Kibaya kirjoitti:Mä haluaisin tehdä itse juuressipsejä. Erityisesti punajuuresta ja lantusta.
En vaan ole löytänyt vielä mieluista reseptiä.
Oi, punajuurisipisit ja itse tehty valkosipulidippi

kermit kirjoitti:Kibaya kirjoitti:Mä haluaisin tehdä itse juuressipsejä. Erityisesti punajuuresta ja lantusta.
En vaan ole löytänyt vielä mieluista reseptiä.
Oi, punajuurisipisit ja itse tehty valkosipulidippi
Mieluinen resepti? Eikö se ole yksinkertaisinta silputa haluamansa juures mahdollisimman ohueksi lastuksi, suolata ja laittaa uuniin (tai heittää rasvakeittimeen, jos sellaisen omistaa)? Ei kai se sen vaikeampaa ole.
) Eli jos ollenkaan.
Dnd kirjoitti:Mulle perus Taffelia perinteisenä ja sileenä. Ei mitään dippejä makua peittämään ja sotkemaan.

Nykyään ei tuu enää niin paljon syötyä. Ehkä kerran tai pari kuussa ostan jonkun pussin. Popkornit on hyviä, mutta ei ole tullut kuitenkaan syötyä moneen vuoteen ite tehtyjä. Joskus leffaan oon ostanut purkin. Mulla ei ole mikroa ja kattilassa valmistaminen tuntuu ajatuksena vaivalloiselta, vaikka tiedän ettei se nyt niin hankalaa olisi.
.

skray kirjoitti:Monet ylistää Kartanon perunalastuja ja mäkin kerran ostin niitä sitten. Mut sain varmaan jonkun maanantaikappaleen, kun koko pussi oli täynnä pieniä sipsejä, jotka oli kärvähtäneitä ja liian kovia. En kyllä osta itse enää.![]()
Loistavaa vietävää bileisiin ja vastaaviin tapahtumiin. Pahaa-aavistamattomilla maistattaminen...
Jänniä lastuja, hauskoja reaktioita herättävät, mutta harvemmin niitä jää paljonkaan syömättä. Ihmiset tuppaavat hakemaan tasaisesti lisää, pari-kolme lastua kerrallaan.skray kirjoitti:Monet ylistää Kartanon perunalastuja ja mäkin kerran ostin niitä sitten. Mut sain varmaan jonkun maanantaikappaleen, kun koko pussi oli täynnä pieniä sipsejä, jotka oli kärvähtäneitä ja liian kovia.

Lyyra kirjoitti: Pidetäänkö, Kiba, juuressipsiyhteistuparit kun muutetaan?

Emeritus kirjoitti:skray kirjoitti:Monet ylistää Kartanon perunalastuja ja mäkin kerran ostin niitä sitten. Mut sain varmaan jonkun maanantaikappaleen, kun koko pussi oli täynnä pieniä sipsejä, jotka oli kärvähtäneitä ja liian kovia. En kyllä osta itse enää.![]()
Laitoitko reklamaatiota menemään? Kerran sattui kohdalle maanantaikappale kartanon lastuja joihin oli livahtanut aivan liikaa mausteita ja suolaa. Ihan syömäkelvottomia. Lähetin pussin takaisin (reklamaatiolähetysten postitus ilmaista) ja korvasivat ostoksen lahjakortilla jolla sai pari pussia vapaavalintaisia lastuja tilalle.
Kun vaan kunnollinen pussi sattuu kohdalle niin kartanon lastut on oikein hyviä![]()

Lyyra kirjoitti:Ostin tämän ketjun innoittamana sileää ja maustamatonta Pirkka-sipsiä. Sen kaveriksi ostin Taffelin uuden (oudon) Thai Lemongrass -dipin.
n. Hyvää on.

Peruspoimutaffelit on mun valinta. Joskus rouskuttelin Pringlessejä, ja niitä söisin varmasti vieläkin välillä, jos kaupasta saisi niitä pikkutötteröitä. Suurin osa muista perussipseistä on liian rasvaisen tuntuisia mun suussa, jopa low fat -versiot.
Näidenkin napostelu on kyllä jäänyt nyt vähemmälle...

Mutta jos ite ostan niin tykkään perus-suolatuista
Dipin teen monesti ite, kermaviiliin sipuli-, valkosipuli-, 
Ne oli kyllä hyviä, pitäis
Mikropopparit on aina jotenkin tylsiä.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa