Poliittiset pälinät

Re: Poliittiset pälinät

ViestiKirjoittaja Triple H » To 21 Maalis 2019 03:14

marenkienkeli kirjoitti:Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Ei pelkästään mies sekä nainen. Tarvitsee vaan hyväksyä biologia

Tossa sun väitteessähän juuri kielletään biologia. Jos hyväksyttäisiin biologia, ei olisi noita väitteitä.

Kibaya kirjoitti:Trple H, mikä on sun motiivisi tulla foorumille?

Kibaya kyselee, mikä on mun motivaatio tulla foorumille... väittää että emme ole mun kohderyhmää.

Saahan sitä väittää.

Mä liityin YleX foorumille kesäkuussa 2003 ja vuosia myöhemmin keksin koko termin forde (sen vahvisti aikoinaan DarkSide).

Se että olin "pitkään" hiljaa ei oikeastaan tarkoita mitään. Kyllä mä ilolla toivottaisin takaisin vuosia poissa olleita fordelaisia, vaikken olisi heidän kanssa samaa mieltä.Muutama esimerkki mainitakseni Jyri, Eowyn, kääpiö (sori en nyt muista sitä sen miestä nimeltä), mrs. bond tai Veka. Vieläki harmittaa vanillan ja huippulaatua välirikko.

Ja ei, mä en ollut se, joka meni henkilökohtaisuuksuun, mut jos mulle aletaan vittuilemaan, niin kyllähän mä vittuilen takaisin. Mun ns. comeback viestistä poimit epäolennaisen ja tällä tiellä ollaan edelleen.

Ps. oliko se käpsän ukko joku nubya, nubile vai mikä hitto. Me käytiin kolmistaan kahvillakin.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 21 Maalis 2019 15:26

Tämä ei onneksi ole YleX:n foorumi. Siellä kuitenkin vielä pyöri trolleja ja ihmisiä, jotka eivät keskustelleet kunnolla. (Tosin myönnän mahdollisesti kuuluneeni YleX:n foorumin aikoihin niihin ei-kunnolla-keskusteleviin. Toki teiniyteni oli lieventävä asianhaara. :virne: ) Ja toki YleX:n foorumillakin oli paljonkin kunnollisia keskusteluita.

Vihreiden ja Feministipuolueen ihmisvastaisuus oli ilmaisu, jota en minäkään ymmärtänyt. Kuten Kibakin, minäkin olisin saattanut kysyä, mitä sillä tarkoitat. Niin keskustelussa tehdään. Kysytään, jos ei ymmärretä ja perustellaan omat näkemykset. Minä en koe, että Vihreät ja Vasemmistoliitto olisivat ihmisvastaisia. Sen sijaan ne hyväksyvät ihmiset sellaisina kuin he ovat. Ainakin niin kauan, kun ihmiset eivät hyökkää toisiaan vastaan. Sinä saat olla mies, minä saan olla nainen ja ne jotka ovat jotain muuta, saavat olla jotain muuta. Kyse on siitä, että ei pakoteta yksilöä muottiin, jossa hän ei halua olla. Ei se ole mielestäni ollenkaan epäolennaisuus.

Ei Forde ole paikka, jossa kaikki olisivat samaa mieltä asioista. Täällä on kuitenkin totuttu keskustelemaan asioista. Esimerkiksi minä ja Kiba olemme hyvin eri mieltä tietyistä asioista, mutta ei kumpikaan meistä tule tänne paukuttamaan nyrkkiä pöytään, että toisen näkemys on perseestä ja valheeseen perustuvaa tms.

Triple H kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Ei pelkästään mies sekä nainen. Tarvitsee vaan hyväksyä biologia

Tossa sun väitteessähän juuri kielletään biologia. Jos hyväksyttäisiin biologia, ei olisi noita väitteitä.

:virne: Ei pidä paikkaansa. Sukupuoliasian kohdalla olen perustellut väitteeni yksiselitteisesti biologisiin tosiasioihin pohjautuen, enkä vain huudellut, että mutta kun biologia. :sori:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 22 Maalis 2019 02:26

marenkienkeli kirjoitti:Tämä ei onneksi ole YleX:n foorumi.

Kyllä tämä on, ainakin sen perintö. Lähes kaikki ollaan alkuperäiseltä fordelta.

Ehkäpä meidän (minut mukaan luettuna) pitäisi jutella, vaikka olisimme eri mieltä poliittisesti. Tiedän kyllä että se helposti kuplaantuu, mut kai sitä voisi silti edes yrittää?
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Maalis 2019 12:45

Triple H kirjoitti:Ehkäpä meidän (minut mukaan luettuna) pitäisi jutella, vaikka olisimme eri mieltä poliittisesti. Tiedän kyllä että se helposti kuplaantuu, mut kai sitä voisi silti edes yrittää?

Kyllä, on aivan eri asia olla eri mieltä poliittisesti, kuin vaikka olla syrjivä ja toisista ihmisistä vahingollisesti puhuva. Siinä tilanteessa on vaikea keskustella.
Tai käydä sitä vuorovaikutusta.
Eikä se ole kuplautumista.

En halua keskustella kovinkaan usein hyökkäävien ihmisten kanssa, joiden mielestä olemassaoloni ei ole todellista tai että minulle ei kuulu samat ihmisoikeudet kuin keskustelijalle itselleen.
Eikä tämän pitäisi olla edes yllätys tällä alustalla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 22 Maalis 2019 14:31

Nyt Triple H rauhoitu! Sinulle on perusteltu ja sanottu monta kertaa asiasta, ja silti jaksat vääntää?

Ensimmäistä kertaa joudun modena puuttumaan kenenkään käytökseen tällä foorumilla, mutta nyt on pakko. Siisti käytöksesi, keskustele vuorovaikutuksessa. Voit olla eri mieltä asiasta kuin asiasta ja saatkin olla eri mieltä, mutta mustan vääntäminen valkoiseksi ei auta sinua, päin vastoin. Etenkään tällä tavoin.

En varoita useampaa kertaa, tämä olkoon ensimmäinen ja viimeinen varoitus. Seuraavasta lennät pihalle, suoraan.

Ja muistutuksena, tämä ei ole YleX:n foorumi. Siihen vertaaminen on täysin turhaa.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 22 Maalis 2019 23:23

Wildchild kirjoitti:Nyt Triple H rauhoitu! Sinulle on perusteltu ja sanottu monta kertaa asiasta, ja silti jaksat vääntää?

Ensimmäistä kertaa joudun modena puuttumaan kenenkään käytökseen tällä foorumilla, mutta nyt on pakko. Siisti käytöksesi, keskustele vuorovaikutuksessa. Voit olla eri mieltä asiasta kuin asiasta ja saatkin olla eri mieltä, mutta mustan vääntäminen valkoiseksi ei auta sinua, päin vastoin. Etenkään tällä tavoin.

En varoita useampaa kertaa, tämä olkoon ensimmäinen ja viimeinen varoitus. Seuraavasta lennät pihalle, suoraan.

Ja muistutuksena, tämä ei ole YleX:n foorumi. Siihen vertaaminen on täysin turhaa.

1. En ole kiihtynyt. Ehkä (myös) muiden pitäisi rauhoittua?

2. Käytöksessäni ei ole mielestäni siistittävää, tietyistä poliittisista asioista olemme ilmeisesti niin paljon eri mieltä, että toista mieltä olevat näkevät mustan valkoisena. Ehkä mä jätän vaan politiikan täällä väliin, kun täällä ei saa debatoida, onhan täällä paljon muitakin alueita.

3. Kiitos varoituksesta. Uhkauksista en niinkään pidä.

4. Tyypit on alkuperäiseltä ylexän fordelta, joten mielestäni "vertaaminen" ei ole turhaa.

Ps. ollaan tunnettu toisemme suojaikärajan verran ja nyt tää eri mieltä oleminen on ongelmallista. En käsitä.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja L-S » Su 24 Maalis 2019 13:04

Eri mieltä saa olla, mutta pitää myös kuunnella muita.

Täällä toki ihmiset ovat (kaiketi enimmäkseen) YleX:n foorumilta, mutta se foorumi loppui jo varmaan 10 vuotta sitten (en muista enää tarkkaan). YleX-foorumi oli laajempi ja julkisempi paikka ja siellä oli toki monenlaista. Tämä on pienen porukan paikka, useimmat tuntevat toisensa henkilökohtaisesti (toki kaikki eivät, mutta porukka on pieni silti). Siksi ei liene ihme, että täällä suhtaudutaan vakavasti siihen, jos joku tulee käyttämään syrjiviä ja halveksuvia puheenvuoroja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Maalis 2019 13:55

L-S kirjoitti:Eri mieltä saa olla, mutta pitää myös kuunnella muita.
YleX-foorumi oli laajempi ja julkisempi paikka ja siellä oli toki monenlaista. Tämä on pienen porukan paikka, useimmat tuntevat toisensa henkilökohtaisesti (toki kaikki eivät, mutta porukka on pieni silti). Siksi ei liene ihme, että täällä suhtaudutaan vakavasti siihen, jos joku tulee käyttämään syrjiviä ja halveksuvia puheenvuoroja.

Enkä usko, että YleX:n foorumillakaan olisi sulatettu syrjiviä, herjaavia ja halveksuvia puheenvuoroja ihan noin vaan. Ihan kuten ei pitäisi sietää missään, mutta kuten tiedetään niin on paikkoja joissa eletään siinä uskossa että netissä voi muutenkin sanoa mitä vaan kenestä tai kenelle vaan.

Ja sitten on asioita, jotka ei ole enää vain mielipiteitä tai poliittisia eroja. Toki näiden erottaminen voi olla hankalaa ja siihen havahtuminen vielä hankalampaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Maalis 2019 18:41

Kibaya kirjoitti:Enkä usko, että YleX:n foorumillakaan olisi sulatettu syrjiviä, herjaavia ja halveksuvia puheenvuoroja ihan noin vaan. Ihan kuten ei pitäisi sietää missään, mutta kuten tiedetään niin on paikkoja joissa eletään siinä uskossa että netissä voi muutenkin sanoa mitä vaan kenestä tai kenelle vaan.

Ja sitten on asioita, jotka ei ole enää vain mielipiteitä tai poliittisia eroja. Toki näiden erottaminen voi olla hankalaa ja siihen havahtuminen vielä hankalampaa.

En usko niin myöskään, mutta siksikin vertaaminen on turhaa, että internetin keskustelukulttuuri tuntuu olevan aika erilainen nykyään kuin silloin 2000-luvun alussa.

Eihän tässä sukupuolikeskustelussa lopulta ole kyse mielipideasiasta, vaan käsittelyssä lienevät eriävät näkemykset siitä mikä on faktaa ja monet muutkin jutut. Tai mitenkä tämän nyt ilmaisisi. Vaikka faktoista ei periaatteessa pitäisi olla tarpeen kiistellä, tapahtuu sitä enenevässä määrin nykymaailmassa...
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 15 Huhti 2019 09:21

Olen tyytyväinen, ettei Perussuomalaiset ole Suomen suurin puolue. :helpotus: Toki voisin paljon tyytyväisempikin olla. Perussuomalaisista on kuitenkin tullut kestomenestyjä, jonka paikkamäärää mikään ei näytä pudottavan alaspäin.

Protestiäänistä puhutaan, mutta eihän mikään protesti kymmentä vuotta kestä. Kyllä mä sanoisin, että siellä on iso kannattajajoukko, jotka ovat ytimiään myöten perussuomalaisten arvojen puolella. Näitä arvoja en lähde ruotimaan tarkemmin, mutta pohja on aika lailla "minulle hyvää, muille huonoa".
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 15 Huhti 2019 10:27

Joo, onneksi perussuomalaisista ei sentään tullut suurinta. Nyt kuitenkin vähän pelottaa, että mitä tapahtuu neljän vuoden päästä, jos perussuomalaiset pääsevät nyt kasvattamaan suosiotaan vaikkapa oppositiossa. Toisaalta nytkin perussuomalaiset olivat alun perin hallituksessa, kunnes puolue hajosi, mutta sillä ei tunnu olleen tässä äänestystuloksessa merkitystä.

Vaalitulos oli kuitenkin SDP:n, Vasemmiston ja Vihreiden kannalta ihan hyvä, vaikka olisi se parempikin voinut olla. Kuulemma myös tavallista enemmän naisia pääsi eduskuntaan. Yllätyin myös vähän, että Feministinen puolue ei saanut yhtään edustajaa, tuntuivat kuitenkin tekevän näkyvää kampanjaa (tai sitten se oli vain oma kuplani).

Vaali-ilta oli joka tapauksessa jännittävä ja vähän lannistavakin. Ennakkoäänten tultua vielä näytti, että perussuomalaiset menettäisivät useamman paikan, mutta se sitten muuttui siitä. Sitten vielä Suomi hävisi vääryydellä jääkiekossa, niin kyllä masensi. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ma 15 Huhti 2019 17:38

Voiko joku selittää mulle, miten se on vaalivoitto, vaikka kannatus putoaa? Esim. Perussuomalaiset ja Kokoomus :jaaha: Siksikö, kun Keskusta koki rökäletappion?

Oon tyytyväinen että vihervasemmisto kasvoi :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 15 Huhti 2019 18:43

Se on sitä, että uskotellaan itselleen ja muille, että ollaan voittajia, koska tosi moni yhteiskunnassa haluaa olla voittajien puolella ja äänestää niitä.
Populismia parhaimmillaan. Yksi fasisti vain sai hitosti ääniä, koska osa äänesti häntä ilmeisesti myös "läpällä".
Kestomenestyjä on harhaanjohtava termi, kun kuitenkin kannatusprosentti oli pienempi kuin edellisissä vaaleissa. Sen sijaan se on helppo saada näyttämään sellaiselta, kun muille äänet hajantuu selkeämmin.

Onhan se jotenkin kammottavaa, että melkein 20% tästä populasta tässä yhteiskunnassa on sitä mieltä että empatiakyvyttömyys on hyve ja empatiakyvyttömiä ihmisiä on hyvä olla päättämässä asioista.
Tulin tänään kotiin Iranilaisen taksikuskin kyydillä ja puhuttiin tästä paljon. Hän sanoi että on pelottavaa miten hänet niputetaan yhteen isoon massaan kaikkien maahanmuuttajien ja pakolaisten kanssa. Ja sitten sillä lipulla pelotellaan ja leimataan häntä. Hän on kuitenkin oppinut kielen, tekee töitä ja on erittäin tyytyväinen kaikesta saamastaan ja haluaa olla kehittämässä suomalaista yhteiskuntaa. Hänen mielestään ollaan maassa maan tavalla, noudatetaan lakeja ja tehdään töitä. Että vaikka hän ei todellakaan allekirjoita persujen ajamia asioita, niin on heilläkin joku hyvä tekijä politiikassaan.
Mihin mä totesin että tämä on se mikä mua sitten taas ärsyttää. Että sympatiseerataan, vaikka se jengi tekee tosi paljon sellaista politiikkaa mikä satuttaa ja mm. syrjii ja on ihmisoikeuksia vastaan. Ehkä henkilötasolla siellä on myös hyviä tyyppejä (en oo vielä tavannu), mutta yleisemmällä tasolla liikutaan kaikkea muuta kuin 2000-luvun arvomaailmassa.

Kyllä mullekin se vihervasemmisto tässä voittaja on :sydän:
Feministienkin tulos oli ihan kohtuullinen, vaikka tällä kertaa ei tullutkaan edustajaa. Heidän vaalikampanjansa oli todella näkyvää pienpuolueeksi ja olen tyytyväinen että tämä oli näkyvää myös mun kuplassa.

Tänään päivällä naurettiin kun Susanna Kosken putoamisesta oli aika osuvia meemejä. Terveisiä sinne työkkäriin ja risusavottaan, Koski :tsau:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 15 Huhti 2019 23:21

Luettelen vaan faktoja, ettei mene kellään tunteisiin.

1. Vihreät onnistui sössimään oikein tosissaan. Olivat oikeasti nousemassa suurten joukkoon, kannatusmittaus 17,8% 21.8.–5.9.2017, taloustutkimus. Vaaleissa 11,5%

2. Perussuomalaisilla oli vaalipäivänä 17 kansanedustajaa, vaalien jälkeen 39. Vaalien suurin voittaja.

3. Feministinen puolue ei olisi saanut Katju Aroa läpi, vaikka vaaliliitto olisi saanut tarpeellisen määrän ääniä.

4. Vihreillä on vähinten tasa-arvoisin, tuleva, eduskuntaryhmä, vain 15% miehiä.

5. Jussi Halla-aho oli kiistaton äänikuningas ja kautta aikojen eninten Helsingin vaalipiiristä ääniä saanut henkilö.

6. Jussi Halla-aho sai enemmän ääniä, kuin koko Sininen tulevaisuus puolue.

7. Vasemmistoanarkistit pahoinpitelivät ehdokkaita ja käyttivät väkivaltaista vaalihäirintää mm. Suomen Kansa Ensin puoluetta kohtaan.

8. Teuvo Hakkarainen sai valtavan äänivyöryn Keski-Suomen vaalipiiristä ja sai mandaatin kolmannelle kaudelleen eduskunnassa.

9. Eduskunnasta putosi Silvia Modig ja ozan yanar

10. Perussuomalaiset vaalien jälkeen: 2011 39 kansanedustajaa, 2015 38 kansanedustajaa ja 2019 39 kansanedustajaa.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 15 Huhti 2019 23:45

theia kirjoitti:Voiko joku selittää mulle, miten se on vaalivoitto, vaikka kannatus putoaa? Esim. Perussuomalaiset ja Kokoomus :jaaha: Siksikö, kun Keskusta koki rökäletappion?
No molemmat sai yhen paikan enemmän ku 2015. Jotenkin mä miellän paikkamäärää parempana menestyksen mittarina kuin kannatusprosenttia, jos tulosta mitataan nimenomaan edellisiin vaaleihin verrattuna. Muuten tuo on kyllä omasta mielestäni hieman outoa, että paikkoja voi tulla lisää, vaikka kannatusprosentti tippuu, mutta sellainen on Suomen vaalitapa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Huhti 2019 14:22

Jorssi kirjoitti:
theia kirjoitti:Voiko joku selittää mulle, miten se on vaalivoitto, vaikka kannatus putoaa? Esim. Perussuomalaiset ja Kokoomus :jaaha: Siksikö, kun Keskusta koki rökäletappion?
No molemmat sai yhen paikan enemmän ku 2015. Jotenkin mä miellän paikkamäärää parempana menestyksen mittarina kuin kannatusprosenttia, jos tulosta mitataan nimenomaan edellisiin vaaleihin verrattuna. Muuten tuo on kyllä omasta mielestäni hieman outoa, että paikkoja voi tulla lisää, vaikka kannatusprosentti tippuu, mutta sellainen on Suomen vaalitapa.

Mulla on tähän kanssa vähän samanlainen suhtautuminen, joten perussuomalaiset ei tässä kohtaa täytä mulle mitään voittajan kriteereitä.
Tässä valossa demarit sai +6, vihreät +5 ja vasemmistoliitto +4. Ja se, että kolmen kärki on kaikki vain yhden paikan päässä toisistaan ei oikein vielä aseta ketään sellaisen ylivoimaiseen asemaan, että voisi huudella mitään ylivoimaista voittoa. Yhden miehen äänet ei tee vielä puolueesta erinomaista tai voittajaa.

Mitä tulee "faktoihin", niin mm. kohdan kaksi kohdalla nähdään tyypillistä omalle itselleen sopivaksi muunneltuja lukuja. Kai siihen uskominen sitten tekee hyvää jollain tasolla, joten by all means.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 16 Huhti 2019 17:41

Vaalivoitto on lähtökohtaisesti se, kun kannatus nousee. Tässä se on ollut paikkamäärän nousua. Vaikka yhdelläkin paikalla.

Aha, myöhässä. :virne: Voi, kuinka klassinen lausahdus vuosien takaa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 17 Huhti 2019 02:17

Faktoista unohtui myös demareiden valtava luisu. Demarit oli välillä menemässä ylivoimaiseen vaalivoittoon, mutta lopussa olivat VAIN 0,2% edellä Jussi Halla-ahon johtamia Perussuomalaisia. Vihreitäkin suurempi sulaminen.

Sipilä erosi tänään. Liekkö tuolla merkitystä. A-studion perusteella Sanna Marin on onnistunut eduskunnassa piilottamaan sitä faktaa, ettei hän oikein osaa mitään. A-studio valitettavasti paljasti hänet. Toivon sydämeni pohjasta, että Sanna Marin korvaa Antti Rinteen. Se olisi kiva alamäki demareille.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 08 Touko 2019 19:31

No, mites täpinöissään kaikki jo ovat eurovaaleista :täpinä:

Viikko äänestyksen alkuun ja olen nähnyt ihan muutaman ulkomainoksen KD:n ehdokkaista. Taitaa olla vaalitakit (ja -kassat) joka puolella aika tyhjät.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 09 Touko 2019 14:00

Pascal Lemoix kirjoitti:No, mites täpinöissään kaikki jo ovat eurovaaleista :täpinä:

Viikko äänestyksen alkuun ja olen nähnyt ihan muutaman ulkomainoksen KD:n ehdokkaista. Taitaa olla vaalitakit (ja -kassat) joka puolella aika tyhjät.

Ensin piti vissiin hoidella alta tuo hallitusneuvottelujen alku.

Mulla tosin on jo ainakin kaksi tosi hyvää ehdokasta tiedossa. Nyt on helppoa kun voi äänestää ketä vaan. :keijotäpinä:

Hallitusneuvottelujen alkamisen pääsin eilen näkemään suorana. Olihan se vähän koomista että toimittajat jankuttaa samaa kysymystä useammalta tyypiltä ja kaikki on vaan että antakaa kun aloitetaan nyt perkele nämä neuvottelut ennenku rupeette tiedustelemaan kuka ottaa minkäkin ministerisalkun :läps:
Se kysyttiin ainakin kahdelta peräkkäin ja vissiin erikseen vielä Rinteeltä perään.
Mutta sitä keijoa hypetystä oli hauska seurata kun toimittajat ei meinaa pysyä housuissaan kun joku menee ohi, ihan sama onko se Petteri Orpo vai vahtimestari menossa vessaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Joulu 2019 13:34

No nyt kyllä!
Pääministeri on todennäköisesti eroamassa. Tällä hetkellä menomatkalla Mäntyniemeen moikkaamaan Salea ja media spekuloi että tuleeko ero vai mitä sitten ihan tarkalleen tulee.
Yksi kolumni on ehtinyt syyttää jo suhmuroinnista Sipilää, joka olisi nyt sitten ollut kaatamassa kahta hallitusta tämän vuoden aikana.
Aika hurjaa kyllä miten tämä koko posti-gate (kuten mtv:n uutiset eilen sanoi) on mennyt ja nyt tosiaan tähän on tultu.

-
Lisäys. Rinne erosi tätä kirjoitettaessa.

Mulle käy ero, mutta perkele kun en haluaisi sitten niitä uusia vaaleja, koska kaikki tämä on satanut suoraan mersupersujen laariin ja joku iltapulusto kirjoittikin että "luottamus perussuomalaisiin lisääntyy". Aargh!

Mutta se mikä tässä on huvittanut matkan varrella on käytetty kieli. Ihan samalla sanoilla kun on sunnuntai-iltaisin puhuttu Selviytyjien saarella milloin kenestäkin. Ei voi luottaa että Taina pitää sanansa ja kyllä on luottamus kärsinyt nyt kun Kai ja kuka ikinä supattaa pusikossa. :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 03 Joulu 2019 14:11

Kibaya kirjoitti:Lisäys. Rinne erosi tätä kirjoitettaessa.

Mulle käy ero, mutta perkele kun en haluaisi sitten niitä uusia vaaleja, koska kaikki tämä on satanut suoraan mersupersujen laariin ja joku iltapulusto kirjoittikin että "luottamus perussuomalaisiin lisääntyy". Aargh!

Joo, en todellakaan haluaisi nähdä tässä vaiheessa uusia vaaleja, kun viime aikoina on uutisoitu niin kovin siitä, että persujen kannatus on nousussa. Saadaan vielä joku Jussi Halla-Aho pääministeriksi. :epäilevä:

Mutta toivottavasti siihen saakka ei tarvitse mennä. En nyt ihan sitäkään ymmärrä, että miten tämä Posti-gate nyt eroon saakka johti. On sitä ennenkin ollut kaikenlaista sekasotkua, eikä siltikään ole vaadittu eroamaan. Miksei "sori siitä" riittänyt? :keijo: No, ehkä ongelmana oli se, että Rinne ei ottanut riittävän selvästi kantaa siihen mitä oli tehnyt tai sanonut eikä varsinaista sori siitääkään ehditty kuulla.

Silti jotenkin hurjaa, että pelkän Postin takia joutuu pääministeri eroamaan.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 23 Huhti 2021 21:47

Suomen velkasaneeraukseen joutumista odotellessa. Menohan vaan pahenee vuosi vuodelta. Kaikki puolueet joutaisi lakkauttaa, kun ei ne saa kun sutta ja sekundaa aikaan ja tilalle henkilöitä ilman puoluepolitiikan riippakiveä. Onneksi edes paikallispolitiikassa on nykyään puolueettomia vaihtoehtoja ihan kokonaisina sitoutumattomien ryhminäkin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 12 Maalis 2023 21:56

Anteeksi vanhan nostelu eikä tätä täällä moni lue, mutta mitä minä sanoin vuonna 2012 noin tasan kymmenen vuotta sitten.

Sanoin täällä näin:

päivänpolttaja kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kuulla tässä yhteydessä argumenttisi NATOa vastaan. :tilt:

Omasta mielestäni NATO-jäsenyys on ainoa mahdollinen uskottava puolustusratkaisu. Ainoaa potentiaalista uhkaajaa Venäjää vastaan emme pärjäisi yksin, vaikka olisi jokainen Suomen ukko ja akka hampaisiin asti aseistettu. NATOn kautta saamme liittouman tuoman suojan ja tarvittaessa materiaalia. NATO-jäsenyys tottakai tuo myös velvollisuuksia Suomelle, mutta sehän se puolustusliiton idea onkin. Jos emme mene NATOon, meille jää mielestäni vaihtoehdoksi vain jonkinlainen uusi YYA-sopimus tai suomettuminen Venäjän vahvistuessa. Ja kaikesta huolimatta NATO on demokraattisten liberaalien länsimaiden liittouma.

Eipä silloin aikoinaan meitä NATOn kannattajia kuunneltu. Onneksi NATO-ovi ei mennyt ilmeisesti täysin kiinni, mutta lähellä se oli.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja L-S » Su 02 Huhti 2023 10:58

Taas olisi vaalipäivä. Toivottavasti lopputulos ei ole kovin kamala. :huoh:

Pääministeri on todennäköisesti Petteri Orpo, toivottavasti ei sentään Riikka Purra. :epäilevä: Sen vaan sanon, että ainakin kulunut vaalikausi on ollut melkoista menoa koronan ja Ukrainan sodan takia, enpä tiedä mitä siitä olisi tullut, jos perussuomalaiset olisivat olleet vallan kahvassa.

Saa nähdä mitä hallitusneuvotteluista tulee.

No, mä äänestin jo ennakkoon, mutta vaalikahvit on vielä juomatta. Samalla voisi ehkä juoda NATO-kahvit. :keijo: Mulla ei ehkä ole koskaan ollut kovin vahvaa NATO-kantaa, vaikka ehkä epämääräisesti olen vastustanut sitä joskus, kun moni muukin, myös arvostamani poliitikot, tuntui niin tekevän. Mutta kieltämättä tässä maailmantilanteessa NATOon liittyminen taitaa olla järkevää. Kestihän siinä ja kaikenlaista kummallista on ollut matkan varrella (alkaen legendaarisesta NATO-kynästä :keijo: ), mutta valmista näyttäisi vihdoin tulevan.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä