Mun uus lempikarkki. Aion ostaa noita sata kaappiin kesää ja syksyä varten

Sopivasti limeä, mutta kuitenkin Dumle. Namnamnamnamnam.

En tiedä uskallanko edes kokeilla, kun vihaan appelsiinisuklaata. Sitrukset ja suklaa ei oikein kuulu yhteen mun mielestä.
Taaskaan ei voitu todistaa, että terveellinen voisi olla hyvää, tai että olisi rasvan ja hiilihydraattien voittanutta. 
Uutuustuote (mulle) ja sen testiajoa.
Sittemmin en ole kyllä jaksanut tehdä, kun mulla ei ollut mitään kunnon välineitäkään siihen ja se oli vähän vaivalloista, pyörittelin sitä purkkia tiskikaapissa ym. kummallista, kai siksi että sen piti olla jotenkin alassuin. 

Hei, älä tuu munpavuille! Eiku...Kibaya kirjoitti:Ekaa kertaa mulle, yritän idättää kotona mungpavuista ituja.![]()

Sinimailasia olen myös tehnyt. Nehän on hassuja, kun siemenet (tai mitä lie?) ovat niin minimaalisia ja sit ne kasvaa pitkine häntineen jättimäiseksi kasaksi. Mulla on ollut semmonen isohko ilvespurkki idätyspurkkina ja kun sinne pisti puoli desiä sinimailasia siemeninä, niin kohta oli 2/3 purkkia täynnä ituja.
Tossa viestissä on niin monta sanaa, joita en ymmärrä, että ihmetyttää... (hävettää...)skray kirjoitti:Mä oon tehny mung-pavuista ituja ihan vaan lasipurkissa ja päällä verkkokangas kumilenkillä kiinni. Purkki sitten aina alassuin tiskikaappiin, että vedet valuu ulos. Helppoa kuin heinänteko.Sinimailasia olen myös tehnyt. Nehän on hassuja, kun siemenet (tai mitä lie?) ovat niin minimaalisia ja sit ne kasvaa pitkine häntineen jättimäiseksi kasaksi. Mulla on ollut semmonen isohko ilvespurkki idätyspurkkina ja kun sinne pisti puoli desiä sinimailasia siemeninä, niin kohta oli 2/3 purkkia täynnä ituja.
![]()
Tästä tulemmekin siihen, että pitäisi kai ostaa taas jompia kumpia noista ja tehdä ituja. Tykkään iduista. Nam.
Sinimailaset on mun mielestä hyviä maalaisviipaleella (se vihreä pussi) ja voilla ja juustolla. Idut sinne voin ja juuston väliin, niin pysyvät paikallaan. Mielellään vielä kaksi leipäviipaletta, niin hyvin pysyvät välissä.![]()
Alko tehdä mieli ituja.

Jorssi kirjoitti: mutta mikä sinimailasi, ilvespurkki, täh? Tuntuu, että laitellaan vaan sanoja toisten perään, saaden tälläset sivistymättömät möhkykökkäleet (kokeilin itekin) hämilleen.
Sinimailanen (eli alfalfa) on yksi idätettävä hernelaji (Wiki). Teininä mun suosikki lauantai-illan (-yön) herkku oli alfalfa-idut.
:hippi: Äiti osti niitä purkillisen viikonlopuksi. Lauantaina syötiin (lähinnä minä söin) päivällä puolipurkkia ja loput minä sitten söin pokeria tv:stä katsellen.
:kapinoiva nuori:Jorssi kirjoitti:Mutta kidding aside, mikä/mitä on sinimailasi ja ilvespurkki? Ja pitääkö siitä olla huolissaan, ettei noita tiedä?
EDIT: Onko olemassa myös tapparapurkki?

Lapsuudenkodissani on tuollaisia purkkeja, niissä pidettiin ja pidetään edelleenkin pipareita jouluna. 

Lakupaloissa on sisällä minttusuklaa tai minttutäytettä. Minttu ei ole liian voimakas kummassakaan. Laku on perushyvää lakua.
Suosittelen!
)

Kibaya kirjoitti:Enää pitää keksiä että minkä kanssa ne ois kivat :keijo.
Suosittelen. Hintakaan ei ollut ihan pahimmasta päästä.
Kibaya kirjoitti:Oli "pakko" testata.
Ehkä terveellä selällä, paremmilla käsivoimilla ja leikkauskyvyillä ois helppo tehdä moisia itsekin, mutta kun ei niitä kykyjä ole, niin turvaudun pakastealtaan antimiin.
Ja kyllä ne ihan maukkaita on.
Koska bataatti![]()
Enää pitää keksiä että minkä kanssa ne ois kivat :keijo.

Kulhoruoat ovat uusi lempparini, hyvää ja helppoa valmistaa. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa