Oon edelleen vähän liikuttunut siitä tavasta miten sanoit sen silloin lauantaina. 

En voi käsittää, miten aika menee niin nopsaan.
Nyt se jo kävelee ja kiipeilee ja koittaa opetella nukkumaan vain yhdet päiväunet. 
En mä oikeasti tiedä onko se innoissaan
Sisko sanoo että varmasti, mutta hän ei vaan sitä osaa näyttää
Vois joo kuvitella, tokihan äitikin on soitellut ja kysellyt vointia ja yrittänyt antaa ohjeita, eli tulkittavissa on että hänellä on jotain tunteita tähän liittyen
Sen mielestähän se halusi antaa mulle tilaa kun tietää miten itsenäinen ihminen olen ja osaan kyllä pyytää apua

Kyllä sun äitis varmasti on innoissaan, kuten siskoskin sanoo. Meillä anoppi on ihan täpinöissään, muttei kehtaa näyttää sitä. Ei sitten juurikaan soittele kuulumisia tai tule käymään, kun pelkää vissiin tuppautuvansa tai jotain.
Mut trust me, parempi näin päin kuin että olisivat joka asiaan puuttumassa.
No, joskus vääntyy joku mummiksikin, mutta etunimellä ollaan eroteltu. Nääkin varmaan muotoutuu myöhemmin, kun poika oppii itse kutsumaan isovanhempiaan. 
Toinen mummo olisi ehkä halunnut olla mummu, mutta se ei jostain syystä koskaan tarttunut kielenkäyttöön. 
L-S kirjoitti:Mun lapsuudessa molemmat isoäidit olivat mummoja. Molemmat asuivat kuitenkin eri paikkakunnilla ja kotikeskustelussa tunnettiin heidät sitten paikkakuntien mukaan X:n ja Y:n mummoina. Toimi ihan hyvin sekin.Toinen mummo olisi ehkä halunnut olla mummu, mutta se ei jostain syystä koskaan tarttunut kielenkäyttöön.
theialle

(Jopa parhaan ystävän mummat olivat "etunimi-mumma"-nimellä varustettuja.
) Vastaavasti kaikki paapat olivat "etunimi-paappoja". Myös äidin isoisä. 
damn kirjoitti:Tuntuu olevan kovin paikkakuntakohtaista miten isovanhempia kutsuu, minä en tiedä täältäpäin ketään, joka kutsuisi isoäitiä mummaksi tai mummuksi.
Aina ei edes paikkakuntakohtaisuus riitä - kylienkin välillä voi olla eroja. Paappani mukaan vanhassa kotikunnassani on jopa kolme (!) vallitsevaa kutsumanimitystä isoäidille ja nämä ovat jakautuneet voimakkaasti alueittain. Sen lisäksi, että on tapa kutsua tunnettuja isovanhempia tietyin termein, mulle "geneeriset" vanhat ihmiset ovat mummoja ja pappoja. 
Tulipa yhtäkkiä mieleeni: Miehekkeen mummolle ei ole vakiintunut käyttöön mitään isoäiti-termiä. Hän haluaa itseään kutsuttavan ensisijaisesti omalla lempinimellään, jolla kaikki muutkin häntä kutsuvat. Jos on ulkopuolisille toki voi selventää, että Miehekkeen isoäiti, mutta jos mikään ei tunnu luontevalta, mitäpä haittaa siitä on, jos kutsutaan etunimellä. Ei se isoäidin arvoa vähennä, vaikka ei varsinaista termiä olisikaan käytössä.
Isoisää kuitenkin kutsutaan "etunimi-pappa" nimellä. 
damn kirjoitti:Isoisät sitten olivat ukki ja pappa, enkä tiedä miksi kutsuimme äidin isää papaksi, koska en tunne ketään, joka kutsuisi isoisäänsä papaksi. Useimmiten se tuntuu olevan ukki ja joskus harvemmin vaari.

Omaa saamattomuuttahan se on, kun en ole aiemmin asiaa hoitanut, mutta eikö sen nyt kuule jo mun hengityksestä, että en saa kunnolla happea aina?! Aion ensi kerralla oikein kunnolla pihistä siellä, niin ettei ne voi enää mitään muuta, kuin määrätä mut astmakokeisiin tai kirjottaa mulle jotain reseptiä hätätapauksia varten. Niin ja lääkärin mukaan astmakokeista ei saa luottettavaa tulosta, kun olen raskaana, mutta siis täh? Ymmärtääkseni tärkeintä olis, että happi kulkis mulla niin, että se masuasukkikin saa kunnolla happea. Niin eikö silloin olisi järkevää tehdä edes ne vähän epäluotettavat testit, jos ei mun sana kelpaa? 
"Onneksi" mulla on perjantaina verenpaineen kontrolli, niin voin sit samalla sanoa, että en ollut siellä lääkärissä ja saan toivottavasti uuden ajan. Niin siis viime viikon neuvolassa mun verenpaine oli hieman korkeella alapaineen osalta, niin sain kotiin mukaan verenpainemittarin ja pitää tää viikko mittailla aamuin-illoin. 
Luin, mielestäni ihan luotettavasta lähteestä, että nimenomaan astmaa pitäisi hoitaa kunnolla, että happi kulkee raskauden aikana. Ja lisäksi kaverini, joka on raskaana myös ja joka on kaupungin neuvolan piirissä (mä meidän oman kunnan), oli saanut astmalääkkeen ilman mitään ongelmaa ja oli oikein kehotettu käyttämään sitä vaikka kahdesti päivässä jos tarve. Tosin en muistanut kysyä häneltä oliko hänellä jo astmasta diagnoosi vai ei, koska en muista hänen koskaan maininneen astmaa, enkä ole nähnyt hänen käyttävän mitään lääkettä siihen.
Hengitysongelmat on syvältä.
mulla siis eka neuvola oli viikolla 10, ultraääni viikolla 12, sit lääkäri taannoin ja seuraavaksi sit rakenneultra viikolla 20, seuraava neuvola viikolla 22 

Ja theiallekin onnea, vaikka jo fb:ssä onnittelinkin
Pienempi ei kuuntele mitään, vanhempi riehaantuu mitättömimmästäkin asiasta, väittää vastaan ja yrittää pomottaa muita.
) ne on maailman suloisimmat hottentotit
<3skray kirjoitti:Eli periaatteessa mulla on näistä käynneistä tähän mennessä kolme ollut semmosia, jotka on ihan suunniteltu alusta asti, eli kaks neuvolaa ja ultra. Muut on vaan tullut kaupan päälle sitä mukaa.
Sokerirasitus tulee sit vasta joskus joulukuussa kai

theia kirjoitti:skray kirjoitti:Eli periaatteessa mulla on näistä käynneistä tähän mennessä kolme ollut semmosia, jotka on ihan suunniteltu alusta asti, eli kaks neuvolaa ja ultra. Muut on vaan tullut kaupan päälle sitä mukaa.
Ilmeisen paljon vaihtelevat käytännöt. Onhan mullakin ylipainoa, mutta ei kukaan siitä alkanut napista (siis joo käytiin läpi että liikaa hiilareita on huono ja plaa)
Onneks en oo varma, oonko ymmärtänyt oikein, sen kuulee sit myöhemmin tällä viikolla. Voin sit alkaa lyömään päätä seinään enemmänkin, kun ärsyttää niin paljo kaiken maailman kokeet ja käynnit, kun ilmankin mielestäni pärjäisin. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa