Ruokajutut

Re: Ruokajutut

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 25 Heinä 2008 11:10

No prismoissa ainakin löytyy. Mutta nehän ovat sellaisia kilon painoisia paketteja á http://www.wursti.fi/tuotteet/kalkkunan ... lattu.html
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 25 Heinä 2008 21:44

Äiti oli ostanut Saarioisten kasvispihvejä, joita söimme eilen, kun pojat eivät olleet kotona nirsoilemassa. Hyviä olivat, vaikka pannulla paistettuna ne hajoilivatkin. Valmisruuaksi todella hyvää.

Yksin kotona ollessa voi tehdä mitä ruokaa itseä huvittaa ja koska huvittaa. Tänään iltaruuan teko venähti melkein kahdeksaan. Tänään oli pyttipannun vuoro. Tänään siihen kuului sipulia, uusia perunoita, paprikaa, herkkusieniä ( :kuola: ) ja tomaattia sekä mausteita. Söin ne hampurilaiskastikkeen kanssa. Hyvää oli.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 30 Heinä 2008 16:38

Keitin äsken raparperikiisseliä, nam!
Hitsi, enpä tajunnut laittaa mansikoita sekaan :kauhistunut: Kokeilenpa laittaa niitä jo valmiiseen kiisseliin.
Fantsu

ViestiKirjoittaja lightlykilled » To 31 Heinä 2008 15:42

koin herätyksen pari päivää sitten. äiti oli ostanut avomaan kurkkua ja käski maistamaan. mun reaktio oli: "siis täähän maistuu ihan kurkulle! :kauhistunut: " siis se maku oli sama kuin mille kurkut maistui silloin kun olin lapsi ja just sillä hetkellä tajusin että kuinka mauttomia peruskurkut nykyisin ovatkaan... :(
tuota avomaan ihanuutta tulee kyllä varmasti ostettua kämpillekin. :sydän:
lightlykilled

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 13 Elo 2008 16:16

^^ Avonmaankurkut ovat erittäin maukkaita, mielummin niitä söisin aina - ne maistuvat enemmän kurkulle kuin normit.

Tein tänään hieman epämääräistä pöperöä; täysjyväriisiä, broiskun fileesuikaileita (olisikohan hunajamarinadissa olleet), iso sipuli ja reilusti kukkakaalta. Heitin lorauksen vielä sweet chili-soossia mukaan, njams. :kuola: Pöperöä ei tarvitse paljon syödä kun on jo masu täys. :virnu:

Kukkakaali on vaan niin parasta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja L-S » La 23 Elo 2008 11:22

Mäkin tein eilen sitä muutama viesti takaperin keskustelunaiheena ollutta seitania. Valmistusprosessi oli vähintäänkin mielenkiintoinen, mutta jotenkin se vaivausprosessi oli myös rentouttava, kun yli puolisen tuntia vaan keskittyi siihen... :keijo: En malttanut odottaa, vaan söin vähäsen siitä jo eilen, se oli melko mautonta mutta muuten ok. Loppu on marinoitumassa, jospa siitä tulisi parempaa. Pitäisi vielä keksiä mitä siitä nyt tänään sitten tekisi. En tosin oikein luota kykyyni marinoida järkevästi, kun tofustakin on useimmiten tullut mautonta, paitsi kerran tuli nin voimakas maku, että sitä ei vaan pystynyt syömään, ja toisella kertaa oli muistaakseni ihan hyvää. Miten se muka oikein pitäisi tehdä?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja elegia » La 23 Elo 2008 14:44

L-S kirjoitti:En tosin oikein luota kykyyni marinoida järkevästi, kun tofustakin on useimmiten tullut mautonta, paitsi kerran tuli nin voimakas maku, että sitä ei vaan pystynyt syömään, ja toisella kertaa oli muistaakseni ihan hyvää. Miten se muka oikein pitäisi tehdä?

