Olutta, komisario Kalja!

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 09 Helmi 2013 10:32

Nonni!
Älkää väittäkö että se mun suussa pekonilta maistuva siideri olisi kaukana totuudesta.
Onhan nyt jo pekoniolutta!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 19 Helmi 2013 23:49

Aranwe kirjoitti:O'Hara's stout on myös erittäin hyvää, mutta ei sitäkään ole tullut muistikuvieni mukaan kuin kahdessa baarissa vastaan, joista toinen Helsingissä, mutten nyt tietenkään muista, että missä.

Mä löysin tuota lähi Prismasta. :tipahdus: Netistä löytyneen kuvailun perusteella tuo voisi olla etsimäni olut. Hinta (yli 5 ) tosin pikkuisen hirvittää, mutta jos tuo on sitä oikeaa olutta, ostanen sitä silloin tällöin. Nyt on yksi O'Hara's stout jääkaapissa odottamassa juomista. Saa nähdä, koska tulee sopiva hetki sen korkkaamiseen. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 24 Helmi 2013 22:35

O'Hara's stout oli todella hyvää ja maultaan lähellä oikeaa. Ostanen tuota uudelleenkin. Maku jää pitkäksi ajaksi suuhun, mikä on ihan miellyttävää, kun kyseessä on noinkin miellyttävä olut. Vaahto ei kuitenkaan ole tässäkään sellainen kuin haluaisin. :gay: Mutta voin siis hyvillä mielin jatkaa etsintääni. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 23 Maalis 2013 17:27

Pitkäripaisen hyllyssä nökötti pääsiäissesonkituotteita. Hedelmäoluiden ystävänä Neuzeller Kloster-Bräu Apfel Bier oli vaan pakko-ostos. Hyvää ja miellyttävän omenaista, maa tykkaan. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Shay » Su 24 Maalis 2013 00:02

puolikarkea kirjoitti:Pitkäripaisen hyllyssä nökötti pääsiäissesonkituotteita. Hedelmäoluiden ystävänä Neuzeller Kloster-Bräu Apfel Bier oli vaan pakko-ostos. Hyvää ja miellyttävän omenaista, maa tykkaan. :tilt:

Määkin kokeilin tuota. Oli kyllä hyvää! Ihastuttavan raikasta ja hedelmäistä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 24 Maalis 2013 17:56

Viime viikon stout-kokeilu unohtui raportoida. :O:

Viime viikolla testattavana oli Belhaven Scottish Stout. :kuola: Oli todella hyvää ja 7 % alkoholipitoisuudesta huolimatta alkoholi ei maistunut liikaa. Maku oli riittävän voimakas ja humala ei maistunut liikaa. Oikein hyvää nautiskelujuomaa. :kyllä:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 09 Touko 2013 18:09

Viime viikonloppuna tuli maisteltua Young's Douböe Chocolate stouttia. Maku oli yllättävänkin suklainen ja muutenkin melko hyvä. Aavistuksen liian humalainen makuuni, mutta toisaalta sen mainittiinkin olevan voimakkaasti humaloitu. Ei mene suosikki-stouttien listalle, mutta saatan ostaa muulloinkin.

Tämän päivän testaus: Black Isle Organic Hibernator Oatmeal Stout. :kuola: Ihanan tumma ja voimakas, ei liian humalainen. Ostan varmasti muulloinkin!
--------

Mulle tuli viimeksi hyviä stoutteja etsiessä iloisena yllätyksenä, että Alkon sivuilta pystyy haetun tuotteen kohdalta katsoa, mistä oman kaupungin Alkoista kyseistä tuotetta löytyy. :superhymy: (Lisäksi sivulla lukee myös varastosaldo. :D ) Eli nyt ei tarvitse mennä summissa valittelemaan lähi-Alkoon huonoja valikoimia, vaan voi suosiolla mennä toiseen Alkoon, jos mieleistä olutta ei löydy lähi-Alkosta.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 07 Elo 2013 20:28

Tän hetken suosikkiolut on Rekolan Panimon Metsän Henki. Kuusenkerkkä on itselle melko vieras mutta tässä se ainakin toimii. Eikä olut maistu sillä tavalla katkeralle kuin oluet yleensä. Omnomnom.

Suuret oluet, pienet panimot -festareilla päästiin meistelemaan erilaisia pikkupanimoiden oluita ja Kuninkaankartanon panimolla oli useita oikein hyviä. Pienenä Carneval-kekseistä jätin aina syömättä ne ruskeat, mutta nämäpä tekivät siitä oluen, joka maistuu ihan sille keksille ja on kuitenkin hyvää. Oli niillä joku tummakin, joka julistettiin koko pikku porukassamme festarien parhaaksi anniksi. :kuola: En tiedä, saako näitä kaupasta tai Alkosta, mikä on tietty harmillista. Pitääkin katsoa ensi kerralla vähän tarkemmin. :)

Perusilta- ja saunakaljana menee tällä hetkellä Keisarin Luomu tai luomu tumma lager, joista tumma on ehkä vähän paremman makuinen. Pyrin välttämään jättiläisten juomia, joskin näin kesäisin kyllä Sol on maistunut limen kera.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 16 Elo 2013 20:51

Mä oon viimeaikoina löytänyt Vanhan kunnon Sandelssin rinnalle kakkossuosikin paikalle kilpailuasetelmaa. Vaihtoehtoina on Alekokki, Nobelaner III, Nobelaner III Kesäolut ja Lidlistä löytyvä Karhumainen Grillimaisteri Olut.

Vai olko se kolmossuosikki, jos edellä on Sandels IV sekä III?
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 09 Huhti 2014 19:27

Tänään oli jälkkäriksi mämmiä ja Laitilan virvoitusjuomatehtaan Kievari Mämmi Stout -olutta! Miedon mämminen, tuoksussa mämmi tulee paremmin esiin. Hyvää perus-stouttia. Humalaa tosin oli liikaa minun makuuni. Voisin ostaa uudelleenkin. :tilt:

Erikoiskiitos Alkolle, jossa oli erikseen pieni pääsiäiseksi-hylly, josta osasin arvata mämmiolutta löytyvän, kun sitä etsin. :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Loka 2014 18:32

Hairahduin alkoholittomaan olueen. Paria hyvää alkoholitonta olutta olen maistanut, mutta Rainbow tumma lager, alkoholiton olut maistuu lähinnä pilaantuneelta kotikaljalta. Joo, en osta toisten.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Su 05 Loka 2014 12:51

Rainbow? :virne: Enough said...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 06 Loka 2014 07:53

Mäkin olen joitain alkoholittomia maistellut. En kauheasti välitä, kun ehdin aiemmin niin ihastua runsasmakuisiin käsityöläisoluihin. Alkoholittomat maistuu lähinnä vedelle. Lapin kullan arctic maltia olen ottanut joskus saunajuomana, Nikolain tumma lager on kans ihan ok.

Enempi meillä pomppis noita alkoholittomia juo, vaikka alunperin mun takia niitä ostettiinkin. Saapa ukko rauhassa tissutella, kun munkaan ei tarvitse haistella alkoholihönkää tai katsella pöhnäistä ukkoa. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 06 Loka 2014 08:57

marenkienkeli kirjoitti:Hairahduin alkoholittomaan olueen. Paria hyvää alkoholitonta olutta olen maistanut, mutta Rainbow tumma lager, alkoholiton olut maistuu lähinnä pilaantuneelta kotikaljalta. Joo, en osta toisten.

Shay kirjoitti:Rainbow? :virne: Enough said...

Rainbown alkoholiton tumma lager on pahaa myönnetään, mutta se alkoholiton vaalea lager on ihan juomakelpoista jos tekee mieli jotain alkoholitonta eikä halua tuhlata sillä hetkellä rahaa vähän kalliimpaan alkoholittomaan. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 06 Loka 2014 18:00

Mutkun mä yleensä tykkään enemmän tummista oluista. Nikolaita siis täytynee joskus kokeilla, jos tulee alkoholittoman oluen tarve. :tilt:

Mun mielestä Rainbowta parjataan monesti ihan turhaan. Yleensä se on samaa tavaraa kuin joku kalliimpi, mutta pakattu eri pakettiin. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 07 Loka 2014 09:30

marenkienkeli kirjoitti:Mun mielestä Rainbowta parjataan monesti ihan turhaan. Yleensä se on samaa tavaraa kuin joku kalliimpi, mutta pakattu eri pakettiin. :)

Justiinsakin näin! :femmat:
Mutta kun eihän se voi olla hyvää koska se ei oo ns. merkkipaketissa. :läps:
Meillä käytetään lähes poikkeuksetta rainbow-tuotteita (myös oluessa), ellei käydä lidlissä. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 07 Loka 2014 10:10

OT: riippuu tuotteesta ja sen merkistä :aukku: Rainbow kahvi ei ole samaa kuin se Juhla Moka, eikä oikein mitään muutakaan juotavaksi kelpaavaa.
Suosin rainbowsta valmistusmaan tsekkaamista ennen ostamista jos haluaa samaa kamaa kuin normaalisti ostaisi, mutta eri paketissa ja halvemalla. Joskus se on "samaa" joskus ei.

/OT
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 13 Loka 2014 21:53

marenkienkeli kirjoitti:Mutkun mä yleensä tykkään enemmän tummista oluista. Nikolaita siis täytynee joskus kokeilla, jos tulee alkoholittoman oluen tarve. :tilt:

Mun mielestä Rainbowta parjataan monesti ihan turhaan. Yleensä se on samaa tavaraa kuin joku kalliimpi, mutta pakattu eri pakettiin. :)

En oo kyllä tuon ketjun tuotteisiin perehtynyt, mutta K-kaupassa oon kyllä huomannut, että osa Pirkka-tuotteista on ihan yhtä hyviä kuin muut, mutta halvemmassa paketissa. Olin kyllä siinä luulossa, että Rainbow on verrannollista Euro Shopperiin, joka yleensä on halpaa kuraa joka osa-alueella.

Täytyy kyllä alkoholittomista sanoa, että kerran sain hyvää alkoholitonta saksalaista baarissa. Muuten en kyllä alkoholittomiin ole sekaantunut. :pepsodent:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 31 Joulu 2015 21:42

Olen päättänyt, että suomalaisistakin oluista on löydyttävä hyviä. Esittelen siis kaksi viimeaikojen suosikkiani.

Kuten olen aiemminkin maininnut, stoutit ovat suosikkejani. Yhdeksi suosikikseni on nousemassa suomalainen Kyyttö. EI liian huomaloitu ja maku on muutenkin miellyttävä. Yksi vika siinä kuitenkin on. Ainesosana on laktoosi. Ei ehkä paras vaihtoehto laktoosi-intoleranssista ja maitoproteiiniallergiasta kärsivälle. :läps: Mutta noin muuten suosittelen!

Toinen suosikkini on vaaleiden oluiden kategoriasta: Kuva
Harald-hunajaolut. Suloisen makea eikä liian humaloitu. :peukut:

Eli hyviäkin suomalaisia oluita on, mutta hieman ne ovat kiven alla.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 26 Maalis 2016 02:06

Tänään oli suomalaisten oluiden sarjassa testissä Prykmestar Kaura Stout. Kaura tuo kivan vivahteen olueen. Pidän enemmän tosin tuhdimman makuisista stouteista, joissa ei kuitenkaan ole humalaa enempää kuin tuossa. Ihan mukava kokeilu. Voisin ostaa toistekin, jos Alkosta vielä hetken päästä löytyy. On nimittäin kausiolut.
Kuva
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 17 Huhti 2016 19:29

Viikonlopun alkoholitestit:

Rekolan panimon Tervahauta:
Tervan maku ei puske ihan liikaa läpi, vaan on miellyttävä. Ihan hyvä tumma olut. Voisin juoda toistekin.

Nihti-sima: hunajasima on yllättävän vähäisessä määrin makea. Olisin kaivannut enemmän makeutta ja perinteisen siman makua. Kuitenkin melko hyvä.

Samuel Smith Organic Chocolate Stout: Hämmentävin olut pitkään aikaan (ikinä). Yleensä suklaaoluissa on vain himpun verran suklaisuutta, mutta tässä sitä oli vaikka millä mitalla. Tuoksuu lähinnä kaakaolta ja maistuukin voimakkaan kaakaoiselta kahvisella vivahteella. Välillä tuntui, että mä en tiedä, onko tää stout vai tumma kaakao. :O: Mutta on se hyvää. :kuola:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 13 Touko 2016 16:46

marenkienkeli kirjoitti:Samuel Smith Organic Chocolate Stout: Hämmentävin olut pitkään aikaan (ikinä). Yleensä suklaaoluissa on vain himpun verran suklaisuutta, mutta tässä sitä oli vaikka millä mitalla. Tuoksuu lähinnä kaakaolta ja maistuukin voimakkaan kaakaoiselta kahvisella vivahteella. Välillä tuntui, että mä en tiedä, onko tää stout vai tumma kaakao. :O: Mutta on se hyvää. :kuola:

Piti kokeilla itekkin. Ihmeellistä settiä! :friikki: Alkutuntuma oli omituinen viskikaakaoliköörinen. Ei oikein maistunut mulle. Oli kuitenkin suklainen tosiaan, toisin kuin muut suklaaoluet, joita olen maistanut.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 13 Touko 2016 17:47

Viime viikonlopun testi: Panimo Hiisi - Hippa-maitokahvi-stout.

Ei jatkoon, olut ei ole riittävän voimakkaan makuista vaan maistuu kahvilla lantratulta. :friikki: Vaahto katoaa todella nopeasti.

Kuva
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 24 Syys 2016 18:16

No, nyt on onnistunut brändäys! Jopa minä sorruin.

Kiertelin Lidlissä ja silmiin osuivat Meidän Veikko -oluet. Ensimmäisenä osui silmiin teksti: "Meidän Veikko nielaisi limetin". :superhymy: Limetillä maustettu olut. Ja sitten se, mihin samaistuin eniten: "Meidän Veikko käy vähän hitaalla". :rotflmao: (Hitaasti kypsytetty tumma lager.)

Epäilyjä on, että ei olisi hyvää, mutta oli silti pakko ostaa. :friikki:
-----------

Joku aika sitten tuli myös testattua Mallaskuun panimon Oatmeal Stout. Oikein menevät stoutti. Yllätti positiivisesti, sillä sokkona K-marketista ostaessa on se riski, että on liian humaloitua. Tää ei ollut. :superhymy: Jatkoon!
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 26 Syys 2016 21:40

Mää löysin ihastuttavaa tyttöolutta. :tyttö: Prismasta löytyi Bavarian alkoholitonta omenaolutta!
Kuva
Tuli litkittyä pari pullollista viikonloppuna. :kuola: Ulkomailta löysin vastaavaa San Miguelin omenaolutta, mutta sitä ei ole löytynyt Suomesta.
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina