Om nom nom. Taisi mennä myös extrasatsi sambal oelekkia, kun tuli aika railakkaan tulista
Om nom nom.Aurora B. kirjoitti:Tuoretta valkkaria ilman kuorimisen, puristelun ja haisevien sormien vaivaa

Riisikeitossa taitaa olla yleisimmin riisiä, tomaattia ja sipulia, suolalla, sokerilla (tulee vähän karvaan makuista, jos ei laita sokeria) ja chilillä maustettuna. Minestronekeitto on modifoitu yhdestä keittokirjan ohjeesta, jota en muista ulkoa. Useimmiten on kuitenkin kasvisversio.
Tuota kun tekee sellaisen lasangevuoallisen, niin mun yhden hengen taloudessa siitä syö viikon. 

Lyyra kirjoitti:Ja minusta ankka ei ole mikään erikoisuus, jos saan vähän pilkkua viilata. Syödäänhän sitä Suomessakin.

Päivällä tein jauheliha-papumuhennosta Pojan ohjeella ja onnistuin kyseisessä ruuassa hyvin. 

Ei kaikesta tosiaan tarvitse tykätä.
Mä haikailen vieläkin yli 10 vuoden takaisen Singaporen reissun ruokia, vaikka muut muistot alkaa jo himmetä
Ja Thaimaassa lomaillessa tuli käytyä syömässä vähän väliä ihan vaan syömisen ilosta 

Joskus söin Rossossa oikein herkullista pastaa, missä moisia oli, joten lähdin soveltamaan aineksia ja reseptiä. Aijukuvoijee kun tuli herkullista pastaa
Ja aivan älyttömän helppoakin vielä.
, valutin vedet pois. Kattila takaisin hellalle, hellaa säädin pienemmälle. Pastan sekaan hulautin reilusti artisokkapurkissa ollutta öljyä, nakkasin sekaan artisokat, aurinkokuivatut tomaatit ja kirsikkatomaatit. Lisäksi löysin kaappien perukoilta kaprispurkin ja salaattisiemensekoituspussin, niistä ripottelin pastan sekaan herkkusattumia. Maustoin pastan valkosipulimurskapurkista onkimallani valkkarimehulla ja Santa Marian Chili Explosion -mausteella. Suolaa en laittanut kuin pastan keitinveteen. Avot! Tuli kuulkaa hyvää 
Kypsennettynä en maa-artisokkaa ole syönyt ja latva-artisokasta miulla ei ole mitään hajua.

skray kirjoitti:Miltä artisokka maistuu?
En oo koskaan maistanu.
En mä ainakaan osaa selittää artisokan makua... Itse käytin siis latva-artisokan sydämiä tuohon pastaan. Ne on sellaisia meheviä, hieman suolaisia öh... kasviksen makuisia (
) möykkyjä. Tuntuu suussa hieman purjomaiselta, ei siis maistu, mutta tuntuma on vähän saman tyylinen. Sydänosa on kyllä vähän pehmeämpi, mutta ne "lehdet". Oikein herkullista 
Ja kaveriksi grillissä paahdettua chiliä ja suolaa ja pippuria ja öljyä salaattipedillä
Kesän grilliruokien salaattibravuuri 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa