Tässä tulee hehtaaripostaus:
Mä olen hulluna kasviksiin. Kurkku, porkkana, tomaatti, kaali, lanttu, nauris, salaatti (jäävuori.

), paprika... niitä on vaikka kuinka paljon!
Varsinkin näin kesäaikaan kun vihannekset on vähän halvempia, niin tulee ostettua ja syötyä ihan hirmu määrät niitä. Ja useimmiten ne tulee syötyä ihan sellaisenaan "rakaana", niin ne on kaikkein parhaimpia ja raikkaita kesäkuumalla.
Nirsoilua. Mä nirsoilen joistakin jutuista niin, etten niitä ole koskaan maistanut, enkä koskaan tule maistamaan. Esim. etanat, simpukat, anjovis, silli ja graavilohi. Niitä en koskaan ole syönyt, enkä koskaan tule syömään. Pidän kalasta muuten hirmuisesti, mutta sen pitää olla kypsää, jotta mä sitä söisin. Limainen ruoka on ällöttävää ja oksennus meinaa tulla kun vaan ajattelenkin, että mun pitäis syödä jotakin noista ällökeistäni.
Muuten esim. tomaatti. Mä pidän siitä muuten "raakana" paljon, mutta tietyissä muodoissa se on vierasta ja maistuu hassulle. Tomaattisosetta en syö, koska se on liian tomaattista. Enkä ole koskaan maistanut (vaikka mieli tekisi) tomaattikeittoa, koska uskon jo valmiiksi, että se on liian tomaattista. Ketsuppi kuitenkin on hyvää ja sitä voi syödä. Tosin sekin on sellanen määräjuttu, että sitä ei tuu laitettua koko lautasen täydeltä.
On muitakin aineksia, joita voin syödä tietyissä muodoissa, mutta joitakin muotoja vierastan. En vaan nyt enää keksi muita kuin herkkusienet.
Ja älkää lynkatko mua, mutta mä en tykkää lasagnesta.

Toki syön sitä, jos sitä tarjotaan, mutta en pidä siitä.
--
Onko teillä joitakin sellasia ruoka-aineita, joita ette ole koskaan kokeillu, mutta haluaisitte kokeilla? Tai halautte kokeilla, mutta ette tiiä miten sitä jotakin voi käyttää?
Mä haluaisin kokeilla munakoisoa, inkivääriä (se on hassun näkönen), retikkaa, pinaattia (ei keittoa tai lättyjä), herneen versoja, kevätsipuleita, tonnikalaa muualla kuin pizzassa, soijaa (rouheena ehkä).
Kaikki noi on sellasia, mitä kiinnostais kokeilla jossakin ruuassa, mutta en vaan uskalla, jos siitä ei sitten tulekaan hyvää tai jos teen jotakin "väärin". Esim. kevätsipulit on sipuleita siinä missä muutkin, mutta noista kai käytetään varsikin ainakin osin? Niin voiko sitä sitten käyttää niinku normaalia sipulia vai onko siinä joku juttu? Tai maistuuko ne ihan normaalille sipulille? Ja tonnikalaa oon vaan syöny pizzassa, en osaa siitä muuta valmistaa. Esim. tonnikalakastiketta olis kiva tehdä, mutta miten tekisin hyvää kastiketta?