Mäkään en osaa itse marinadia tehdä. Tai en ole oikeastaan edes oikein yrittänyt, kun pelkään että siitä tulee jotain ihan kamalaa tai mautonta. Joten olen tyytynyt ostamaan kaupan valmismarinadeja. Minusta tuli ainakin ihan herkullista, kun siveli palaset sillä ja pisti jääkaappiin yön yli muhimaan.
elegia

ViestiKirjoittaja L-S » La 23 Elo 2008 17:38

Ehkä munkin pitäisi kokeilla valmismarinadia... olihan tuo nyt parempaa kuin eilen, mutta edelleen lievästi mautonta. Ei se toisaalta sitten juuri haitannut, kun söi kastikkeen ja perunoiden kanssa. Ihan kivaa perusruokaa. Varmasti tulee tehtyä toistekin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 23 Elo 2008 20:00

Tehtiin tänään itse pitsaa. :kuola: Pohjaan tuli noin 30% graham-jauhoja ja 70% sämpyläjauhoja. Hyvää oli! Itselle ei tule pitsaa tehtyä, mutta näin kotikotona joskus.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » La 27 Syys 2008 15:07

Mitä riisistä kandee tehdä, kun sitä jäi vietävästi yli? Muistan, että vanhalla fordepordella oli jotain juttua, mutta en muista yhtään vastauksia. Eli, vinkkei, kaverit?
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 27 Syys 2008 15:10

Mun täti laittaa joskus riisiä rahkaan. Tee siis jälkiruokaa! Ellet oo maustanut riisiäsi jotenkin...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » La 27 Syys 2008 21:39

Taitaa tulla hieman myöhäisenä ajankohtana meikäläisen vastaus, mutta tulkoot. :tilt:

Mun mieleeni tuli, että riisiähän voi käyttää johonkin hieman ruokaisampaankin salaattiin. Riisiä, tonnikalaa, herne-maissi-paprika-sekoitusta, suolakurkkua ym.. Mitä mieleen vain tulee. Tonnikalasalaatin lisäksi riisi sopii myös kanasalaattiin.

Laitat vain sekaan kaikkea, mistä itse tykkäät. Hyvää tulee joka tapauksessa. :D
Maija

ViestiKirjoittaja Homer » Su 28 Syys 2008 00:37

theia kirjoitti:Mitä riisistä kandee tehdä, kun sitä jäi vietävästi yli? Muistan, että vanhalla fordepordella oli jotain juttua, mutta en muista yhtään vastauksia. Eli, vinkkei, kaverit?

Riisiä, kermavaahtoa sekä tölkki tai kaks hedelmäcocktailia :kuola:
Kas kas, kaskas!
Homer

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 28 Syys 2008 12:35

Mun suosikki ylijääneelle riisille on uudelleen paistaminen...
Joskus pitää ihan vartavasten keittää riisiä, että sitä saisi pistää pannulle. Etenkin kun haluaa tarjota jotain vähän erityistä vieraille.

Pannulle tilkka öljyä ja siihen mausteita (esim. intialainen sekoitus, curry, sinapinsiemenet, kardemumma, ripaus kanelia... itämaishenkistä meininkiä oman maun mukaan)
Vielä ennen riisiä ruskettumaan chashew-murskaa tai mantelilastuja
Riisi paistumaan
Lopuksi sitruuna/lime mehua, kookoshiutaleita ja kurkumaa väriksi

Nami nam!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 13 Loka 2008 18:37

Tänään elegian keittiössä: puolukkavispipuuroa! :kuola:
Tänä vuonna tuli harvinaisen vähän mitään marjoja pakkaseen. Onneksi kuitenkin puolukoita pikkuisen, niin pääsee edes vähän maistelemaan puurosuosikkiani. :D
elegia

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 13 Loka 2008 21:52

Pvi kirjoitti:Mun suosikki ylijääneelle riisille on uudelleen paistaminen...
Joskus pitää ihan vartavasten keittää riisiä, että sitä saisi pistää pannulle. Etenkin kun haluaa tarjota jotain vähän erityistä vieraille.

