kannattaisiko ostaa se missä ei patjaa ole ja sitten joku erikseen. Vaikeahan sitä toki on sanoa kun ei pääse nukkumaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 28 Elo 2012 18:19

Selkävaivaisena mäkin sanoisin, että jos patja on hyvä, kyseinen sänky kannattaa ostaa. Muussa tapauksessa ehdottomasti se toinen.

Perjantaina saamme uuden kämpän avaimet. :O: :jami: Yhtään ei ole vielä pakattu. :nolo: No, onneksi on syyskuu aikaa muuttaa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 28 Elo 2012 19:52

L-S kirjoitti:Sitäkin kannattaa kai miettiä, että patja on sellainen, että sillä on oikeasti mukava nukkua, jos se kerran vakituiseksi sängyksi tulee. Eli kannattaa melkein siellä Ikeassa oikein tutkailla sitä patjaa, että vaikuttaako hyvältä, vai kannattaisiko ostaa se missä ei patjaa ole ja sitten joku erikseen. Vaikeahan sitä toki on sanoa kun ei pääse nukkumaan.

No sitä just oon miettinyt, että pitää kyllä käydä vielä koeistumassa ja makoilemassa nuo molemmat Ikeassa. Mun vanha vaahtomuovipatja saa kyllä jäädä joka tapauksessa vieraspatjakäyttöön.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Elo 2012 12:15

Muutto on edennyt siihen pisteeseen, että vanhemmat ovat matkalla tänne. Pakattu on jo vaatteet, liinavaatteet, suuri osa ruokailuastioista, kuivaruuat, levyt, kirjat, käsityötarvikkeet ja paljon pikkusälää. Jäljellä on vielä loput astiat, ruuanlaittovälineet, aterimet, stereot, siivouskomeron sisältö, kylppärin kaapin tavarat, alavaraston jutut ja tietenkin jääkaappiruuat + vielä lisää pikkusälää. Siivouksetkin on aloitettu jo viime viikolla.

Myytävistä ja pois annettavista huonekaluista sänky lähtee tänään uudelle omistajalle, ja isä ottaa lipaston ja sohvan. Tää nyt mene vähän erilain kuin ajattelin, kun ajattelin, ettei tarvitsisi enää noita luovutettuja huonekaluja kärrätä mihinkään, mutta onpahan niitä ainakin vähemmän kuin alun perin olisi ollut.

Huomenna lähdetään täyden peräkärryn kanssa viemään ekat tavarat asuntoni varastoon, jota ennen saan ensimmäisen avaimen uuteen asuntooni. Samalla reissulla haetaan pakettiauto. Sitten ajetaan pakettiauto (ehkä myös se kärry) takaisin tänne, ja pakataan illalla kaikki mahdollinen ja lauantaina aamulla vielä viimeiset. Viimeisten pakkausten jälkeen siivotaan, jätetään avaimet sisälle ja lähdetään uuteen kotiin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 31 Elo 2012 21:49

Eilen illalla kuskattiin sänky ostajalle (ja kannettiin perille asti - onneksi ostaja maksoi sängyn hinnan päälle vähän kantopalkkaakin :virne: ), ja sitten alettiin täyttämään peräkärry mun tavaroilla. Lastattiin kärryyn pöydät, laatikoita, pehmeät säkit ja polkupyörät sekä muutamia satunnaistavaroita. Tänään kävin tyhjentämässä kirppispöydän tavaroistani, ja sitten lähdettiin uudelle paikkakunnalle, sain avaimet uuteen kotiin, purettiin kärrystä tavarat uuden asunnon häkkivarastoon ja lähdettiin hakemaan pakettiauto. Sitten ajettiin kahdella autolla takaisin kotiin, pakattiin loput huonekalut ja valmiina olleet laatikot pakettiauton perään, käytiin saunassa, ja loput tehdään huomenissa. Pakettiautossa on reilusti tilaa. Oikeastaan peräkärryn olisi voinut jättää uudelle paikkakunnalle täksi yöksi. Mutta parempi, että tilaa on liikaa kuin liian vähän. Ihan hyvällä mallilla siis. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä