Sipsit ja snacksit

Sipsit ja snacksit

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 21 Huhti 2012 13:51

Rouskis, ketju suolaisille herkuille on täten avattu.

Mikä on suhteesi sipseihin, popcorneihin ja suolapähkinöihin?
Oletko dippaaja?
Oletko tehnyt snackseja itse?

-------------------------------
Oon meinannut jo monta kertaa avata ketjun popcorneille, miun überherkulle, mutta ei taitas kauheasti pelkästään siitä keskustelua syntyä. Tässä raffel-perunakierteeseen tänään jouduttuani päätin niputtaa kaikki illanistujaisnaposteltavat saman ketjun alle.

Mie tykkään maustetuista sipseistä, pelkkää suolaa sisältävät on miun makuun liian suolaisia sellaisenaan ja niiden kanssa täytyy ehdottomasti olla dippiä. Pitkään suosikkina oli valkosipulin makuinen dippi, mutta american on vahvassa nousussa.

Itse kattilassa tehdyt popcornit on loistavia, mikropopparit ällöttävän rasvaisia ja niissä on ihan liikaa suolaa. Poppareihin voita ja Reformin kasvisliemijauhetta nam!
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

Re: Sipsit ja snacksit

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Huhti 2012 14:06

Mä haluaisin tehdä itse juuressipsejä. Erityisesti punajuuresta ja lantusta.
En vaan ole löytänyt vielä mieluista reseptiä.
Oi, punajuurisipisit ja itse tehty valkosipulidippi :kuola:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » La 21 Huhti 2012 15:17

Mä rrrrrakastan sipsejä. Voisin syödä vaikka kuinka paljon. Ja dipin kanssa ne on parempia, mut menee ne ilmankin.
Parhaita dipattaviksi on ne ihan perusmallit, joista Taffel on mun mielestä sopivasti suolattu. Rafflitkin on ihania. Vaikkei ne "maistu miltään", voi niitä syödä ihan pelkiltään vaikka kuinka paljon. Dipeistä suosikkini on Holiday, ehdottomasti. Mutta Ranch on myös hyvää.

Monet on odottaneet Lay's sipsejä saapuvaksi Suomeen ja mä maistelin niitä K-teampäivillä viime syksynä. Olihan ne hyviä, niinku muutkin sipsit. Mitä mieltä te muut ootte niistä?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » La 21 Huhti 2012 18:05

Taffelin perinteisiä sipsejä ja Taffelin Taco dibbiä. Siinä on se paras vaihtoehto kaikista, sit jos nuukailee tai muuten vaan ei ole dippaus vaihtoehtona, niin sitten jotain maustettuja sipsejä.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja L-S » La 21 Huhti 2012 18:13

Mun mielestä Lay'sit on tylsiä. Maistuvat jotenkin liian rasvaisilta ja silti mauttomilta. Jos tarjolla olisi pelkkiä Lay'sejä, söisin sipsejä huomattavasti vähemmän (mikä olisi varmaan hyvä). En tiedä mitä Taffel tekee oikein, mutta harvat sipsit toimivat niin hyvin kuin ne. :tilt:

Maustetuista sipseistä en hirveästi tykkää, ne ovat usein turhan keinotekoisen tai muuten vaan oudon makuisia. Dippikin kelpaa kyllä, mieluiten itse tehty tuoreen valkosipulin ja sitruunamehun sekä joidenkin mausteiden kanssa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja kermit » La 21 Huhti 2012 20:56

Kibaya kirjoitti:Mä haluaisin tehdä itse juuressipsejä. Erityisesti punajuuresta ja lantusta.

Mieluinen resepti? Eikö se ole yksinkertaisinta silputa haluamansa juures mahdollisimman ohueksi lastuksi, suolata ja laittaa uuniin (tai heittää rasvakeittimeen, jos sellaisen omistaa)? Ei kai se sen vaikeampaa ole. :hämillään:
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Huhti 2012 21:54

kermit kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Mä haluaisin tehdä itse juuressipsejä. Erityisesti punajuuresta ja lantusta.

Mieluinen resepti? Eikö se ole yksinkertaisinta silputa haluamansa juures mahdollisimman ohueksi lastuksi, suolata ja laittaa uuniin (tai heittää rasvakeittimeen, jos sellaisen omistaa)? Ei kai se sen vaikeampaa ole. :hämillään:

Me tehtiin yläasteella köksässä perunalastuja uittamalla niitä tirisevässä öljyssä, mutta veikkaan ettei mun teflonpannuni tykkää siitä.
Uuniin? Entä jos ne palaa? Palaako ne?
Oon hirrrrveen hyvä soveltamaan ruuanlaitossa kyllä muuten päästä mitä vaan, mutta tämmönen ei sitten taas jotenkin onnistu.
Ehkä mä kokeilen :keijo:
Onhan tuolla vielä pari punajuurta odottamassa sitä hetkeä.
Oliskohan mulla jotain sellasta silppuria millä niistä saisi iiiiihan tosi ohusia.
Nojoo, menee nyt taas yaddayaddaksi.
Jatkaketaan sipseistä.

Mä en tykkää taffeleista. Ne on paksuja ja yhdestä sipsistä on helposti koko suu täynnä sipsiä.
Siis ihan vaan suolatut ja perus-sipsit. Mä nyt en muutenkaan ihan hirveästi sipsejä syö (peruna :ei: ) Eli jos ollenkaan.
Juustonaksuja joskus. Tai hotrodeja.

Lay'sejä maistoin. Koska muistan opiskeluaikoina Virossa ne oli parasta sipsiä ikinä! Sourcream and onion oli ihan oikeasti hy-vää.
Eivät nämä suomeen rantautuneet maistu ollenkaan samalta. Jos sipsejä ostan niihin hetkiin kun menee huonosti, niin ostan mieluiten näitä ja teen siihen dipin (tai ostan valkosipulidippiä). Se rasvaisuus alkaa ällöttämään aika pian, eikä tule sitten ihan niin paskaa fiilistä kun ei pysty syömään niitä paljoa.

Näin kauppareissulla sipsihyllyn pähkinäpäädyssä jotain ihme kaartion mallisia naksuja. Tuli heti mieleen lapsuudesta Tornadot. Ne oli vähän kuin grillimausteisia maissikartioita. Tuossa oli kaksi pussia, jotka äkkisilmäyksellä näytti pitävän sisällään "normal" ja "sourcream and onion". Onko joku maistanut?

Noin muutoin tuli mieleen, että nykyisin parrotsin pähkinävalikoimassakin on sourcream and onion pähkinät.
Onko se muka niin hyvä makuyhdistelmä, että sitä pitää tunkea kaikkeen?

Pääsisipä Punnitse ja Säästään. Sieltä saisi hyviä snacseja :huoh:
Ehkä vielä joku päivä....
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Dnd » La 21 Huhti 2012 22:27

Mulle perus Taffelia perinteisenä ja sileenä. Ei mitään dippejä makua peittämään ja sotkemaan.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 22 Huhti 2012 11:51

Dnd kirjoitti:Mulle perus Taffelia perinteisenä ja sileenä. Ei mitään dippejä makua peittämään ja sotkemaan.

Näin. :peukku:

Ite tykkään kyllä Kartanon perunalastuista eniten. Oon ollut joskus aika pahassa sipsikoukussa. :nolo: Nykyään ei tuu enää niin paljon syötyä. Ehkä kerran tai pari kuussa ostan jonkun pussin. Popkornit on hyviä, mutta ei ole tullut kuitenkaan syötyä moneen vuoteen ite tehtyjä. Joskus leffaan oon ostanut purkin. Mulla ei ole mikroa ja kattilassa valmistaminen tuntuu ajatuksena vaivalloiselta, vaikka tiedän ettei se nyt niin hankalaa olisi.

Juustopallot kyllä myös edelleen... :kuola:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Su 22 Huhti 2012 12:59

Mä tykkään eniten perus sipseistä ja parhaita on Estrellan Herkku-sipsit. Taffelin sipsit ovat liian paksuja ja liian suolaisia, mulla menee kitalaki kauheen helposti rikki niistä. Toiseksi paras vaihtoehto on Estrellan Sourcream&onion-sipsit. Mutta syön sipsejä tosi harvoin(vielä harvemmin kuin karkkia), ostan niitä varmaan puolen vuoden välein. Joskus olen tehnyt itse sipsejä, olivat ihan ok, mutta liian rasvaisia.

Popcorneista en kauheasti välitä, en edes muista milloin niitä olisin viimeksi syönyt. Veikkaan että neljä vuotta sitten kun kaveri halusi ostaa niitä leffassa ja ostettiin joku kippo puoliksi ja söin niitä pari kappaletta :friikki: .

Suolapähkinät ovat ehkä parempia kuin sipsit. Mutta tästäkin huolimatta syön niitäkin sen kerran vuodessa. Oikeastaan voin tiivistää etten syö herkkuja kuin ihan tosi harvoin, ei ole mitään mielihaluja ja himoa niitä kohtaan.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Su 22 Huhti 2012 13:45

Monet ylistää Kartanon perunalastuja ja mäkin kerran ostin niitä sitten. Mut sain varmaan jonkun maanantaikappaleen, kun koko pussi oli täynnä pieniä sipsejä, jotka oli kärvähtäneitä ja liian kovia. En kyllä osta itse enää. :norsu:

Unohdin edellisessä postauksessani kokonaan juustonaksut! :kuola:
Ne on niiiin hyviä, sekä itsekseen että dipin kanssa.

Suolapähkinöitä en osta koskaan. Syön niitä kyllä jos tarjotaan, mutta itselle ei jostain syystä tuu ostettua, vaikka ovatkin hyviä.

Mun tekis mieli joskus ostaa Parrotsin laareista kaikenlaisia snackseja, mutta ne ovat niin kalliita. Niissä laareissa kun olis kaikenlaisia kummallisia uusia tuttavuuksia, joita olis kiva kokeilla.
skray

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 22 Huhti 2012 16:59

skray kirjoitti:Monet ylistää Kartanon perunalastuja ja mäkin kerran ostin niitä sitten. Mut sain varmaan jonkun maanantaikappaleen, kun koko pussi oli täynnä pieniä sipsejä, jotka oli kärvähtäneitä ja liian kovia. En kyllä osta itse enää. :norsu:

Laitoitko reklamaatiota menemään? Kerran sattui kohdalle maanantaikappale kartanon lastuja joihin oli livahtanut aivan liikaa mausteita ja suolaa. Ihan syömäkelvottomia. Lähetin pussin takaisin (reklamaatiolähetysten postitus ilmaista) ja korvasivat ostoksen lahjakortilla jolla sai pari pussia vapaavalintaisia lastuja tilalle.
Kun vaan kunnollinen pussi sattuu kohdalle niin kartanon lastut on oikein hyviä :kuola:
Näitä saman tyylisiä maalaislastujahan on muillakin merkeillä, olisiko ollut ainakin Pirkka? Kerran tuli maistettua, hyviä nekin.

Normilastuista toimivat maustetut että pelkästään suolatut, ehkä kuitenkin kallistuen kuitenkin maustettujen puolelle jos valinnanvaraa on. Perus sour cream & onion toimii aina. Roasted garlicit samoin. Valmisdipeistä 'American' ehkä se ykkössuosikki. Näistä perus-suolatuista tykkään Taffeleista enemmän; Estrellan Herkku Chipseissä maistuu suola paljon enemmän.

Juustonaksuista olen eniten tykästynyt Taffelin Nacho Cheese Ballseihin. Pirteämpi ja parempi juustoaromi kuin muissa maistamissani.

Entäst miten tykkäätte näistä tulisemmista sipseistä? Blair's Death Rain Habanerot... :kuola: Loistavaa vietävää bileisiin ja vastaaviin tapahtumiin. Pahaa-aavistamattomilla maistattaminen... :muahaha: Jänniä lastuja, hauskoja reaktioita herättävät, mutta harvemmin niitä jää paljonkaan syömättä. Ihmiset tuppaavat hakemaan tasaisesti lisää, pari-kolme lastua kerrallaan.
Tässä joku tovi sitten kun oli illanistujaisia tulossa ja hain Blaireja lähimarketista, niin olivatkin vaihtuneet Hotheadzin sipseihin. Ostin pussin tulisimpia Inferno-sipsejä mitä siellä oli, mutta eihän ne olleetkaan läheskään niin tulisia kuin Blairit. Hyviä ja tulisia kyllä, muttei samalla lailla ja yhtä pitkään kuumottavia.

Ja vielä snackseihin liittyen, positiivisesti olen viime aikoina yllättynyt kun ovat tuoneet markkinoille vähän pienempiäkin pusseja vaihteeksi. Vähän hassusti näiden uusien normaalimman kokoiset pussit on nimetty joiksikin "movie sizeiksi" (vaimitänenytoli), jotka olivat aikalailla se yleinen normi "silloin kun minä olin pieni". Tuskin koskaan tulee itse ostettua näitä 300+ gramman megasäkkejä, sama mikä karkkipussienkin kanssa. Arvostaisin näiden 150-200 gramman pussien laajempaa toista tulemista nykyisten jättipussien rinnalle.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 22 Huhti 2012 17:49

skray kirjoitti:Monet ylistää Kartanon perunalastuja ja mäkin kerran ostin niitä sitten. Mut sain varmaan jonkun maanantaikappaleen, kun koko pussi oli täynnä pieniä sipsejä, jotka oli kärvähtäneitä ja liian kovia.

Ne kärvähtäneethän on just parhaita. Vannoin pitkään kartanolaisten sipseihin, mutta nykyään musta tuntuu, että niissä on enemmän mausteseosjauhoa kuin perunaa. Dnd:n mainitsemat Taffelin sileät sipsit on kyllä ihan jees. Muutenkaan en lämpene yhtään näille nk. "sipseille", joiden koostumus on luokkaa: "Suola, arominvahvenne, viiteen kertaan käsitelty härskiintynyt jäterasva, sokeri, perunajauhe, miljoona E-lisäainetta, suola, aromit, suola, arominvahvenne, toiset miljoona E-lisäainetta, luontaisenkaltaiset aromit." Sipsi tehdään kolmesta aineesta: perunasta, suolasta ja kasviöljystä. :sipsinatsi:

Tämän vuodatuksen jälkeen voinkin todeta, etten syö kyllä juuri koskaan mitään naksuja. Ennen söin sipsejä paljonkin, mutta enää ei vaan tuu ostettua. Jotain juuressipsien tekemistä oon kyllä harkinnut itsekin joskus, ja ostettunakin miellyttävät enemmän kuin perunasipsit. Pidetäänkö, Kiba, juuressipsiyhteistuparit kun muutetaan? :keijo:

Popcornia en oo varmaan ostanut omaan kaappiini ikinä, mutta syön niitä kyllä sujuvasti. :popkorni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 22 Huhti 2012 19:44

Lyyra kirjoitti: Pidetäänkö, Kiba, juuressipsiyhteistuparit kun muutetaan? :keijo:

Pidetään vaan :hymyhali:
Tai pidetään Juuressipsimiitti, jos ei muutetakaan :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Su 22 Huhti 2012 20:15

Emeritus kirjoitti:
skray kirjoitti:Monet ylistää Kartanon perunalastuja ja mäkin kerran ostin niitä sitten. Mut sain varmaan jonkun maanantaikappaleen, kun koko pussi oli täynnä pieniä sipsejä, jotka oli kärvähtäneitä ja liian kovia. En kyllä osta itse enää. :norsu:

Laitoitko reklamaatiota menemään? Kerran sattui kohdalle maanantaikappale kartanon lastuja joihin oli livahtanut aivan liikaa mausteita ja suolaa. Ihan syömäkelvottomia. Lähetin pussin takaisin (reklamaatiolähetysten postitus ilmaista) ja korvasivat ostoksen lahjakortilla jolla sai pari pussia vapaavalintaisia lastuja tilalle.
Kun vaan kunnollinen pussi sattuu kohdalle niin kartanon lastut on oikein hyviä :kuola:

Mietin reklamaation tekemistä, mutta en sitten jaksanut. Oonkin kyllä muiden luona syöny ihan hyviä Kartanoita, mutta omat vaan sattu huonoiksi.
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 23 Huhti 2012 05:57

Vuonna 2000 tuli dipattua Taffelin taco dipissä nakkeja ja popcornia ja hyvää oli.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 23 Huhti 2012 17:36

Mä suosin sipseissä näitä halpoja pusseja, kuten X-tra, Eldorado ja Pirkka. Eivät mielestäni maultaan eroa niin paljoa kalliimmista sipseistä, että viitsisin pulittaa erotuksen. Dippiä en käytä lähes koskaan. Juustonaksut on hyviä, mutta todella harvoin niitä tulee kuitenkaan ostettua. Taffelit on pannassa sen stnan mainoksen takia.

En edes muista koska olen viimeksi poppareita syönyt, mutta pidän niistä kyllä, paitsi ne mikropussit on kyllä kohtuu turhia, kun ei ne oikein koskaan onnistu täydellisesti ja suolaakin niissä on liikaa. Suolapähkinöitä tulee varsinkin tikkareissuilla nautittua useinkin sekä Lappiin ajaessa.

Lapsena tykkäsin hirveästi suolatikuista, ja niistä markkinarinkelin pienoismalleista (en muista nimeä). Myös ne jotku kalanmalliset oli hyviä. Nykyään nuo eivät mitkään oikein enää maistu. Liian suolaisia, ainakin suolatikut.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 23 Huhti 2012 19:00

Mää rapsuttelin pienenä suolatikuista suolat pois. :virne:

Ostin tämän ketjun innoittamana sileää ja maustamatonta Pirkka-sipsiä. Sen kaveriksi ostin Taffelin uuden (oudon) Thai Lemongrass -dipin. Ei ollut ennen moisia kotkotuksia. Oli neljä dippilaatua: Ranch, Valkosipuli, Taco ja American, joista vain kaksi ensinmainittua olivat syömäkelpoisia. Nykyään on kaiken maailman Thai Lemongrassit ja Hot Chilit. :keijoei:
Ei valikoima saa laajentua, kun kahdesta valitseminenkin on joskus niin hankalaa. :ei:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 23 Huhti 2012 20:42

Lyyra kirjoitti:Ostin tämän ketjun innoittamana sileää ja maustamatonta Pirkka-sipsiä. Sen kaveriksi ostin Taffelin uuden (oudon) Thai Lemongrass -dipin.

Lainaan itseäni ja päivitän tilannetta sen verran, että Thai Lemongrass -dippi saa minulta :peukku: n. Hyvää on.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 25 Huhti 2012 20:35

Tykkään poppareista, sipseistä ja pähkinöistä. :keijo:

Nykyisin olen eniten koukuttunut erilaisiin pähkinöihin. Ihan naturellit käy, mutta chilipähkinät ovat vissiin
tällä hetkellä suurimman himon kohde.. Mun lenpparisipsit o Weekend-snackit ja niistä sourcream & onion
ritilälastut, juuri muita en nykyisin itse ostakaan ja näitäkin harvemmin. Jos dippaan, niin otan yleensä raffeleita :kuola:
Lenpparidippi lienee american. Poppareista parhaat tehdään itse kattilassa :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 26 Huhti 2012 11:25

Ennen söin ihan höpönä sipsejä. Nykyään ostan joko mini- tai midipussin, ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuussa. Joskus jää noistakin osa syömättä :o: Peruspoimutaffelit on mun valinta. Joskus rouskuttelin Pringlessejä, ja niitä söisin varmasti vieläkin välillä, jos kaupasta saisi niitä pikkutötteröitä. Suurin osa muista perussipseistä on liian rasvaisen tuntuisia mun suussa, jopa low fat -versiot.

Silloin kun söin paljon sipsejä, niin valkosipulidippi oli aivan ehdoton kaveri. Joskus vaihtelun vuoksi saattoi maistaa jotain muutakin. Nyt ei juuri tule dippailtua. Pääosin dippailu jäi, kun aloin karsia natriumglutamaattia ruokavaliosta. Sitähän on liki jokaisessa dippijauheessa. Itse dippiä olisi liian vaivalloista tehdä. Moni hyvä sipsilaatukin jää hyllyyn E621:n takia.

Popkornia tulee rouskuteltua silloin tällöin. Vain äärimmäisessä hädässä turvaudutaan mikropoppareihin, muuten tietenkin kattilassa poksautettuja :gay: Näidenkin napostelu on kyllä jäänyt nyt vähemmälle...

Muita snacksejä en juurikaan itse osta, mutta syön kyllä jos tarjotaan. Varsinkin suolatikkuja. Itse ei ole koskaan tullut tehtyä, joskin joskus kyllä on tullut harkittua omien sipsien tekemistä. Aivan liian vaivalloista vaan :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 26 Huhti 2012 11:50

Blair'sin Death Rainit ja mikä tahansa Salt & Vinegar :sydän:
Aranwe

ViestiKirjoittaja annastindeli » To 26 Huhti 2012 15:02

Itse en oikeastaan kauheasti napostele sipsejä sun muuta suolasta. Osittain johtuu siitä,
että mies kun niitä ostaa, niin se kerkee tyhjentää lähes koko pussin ennen ku miä kerkeen
ottaa kourallistakaan. :popkorni: :keijo: Mutta jos ite ostan niin tykkään perus-suolatuista
lastuista ehkä eniten, koska sillon saa syödä dippiä. Miusta tuntuu jotenkin oudolta dipata
jo valmiiks maustettuja sipsejä. :ei: Dipin teen monesti ite, kermaviiliin sipuli-, valkosipuli-,
paprika- ja ehkä cayennejauhetta. Sit vähän ehkä suolaa ja sokeria ripaus, ehkä sitruuna-
mehua, tomaattipyrettä, pippuria tai yrttejä jos siltä tuntuu.

Myöskin miusta tuntuu vähän väärältä syödä salsadippiä jonkun muiden sipsien kuin maissilastujen
kanssa. :keijo:
Viime viikonloppuna maistoin Pringlesin Salt & Vinegar sipsejä. :kuola: Ne oli kyllä hyviä, pitäis
ehkä joku kerta maistaa jotain vähemmän käsiteltyä versiota. Juuressipsit on kans hyviä, ei
uskois että punajuuresta tulee niin herkkuja sipsejä.

Poppareita syön lähinnä leffassa, koska siellä ne on niitä ihania voilla tai ainakin voiaromilla
päällystettyjä herkkuja. :kuola: Mikropopparit on aina jotenkin tylsiä.

Mies tosiaan ostaa useammin naksuja, sillonkin useimmiten jotain juustosuikeroita ja vastaavia
chiliversioita tai Linkosuon ruisipsejä. Ruissipsejä varsinkin kerkeen syödä ehkä kolme ennen ku
tuo yks loppasee ne kaikki. :virne:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 26 Huhti 2012 15:05

Ruissipsit ois kivoja ilman sitä lisättyä glutamaattia. :(
Niistä tulee kivoja kemunaksuja myös täyttämällä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Triple H » To 26 Huhti 2012 15:21

Vappusipsit on ostettu, Taffelin peruspoimua ja Taffelin taco dippiä. En mäkään aina oo ylihintaisia sipsejä ostanut, mutta nykyään menee niin harvoin, että voi tehdä makunautinnosta suoraan ultimaattisen. Ainii! Ainakin täällä Kuopiossa City Market myy Taffelin sipsejä nyt 2e/pussi. Ihan jees tarjous sanon mä.
Vastuu painaa.

Triple H

Seuraava

Paluu Murkina