Kakkavaippaketju

Re: Kakkavaippaketju

ViestiKirjoittaja Emilia » La 19 Syys 2015 22:18

Meidän poikahan ei suostunut syömään syöttämällä, joten ollaan aika paljon sormiruokailtu. Välistä se tuntuu hankalalta mutta aamupalalla on kiva natustaa yhtä aikaa pojan kanssa jotain. :D Sotkeminenkin vähenee viikko viikolta. Nyt jo alkaa olla aterioita, kun lattialle ei tipu mitään! Jee.

Eilen kokeilin antaa vettä snapsilasista ja piru vie, poika tajusi heti mitä pitää tehdä! Nokkamukista ei osaa juoda mutta tollasen pikkulasin vei heti huulille ja joi siitä! Olin vallan ihmeissäni. Tietty meni aika iso osa vedestä rinnuksille mutta yllätyin, että hän kuitenkin tiesi sen idean. Ihmeellisiä ovat nämä pienet. Iltapuurolla uskalla jo vähitellen antaa lusikkaa enempi pojan käteen, kohta aletaan varmaan harjoitella jo puuron pyydystämistä lusikkaan.

Muita uusia taitoja on

-Taaperokärryn kanssa kävely ja kävely eteenpäin tukien.
-Pari kertaa on jo päästänyt seisoessaan irti tuesta (ja kaatunut)
-Avaa ovia ja laatikoita (shiiiiit, pitää hankkia niitä lukkoja..)
-Kiipeää ainakin tv-tason päälle (ja tuli sieltä itse alas pylly eikä pää edellä!)

Kohta varmaan kopisee taas... Sen verran joutuu juosta tuon pojan perässä, ettei energiaa juuri muuhun riitä. :hiki:

Ai niin, unikoulu meni munilleen ja nyt herätään taas parin tunnin välein läpi yön. :pepsodent: Heti, kun keksin, mihin ton Pomppiksen voi työntää siksi aikaa, aloitan unikoulun uudestaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ke 30 Syys 2015 11:14

:ahihi:

Nyt on semmonen juttu, että meille olisi tulossa oinasvauva :sydän:

30vee synttärilahjaksi sain raskaustestiin piirtymään kaksi viivaa (jos joku muukin ei tiedä, niin se tarkoittaa positiivista testiä ;) )... Siinähän sitä oli shokkia ja hämmästystä kerrakseen :virne: 30v bileethän siis juhlin selvinpäin, mutta onneksi kukaan vieraista ei vielä siinä vaiheessa tainnut tajuta asioiden tolaa :virne: Koko ajanhan mulla oli lasi kädessä, mutta oltiin "nerokkaasti" kaadettu mun holiton viini holillisen viinin pulloon (jos nyt joku olisi sitä sattunut kattomaan) :virne: :keijo:

Nyt on siis ekan kolmannes takana ja voi "vähän" hengähtää. Mullahan kaikki on mennyt superhyvin, ei ole ollut pahoinvointeja liiemmin eikä muutakaan. Oireettomuus on jopa jossain määrin pelottanut, että onkohan siellä edes ketään :keijo:

Ajattelin jotenkin, että se huoli kaikesta tulee vasta myöhemmin, mutta sehän on ihan heti mukana :kauhistunut: Onko siellä joku, onko sillä kaikki kunnossa, apua mitä tapahtuu Tässä sitä vaan yrittää olla chillisti, että kaikki menee kuten pitääkin eikä pidä huolehtia... ainakaan niin paljoa :P Jotenkin muiden raskauksia seuranneena se on näyttänyt paljon huolettomammalta :virne:

Mutta useampaan otteeseen on nyt sanottu että NAUTI, sitä sitten yritän... Surettaa ruokavaliokiellot mutta onneksi sushia saa kasvisversiona :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 30 Syys 2015 11:19

:hymyhali: :ahihi: :ahihi: :sydän:

Ei mulla muuta :ahihi:
:sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 30 Syys 2015 11:23

Ooh! Onnea theia! :sydän:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 30 Syys 2015 11:26

JEEEEEE!!! :sydän: :sydän: :sydän: :hymyhali:
Onneeeee!!! :ahihi:

Ihanaa ihanaa ihanaa. :hullu:

theia kirjoitti:30v bileethän siis juhlin selvinpäin, mutta onneksi kukaan vieraista ei vielä siinä vaiheessa tainnut tajuta asioiden tolaa :virne: Koko ajanhan mulla oli lasi kädessä, mutta oltiin "nerokkaasti" kaadettu mun holiton viini holillisen viinin pulloon (jos nyt joku olisi sitä sattunut kattomaan) :virne: :keijo:

Mun mieheltä voi tän seuraavan asian todenperäisyyttä kysyä, mutta kun tulin sun pippaloista, sanoin hälle että theia taitaa olla raskaana mutta en kehdannu vielä onnitella kun ei siitä puhuttu ääneen. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Ke 30 Syys 2015 11:31

Wildchild kirjoitti:
theia kirjoitti:30v bileethän siis juhlin selvinpäin, mutta onneksi kukaan vieraista ei vielä siinä vaiheessa tainnut tajuta asioiden tolaa :virne: Koko ajanhan mulla oli lasi kädessä, mutta oltiin "nerokkaasti" kaadettu mun holiton viini holillisen viinin pulloon (jos nyt joku olisi sitä sattunut kattomaan) :virne: :keijo:

Mun mieheltä voi tän seuraavan asian todenperäisyyttä kysyä, mutta kun tulin sun pippaloista, sanoin hälle että theia taitaa olla raskaana mutta en kehdannu vielä onnitella kun ei siitä puhuttu ääneen. :keijo:

Joo kaks päivää sitten saatua tietoa piti vielä vähän prosessoida :virne: Mä tosin sanoin, että jos joku kysyisi niin en valehtele, mutta ei kukaan oo uskaltanut kysyä - kerranhan on jo ex-kollega kysellyt laskettua aikaa ja silloin totesin vaan että lihava oon :virne: Uumoilin, että äiti-ihmiset ja vähemmän juovat saattaisivat tajuta ja kysyä, mutta kiitos hienotunteisuudesta :sydän: :D
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 30 Syys 2015 15:51

Onnittelut! :D :hymyhali:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 30 Syys 2015 16:12

Voihan aaaaaw. :hullu:

Onnea theia ja mies! :D :D :hymyhali: :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skray » Ke 30 Syys 2015 17:48

Onnea teille! :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ke 30 Syys 2015 19:05

Onnea :hymyhali:.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja theia » To 01 Loka 2015 09:59

Kiitos tyypit :hymyhali:

Töissä en oo kertonut esimiehille, muutamalle duunikaverille juu, enkä osalle kavereistakaan mut tänne piti tulla sit heti kertomaan :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » To 01 Loka 2015 13:13

:sydän: ihanaa. Onnittelut! :superhymy:

Oireettomuus on lahja! Oma raskauteni oli kans tosi helppo ja voi että se oli mukavaa. :)

Meillä muuten poika oppinut seisomaan ilman tukea! Ikä reilu 9 kk.
Emilia

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 01 Loka 2015 16:38

Onnittelut theialle ja miehelle!
lumikukka

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 01 Loka 2015 22:19

Onnea Theialle ja puolisolle! :hullu: :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja kmaria » Pe 02 Loka 2015 09:18

Onnea! :D
kmaria

ViestiKirjoittaja theia » Pe 02 Loka 2015 10:34

Kiitos :hullu:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 02 Loka 2015 16:34

Kerrankin tuli Kelalta iloinen yllätys! Hain hoitorahaa ja päätöksessä oli sen lisäksi myös Helsinki-lisä, jota en tiennyt olevankaan. Hoitoraha ja kuntalisä on yhteensä 606€, jolla kattaa asumisen ja vähän ruokaostoksiakin. Jee, en joudukaan vararikkoon ihan heti! :D
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ke 07 Loka 2015 16:43

Ugh. Oireetonta oli, nyt ollaan sen ekan kolmanneksen yli ja koko ajan on syömisen jälkeen vaan paha olo :( Huolimatta siitä, että onko syönyt paljon vai vähän vai jotain siltä väliltä. Ugh. Onneksi tämäkin paha olo on aika lievää mutta vähän vittumaista kyllä. Sitten kuitenkin pitää yrittää syödä tasaisin väliajoin. Saattaa välillä olla samaan aikaan huono ähky olo ja nälkä :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja theia » Ti 20 Loka 2015 12:11

Nyt on mun omaa monologia sitten tämä :P

Tänään oli neuvolalääkäri, kuunneltiin meidän Kaapo-Stinan sydänääniä :sydän: Aika huikeeta kuulla kun tuolla jonkun sydän lyö bum-bum-bum :ahihi: Joka aamu sitä jotenkin herää siihen että mä oon raskaana!, mutta silti kaikki tähän liittyvä on vielä niin outoa ja käsittämätöntä :hullu: Mun sisällä kasvaa uusi elämä :sydän:

Sen lisäksi neuvolassa katotiin perusjutut, ja kaikki oli kunnossa (kuten verenpaine). Iloinen yllätys oli, että paino oli pudonnut -400 g :tipahdus: Mulla on ylipainoa sen verran, että ei haittaa vaikkei tulisi ollenkaan painoa lisää (+7 kg vielä tosin "normaali"), kunhan nyt en hurjasti ala laihtumaankaan.

Marraskuun lopussa sitten rakenneultra, jolloin näkee että kaikki kunnossa ja saa tietää kumpaa me odotetaan :ahihi:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Ke 21 Loka 2015 19:47

Tää muuttuu nyt dialogiksi. ;)

Mä en malta enää, vaan pakko kertoa, että meilleki tulee vauva! Ensi toukokuussa. :superhymy:
Viikkoja on nyt 11 ja päiviä 3, joten kai tässä jo tarpeeksi lähellä sitä kahtatoista viikkoa ollaan, että voi jo vähän ihmetellä muuallaki ku kotona ja läheisimpien kanssa.

Meillä on ensi viikolla eka ultra ja jotenki en edes meinaa uskoa koko asiaa ennen kuin näen, joten sen takia odotan tuota ultraa enemmän kuin mitään. Samaa mietin kuin theia, että onko siellä masussa edes ketään? Miehekekin kysyi samaa tässä yks ilta...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 22 Loka 2015 09:06

Onnea skray ja mieheke! :D :hymyhali:

Onhan niitä olemassa esim. kotidopplereita millä voi itse kotona kuunnella sikiön sydänääniä. Monet ostaa sen ihan vaan mielenrauhan vuoksi notta kuulee että siellä se on ja edelleen hengissä. :keijo: Tosin ei ihan vielä ekalla kolmanneksella taida kuulua mitään kun toinen on vielä niin pieni. Mutta muistaaksein tyyliin rv 15 eteenpäin pitäisi jo kuuluakin jotain. :tilt:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » To 22 Loka 2015 09:10

Onnea skray ja mieheke! :superhymy: :hymyhali: :superhymy: :ahihi: Ihanata! :sydän:

Me käytiin varhaisultrassa, koska mun piti saada varmuus asialle justhetinyt (siinä se pikkutyyppi näytti vaan pavulta :keijo: ), mut sitten eka ultra oli kuitenkin superjännä ja outo ja ihana.

Mulle kans vinkattiin doppleria, mutta totesin että panikoituisin enemmän vaan, kun en saisikaan ääniä kuuluville, ja alussa varsinkin toi mun läskikerros olis varmasti estänyt ääniä kuulumasta :P

On tää kyllä varsinaista tunteiden vuoristorataa :sydän:

Tossa Kiban sohvalla lauantaina totesin, etten mä kyllä koskaan oo elämässäni ollut näin onnellinen mitä mä olen nyt :sydän:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja kmaria » To 22 Loka 2015 09:22

Onnea skray ja mieheke! :D
kmaria

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 22 Loka 2015 09:43

Onnea skray ja mieheke! :hullu: :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long