Pannulle tilkka öljyä ja siihen mausteita (esim. intialainen sekoitus, curry, sinapinsiemenet, kardemumma, ripaus kanelia... itämaishenkistä meininkiä oman maun mukaan)
Vielä ennen riisiä ruskettumaan chashew-murskaa tai mantelilastuja
Riisi paistumaan
Lopuksi sitruuna/lime mehua, kookoshiutaleita ja kurkumaa väriksi

Nami nam!

:kuola: Kuulostaa vietävän hyvältä, on pakko laittaa korvan taakse ja kokeilla tilaisuuden tullen!

Huomasin pari perunaa jääkaapissain, ja mieleni alkoi tehdä peruna-lanttumuusisa. Pelkkä perunamuussikin on hyvää, mutta mä tykkään laittaa sekaan reilusti lanttua, tulee kivan oranssia ja niiiiiiiiin hyvää. :virnu: Muistaakseni teatteriravinteli Kaksi kanaa tämän idean minulle jokunen vuosi sitten antoi, kiitos siitä sinne.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 15 Loka 2008 11:00

Peruna-bataattimuussi on kanssa hyvää, ja tulee vieläkin oranssimpaa kuin lantulla. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 04 Marras 2008 18:17

Ja tänään syödään valkosipulikermaperunoita ja possun sisäfilettä kasvispedillä punaviinikastikkeessa...
Eli vanhat punkut pois ja pakastinta tyhjennettäväksi :virne:
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 06 Marras 2008 03:44

Hei mulla ei oo ruokahalua. Mikä neuvoksi?

Mitä voisin syödä aamupalaksi kun olen ikäni syönyt joka aamu puuroa ja leipää ja nyt tuntuu että viljatuotteet oksettaa? Syömättä en pääse liikkeelle - varsinkaan nyt kun ei muutenkaan tunnu ruoka maittavan ja tulee syötyä aika vähänlaisesti.
Olen kokeillut esim. pelkkiä hedelmiä, mutta niillä ei pötki kovin pitkälle, ja tulevat pidemmän päälle kalliiksikin (vaikka no ruuan pitäisi olla viimeinen mistä tingitään tiukan paikan tullen..)

:hämillään:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Galileo » To 06 Marras 2008 09:10

Lyyra kirjoitti:Mitä voisin syödä aamupalaksi kun olen ikäni syönyt joka aamu puuroa ja leipää ja nyt tuntuu että viljatuotteet oksettaa? Syömättä en pääse liikkeelle - varsinkaan nyt kun ei muutenkaan tunnu ruoka maittavan ja tulee syötyä aika vähänlaisesti.
Olen kokeillut esim. pelkkiä hedelmiä, mutta niillä ei pötki kovin pitkälle, ja tulevat pidemmän päälle kalliiksikin (vaikka no ruuan pitäisi olla viimeinen mistä tingitään tiukan paikan tullen..)

Kuva

Rasvaa koneeseen, niin on energiaa. Tai jos on liian raskasta, niin jotain maitopohjaista. Maitorahkaa, viiliä tai jurdmunttikurttia.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 06 Marras 2008 09:55

Munaskujakin on tullu syötyä viime aikoina aika paljon. Maitotuotteita taas ei voi ihan hirveästi vetää kun on tuo laktoosivamma.

Mutta pitää mietiskellä lisää joo..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 06 Marras 2008 15:27

No eikös kaikkia maitotuotteita jo tätänykyä saa laktoosittomina tai vähä-laktoosisina?
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 06 Marras 2008 16:29

Ei täältä, eikä opiskelijaystävälliseen hintaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » La 22 Marras 2008 17:33

Hei hamppuhousuiset vegaani-ituhipit! :keijo:

Mistä päin supermarketia voi etsiä tämmöstä?

Tuskastuneena eettisen lihan vähyyteen tai olemattomuuteen ajattelin kokeilla tofua. Kanoja
kidutetaan, lehmät saastuttavat planeettaa eikä sikojenkaan mässääminen nappaa.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja elegia » La 22 Marras 2008 17:37

Tofut löytyvät tavallisesti sieltä mistä juustotkin. Vaikka olen minä nähnyt niitä muidenkin maitotuotteiden seassa, esimerkiksi kermaviilien vieressä. :p
elegia

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina