Uutuustuotteiden testiajoa

Re: Uutuustuotteiden testiajoa

ViestiKirjoittaja theia » La 25 Helmi 2017 13:19

Dumle Lime Spring edition :kuola:
Mun uus lempikarkki. Aion ostaa noita sata kaappiin kesää ja syksyä varten :muahaha:

Kuva

Sopivasti limeä, mutta kuitenkin Dumle. Namnamnamnamnam.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 27 Helmi 2017 11:52

Mä olin vähän pettynyt noihin limedumleihin. Odotin enemmän kirpsakkuutta tai jotain.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Helmi 2017 21:43

Naapurissa oli uutuustuotteiden maisteluita :keijo:

- Dumle - Spring Edition; ihan ok. Sopivan limeinen, ei liian ällö, vaan edelleen se tuttu dumle. Limeisyys ei lyö yli, vaan on kiva raikas lisä. Ei toimi kahvin kanssa :keijo:

- Arla Pitaija-lime Ihana -jogurtti; Perussokerijugu, mutta ehkä vähän ohuempaa kuin ne muut litraiset purkkijugut. Maku ei ehkä huimaa päätä. Ihan kivaa vaihtelua, mutten ehkä ostaisi itelleni koko purkkia. En ehkä tunnista pitaijan makua ja limeä on ihan vähän ja sitä saisi nyt olla enemmän. Kun on tottunut syömään maustamatonta kreikkalaista jugurttia niin sokerisuus vähän tökkii. En laittaisi mysliini tätä, mutta johonkin muroihin ehkä voisin. En silti anna miinuspisteitä, koska ei se pahaakaan ollut.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 28 Helmi 2017 22:15

lime-Dumle kuulostaa kyllä epäilyttävältä. :friikki: En tiedä uskallanko edes kokeilla, kun vihaan appelsiinisuklaata. Sitrukset ja suklaa ei oikein kuulu yhteen mun mielestä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 28 Helmi 2017 23:00

Joku oli tuonut töihin lime-Dumleja, maistoin yhden. En tiedä ostaisinko itselle, mutta eivät ne ihan huonoja olleet, toisin kuin jotkut sitrussuklaat esim. joissain suklaarasioissa (appelsiinisuklaasta tykkään yleensä, mutta eihän tuo maistunut yhtään samalta). Yllättävän raikas. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » To 02 Maalis 2017 20:48

"Taffel täysjyväsnacks merisuola" (miksi kaikki tuotteiden nimet ovat tällaista sähkösanomakieltä?) on kai jonkinlainen uutuus. Snacksit on tehty erilaisista jauhoista, mm. täysjyvämaissi-, vehnä- ja riisijauhosta, pussissa luvataan, että 70 % täysjyvää. Lisäksi vähän öljyä ja suolaa. Jonkin verran vähemmän rasvaa kuitenkin kuin Taffelin sipseissä.

Oikeita terveyssnackseja siis. Siltähän ne maistuivatkin. Aivan kuin pahvia söisi! :keijo: Taaskaan ei voitu todistaa, että terveellinen voisi olla hyvää, tai että olisi rasvan ja hiilihydraattien voittanutta. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Maalis 2017 09:36

:keijo:

Ekaa kertaa mulle, yritän idättää kotona mungpavuista ituja. :keijotäpinä: Uutuustuote (mulle) ja sen testiajoa.
Musta vaan tuntuu etten osaa. Tosin tänään näytti siltä että niissä pavuissa on pieniä vaaleita kohtia siellä purkissa.
Jos onnistun, niin tää on jeejee. Jos en, kokeilen uudelleen.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 17 Maalis 2017 12:20

Ei se kai hirveän vaikeaa ole, itsekin onnistuin idättämisessä joskus vuosia sitten. :D Sittemmin en ole kyllä jaksanut tehdä, kun mulla ei ollut mitään kunnon välineitäkään siihen ja se oli vähän vaivalloista, pyörittelin sitä purkkia tiskikaapissa ym. kummallista, kai siksi että sen piti olla jotenkin alassuin. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Maalis 2017 21:41

Mulla on ihan tollanen idätysastia mitä pidetään joko normikaapissa tai voi sitä tiskikaapissakin pitää. Siinä on semmoinen telinehässäkkä mikä pitää sen tietyssä kulmassa.

Jännää on :keijotäpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 18 Maalis 2017 23:09

Kibaya kirjoitti:Ekaa kertaa mulle, yritän idättää kotona mungpavuista ituja. :keijotäpinä:
Hei, älä tuu munpavuille! Eiku... :keijo:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja skray » Su 19 Maalis 2017 00:05

Mä oon tehny mung-pavuista ituja ihan vaan lasipurkissa ja päällä verkkokangas kumilenkillä kiinni. Purkki sitten aina alassuin tiskikaappiin, että vedet valuu ulos. Helppoa kuin heinänteko. :virne: Sinimailasia olen myös tehnyt. Nehän on hassuja, kun siemenet (tai mitä lie?) ovat niin minimaalisia ja sit ne kasvaa pitkine häntineen jättimäiseksi kasaksi. Mulla on ollut semmonen isohko ilvespurkki idätyspurkkina ja kun sinne pisti puoli desiä sinimailasia siemeninä, niin kohta oli 2/3 purkkia täynnä ituja. :virne:

Tästä tulemmekin siihen, että pitäisi kai ostaa taas jompia kumpia noista ja tehdä ituja. Tykkään iduista. Nam.
Sinimailaset on mun mielestä hyviä maalaisviipaleella (se vihreä pussi) ja voilla ja juustolla. Idut sinne voin ja juuston väliin, niin pysyvät paikallaan. Mielellään vielä kaksi leipäviipaletta, niin hyvin pysyvät välissä. :kuola:

Alko tehdä mieli ituja.
skray

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 19 Maalis 2017 00:16

skray kirjoitti:Mä oon tehny mung-pavuista ituja ihan vaan lasipurkissa ja päällä verkkokangas kumilenkillä kiinni. Purkki sitten aina alassuin tiskikaappiin, että vedet valuu ulos. Helppoa kuin heinänteko. :virne: Sinimailasia olen myös tehnyt. Nehän on hassuja, kun siemenet (tai mitä lie?) ovat niin minimaalisia ja sit ne kasvaa pitkine häntineen jättimäiseksi kasaksi. Mulla on ollut semmonen isohko ilvespurkki idätyspurkkina ja kun sinne pisti puoli desiä sinimailasia siemeninä, niin kohta oli 2/3 purkkia täynnä ituja. :virne:

Tästä tulemmekin siihen, että pitäisi kai ostaa taas jompia kumpia noista ja tehdä ituja. Tykkään iduista. Nam.
Sinimailaset on mun mielestä hyviä maalaisviipaleella (se vihreä pussi) ja voilla ja juustolla. Idut sinne voin ja juuston väliin, niin pysyvät paikallaan. Mielellään vielä kaksi leipäviipaletta, niin hyvin pysyvät välissä. :kuola:

Alko tehdä mieli ituja.
Tossa viestissä on niin monta sanaa, joita en ymmärrä, että ihmetyttää... (hävettää...)

No ituja oon itekin syöny ja ne on ihan hyvänmakusia vaikka salaatissa, mutta mikä sinimailasi, ilvespurkki, täh? Tuntuu, että laitellaan vaan sanoja toisten perään, saaden tälläset sivistymättömät möhkykökkäleet (kokeilin itekin) hämilleen.

Mutta kidding aside, mikä/mitä on sinimailasi ja ilvespurkki? Ja pitääkö siitä olla huolissaan, ettei noita tiedä?

EDIT: Onko olemassa myös tapparapurkki?
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 19 Maalis 2017 00:18

Mä mietin ensin lasipurkkia ja jotain kangasta, mutta itseni tuntien niin ei. Koska mun on hankala jokseenkin pitää isoista lasipurkeista kiinni, niin toi idätysastia muoviosalla on turvallisempi ratkaisu. Lasipurkki sekin on, mutta saan pidettyä siitä muoviosasta kiinni. :keijo:

Nyt näyttää jo siltä että onnistun :keijotäpinä:
Helpotkin ekat kerrat voi olla jänniä :täpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 19 Maalis 2017 13:44

Jorssi kirjoitti: mutta mikä sinimailasi, ilvespurkki, täh? Tuntuu, että laitellaan vaan sanoja toisten perään, saaden tälläset sivistymättömät möhkykökkäleet (kokeilin itekin) hämilleen.

:paijaus: Sinimailanen (eli alfalfa) on yksi idätettävä hernelaji (Wiki). Teininä mun suosikki lauantai-illan (-yön) herkku oli alfalfa-idut. :hullu: :hippi: Äiti osti niitä purkillisen viikonlopuksi. Lauantaina syötiin (lähinnä minä söin) päivällä puolipurkkia ja loput minä sitten söin pokeria tv:stä katsellen. :virne: :kapinoiva nuori:

Ilves-purkeista en ollut aiemmin kuullut, mutta moni niitä netissä myy, joten kai ne jotenkin keräilijöitä kiinnostaa. Oletan sillä perusteella, että Ilves-purkki on 3 litran purkki.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Su 19 Maalis 2017 13:46

Jorssi kirjoitti:Mutta kidding aside, mikä/mitä on sinimailasi ja ilvespurkki? Ja pitääkö siitä olla huolissaan, ettei noita tiedä?

EDIT: Onko olemassa myös tapparapurkki?

:virne:
Ilvespurkilla tarkoitetaan oletettavasti tätä Riihimäen lasitehtaan valmistamaa klassikkolasipurkkia:

Kuva

Noita on myös karhuversioina, mutta tapparasta en ole kuullut. :P Lapsuudenkodissani on tuollaisia purkkeja, niissä pidettiin ja pidetään edelleenkin pipareita jouluna. :D
En olisi kuitenkaan kovin huolissaan, mutta ainahan voit lähettää kysymyksen aiheesta siihen Pitääkö olla huolissaan -ohjelmaan. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Ma 20 Maalis 2017 15:50

Pitäisikin itse idättää taas mungpavun ituja ja miksei muitakin. Kun olin lapsi niin meillä porukat idätti usein sinimailasen siemeniä ja se oli herkkua. Itse idätin muutamia vuosia sitten, mutta se jäi sitten oman laiskuuteni takia. Olen sitten ostanut kaupasta ylihintaisia valmiiksi idätettyjä ituja. Olen allerginen kurkulle ja paprikalle ja syön usein salaatteja, niin korvaan usein tuollaiset mitä en voi syödä iduilla, sokeriherneen paloilla yms. Mulla on joku hieno idätyspurkki, mutta lasipurkki ajaa mielestäni ihan saman asian.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ke 22 Maalis 2017 11:16

No tuossahan tulikin jo Jorssille selvennystä mun kryptiseen viestiin. :virne:
Ilvespurkilla tarkoitin tosiaan tuota isoa lasipurkkia, en vaan ilmeisesti tajunnut kirjoittaa pelkästään "iso lasipurkki", vaan jostain syystä oon kirjottanu "ilvespurkki", kai se oli joku tajunnanvirta? :ahihi:
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 30 Huhti 2017 12:45

Pandan Täyte lakupala minttu nousi kertaheitolla yhdeksi mun lempparikarkkipussiksi. :sydän: Lakupaloissa on sisällä minttusuklaa tai minttutäytettä. Minttu ei ole liian voimakas kummassakaan. Laku on perushyvää lakua. :sydän: Suosittelen!

(On sen verran uusi uutuus, että Pandan sivuillakaan ei ole vielä kyseistä tuotetta, joten kuvaa en tähän hätään löytänyt. :sori: )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 01 Touko 2017 08:09

Kuva
Mies oli ostanut aamukahville suklaata. Avatessa huomasi, että siinä on tummaa suklaata. Puraistessa huomasi, ettei se ole pehmeää, kuten luulimme.
Maistellessa huomasi, että se oli pahaa. Huonoa suklaata. :viha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kmaria » Ti 02 Touko 2017 10:31

Minä puolestani olin innoissani, kun huomasin, että Fransk nougatia saa patukkana. Se on ollut mun suosikki Twist-pussissa. :D
kmaria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 03 Touko 2017 21:01

Oli "pakko" testata.
Kuva

Ehkä terveellä selällä, paremmilla käsivoimilla ja leikkauskyvyillä ois helppo tehdä moisia itsekin, mutta kun ei niitä kykyjä ole, niin turvaudun pakastealtaan antimiin.
Ja kyllä ne ihan maukkaita on.
Koska bataatti :sydän:

Enää pitää keksiä että minkä kanssa ne ois kivat :keijo.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 03 Touko 2017 21:14

Kibaya kirjoitti:Enää pitää keksiä että minkä kanssa ne ois kivat :keijo.

Apetit Kasvisjauhispihvit (Crispy chick)! Nää on ollut mulla muutaman paketin verran sellainen hätävara, jota syön ranskisten ja sipulirenkaiden (+salaatin) kera...niin ja tietty majoneesia kaveriksi! :superhymy: Suosittelen. Hintakaan ei ollut ihan pahimmasta päästä.

Muoks. Niin joo. Tääkin on uutuus. :D
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » La 06 Touko 2017 11:59

Kibaya kirjoitti:Oli "pakko" testata.

Ehkä terveellä selällä, paremmilla käsivoimilla ja leikkauskyvyillä ois helppo tehdä moisia itsekin, mutta kun ei niitä kykyjä ole, niin turvaudun pakastealtaan antimiin.
Ja kyllä ne ihan maukkaita on.
Koska bataatti :sydän:

Enää pitää keksiä että minkä kanssa ne ois kivat :keijo.

Bataatin leikkaaminen on kyllä helvetillistä hommaa! Mullakaan ei meinaa riittää käsivoimat tai massavoima saada bataattia poikki. Pitäis olla joku lihakirves siihen hommaan...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 07 Touko 2017 18:16

Eilen aloitettiin kunnolla jätskitestaus kesän uutuusjätskeissä. :kuola:

Classic tummasuklaa-terva.
Kuva

Terva ei tuoksu kuorutteen läpi, eikä vielä ekan haukunkaan jälkeen. Tumma kuorute on ihanaa, eikä liian kitkerää. Erittäin maukasta.
Ensimmäinen haukku on vielä aika mieto, mutta kun tervakastikkeeseen asti pääsee, niin jumankekka kun se on hyvää! Tervaa on ehkä mun makuun vähän liian vähän, mutta yhdistelmänä se riittää. Maut tukevat mun mielestä toisiaan ja siitä tulee hyvä mieli.

Jatkoon.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 28 Touko 2017 20:03

Testasin ruotsalaisfirma Tzayn Cute Soy Bits -soijapaloja (pakastealtaasta). Todella hyvää! Paistoin ne pannulla ja söin trendikkäässä kulhoruokarakennelmassa, jossa oli lisäksi riisiä, avokadoa, kevätsipulia, kurkkua ja chilikastiketta sekä seesaminsiemeniä. :gay: Kulhoruoat ovat uusi lempparini, hyvää ja helppoa valmistaa.

Olen aikoinaan itse yrittänyt tehdä ruokia soijasuikaleista, niistä mitä löytyy kuiva-ainehyllystä ja jotka pitäisi itse maustaa. Ei niistä ikinä kovin hyviä tullut, vaan helposti kuivia ja mauttomia. Mutta näissä oli valmiina chili- ja inkiväärimaku, niin ei tarvinnut mitään aikaavieviä marinointeja, ja koostumus oli öljyssä paistettuna sopivan rapea ja mehukas.

Haluaisin tehdä enemmän kasvisruokia, mutta näistä uusista lihankorvikevaihtoehdoista on vaikea löytää sellaisia, joista saisi tehtyä itseäni miellyttäviä ruokia, koska tykkään käyttää paljon esimerkiksi broilerinfileetä. En yleensä erityisemmin pidä mössöruoista, joihin saisi tungettua ne härkikset ja nyhtikset.* Mutta nämä palaset menevät jatkoon.

*Poikkeus vahvistaa säännön, kerran tein hyvää härkispannaria, johon tuli tex mex -maustettua härkistä ja pakastevihanneksia pannukakun päälle, ja söin sen eväsruokina töissä. Mutta en mä sitäkään jatkuvasti jaksaisi syödä. :P
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä