Kylmä Karhu pullosta...
Ei mitään tämän parempaa.
Sanokoon olutasiantuntijat mitä tahansa...
Ei mitään tämän parempaa.
Sanokoon olutasiantuntijat mitä tahansa...
Ajattelin, että ostaisin sitä itselleni jouluksi, mutta sitten sitä ei enää ollutkaan lähikaupassa.
Erilaisin tavoin maustetut oluetkin ovat ihan mielenkiintoisia.
L-S kirjoitti: ja olen saanut huomata, että ehkä niitä kamalan makuisia ovatkin lähinnä suomalaiset peruskaljat.
ja hallelujaa, olet nähnyt valon! Oluista löytyy varmasti ihan jokaiselle joku suosikki, kun vaan jaksaa etsiä. 

L-S kirjoitti: Jos alkaa juoda olutta, siinä on vaan se huono puoli, että pitää olla niin valppaana, muuten saattaa vahingossa päätyä juomaan niitä tosi pahojakin oluita joskus. Varsinkin kun ne on yleensä niitä yleisimpiä perusoluita. Jos pitää tiukasti sen linjan, että olut ei käy, niin sitten niiltä välttyy.![]()

Shay kirjoitti:Pahoista perusoluista puheen ollen... Tai ei oikeastaan. Ostin Sinebrychoffin Puolukka-Stoutia. Melko mieto tietenkin, mutta
aika miellyttävä marjainen maku. Tummaksi olueksi melko helppo juotava.
Tuli kokeiltua tuota puolukka-stoutia kun viimeksi oltiin hyppytunnilla Kaislassa. kaveri heitti tarjouskupongin (3,5/pullo, tai jotain). Mielenkiintoista, jotenkin kaksijakoinen elämys.Tuntui että sekä olut- että puolukka-puoli toimivat ihan hyvin, mutta jos vaan olisivat eri juomissa... Ei varsinaisesti pahaa, mutta en taida toista kertaa tilata.Lyyra kirjoitti:Täällä oli sitä Tervaolutta jo alkukesästä. Ainakin ne pakkaukset tuoksuivat kovin tervalle (siis parin-kolmenkin metrin päähän). Harmi, jos maku ei ole yhtä vahva.Ajattelin, että ostaisin sitä itselleni jouluksi, mutta sitten sitä ei enää ollutkaan lähikaupassa.

), niistä en tykkää. Sen sijaan olen havainnut pitäväni ale-tyyppisistä pintahiivaoluista sekä stout-henkisistä jutuista. Indian Pale Ale eli IPA-tyyppinen olut on aika kiva, ja Guinnesskin on itse asiassa ihan hyvää. 
Tekisi mieli hamuta noita laatikoittain odottamaan MM-kisoja 

Triple H kirjoitti:Mä oon hiljakseen löytänyt A Le. Coq -oluen. Olvin ostama ulkolainen olut, joka on niin hyvän makuinen, että haastaa sokkotestissä Sandelssinkin! Kerrassaan upea olut.
Triple H kirjoitti:Mä oon hiljakseen löytänyt A Le. Coq -oluen.
Siinä oli ihana, kermainen, pitkäänpysyvä vaahtoa ja muutenkin maku oli todella hyvä. Kuollaksenikaan en muista sen nimeä, joten etsintä ei ole ihan helppoa.
Eikä ole edes varmaa, saako tuota Alkosta muuta kuin tilaamalla...lavallisen. 
Onko jollain tiedossa, missä pääkaupunkiseudun Alkossa on paras olutvalikoima?marenkienkeli kirjoitti:Onko jollain tiedossa, missä pääkaupunkiseudun Alkossa on paras olutvalikoima?

Muutamia muidenkin maiden stoutteja on tullut maisteltua, mutta lähi-Alkosta tai Kaislasta ei löytynyt sellaista stouttia, jossa olisi juuri sellainen kermainen, pitkäänpysyvä vaahto. Mutta mä en luovuta. Ehkä tuo ihana olut tulee vielä jossain vastaan. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa