Kauhajoen koulusurma

Re: Kauhajoen koulusurma

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 29 Heinä 2011 01:05

Muistakaa myös Ibrahim Shkupolli ja Prisman verityöt, kun aletaan kaivelemaan.

Tuo koko aselain uudistus alkaa menemään jo naurettaviin mittasuhteisiin, muutaman sekopään takia ylireagoidaan ja aletaan vainoamaan kunnollisia harrastajia.

Mulla ei ole koskaan ollut asetta, tuskin tulee olemaan, ei edes kiinnosta hankkia, mutta kuvottaa tämä ajojahti harrastajien puolesta.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Heinä 2011 01:16

Voidaan tässä muistella vaikka Mikkeliä, mutta vaikea on uskoa, että tappamisesta koskaan päästään eroon. Erilaisia valmiuksia kertyy jo sattuneista tapauksista, mutta aina uusi terrorin muoto pääsee yllättämään.

Tavallisten ihmisten tullitarkastukseen voivat jäädä joulutortut ja -kinkut, kun on määräykset. Jotkut eivät saa portista läpi tyhjää mehutonkkaa "huvittelu"alueelle. Nyt on näköjään on sanakin: "pommilannoite"... :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 29 Heinä 2011 03:11

Tuomiojahan puhuu niin pehmosia, ettei se ole ajatellut yhtään höpinöitään. Mies on niin kaukana todellisuudesta kun vaan olla voi. Ihme kuu-ukko.
Lähteä nyt hakemaan asetta jostain satojen kilometrien päästä aina kun haluaa vaikka hetken harjoitella maaliinammuntaa esim. seuraavia kisoja varten ja sitten viedä se taas takaisin säilytykseen sinne jonnekin hevon kuuseen. :friikkipomppu:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 29 Heinä 2011 05:49

Joo kyl aika paljon ihmetyttää harrastajan vainoominen. Mut saapahan autoharrastajat kerrankin olla rauhassa kun ampujia kiusataan niin huolella. Työkaveri kun kerää hirtoriallisia aseita, niin aika jännää ois jos senkin kokoelma pitäs viedä johonkin joukkosäilöön. Mielekästä harrastamista ainakin :töktök: Mihinköhän kaappiin se tykki mahtuis? :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 29 Heinä 2011 18:34

Etuoikeus syrjiä muita

Joo. Itse olen törmännyt tähän "kai mä saan olla mitä mieltä vaan"-malliin ja suvaitsemattomuuden suvaitsevaisuuden keskusteluun. Pidän itseäni aika pitkälle suvaitsevaisena ihmisenä, mutta äärifundamentalismi ja muu vastaava ääri-tyyppinen liikehdintä missä tahansa ei ole kuin idiotismia itsessään. Mieltä saa toki olla, mutta missä menee raja sille kuuluisalle rasismille ja toisten loukkaamisen kanssa?
Joillekin kun jo sen asian tuominen esille, ettei maailma pyöri heidän napansa ympärillä on loukkaavaa ja heidän oikeuksiensa loukkaamista.

Oikeuksista puhuttaessa mulle tulee usein mieleen jo yläasteella käydyt keskustelut siitä, miten oikeuksiaan voi penätä siinä kohtaa, kun hoitaa myös ne jokaiselle ihmiselle olevat velvollisuudet. Joihin mun suppeassa maailmassani kuuluu toisten ihmisten kunnioittaminen ja yleissivistykseen kuuluvat käytöstavat. Se, miten niitä on kenellekin varhaislapsuudessa opetettu on toki vaihtelevaa. Toisille opetetaan jo pienestä pitäen toisten loukkaamisen olevan jokamiehenoikeus.

Mitä tulee vaahtoamiseen aseista, Norjasta ja tapahtuneesta, niin kyllähän sen ymmärtää. Vaahtoaminen on syvimmillään merkki pelosta. Kyllä, minä pelkään tämmöisiä asioita. En haluaisi kenenkään joutuvan pelkäämään elämässään pommeja, ampumisia tai toisia ihmisiä. Oli se sitten Islannissa tai Kongossa. Olen naivi ja haluaisin maailman rauhaa. Pelko kahlitsee meitä ja purkautuu sitten kiinnittymällä epäolennaisiin asioihin.

Silti asekeskustelu on mielenkiintoinen seurattava. Käytännössä en kuitenkaan usko sen toteutuvan äärimmilleen vietynä. Kuten siinä, että kaikki tuliaseet olisivat lukkojen takana. Mutta mä nyt en tiedä aseista mitään. "Aseharrastus" on terminä jo jotenkin... kammottava. Harrastus on yleensä ihmisen mielenkiinnon kohde ja hän saa siitä jonkinlaista mielihyvää. Mielihyvä aseista? Joo, en ymmärrä. Mikä ei kuitenkaan nyt tarkoita, että se ei ole mahdollista.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 29 Heinä 2011 19:48

Kävin Itävallassa vanhassa linnassa, jossa oli mittava kokoelma vanhoja aseita usealta eri aikakaudelta. Ensin olin todella skeptinen kyseisen näyttelyn suhteen, mutta hitsi ne olivat mahtavia. Oli monessa kohtaa sellainen "Vau! :isosilmä: -fiilis". Kyseiset aseet olivat todella kiehtovia. :O:
---------

Mun on ollut hyvin vaikea suhtautua tuohon Oslon terroritekoon oikein mitenkään. Kyllähän sitä on tullut kauhisteltua, mutta ei sitä oikein haluaisi uskoa todeksi. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Janet » Ma 01 Elo 2011 09:06

Luuleekohan Tuomioja ihan tosissaan, että kaikki ihmiset kiikuttaisi tuon lain myötä kaikki aseensa kiltisti jonnekin varastoon? Miehen kanssa ollaan tästä kovasti puhuttu, kun hän harrastaa metsästystä ja kokee (yllättäen) tämän ehdotetun aselain todella typeräksi. Mihin tuollainen johtaisi? Pimeiden aseiden myynti kasvaisi. Monien ihmisten aseet yhtäkkiä varastettaisiin, joten ei voisi viedä varastoitavaksi yhtään asetta. Ei tuollaisella lailla saada niitä hulluja ampujia vähemmäksi. Kyllä ihmiset keinot keksii saada aseen käsiinsä. Kaikin puolin typerä lakiehdotus. Poliisivaltiotako tässä ollaan tekemässä?

Adressit.comissa on vetoomus aselainsäädännön tiukentamista vastaan. Minä ainakin allekirjoitin sen. (Vaikka onkohan noista adresseista mitään hyötyä ollut?)
Janet

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 30 Maalis 2012 11:01

Taas uusi kouluampuminen. http://yle.fi/alueet/tampere/2012/03/or ... 72925.html
Tällä kertaa onneksi taidettiin välttyä kuolonuhreilta.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

Edellinen

Paluu Uutiset ja Sä