) ja tomaattia sekä mausteita. Söin ne hampurilaiskastikkeen kanssa. Hyvää oli.
Kokeilenpa laittaa niitä jo valmiiseen kiisseliin.
" siis se maku oli sama kuin mille kurkut maistui silloin kun olin lapsi ja just sillä hetkellä tajusin että kuinka mauttomia peruskurkut nykyisin ovatkaan...

Pöperöä ei tarvitse paljon syödä kun on jo masu täys. 
En malttanut odottaa, vaan söin vähäsen siitä jo eilen, se oli melko mautonta mutta muuten ok. Loppu on marinoitumassa, jospa siitä tulisi parempaa. Pitäisi vielä keksiä mitä siitä nyt tänään sitten tekisi. En tosin oikein luota kykyyni marinoida järkevästi, kun tofustakin on useimmiten tullut mautonta, paitsi kerran tuli nin voimakas maku, että sitä ei vaan pystynyt syömään, ja toisella kertaa oli muistaakseni ihan hyvää. Miten se muka oikein pitäisi tehdä?L-S kirjoitti:En tosin oikein luota kykyyni marinoida järkevästi, kun tofustakin on useimmiten tullut mautonta, paitsi kerran tuli nin voimakas maku, että sitä ei vaan pystynyt syömään, ja toisella kertaa oli muistaakseni ihan hyvää. Miten se muka oikein pitäisi tehdä?
Pohjaan tuli noin 30% graham-jauhoja ja 70% sämpyläjauhoja. Hyvää oli! Itselle ei tule pitsaa tehtyä, mutta näin kotikotona joskus.

theia kirjoitti:Mitä riisistä kandee tehdä, kun sitä jäi vietävästi yli? Muistan, että vanhalla fordepordella oli jotain juttua, mutta en muista yhtään vastauksia. Eli, vinkkei, kaverit?

Pvi kirjoitti:Mun suosikki ylijääneelle riisille on uudelleen paistaminen...
Joskus pitää ihan vartavasten keittää riisiä, että sitä saisi pistää pannulle. Etenkin kun haluaa tarjota jotain vähän erityistä vieraille.
Pannulle tilkka öljyä ja siihen mausteita (esim. intialainen sekoitus, curry, sinapinsiemenet, kardemumma, ripaus kanelia... itämaishenkistä meininkiä oman maun mukaan)
Vielä ennen riisiä ruskettumaan chashew-murskaa tai mantelilastuja
Riisi paistumaan
Lopuksi sitruuna/lime mehua, kookoshiutaleita ja kurkumaa väriksi
Nami nam!
Kuulostaa vietävän hyvältä, on pakko laittaa korvan taakse ja kokeilla tilaisuuden tullen!
Muistaakseni teatteriravinteli Kaksi kanaa tämän idean minulle jokunen vuosi sitten antoi, kiitos siitä sinne.

Lyyra kirjoitti:Mitä voisin syödä aamupalaksi kun olen ikäni syönyt joka aamu puuroa ja leipää ja nyt tuntuu että viljatuotteet oksettaa? Syömättä en pääse liikkeelle - varsinkaan nyt kun ei muutenkaan tunnu ruoka maittavan ja tulee syötyä aika vähänlaisesti.
Olen kokeillut esim. pelkkiä hedelmiä, mutta niillä ei pötki kovin pitkälle, ja tulevat pidemmän päälle kalliiksikin (vaikka no ruuan pitäisi olla viimeinen mistä tingitään tiukan paikan tullen..)

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa