Suuri kirpputorikeskustelu

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja skray » To 09 Touko 2013 08:51

Oon ihan unohtanut raportoida tänne parhaat ostot pitkään aikaan, jotka tein muutama viikko sitten Seinäjoelle kirpparilla. :kauhistunut:

Löysin Arki-maljakon muutamalla eurolla, olen siitä innoissani. Maljakko on pieni ja söpö, tykkään.

Lisöksi löysin jälkkärikulhoja, joita oon saanu yo-lahjaksi ja jotka samoihin aikoihin poistuivat markkinoilta. Mulla meni yks rikki (se, joka aiheutti mun varpaaseen tikit, jos joku muistaa...) ja sen jälkeen päätin, että ostan pois kaikki mitä tulee edullisesti vastaan, että ei enää haittais jos niitä menee rikki. :virne: Löysin kolme lisää ja maksoivat 4e/kpl, eli ihan kohtuullista. Kyse siis näistä ja vieläpä juuri tuon värisenä.
Ovat sopivan isoja, että mahtuu paljon jäätelöä, mutta eivät liian isoja. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 09 Touko 2013 20:39

Me päätettiin, että lopetetaan meidän kirppispöytä 21.5. Silloin tulee yhteensä 7 viikkoa myyntiaikaa täyteen.

Kirppis oli tänäänkin auki. Sen piti mennä neljältä kiinni, mutta myyntiraporttia ei tullutkaan. Ehdin jo säikähtää, että meillä jäi myynti nollille tältä päivältä, ja suunnittelin jo valittavani että "ei kannata pitää pyhäpäivinä auki, kun ei ihmiset tajua tulla ostoksille." Mutta sitten myyntiraportti tulikin reilusti myöhässä, ja tänään olikin ollut meidän viidenneksi paras päivä! Vain neljässä tunnissa!

Tänään meni 400 euron raja rikki, ja pidämme todennäköisenä että yllämme ainakin 450 euroon. Jos oikein hyvin menee, yllämme jopa 500 euroon, mutta sitten pitää kaupan kyllä käydä ihan tosissaan. (Todellinen käteen jäävä summa on toki vähemmän, kun on vuokriin ja muihinkin kuluihin mennyt ihan reippaasti rahaa.) Viimeiseksi viikoksi laitamme kaikki tavarat puoleen hintaan. Toivottavasti sieltä ei tarvi ihan hirveitä määriä kantaa tavaraa takaisin kotiin.

Ihan kivastihan tämä on mennyt, vaikka vuokraa onkin joutunut maksamaan. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 13 Touko 2013 20:58

450 euroa mennee rikki joko huomenna tai keskiviikkona (ellei tule nollamyyntipäivää). Keskiviikosta alkaen laitetaan tavarat puoleen hintaan ja toivotaan, että mahdollisimman paljon kamaa myydään vielä viimeisellä viikolla pois. Joudun nimittäin raahaamaan ne jäljelle jääneet omin avuin pois sieltä, kun siskollani on ns. parempaa tekemistä.

Toivottavasti sinne ei jää kovin paljoa raahattavaa. Musta vaan tuntuu, että osa noista tavaroista on sellaisia, ettei ne kelpaa kellekään mistään hinnasta. Tähän mennessä joka viikko on tullut vähintään 60 euroa myyntiä. Sen perusteella pitäisi tosiaan sen 500 euron mennä rikki. Mua kuitenkin pelottaa, että tavaroita menee lukumäärällisesti suurin piirtein saman verran kuin tähänkin asti, mutta myynti jää puoleen kun kaikki on puoleen hintaan. :P

No, pitää toivoa, että puolen hinnan kyltti on tarpeeksi voimakas ostohoukutin. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 21 Touko 2013 19:01

Triplat.
Nyt on pöytä tyhjä. Kannoin kotiin reilut 20 kg tavaraa. :pahis:

Viimeisellä viikolla myynti hupeni aivan selvästi. Tosin siitä suurin osa olikin -50%-aikaa. Puolen hinnan kyltillä myynnille kävi aika lailla juuri niin kuin uumoilinkin: kamaa menee samaan tahtiin, mutta myynti on vaan puolet vähemmän. Yksi nollapäiväkin tuli. Sitten tein eilen, toiseksi viimeisenä päivänä, peliliikkeen ja vaihdoin kaikista jäljellä olevista tavaroista hinnat max 0,50 euroon ja teippasin pöytään mainokset asiasta. Tavaraa lähti heti menemään taas kaupaksi vanhaan malliin. Eli saatiin yksi ns. normaali myyntipäivä vielä tähän loppuun. :superhymy:

Loppusaldo oli ihan kiva, mutta paremminkin olisi voinut mennä. Olin toivonut tämän päivän myynniksi 2,50 euroa, että oltaisiin saatu tasaraha rikki käteen jäävässä summassa, mutta se jäi ärsyttävästi noin 87 sentin päähän. :kiro:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 21 Touko 2013 21:19

Meilläkin oli pöytä tuossa muutama viikko sitten. Mitään hirveitä voittoja ei tullut, mutta ihan tarpeeksi kuitenkin. Itseasiasa enemmän kuin odotin, kun jossain vaiheessa tuntui, ettei mitään mene.
Pääsi sentään tavarasta eroon. Loput vaatteet (melkein kaikki) vein suoraan sitten UFF:n laatikkoon, etteivät nyt enää jää tänne pyörimään.

Ja tänään tein pitkästä aikaa löytöjä, kuin tein pikavisiitin kirppiksille, missä harvemmin tulee käytyä. Löysin kaksi muovipurkkia punaisella kannella, litran ja kolmen litran, molemmat maksoivat euron ja ovat juuri sellaisia,
mitä mulla muutenkin on keittiössä. Sitten löysin Ron Weasley lelun, se maksoi 2e ja meni hyllyyn Hartsan ja Hagridin seuraksi (jotka molemmat ovat kans kirppislöytöjä ja maksaneet euron kappaleelta).
Ja sitten ostin pitkästä aikaa kankaita, kun oon yrittänyt rajoittaa niiden ostoa. Tampellan punaista sydänkangasta kaksi metriä maksoi vitosen, se ei ollut ihan täydellisen kuntoinen, mutta riittävän hyvä.
Ja kaksi kangaspussia, jotka maksoivat yhteensä euron. Molemmissa oli mm isot retrot pöytäliinat ja muutama pienenpi kangas, jotka olivat kaikki tosi kivoja.
Nyt kun raaskisi vielä ommella noista jotain, eikä vain säästäisi siihen oikeaan projektiin :hullu:
Ehkä kirppisonni on taas kääntymässä, kun tuntuu, ettei pitkään aikaan ole löytynyt oikeastaan mitään lähellekään hienoa.

Meidän naapuriin on avattu taas uusi kirppis, se on ollut nyt kai viikon auki eikä olla vielä ehditty käymään siellä.
Mä en ymmärrä, kuinka monta kirppistä tänne voi enää mahtua. Meillä on tosiaan naapurissa (kilometrin säteellä meiltä) nyt neljä ja laskinko mä, että koko kaupungissa on yhdeksän :töktök: .
Eikä tuossa luvussa ole mukana hyväntekeväisyyskirppiksiä eikä kierrätyskeskuksia eikä noita syrjäkylien (koska kuntaliitos) kirppiksiä.
Kolme noista taitaa olla vielä tän vuoden puolella avattuja, saa nähdä, että kauanko kestävät pystyssä. Tosin sekin kirppis, mihin mä vein, sain jonottaa pöytää kuukauden verran,
mutta tiesin sen ja halusin just sinne, koska se on mun suosikki, koska siellä on parhaat pöydät (rakenteellisesti) ja tykkään tosi paljon henkilökunnasta ja tietty se, että se on ihan vieressä.
Annis

ViestiKirjoittaja skray » Ma 10 Kesä 2013 08:52

Pääsin pitkästä aikaa kirpparille eilen ja voi että oli kivaa!
Ostin kukkamaljakon, sinisen sellaisen. Väri ei kuitenkaan ole sellanen perussininen, vaan se on sellanen tumma ja siinä on häivähdys ehkä jotain harmahtavuutta tai vihertävyyttä. Ihana kuitenkin. :sydän:
Maksoi 15e, mutta on sen väärti.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 17 Kesä 2013 10:37

Off-topic:
Annis kirjoitti:Mä en ymmärrä, kuinka monta kirppistä tänne voi enää mahtua. Meillä on tosiaan naapurissa (kilometrin säteellä meiltä) nyt neljä ja laskinko mä, että koko kaupungissa on yhdeksän :töktök: .

Kaverini oli käymässä viime kesänä Romaniasta (juu, olen hidas kirjoittamaan) ja hän ihmetteli suomalaisia kirpputoreja. Ei heilläpäin kuulemma ole tässä määrin ja näin hyvää tavaraa myynnissä tällaisilla hinnoilla. Sitten ostettiin pari kirpparia tyhjäksi :virnu:

Jospa turistit ylläpitävät joitain kirppareita?
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 19 Kesä 2013 21:30

Mr. Smith kirjoitti:Off-topic:
Annis kirjoitti:Mä en ymmärrä, kuinka monta kirppistä tänne voi enää mahtua. Meillä on tosiaan naapurissa (kilometrin säteellä meiltä) nyt neljä ja laskinko mä, että koko kaupungissa on yhdeksän :töktök: .

Kaverini oli käymässä viime kesänä Romaniasta (juu, olen hidas kirjoittamaan) ja hän ihmetteli suomalaisia kirpputoreja. Ei heilläpäin kuulemma ole tässä määrin ja näin hyvää tavaraa myynnissä tällaisilla hinnoilla. Sitten ostettiin pari kirpparia tyhjäksi :virnu:

Jospa turistit ylläpitävät joitain kirppareita?

Voihan se tietysti olla, vaikka en mä kyllä hirveesti nää turisteja. Ja suurin osa sen verran kaukana keskustasta, että löytääkö sinne sitten.

Tänään luki lehdessä, että ensi maanantaina tähän meidän naapuriin avataan viiden kirppis :töktök: Tosin siinä on kai jotain kauppaa samassa. Mutta en silti usko, että ne saa ne kolmesataa myyntipaikkaa täyteen.
Ja itsestäkin alkaa tuntua, ettei ehdi enää kiertää kaikkia edes suht säännöllisesti, vaikka haluaisikin.

Mitään hienoja löytöjä ei ole kyllä tullut itse tehtyä vähään aikaan, paitsi muksulle muutama He-man ukko parilla eurolla.
Annis

ViestiKirjoittaja damn » Su 23 Kesä 2013 16:53

Tässä siivotessa huomasin taas, että kaapeissa pyörii ihan järkyttävä määrä vaatteita, joista pitäisi päästä eroon. Suurin osa ihan uusia heräteostoksina hommattu tai uudenveroisena kirpparilta ostettu, mutta olen kotona tajunnut, että ei mun paskan malliselle kropalle mikään istu ja sitten ne on jäänyt kaappiin. Välillä olen jotain ostanut myös ajatuksena, että voisin ommella ne sopiviksi, mutta sitten en ole saanut aikaiseksi tai se on osoittautunut mallin takia liian haasteelliseksi. Täytyy alkaa taas kavereilta kysellä ottaisko joku minun kanssa kirppispöydän niin pääsee turhasta eroon.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 30 Kesä 2013 04:52

Käytiin Kalajoen rompetorilla. Ostin pari kuussatasen Fiiatin pyyhkijänsulkaa ja pari vanhempaa Akun taskukirjaa. Ens viikonloppuna taitaakin olla Oulaisten suuri rompetori.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja damn » Pe 16 Elo 2013 17:05

Nonniin, meillä on taas kaverin kanssa kirppispöytä. Seuraavan kerran myyn kirpparilla vasta sitten, kun minulla tai jollain läheisellä on auto. Oli nimittäin pikkuisen haastavaa ja raskasta raahata säkkikaupalla tavaraa kaupungin toiselta laidalta vesisateessa. Aika hyvin oli tavaraa lähtenyt menemään ja yllättävää kyllä sieltä oli mennyt sellaista tavaraa, jonka en uskonut menevän kaupaksi, koska laitoin aika paljon hintaa. Muuten hinnoittelin kaiken tosi alakanttiin, mutta esim Marimekon käyttämätön laukku ja nahkaiset lähes käyttämättömät saappaat olivat sellaiset, joita en ilmaiseksi halunnut antaa. Vielä kolme päivää aikaa myydä, toivon kovasti tavaran löytävän omistajan, niin mun ei tarvitse enää kantaa niitä kotiin.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 17 Elo 2013 15:32

Mulla toimi parhaiten lopputavaroiden myymiseksi sellainen kikka, että laitoin toiseksi viimeisenä myyntipäivänä kaikkiin jäljellä oleviin tavaroihin hinnaksi 0,05-0,50 e. Siis sellaisiin, joista halusin oikeasti eroon. Ja pöytään tietenkin lappuset, joissa tätä asiaa mainostettiin vielä erikseen. Siten hupeni tavarat paljon paremmin kuin esim. -50 % alennuksella!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » La 17 Elo 2013 16:19

Minulla on jäljellä enää tosi vähän hintalappuja(täällä on sellaset viivakoodilliset hintalaput, jotka ostetaan paikan päältä), mutta pitäs varmaan huomenna mennä läiskimään edes joihinkin tavaroihin tosi alhaiset hinnat samalla, kun käyn katsomassa onko siellä paljon kotiin roudattavaa maanantaina. Toisaalta voisi myös kysyä kaverilta, jonka kanssa pöytä on, että laitettaisko suoraan joku alennusprosentti kaikille tavaroille viimeiseksi päiväksi.
damn

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 18 Elo 2013 06:24

Jaa, en tänne vielä laittanutkaan.
Koljonvirran rompetorilta tuli mukaan pari A-Kadetin helmapeltiä.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 25 Elo 2013 05:32

Juthbackan rompetorilta 82 Ooppelin ilmansuodatinta.

(59 B-Asconaan, 9 A-Omegaan, 3 Bedfordiin, yksi B-Commodoreen ja yksi koodi (numero 800) ei ole vielä löytynyt... Saa kertoa jos tietää.)
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 04 Syys 2013 09:55

Kierreltiin eilen äidin kanssa Hyvinkäällä kaksi kirppistä. Toinen oli valtava ja toinen vähän pienempi, mutta iso silti. Molemmat niitä omatoimipaikkoja.

Ensimmäisen paikan tunnelman laski liikkelle aika pian ne 3 pöytää täynnä kiinalaisia halpislaukkuja ja muuta krääsää. Että sellainen paikka. Sen lisäksi ensimmäisissä paikoissa oli tosi sotkuista, rikkinäistä ja mitäänsanomatonta tavaraa. Mutta oli siellä helmiäkin. MIttanauha, jossa luki isolla "NOKIA". Kaipa se muutaman kymmenen vuoden päästä olisi jo keräilytavaraa. Emme silti ostaneet.
Käytävät olivat pitkiä, tavaraa paljon ja laatuerot valtavat.
Tonalinia olisi saanut 9,50e avaamattoman purkin :keijoei:

Aika loppumetreillä oli jo niin helmi laite, että melkein otimme siitä paskat kirppislöydöt kuvan. 80-luvulla kiersi ovelta ovelle imurikauppiaat, jotka myivät hiton kalliita imureita. Näihin imureihin oli saatavissa lisäosa, jonka putki tuli imuriin ja virtalähde samoin. Tuolla kirppiksellä olevaan mattoimuriin oli tehty erillinen sähköjohto, joka tulisi seinään. Kympillä lähtisi siis mattoimuri, jonka putki on tämän hetken imureihin aivan liian pieni ja siinä on erillinen sähköjohto, jonka pituus oli sitten noin kaksi metriä! :rolf:

Tehtiin me silti löytöjäkin. Äiti osti ison tupperwaren säilytyskipon ja toisen, millä voi pilkkoa ja sekoittaa, palastaa ja mitä ikinä. Sen lisäksi hän osti lapselle hanskat (ei minulle), Marimekon ison olkalaukun (vitosella!) ja Tuusille esiliinan. Toiselta kirppikseltä se löysi mun ystävälle, hänen ystävän tyttärelle muumitalon hahmoineen kahdella kympillä. Aikamoisia saaliita.

Ite löysin Kalenteritytöt-dvd:n ja peltipurkin :keijo: Se Marimekon laukku vähän kirpaisi, koska olen itse etsinyt sellaista :tilt: Nyt se vietiin nokan edestä :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 04 Syys 2013 23:16

:keijoei:

Mitä tehtiin tänään? Ajettiin avokälypuolen luo espooseen ja lähdettiin kirppistelemään. AKP yrittää löytää heille isoa kirjoituspöytää mihin mahtuisi tietokone ja olisi laatikoita, kun palaa alkuvuodesta koulun penkille.
Sitä ei löytynyt, mutta muutoin kaikkea :keijoei:

Wanhan painoksen trivial pursuit :muahaha: Tervetuloa pelaamaan, vastaus voi olla neuvostoliitto tai muuta toooosi ajankohtaista, mun mielestä parasta :keijotäpinä:

Sen lisäksi löysin Taru Sormusten Herrasta pokkarin (haluaisin kyllä sen kovakantisen :huoh: ), yksi teatterialan kirja, Gogolin näytelmä ja J.R.Tolkienin yksi englanninkielinen kirja, joka julkaistiin hänen kuolemansa jälkeen. Lisäksi kaksi mekkoa Tuusille ja yksi Marimekko-nuttu ystävän vauvalle :hullu: Kaikki tämä ja alle 20e. Lisäksi äiti löysi itselleen uuden talvitakin ja AKP heille uuden imurin.

Josko nämä kirppistelyt olisivat nyt vähäksi aikaa tässä :haukotus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Marras 2013 11:50

Osta sohvapöytä.
Halavalla lähtis!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 08 Marras 2013 21:22

Kibaya kirjoitti:Osta sohvapöytä.
Halavalla lähtis!

Ilmoitusta ei löydy... :(
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » Pe 08 Marras 2013 21:38

Suvi kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Osta sohvapöytä.
Halavalla lähtis!

Ilmoitusta ei löydy... :(

Ollut varmaan niin kova kysyntä, että on loppunut :virne: .
damn

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 11 Marras 2013 12:22

Näin jo sosiaalisessa mediassa erään, joka oli ostanut tuollaisen. :keijo: Vähän hassua kyllä, mutta ei se tietynlaisessa sisustuksessa pahalta näyttänyt.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Marras 2013 12:58

Ei se mun mielestäkään pahalta näytä. Tuossa vain oli hinta kohdallaan.
120e yksi maalattu kuormalava :pepsodent: Pyörillä.
Montakos laitetaan?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Joulu 2013 19:19

Me käytiin tänään meidän äidin kanssa pienellä kirpputorikierroksella.
En tiedä kyllä miksi, koska se oli ihan järkkyä. Käytiin tossa semmoisella kirpparilla missä on "hyvä maine" ja siellä käy kuulema paljon porukkaa, mutta hinnat olivat ihan pimeitä. Semmoiset asiat mitä on yleensä nähnyt kirppareilla max. 4 euroa oli tuolla 6-8e. Vähintään. Lasten ja nuorten kalsareita (käytettyjä) 2.50e :pepsodent:
Ei tullut ostettua mitään, mutta todettua että ihmiset yrittävät oikeasti myydä kamalaa paskaa hirveillä hinnoilla.

Fidan kierrätyskeskuksessa taas oli huvittaviakin hetkiä. Mm. vanhoja siljan saippuoita 1.50 :aukku: :virnei: Ja pari vuotta vanhoja meikkejä. Muutoinkin siellä kyllä näkyi se että seinällä lukee Fida. Kulahtanutta, lumppua ja kamaluuttakin kamalampaa rytkyä ylihintaan. Ei tarvinnut sieltäkään ostaa yhtään mitään :ei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ti 04 Helmi 2014 17:11

Tänään alkoi kirppispöytä ja kävin töiden jälkeen vilkaisemassa tarvitseeko siistiä. Puolet viemistäni tavaroista oli lähtenyt jo kävelemään. Jes. Eipähän tarvitse sunnuntaina raahata kovin paljoa takaisin kotiin ja tämän kuukauden ruokarahat ansaittu sieltä. Muutama hintalappu olisi vielä jäljellä, pitää käydä vielä lakanakaappi läpi raaskisiko vielä jotain viedä, kun olivat näköjään niin hyvin jo menneet kaupaksi. Minulla on lakanoita yli oman tarpeen, mutta rakastan kodin tekstiilejä(tekstiilimuotoilijan kirous :hullu: ) ja siksi niitä on paljon. Suurin osa on ihania laadukkaita Marimekkoa, Finlaysonia yms, mutta voisin vielä jotkut halppikset viedä, kun en millään kerkeä kaikkea käyttää.
damn

ViestiKirjoittaja Dnd » To 06 Helmi 2014 03:11

Ostin hyllykön Facebookin paikallisen kirppariryhmän kautta.

Nykyajan kirppareita nämäkin. Ebaysta tuli (ja tulee) Kadettiin kulutusosia ja Atariin vanha kuvandigitointimoduli. Huuto.netistä tuli muutama 1980-luvun MikroBitti.
Dnd
Outo marsilainen kivi

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä