Ruokajutut

Re: Ruokajutut

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 26 Heinä 2011 05:27

Ei mitään maailmaamullistavaa, mut mun elämää helpottava "löytö". Vaihdoin ruokaöljyt (rypsi?) juoksevaan margariiniin. Luuttukäsi tykkää, kun ei oo rasvasuihkulähde paistinpannulta joka vitun puolelle. Safkoihin tuli samalla semmonen lisämaku, joka ainakin mun makuhermoissa on positiivinen juttu.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 29 Heinä 2011 17:12

Olisiko ideoita mihin ruokiin ja leipomuksiin voisi käyttää valkohomejuustoa?
Jääkaapista löytyy melkein täysi paketti ja pitäisi tehdä siitä jotain, ennen kuin menee vanhaksi. Pelkiltään syötynä ei maistunut.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 29 Heinä 2011 17:23

Yks parhaista kesäherkuista mitä tiedän: Hapankorppua, brietä (valkohomejuustoa) ja nektariiniviipaleita. :kuola:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 02 Elo 2011 00:03

Käyttää sen juustokastikkeen tekoon.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 07 Elo 2011 21:40

Rakastuin. Karitsanliha. :sydän: Että on maukasta kun grillissä ollaan grillailtu! Hirven ohella liha, joka edes maistuu joltain, eikä vaadi hirmuista maustamista. :keijo: Vain vähän suolaa ja kasviksia. :kuola:

Nämä meidän lihat eivät ole maistuneet edes villasukalta tai hieltä, mitä yleensä olen näissä pelännyt. Vai onko se vain lampaan ominaisuus? Ehkä voisin vihdoin uskaltautua maistaa sitäkin. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 07 Elo 2011 21:47

Ilmeisesti se villasukkamaku on vanhemman lampaan ominaisuus, mutta joo karitsa on herkkua. :kuola:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 04 Syys 2011 12:41

Tuplat, mutta aihe vaihtuu.

Minkälaisia helppoja, nopeita juttuja te teette töihin evääksi? Mää syön ihan liikaa kaiken maailman valmisruokia ja ostan picnic-patonkeja ja muuta kallista työevääksi. Haluaisin säästää rahaa, mutta olen tosi laiska laittamaan eväitä ainakaan aamulla. Ja evässämpylät on aika iso no-no. Kaipaan siis ideoita.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 05 Syys 2011 09:18

Lyyra kirjoitti:Minkälaisia helppoja, nopeita juttuja te teette töihin evääksi? Mää syön ihan liikaa kaiken maailman valmisruokia ja ostan picnic-patonkeja ja muuta kallista työevääksi. Haluaisin säästää rahaa, mutta olen tosi laiska laittamaan eväitä ainakaan aamulla. Ja evässämpylät on aika iso no-no. Kaipaan siis ideoita.

Eikö kellään oo mitään? :hämillään:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 05 Syys 2011 10:12

Lyyra kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Minkälaisia helppoja, nopeita juttuja te teette töihin evääksi? Mää syön ihan liikaa kaiken maailman valmisruokia ja ostan picnic-patonkeja ja muuta kallista työevääksi. Haluaisin säästää rahaa, mutta olen tosi laiska laittamaan eväitä ainakaan aamulla. Ja evässämpylät on aika iso no-no. Kaipaan siis ideoita.

En syö töissä eväitä :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 05 Syys 2011 11:18

Mä olen saanut villalta maistumatonta lampaanlihaa, ei siis karitsaa, ihan normiravintoloista. En tiedä, pitääkö olla laadukasta lihaa vai hyvä kokki, vai molemmat, mutta lampaastakin saa kyllä herkullista :kuola:

Eväistä sen verran, että mä ainakin tuon töihin pääosin tähteitä evääksi. Yleensä viikonloppuisin teen sen verran isoja satseja ruokaa, että siitä riittää useammallekin suulle evääksi asti. Tänään on esimerkiksi kalakeitoin loput mukana :kuola: Kätevää, kun pistää jo jääkaappiin laiton yhteydessä eväskulhoihin tai annoksiksi, niin aamulla ei tarvi kuin napata jääkaapista mukaan.

Harvoin rupean erikseen mitään evästä pakertamaan. Jos haluan jotain vaikka välipalaksi, niin tyyliin tomaatin, banaanin tai jugurtin, mikä vain on helppo napata mukaan.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 05 Syys 2011 12:26

Mullakin on useimmiten jotain edellisen päivän ruokaa eväänä ja niiden päivien varalle kun ei ole evästä matkassa olen jemmannut työpaikalle Elovenan pikapuuropusseja.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja skray » Ma 05 Syys 2011 16:03

Useimmiten mä elän töissä vaan hedelmillä. Banaanit, omenat ja kausittain vaihtuvat mandariini/satsuma/klementiini on mun ykkösjuttu. Niihin en oo koko kaupan työurani aikana (yli 5 vuotta) kyllästyny. Yleensä toki työpäivätki on niin lyhyitä, että syön sitten jotain lämmintä ruokaa joko ennen töitä tai töitten jälkeen kotona. Hedelmät on piristäviä, täyttäviä ja niihin ei oikeastaan voi kyllästyä. Vai onko joku kyllästynyt johonkin hedelmään? Nyt kun aloin miettiä kyllästymistä, niin täytyy kyllä sanoa, että banaaneja ei tuu oikeastaan syötyä koskaan muuta ku töissä. Niihin oon kyllästyny rajallisesti niin, että ne maistuu vaan töissä. :p
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Syys 2011 16:36

Lyyra kirjoitti:

Mä söin pitkään töissä nuudeleita evääksi. Tein siitä mikron ja vedenkeittimen kanssa lautallisen nuudelikeittoa.
Ei mitään terveyspommia, mutta halpaa

Nyt vielä mulla ei ole ruokataukoa, että voisin tehdä eväitä.
Osastonhoitaja söi viime viikolla yosa-jugurttia, johon oli viskannut jotain hedelmiä sekaan (näin banaania ja appelsiinia). Seuraavana päivänä oli soijajugua purkissa.
Ja yksi työkaveri syö usein uuniriisipuuroa. Sekin on kait halpaa.

Emmää noin muuten tiedä :sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 05 Syys 2011 17:06

Ennen mulla oli eväänä aina joku hedelmä, jugurtti ja leipä. Leipä ja sen värkkääminen aamuisin alkoi jossain vaiheessa tökkiä pahasti, joten vaihdoin sen pussipuuroon, joka sekin alkoi kyllästyttää aika pian. Näillä eväillä oli kyllä aina aika järkyttävä nälkä kotiin lähtiessä. :keijo:

Nyt kun olen jonkin sortin karppausta koittanut harrastaa, teen yleensä jo edellisenä iltana valmiiksi pakasterasiaan jugurttihässäkän, johon tulee partaäijää, loraus kuohukermaa, lusikallinen leseitä ja jotain marjoja pakkasesta. Sen lisäksi eväänä on hedelmä, jonka saatan myös pilkkoa jugurtin sekaan, pähkinöitä ja joku versio karppileivästä, esim. juustoleipäsiä tai siemenleipää jotka ainakin tuoreena menee ihan ilman mitään päällisiä. Vielä en ole kyllästynyt, ja nälkä pysyy poissa paljon pidempään, mutta eiköhän nämäkin ala ennen pitkää tökkiä. Sitten pitää taas keksiä jotain muuta. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 05 Syys 2011 17:45

Mää syön päivän ainoan lämpimän aterian töissä lounaalla. Teen kotona ruokaa ja laitan mikrokuppeihin töihin. Välipalana on valion kerrosviiliä
soijarouheen tjps kanssa ja hedelmiä. Jugurtti/viili siementen/siemenrouheen kanssa on mielestäni ihan hyvä välipala, jos ei oikeaa ruokaa tarvi.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » To 15 Syys 2011 11:42

Minä haluaisin oppia laittamaan ruokia, joihin tulee kikherneitä. Olisiko kellään hyviä ruokaohjeita? Falafelit ovat ainoita, joihin olen niitä käyttänyt, joten ohjeita siihen en tarvitse :).
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Syys 2011 11:49

Mä oon muistaakseni postannutkin mun kasvistäytteiset kaalikääryleet, joihin laitoin kikherneitä. (tarkistushaku) Joo, kasvisruokaketjussa oli. Tosin ei sekään mikään varsinainen resepti ollut, vaan maininta, että oon käyttänyt niitä. :keijo:

Eli siis kaalikääryleiden joku perusohje jostain, ja sit täytteeseen ohrasuurimoita (riisikin varmaan käy), kikherneitä, ja aurinkokuivattua tomaattia (lisäksi voi laittaa kalamata-oliiveja tai artisokansydämiä tai jotain muuta kivaa), ja mausteita.

Oon mä käyttänyt kikherneitä muihinkin ruokiin, mutta ei nyt tuu jostain syystä mieleen. Varmaan siksi, kun nuo kaalikääryleet oli ainoat, jotka muistan olleen hyviä. :keijo:
Hummushan on se perinteinen kikhernejuttu. Salaateissa toimii kokonaiset herneet. Sittenhän on näitä intialaisia räpöstyksiä, joihin voi laittaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » To 15 Syys 2011 23:18

Kiitos ohjeesta. En valitettavasti vain ikinä ole ollut kovin suuri kaalin ystävä, joten taitaa jäädä noitten tekeminen välistä :hullu: . En toisaalta ole syönyt kaalia varmaan viiteen vuoteen kauhean traumaattisen kaalikokemuksen jälkeen, joten olisi ehkä syytä testata pystyykö sitä syömään pienen tauon jälkeen.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 28 Syys 2011 20:04

Olen aina ajatellut, että kiusaukset ovat pahoja ruokia, mutta olin löytänyt sääntöön poikkeuksen. Jauhemaksakiusaus. :kuola: Kyseinen kiusaus on todella helpoo tehdä ja hyvää on. Voin ohjeenkin laittaa, jos täällä on muita maksaruoista tykkääviä. :)

Onko kenelläkään hyvää jauhemaksapihviohjetta? En ole koskaan saanut aikaiseksi tehdä kyseistä herkkua itse, mutta nyt huvittaisi.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 28 Syys 2011 21:10

Jauhemaksakiusaus kiinnostaa ainakin mua! Kuten myös se jauhemaksapihvien ohje. Olisi ihana kokeilla itse. :kuola:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 28 Syys 2011 21:27

Tästä tulikin mieleen, että pitäisi kysyä isältä jauhemaksapihvien ohjetta, kun ne oli tosiaan lapsuudenherkku ja ainut muoto missä maksaa olen sietänyt. Mikäli sen jossain vaiheessa kysyn ja muut ei kerkeä hyviä ohjeita kertoa, niin ilmoittelen sen joskus. En soittele kovinkaan usein kotipuoleen, käymisestä puhumattakaan, niin ei kannata ihan heti ohjetta odottaa :D.

Ai niin, meinasin jo aikaisemmin tulla kertomaan, että olen hulluna kookosmaitoon. Tungen sitä liian moneen ruokaan :nolo: . Lähti jotenkin käsistä tämä innostus, kun tehtiin kaverin kaa superhyviä ruokia kookosmaitoa käyttäen.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 29 Syys 2011 11:18

Sitpä löytyi juuri sopivasti netistä tämmönen: Syksyiset jauhemaksapihvit.
Paitsi en mä mitään juureksia sotkis... :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 29 Loka 2011 17:32

Katoin aamupäivästä pöydän brunssityyppisesti. Croisantteja, munakokkelia, pekonia, pommes noisetteja, fetasalaattia, tuoremehuja, teetä, kuohuviiniä ja amerikkalaisia pannukakkuja mustikoilla ja kermavaahdolla. Oli kivaa istua yhdessä alas ja syödä kaikessa rauhassa. Yllättävän helpolla sitä saa tehtyä päivästä vähän juhlavamman. Ruokaa jäi ylikin ja nyt ei meinaa jääkaappiin mahtua mitään. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja theia » Ti 01 Marras 2011 20:01

Onko kukaan muuten tehnyt sushia kotioloissa? Olisko mitään vinkkejä? Perustarvikkeita saa ilmeisesti ihan Prismasta, mutta kerran sushintekoa kokeilleena aattelin, että jos olis jotain kullanarvoisia vinkkejä jakaa - esim ihan teosta, täytteistä jiiänee. :tilt:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 02 Marras 2011 00:54

Mulla on muutama dyykattu sushipakkaus.
Mielelläni myös kuulen vinkkejä, että inspiroituisin askartelemaan riisirullien parissa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina