Mööpelit, riviin järjesty!

Re: Mööpelit, riviin järjesty!

ViestiKirjoittaja theia » To 12 Tammi 2012 16:41

Me käytiin viime viikolla Ikeassa ja saatiin vihdoin ja viimein uusi Expedit + levyhyllyt mulle + sohvapöytä :D Sen lisäksi mukaan tarttui yöpöydät :D

Pitkään on puhuttu, että pitäisi käydä siellä Ikeassa kun mun kirjat lorvi pitkin kämppää ja levyt hengaili poikittain olevan Expeditin päällä. Ja kun kamat on hujan hajan, kämppä näytti koko ajan epäsiistiltä, oli siellä sitten siivottu äsken tai ei :epäilevä:

Nyt reissun jälkeen Expeditit järjestyi riviin - niihin tuli muutama laatikko niin saa epämääräisillä tasoilla olleita epämääräisiä kamoja piilon - ja kämppä näyttää taas vähän pirteämmältä :D

Sohvapöytäkin vaihtui kullan porukoiden häälahjana saamasta puunvärisestä mustaan (...tylsään...) sohvapöytään, joka sopii huomattavasti paremmin sisustukseen. Tosin, koko olkkari on ihan musta, mutta se sopii meille. Makuuhuone saa sitten olla se hempeämpi, kun siellä väritys on enimmäkseen sinertävää, ja uudet yöpöydät on valkoisia.

Me so happy! :sydän:

Nyt sitä vaan kattelee koko kämppää tyyliin "uus sohva olis kiva... uus sänky olis kiva... tohon tarvis jonkun hyllyn... tuossa olisi kiva jos olis taulu" jne ja kulta ehkä vähän hajoilee muhun ("Nyt se alkaa! Mun Six Feet Underin lippu ei sit vieläkään liiku minnekään") :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 15 Tammi 2012 14:46

Mun pitäisi keksiä meille lisää säilytystilaa, koska nyt tavarat (papereita, kirjoja, cd:itä ja dvd:itä)
pursuilevat hyllyillä ja pöydillä miten sattuu. Todella ruman näköistä. Mutta on kaksi ongelmaa: ei ole
tilaa eikä rahaa. Ideaali tilanne olisi kun joku ulkopuolinen, jolla on vähänkään sisustussilmää, tulisi
katsomaan tämän mörskän ja sanoi mitä tehdä. Mitä ostaa ja mistä. Tai välttämättä tarviiko ostaakaan
mitään.
Lähinnä siis se mitä tälle kämpälle voi tehdä?

Uusi kirjahylly olisi kyllä kiva, koska nykyinen on miehen siskon vanha ja vaikka on siistin näköinen, on se silti vanha. Ja iso.
Samoiten uusi, pehmeä, ehjä sohva olisi kiva. :keijo:
Ja ehkä myös uusi sänky. :raps:

Lottovoitto, missä olet? :tilt:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 15 Tammi 2012 14:50

Oletko ajatellut, että voisit raivata pois jotain, mitä et tarvitse. Sillain ainakin saa lisää tilaa. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 15 Tammi 2012 15:26

Lyyra kirjoitti:Oletko ajatellut, että voisit raivata pois jotain, mitä et tarvitse. Sillain ainakin saa lisää tilaa. :tilt:

Kysy vain kuinka monta kertaa! :virne:

Suurin ongelmahan on se, että mä olen puhdas materialisti. Mitään ei voi heittää pois, koska sitä voi vielä joskus tarvita. :hullu:
Joskus (harvoin) saan vimman että nyt katson ton ja ton kasan pois. Katson, "siivoan" ja lopulta siitä kasasta lähtee pois
ehkä maksimissaan viisi tavaraa, ja loput palaa paikoilleen koska niitä voi tosiaan tarvita vielä joskus. :epäilevä:
Siinäkin mielessä tarvitsisin ulkopuolisen apua, joka sanoisi mitä jättää ja mikä pois, esim. kirpparille.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 15 Tammi 2012 15:49

Nykyään tuo hamstraushomma on ehkä vähän turhaa. Ennenvanhaan se oli pakollista, kun kaikkea ei ollut saatavilla niin hemmetisti koko ajan. Nyt, jos sä heität jonkun juustohöylän pois, ja huomaatkin vuoden päästä tarvitsevasi sellaisen, voit kävellä kauppaan ja ostaa uuden. Jos sulla on tavaroita, joita et oo viiteen vuoteen tarvinnut, niin et sä niitä kyllä ihan heti huomennakaan tarvitse. Ja monet säilyttää ns. "haaveita" - tyyliin "sit jonain päivänä kun on aikaa, teen tämän ristipistotyön valmiiksi" (esimerkki allekirjoittaneen elämästä). Ei sellasia kannata säilyttää. Mun mielestä.

Edit: Lue kirja nimeltä Kaaoksen kesyttäjä. Kirjoittaja on joku suomalainen naishenkilö, jolla on ulkomainen (hollantilainen?) sukunimi. Se on kiva, ja ehkä avaa sitä sunkin ajattelua vähän. Avasi ainakin mun. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 15 Tammi 2012 17:20

Lyyra kirjoitti:Nykyään tuo hamstraushomma on ehkä vähän turhaa. Ennenvanhaan se oli pakollista, kun kaikkea ei ollut saatavilla niin hemmetisti koko ajan. Nyt, jos sä heität jonkun juustohöylän pois, ja huomaatkin vuoden päästä tarvitsevasi sellaisen, voit kävellä kauppaan ja ostaa uuden. Jos sulla on tavaroita, joita et oo viiteen vuoteen tarvinnut, niin et sä niitä kyllä ihan heti huomennakaan tarvitse. Ja monet säilyttää ns. "haaveita" - tyyliin "sit jonain päivänä kun on aikaa, teen tämän ristipistotyön valmiiksi" (esimerkki allekirjoittaneen elämästä). Ei sellasia kannata säilyttää. Mun mielestä.

Edit: Lue kirja nimeltä Kaaoksen kesyttäjä. Kirjoittaja on joku suomalainen naishenkilö, jolla on ulkomainen (hollantilainen?) sukunimi. Se on kiva, ja ehkä avaa sitä sunkin ajattelua vähän. Avasi ainakin mun. :tilt:

Tiedän, että se on turhaa. Mutta silti roinasta eroon hankkiutuminen on vaikeaa. :nolo:

Mutta pitääpä lukea tuo kirja. Jos siitä olisi jotain apua. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja damn » To 04 Loka 2012 18:45

Hirvittävä sisustusvimma. Olen koittanut vaihtaa kämpässäni järjestystä ja vähän uudistaa ilmettä. Viimeisimmät ostokset oli kaksi isoa taulua. Aivan ihania. Toisen ostin tänään jossain shoppailumaniassani ja olen tässä koittanut sille paikkaa etsiä, mutta en ole vielä keksinyt mihin sen tyrkkään. Täällä on ihan hirveesti seinätilaa, mutta ongelma olikin siinä, etten miettinyt loppuun asti sopiiko se väreiltään tänne. Mihin tahansa sen laitan niin se näyttää jotenkin yksinäiseltä ja liian vaalealta ja pieneltä, vaikka se siis on melkein metri x metri kokoinen.

Ostin myös suihkuverhon, jota olin kuolannut tosi kauan.
Kuva

Taulut ja suihkuverhot ei varsinaisesti huonekaluja ole, joten sori ot. Täällä ei tainnut mitään muuta sisustusaiheista ketjua olla :hämillään: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ma 07 Tammi 2013 20:45

Kohta meillä on takkahuonekin valmiina ja siitä tulee meidän väliaikainen makuuhuone. Ensi viikolla varmaan jo saadaan nukkua eka yö takkiksessa ja pääsen laittamaan olohuonetta ja pikkukäytävää siihen malliin, kuin alunperin oli tarkoitus. :D
Pääsee lipastot omille paikoilleen ja muutenkin saa tätä kämppää vähän väljemmän ja ilmavamman näköseks.

Kaipaisin tauluja. Kämpässä on vaikka millä mitalla seinätilaa, mutta meillä ei oo mitään mitä seinille ripustais.
Kävin eilen Ikeassa ja sieltä mukaan tarttu pari erilaista kangasta, josta toisesta teen keittiöön ison taulun ja toisesta oli tarkotus tulla verho yhden oven eteen, mutta mittaillessa on vissiin tullu joku fiba ja verhoksi se kangas on hieman liian lyhyt. Mietin, että joko jatkan sitä kangasta jollain mitä saa täältä kangaskaupasta tai sitten tehdään siitä kankaasta joku raanun tapainen tänne olkkariin, kun täällä olis yks iso tyhjä seinä, johon sen vois laittaa.. mutta en vielä osaa päättää mitä sille teen..

Taulut on hankalia, koska monesti ne on aika kalliita niissä kokoluokissa, mitä minä tauluilta haluaisin.. esim. Ikean massatuotannostakin olisin kelpuuttanut vain n. 100-150e maksavat, mikä on mun lompakolle liikaa. Kankaastakaan en viitsisi hirveän montaa taulua tehdä, koska sekin on sitten vähän kökön näköistä, jos niitä on liikaa.. mitäs sitten jää? Julisteet? Ne näyttää kököiltä jo muuten vaan ja raamitkin on aika vaikeita.. Tyhmää koko tauluhomma. Tai mikä tahansa seinille ripustettavien homma. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 08 Tammi 2013 11:17

Mun maun mukaan seinille ei kuulu ripustaa tauluja siksi että seinillä kuuluu olla tauluja. Mutta mä en olekaan mikään sisustajatyyppi.
Jos on jotain itseä miellyttävää tai tärkeää, niin tietysti, seinälle vaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 08 Tammi 2013 11:42

Mulle taas kuulostaa oudolta, että ei ole mitään seinälle laitettavaa. Mulla olis vaikka mitä, mitä ripustella, mutta kun ei oo seinätilaa. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ti 08 Tammi 2013 18:26

No meillä ei tällä hetkellä ole mitään mitä seinälle ripustaa, mutta haluan niihin jotain, koska ovat muuten niin tyhjiä ja mitäänsanomattomia sekä persoonatomia. Mä haluan, että meidän kodissa olis asennetta taulujen tms. muodossa. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 10 Tammi 2013 12:29

skray kirjoitti:No meillä ei tällä hetkellä ole mitään mitä seinälle ripustaa, mutta haluan niihin jotain, koska ovat muuten niin tyhjiä ja mitäänsanomattomia sekä persoonatomia.

Mua suorastaan ärsyttää, kun tällä hetkellä koko kämpässä ei ole juuri mitään seinillä. Olkkari eniten. Iso huone näyttää jotenkin vajavaiselta, kun seinillä ei ole mitään. Olen yrittänyt löytää olohuoneeseen jotain kivaa, mutta kaikki fiksu ja tarpeeksi suurikokoinen maksaa julmetusti. Päässä on pyörinyt myös kaikkea kivaa tee-se-itse -projektia, mutta kun niitä projekteja on muitakin, niin tämä sisustuspuoli on jäänyt jalkoihin :P

Paljaita seiniä voisi täytellä oman maun mukaan esim.:
- maalaamalla seinään tekstiä, pieniä kuvioita, suuria kuvioita, sapluunalla tai vapaalla kädellä, teippaamalla... tekstuurimaaleilla tai jollain tekniikalla (väripesu tms.) saa elävyyttä pintaan. Parhaimmillaan saa halvalla ja helposti tyhjyyden täytettyä. Esimerkiksi Tikkurilan sivuilla on paljon hyviä ideoita.
- maalaamalla oma taulu vanhaan (tai miksei uuteenkin) lakanaan. Kehyspuut hakee puukeskukselta ja pyytää sahaamaan määrämittaan, itse nikkaroi ja maalaa ja voilá, maailman hienoin taulu on syntynyt.
- tekemällä kehykset vaikka em. tavalla ja kerää kehysten sisään kokoelman itselle tärkeitä juttuja. Skräppää taulun itselleen :P
- tekemällä omista tai kaupan ylijäämätapeteista kuvioita seinille. Tai vanhoista lehdistä. Käly on liisteröinyt poikansa seinän täyteen vanhoja Aku Ankkojen sivuja.
- tekemällä itse muuta "taidetta", esim. mulla on haaveena tehdä iso valkoinen puu mdf-levystä, ja sen taakse haluaisin valon/lampun. Mun päässä ainakin näyttää upealta mun oliivinvihreällä seinällä valkoinen puu, jonka takaa loistaa himmeä valo :gay:
- käyttämällä luonnon taidetta. Yksi mun kaveri on kiskaissut mökillään seinälle ajopuun pätkän sellaisenaan. Yllättävän hieno, vaikka kuulostaa aika oudolta. Sopii ainakin sinne mökille kuin nakki silmään.

Puuh. Ideoita tulvii päässä ja sormet syyhyäisi itsekin tekemään jotain :D Jos ei noista mitään lohkea, niin netti on pullollaan kuvia ja ideoita. Google laulamaan vaan :superhymy:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » La 19 Tammi 2013 17:34

Nyt mun ruokapöytäahdistus kaivettiin esille, kun kaveri oli kylässä. Mies haluais uuden ruokapöydän HETI ja mä haluan sen sitten, kun löydän täydellisen. Ongelma vaan on se, ettei missään myydä sellasia pöytiä, mitä mä haluaisin ostaa. Täydellinen pöytä olis vanha tai ainakin vanhan näköinen, maksimissaan 75cm leveä (normaalisti on n.90cm), siinä olis hassut jalat ja se olis valkonen. Jos pöytä olis 4 hengen, niin sit siinä pitäis olla jatkomahdollisuus niin, että jalatkin siirtyy kannen mukana, jotta pöydän ympärille saa lisää tuoleja. Mieluummin ehkä kuitenkin ostaisin suoraan kuuden hengen pöydän. Unelmien pöydässä olis myös paksu kansi ja ja päissä "ristikkojalat", niinku sellanen talonpoikaistyylinen. Tai jos ei sellasta, niin sit ainakin kansi, joka näyttää lankuista tehdyltä ja jalat olis hassut.

Muutenkin mussa herättää ahdistusta se, ettei kaupoissa myydä mitään sellasia tavaroita mitä mä haluaisin ostaa. Tai jos myydään, niin hinta on aina niin korkea, etten maksa sitä. Niinku esim. tuo pöytäjuttu. Löysin netistä yhden mahdollisen vaihtoehdon, mutta se maksoi 1400e. Mikä on ainakin kolme kertaa se, mitä mä pöydästä maksaisin. Eli olen siis ilman.

Mulla on tällä hetkellä:
- pöytäahdistus
- lamppuahdistus
- mattoahdistus
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Tammi 2013 17:40

Mun levyhylly alkaa olla täynnä. Olisin halunnut toisen samanlaisen, mutta vastaavia ei valmisteta enää. Viime kesällä niitä näytti vielä olevan. Ei oo enää. :huoh:

Pitänee siis suunnata Ikeaan, vaikka vähän jo suunnittelin, että mun Ikea-ostokset ois loppuneet. Mutta kun. Lastulevyinen normaali CD-torni maksaa Anttilassa 50 euroa, Ikeassa 25 euroa. Ja ikealaisessa on vieläpä enemmän tilaa kuin anttilalaisessa. Minkäs teet? :sori:

Olen kai saamassa tädiltäni pöydän, joka on toiminut hänellä ruokapöytänä. Vanha, umpipuinen, pieni, laatikoilla. Saisinpa sen jo. :täpinä:
Tää 700 kilometrin vällmatka vaan hieman hidastaa...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 20 Tammi 2013 20:23

Tänään täällä on laitettu mööpeleitä järestykseen ja riviin, kun takkahuone valmistui listoja myöten ja siivottiin siellä. Muutettiin sinne jo sänky tästä olkkarista ja yöpöydätkin pääsi oikeille paikoilleen sängyn viereen. Ja sitten saatiin pikkuhuoneesta/käytävästä yks lasikaappi tänne olkkarin puolelle, sinne kirjat ja viereen nojatuoli, jonka iskä toi kotikotoa torstaina. Nyt mun lukunurkka on siis valmis. Ja takkahuoneeseen siirrettiin myös kirjahylly ja vielä pitäis yks kaappi sinne siirtää, niin sais vihdoin vähän sellasta tolkkua tähän sisustukseen, kuin olen alusta asti suunnitellu. Tuntuu, että tää on kohta valmis koti, ainakin hetken. :D
Sisustusahdistus on vähentynyt sitten eilisen aika paljonkin, kun tää olohuone on nyt avarampi.

Tosin avarampi huone tarkottaa tyhjemmän tuntusia seiniä ja se taas nostaa tauluahdistuksen esille. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 12 Kesä 2013 12:32

Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 25 Kesä 2013 11:18

Myin kirjahyllyni. :)
Hankitaan sitten seuraavaan asuntoon uusi, jos sinne mahtuisi paremmin. Nyt pitäisi vähän pyöritellä kalusteita ympäriinsä, ja tehdä tilaa uudelle pöydälleni.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 24 Heinä 2013 11:13

Eilen tuli se kuuluisa pöytä. Ihanampi kuin muistinkaan! :sydän:

Kuva

Kuva

(Kengät ja varpaat olisi tietenkin voinut ottaa kuvista pois... :virne: )
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 24 Heinä 2013 12:13

:hullu: Ihana pöytä!
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 24 Heinä 2013 14:05

Hieno pöytä :D

Minusta nyky-designissä ei tarpeeksi huomioida pöytälaatikoita ja niiden tuomia mahdollisuuksia salaviestien säilyttämiseen :juoni:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Elo 2013 20:19

Mulle tulee Lyyran pöydästä mieleen mummilla olleen pöydän :hullu:
Se oli just semmoinen lapsen unelman laatikkoineen ja koloineen :hullu:

--

Omat mööpelit ja rojut kokee kauheuksia.
Ostin kirpparilta uuden sohvan, joka tuli ja hyökkäsi olohuoneeseeni pistäen kaiken uusiksi. Samoin seinälleni päätyi iso pahvinen Hobitti-mainos, jossa komeilee Gandalf :sydän:

Tänään pyörähdettiin ystävän kanssa Ikeassa hakemassa sisustuksellisia säilytysratkaisuja.
Ostin testiksi pari semmoista neliölaatikkoa ja pari tuunaukseen tulevaa pahvilaatikkoa :juoni:
Lisäksi ostin noita pieni säilytyslaatikoita, joihin saa cd:t ja tilpehööriä :keijo:
Pieni hyllykaaos vähän rauhoittui, vaikka mielestäni se tarvitsisi vielä pari neliölaatikkoa lisää.

Pohdin keittiökamojen luona voiko sellaiseen lasiseen läpinäkyvään purkkiin säilöä irrallaan pyöriskelevät kynsilakat. Ystävä sanoi "ei" ja minä ostin purkin :virne: Tuolla ne kynsilakat nyt on purkissa ja hyvältä näyttää :virne:
Miten niin ne on tarkoitettu vaan joillekin makarooneille tai riiseille? :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Marras 2013 15:22

Mulla oli joskus kynsilakat sellaisessa pahvisessa kannellisessa rasiassa. Ei hyvä, sillä koko laatikko alkoi haista kynsilakalle, eikä se haju lähtenyt ikinä irti. Lasipurkki on varmasti parempi. :)

Mä meen ikeaan parin viikon päästä ja siellä olis tarkoitus ostaa kankaita ja jotain sisustusjuttua jouluksi, ehkä jopa jouluvalot, jos siellä on hienoja. Kankaista aion ommella tyynyjä ja jotain muuta kivaa, en vielä tiedä mitä. Jotain uutta kuitenkin, kämppä kaivaa ehostusta.

Myöskin mööpeleitä pitäisi siellä katsoa jo valmiiksi, sillä meidän yläkerran olisi tarkoitus valmistua asuttavaan kuntoon joulun jälkeen. Sinne tarvitaan ainakin muutama vaatekaappi/lipasto ja harkitsen ikeaa, vaikka toisaalta niitä mööpeleitä inhoankin persoonattomuuden vuoksi. Katsoa voi silti aina.
skray

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 10 Joulu 2013 14:01

Ostelin uuteen kotiin uuet hienot lamput. :epäilevä:
On se hienoa, että nykyaikana on kädettömille tehty tulpalliset lamput, ei muutako tulppa rasiaan ja lamppu sijoilleen.
Ja si on viä nuo koukut katossa, ni ei muutako lamppu tulppaan ja killumaan kattoon ja valoa kansalle. :epäilevä: No ei ihan mee näin..

Ostin tänmösen olkkariin ja tänmösen makkariin.
Siellä ne killuu ilosesti vinossa. Ehkä jonain päivänä ...

Mutta kivat lamput enikeis :hymyhali: Lisäksi tuli uusia verhoja ja mattoja. Tauluihin olen investoinut jo aikasemmin. Kiva kotokolo tulee. :hullu:
Kahvimatkan etäisyyellä asuvat tai tääläpäin lomailevat voivat sitte joskus tulla poikkeen kahville :keijo:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja skray » Ti 10 Joulu 2013 14:14

Shaanan olkkarin lamppu näyttää kovasti samanlaiselta kuin äitin olkkarin lamppu. Pitääpä katsoa seuraavan kerran kotona käydessä, onko se vinossa. :virne:

Meidän pitäis harkita uuden sängyn ostamista niin tosissamme, että pitää lähtee koemakaamaan patjoja ja katsomaan valikoimaa kauppoihin asti. Sängyn ostaminen on vaikeaa.
skray

ViestiKirjoittaja outsider » Pe 10 Tammi 2014 00:51

Mun huonekalut ovat pääosin käytettyjä. Ruokapöytä, kirja/kukkahylly, tv-taso ja istuimet ovat sukulaisilta tai kavereilta yli jääneiksi ja olen saanut ne kaikki ilmaiseksi. Sohva ja kirjahylly ovat kirpparilta, eikä niihinkään paljoa rahaa mennyt. Eivät ole ihan ehjiä, mutta onneksi niiden esteettiset haitat saa helposti peitettyä. Käytettyjä ovat myös työpöytäni ja -tuolini, mutta niillä kyllä oli hintaakin. Tavallisista huonekaluliikkeistä tuntuu olevan todella vaikea löytää oikeasti ergonomisia tuoleja ja pöytiä, joten olen ostanut omani käytettyjen toimistokalusteliikkeistä. Tuoli on uudelleenverhoiltu.

Yllättäen ainoat huonekalut, joiden kanssa mulla on ollut päänvaivaa, ovat olleet ne uutena ostetut. :epäilevä:

Se toinen "tv-tasoni", joka on siis on minulla käytössä videonauhurin, vinyylilevyjen ja -soittimen säilytyksessä, on edelleen notkolla. Mutta se onkin Ikeasta. En ole löytänyt käyttötarkoitukseeni (ja rajattuun tilaan) sopivia ratkaisuja, käytettynä tai uutena. Mittatilaustyö alkaa tuntua ainoalta vaihtoehdolta, mutta ne hinnat! :tipahdus:

Ikeasta ovat myös CD- ja DVD-hyllyni, yhteensä 6 Bennoa. Niitä piti vähän tuunata edellisessä kämpässäni, sillä siellä oli liian isot listat. Bennoissahan on siis sellainen nykyaikaisille (ruotsalaisille? :P ) listoille sopivat kolot, mutta tuo oli vanha talo. Sitten vastaavasti nykyisessä kämpässä hyllyt on sitten pitänyt kiinnittää ylhäältä seinään. Aiemmin ne pysyivät tukevasti pystyssä ihan vain toisiinsa kiinnitettyinä kun se lista oli siellä alla täyttämässä sen aukon.

Sitten on vielä uutena hankittu sänky, joka hajosi parin kuukauden ikäisenä tuossa 1½ vuotta sitten. Takuu tai kotivakuutus olisi varmaan voinut korvata sen, mutta se korjattiin niin nopeasti DIY-meiningillä, että vasta jälkikäteen tajusin että olisi pitänyt ottaa murtumakohdasta valokuva myyjää tai vakuutusyhtiötä varten. En sitten ole tuota itsetehtyä korjausta ruvennut purkamaan, koska sänky on kuitenkin pysynyt kasassa. Mutta sen jälkeen olen aina vainoharhaillut jokaisesta sängystä lähtevästä äänestä että nytkö tämä viimein romahtaa. :salaliitto:

Edit: Niin ja onhan mulla yksi täysin ehjä ja siisti nojatuoli, jonka joku edellinen asukas oli hylännyt ullakkokomeroon. :superhymy:
I wish this would be your colour
outsider

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä