Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 17 Touko 2015 21:33

Ei kellään olis mitään vinkkiä miten helpottaa tänään krampannutta takareittä? :ahistus:

Eilen oltiin keikalla ja siellä tuli tapani mukaan ns. lyötyä jalalla tahtia. Jo siellä huomasin että jostain syystä meinaa kramppi iskeä mutta ei se sitten kuitenkaan tullut. Tänä aamuna yritin istua sohvalle niin että justiinsakin tää kramppia yrittäny jalka jäisi pepun alle. Ja siitähän se sit kramppas niin että itku tuli. Sen jälkeen ei kestä varata kunnolla painoa sille jalalle, kävely klinkkaa ja kipu on vielä 12 tunnin jälkeenkin kova. Jalkaa ei voi nostaa istuessa tai maatessa yhtään tavallista korkeammalle.

Vtuttaa kuin pientä pupua. :keijoei: Olen ny pari viikkoa liikkunut enemmän, aerobista ja treenejä. Olen tarkotuksella lisännyt magnesiumin käyttöä, samoiten muistanut venytellä ja juonut enemmän vettä. Että periaatteessa näin ei pitäis käydä. :tilt:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » To 04 Kesä 2015 17:05

Voi minun oikeaa jalkaterää :( Se Budapestin reissulla kipeytyi, en välittänyt vaan jatkoin tallustelua entiseen malliin ja lauantaina se sitten olikin mukavasti turvonnut. Levossa ei satu, mutta kävellessä ja tietyssä asennossa (esim. nilkkaa pyörittäessä) on kipua jalkapöydällä. Lääkärissäkin käyty, kaks kertaa, mutta vikaa ei löydetty (ei murtunut eikä tulehdusarvoja koholla). Jos oon tekemättä mitään niin palautuu nordaaliksi, mutta vähänkin enempi kävelyä niin se on pullea. Eikä kävellessä oikein edes satukaan enää. :huoh:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » La 06 Kesä 2015 09:49

Mulla on ongelmia nilkan kanssa. Viime kesästä asti se on ollut enemmän tai vähemmän turvoksissa.
Normaalisti ollessa se ei oo kipeä, mutta jos istun kauan paikallani (esim. töissä pöydän ääressä tunninkin), niin sitten liikkeelle lähtiessä nilkka on jäykkä.
Kävin lääkärissä näyttämässä sitä talvella, mutta ei löytynyt mitään röntgenissä, mitään tulehdusarvoja ei mitattu. Läkäri pisti kortisonipiikin ja turvotus laski.
No, turvotus tuli takaisin muutaman viikon päästä. Kipeää tekee, kun nilkkaa kääntelee. Varsinkin silloin tuntuu semmoinen venyttävä liike, kun taivuttaa jalkaterää alaspäin ja vielä enemmän kun taivuttaa sitä samalla sisäänpäin. Sattuu myös silloin, kun jalkaa taivuttaa ulospäin, eikä nilkka taivu yhtä paljon kuin toinen. Tosin jalkaa ei nilkasta alaspäin yleensä ulospäin taivutetakaan, eikä sen kuulukaan taipua paljon niin, mutta silti sen pitäisi taipua enemmän ja kivutta. :huoh:
Nilkka turpoaa entisestään, jos liikun paljon. Mikä tahansa liikunta, varsinkin kävely ym. jaloilla oleminen, kerää nestettä nilkkaan. Neste kertyy tuohon ulkopuolelle, missä muutenkin on tommonen klumppu, mikä toi nyt sit onkaan nimeltään.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ke 10 Kesä 2015 17:20

Mikäs sen parempi tapa viettää päivä, kuin kauhea mahatauti! Eilen töitten jälkeen ihmettelin, että kylläpä paleltaa, koskee mahaan ja ruoka ei maistunut ollenkaan. Silloin on pahasti jotain vialla jos en voi syödä! Mutta ei kuitenkaan ollut kovin paha olo ja iltaa kohti palelukin loppui, se outo kipu vaan pysyi.

Aamulla heräsin normaalisti että lähtisin töihin, mutta aamupala ei mennyt alas ollenkaan, mahassa outo kipu ja hiukan hutera olo. Mietin, että onko tää nyt edes mikään kunnon huono olo, että kehtaanko olla menemättä töihin. No onneksi en lähtenyt, koska puoli tuntia siitä kun olin soittanut esimiehelle, niin alkoi niin järkyttävä mahatauti. Mulla ei ole kahteenkymmeneen vuoteen ole ollut mahatautia. Helvetilliset kymmenen tuntia takana, mutta nyt alkaa hieman olo kohentua. Ihan älyttömän heikko olo, kun ei ole pystynyt syömään eikä juomaan. Nyt varovasti koitan mehukeittoa litkiä. Toivottavasti pahin meni jo ohi!
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ke 10 Kesä 2015 19:36

Mua on purrut/pistänyt jonkinlainen ötökkä. Ei minkäänlaista käsitystä mikä ötökkä, mutta ihan saakelin kipeä nilkka mulla nyt on. Nilkka on turvonnut ja ihan jäätävä punanen alue sen pureman ympärillä. Tää purema tuli toissailtana ja silloin tuntui/näytti ihan perus hyttysenpistolta, mutta eilisen aikana tuo alkoi pahenemaan ja illalla oli todella kipeä jalka. Pistokohtaa kirvelee, kutittaa ja polttelee. Päätin, että jos yön aikana ei tapahtu parannusta, niin menen näyttämään tuota työterveyteen ja niinhän siinä kävi, että aamulla sai varata ajan. Ei näytä punkin puremalta, mutta jokin myrkyllinen mua ehkä on purrut. Epäilen hämähäkkiä tms.

Kävin lääkärillä asti näyttämässä tuota ja hän määräsi kortisonivoidetta, jossa on vähän antibioottia ja jos se ei auta päivän sisällä yhtään, niin sit saan hakea antibioottikuurin, jonka hän varalta samalla kirjoitti.

Oon mönkinyt puutarhassa viimeiset kolme iltaa ennen tätä ja siellä vipeltää ties mitä ötököitä, joten varmastikin omalla pihalla tämä tapahtunut.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Kesä 2015 13:16

:vihellys:

Onko mikään ihme että ei oo virtaa ja tuntuu että koko ajan on vähän tahmeeta, jos D-vitamiinitasot on ihan pohjassa. Jopa niin pohjassa, että on kai jotain riskejä olemassa sairastua vaikka mihin :vihellys: Lekuri kysyi koska mulla on viimeksi ollut flunssa ja ihmetteli sitten avoimesti ääneen kun ei ole ollut. Mutta sanoi että kohonnut tulehdusarvo voi olla seurausta myös siitä alhaisesta D:stä.

Hupsista saatana :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 22 Kesä 2015 11:18

Jaahas se olis sit taas niskat ja hartiat ja oikeastaan puoli selkää ihan jumissa. Milloin mihinkin kohtaan sattuu tai tuntuu muuten kireältä tai jumiselta.

Onhan tässä tätä stressiä ollut ja toisaalta tullut myös istuttua huonossa asennossa tietokoneen ääressä kaikenlaista pikkunäpräystä tekemässä, ettei ihme sinänsä. Mutta onhan tää nyt tylsää. En jaksaisi mihinkään lääkäriinkään mennä, kun ei siitä apua ole, ainoastaan apua voisi olla edellämainittujen aiheuttajien poistamisesta, mikä ei nyt ole mahdollista.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 22 Kesä 2015 12:20

Onko tietokone sellainen, että sen voisi siirtää jotenkin niin, että ergonomia sitä käyttäessä olisi parempi? Toinen mitä voisi kokeilla, oli työpaikalla viime syksynä käyneen fysioterapeutin neuvo istua niin, että takapuoli on ihan tuolin reunalla eikä keskellä tai takana. Silloin kuulemma pysyy tietokonetta käyttäessä ryhti ja hartioidenkin verenkierto parempana.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 22 Kesä 2015 21:56

Kiitos vinkistä istua tuolin reunalla, sitä voisi kyllä kokeilla. :tilt: Ergonomian pitäisi periaatteessa olla kohtuullinen, kun sen aikoinaan joku fysioterapeutti kävi säätämässä. Tosin pöytä on mulle liian korkea, mutta sille ei nyt voi mitään.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 23 Kesä 2015 17:47

Meillä kävi keväällä fysiioteraupeutti kertomassa ergonomiasta ja hän sanoi, että kannattaisi välillä säätää työtuoli uudelleen, ettei aina istu samalla tavalla. Tämä kuulemma auttaisi siihen, ettei pitemmän päälle tule kaikki paikat kipeiksi. Siitä innostuneena säädin tuolin uudelleen heti ja voisinpa muuten säätää sen uudestaan taas ensi viikolla. Kokeile L-S sinäkin! :raps:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 23 Kesä 2015 19:48

Tuotakin voisi kyllä kokeilla. Jotenkin sitä ajattelee, että parempi olisi pitää kerran hyväksi todetut säädöt samoina, mutta onhan tuossa toisaalta järkeä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Kesä 2015 22:31

Mun.
Selkä.
Hajoaa.

Huomenna pitäis jotenkin saada vielä pidettyä ittensä kasassa, ja sunnuntaina. Sunnuntainakin vaan sen verran että pääsen himaan.

Mutta on nää päivät nyt olleetkin aika hevijuusereita.
Lähdin himasta tänään 9:30 ja 12 tunnin päästä olin vasta pitkälläni.
Istuin ihan liikaa jalat huonossa asennossa ja tein tyhmässä asennossa juttuja.

Mutta kaipa tää on sen arvoistakin.
Ainakin tänään on ollut tosi jees sen suhteen, että on tuntenut tekevänsä oikeasti hommia.

:hullu:
(mutten mä tätä yhtään tän pidempään jaksais...)
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 27 Kesä 2015 10:21

Jaksamista Kiba, toivottavasti saat selän nopeasti parempaan kuntoon. :kyllä:

Mulla on toinen pakara omituisen kipeä keskiviikkoisen kiipeilyn jäljiltä. Muuten on vain pienehköä jomotusta, mutta liikkeelle lähtiessä tulee usein pistävä, äkillinen kipu pakaran yläosaan, häntäluun viereen. Äh, ärsyttävää. Olenkohan tiputtautunut jotenkin huonosti seinältä alas vai mikä tässä mättää.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 28 Kesä 2015 01:06

Oon liekeissä! Jaloista! :virne:

Mitenköhän mä pääsen huomenna himaan :keijoei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Heinä 2015 12:33

Taas on jaloista liekeissä :keijo:

No ei. Oltiin lauantaina tanssimassa ja sunnuntai meni ihan ok. Aika kevyt fiilis kropassa. Toista se oli eilen. Oikea puoli kyljestä on ihan tiltissä ja jalat on toudella rikki. Pitäis käydä kaupassa, mutten usko pääseväni sinne asti :keijo:
Oon venytellyt, pyöritellyt ja yrittänyt vaan olla muttei vaikutusta. Olen aivastellut tänään aamusta ihan huolella ja joka kerta se tilttauttaa tuolla selässä :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Heinä 2015 10:54

Kävin eilen akupunktiossa. Laitettiin nesteitä liikkeelle ja samalla tarkoitus oli tasapainottaa kokonaisuutta.
Tasapainotettiinkin kyllä. Laittoi mulle päähän neulat niin että mua sattui kitalakeen :keijo: Kyllä, neulat otsalla ja tunto kitalaessa.
Käsien neulat oli aika inhottavissa pisteissä (ranteen alapuolella, siinä missä se iho on kaikkein ohuin, auts), samoin jalkojen pisteet oli todella kipeet.
Neulojen jälkeen käsiteltiin vielä jalkoja vähän erikseen. Olin ihan totaalisen poikki tuon hoidon jälkeen ja meinasin nukahtaa siihen pisteeseen. Kotimatkan juna oli aika tiukka, mutten nukahtanut. Sinnittelin illalla aika pitkään, mutta nukahdin stna sohvalle. Jalat särki ihan hulluna illalla. Polvista alaspäin oli todella hirveän tuntuista. Nukuin osan yöstä tosi levottomasti. Nesteet liikkui, ramppasin vessassa pariinkin otteeseen. Nukuin kuitenkin aamuyön todella hyvin. :keijo:

Jalat särkee edelleen, mutta se ei yllätä. Selkä särkee tosi paljon, mikä sekään ei yllätä :keijo:

Kyllähän tää ehtii tasoittumaan tästä ennen ens viikon käsittelyä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 22 Heinä 2015 09:57

Oho yllätys, taas saikulla :viha: . En ollut ennen ikinä kipeenä, esimerkiksi kouluaikoinani hyvä jos kerran vuodessa oli nuha. Nyt on vuorotellen kaikki vaivat. Vuoden sisällä on ollut migreenit, mahataudit, selkä paskana, pahat nielutulehdukset ja nyt silmätulehdus! Niin paha ettei saa olla töissä. Kahdet lääkkeet vaan mukaan ja silmätippoja parin tunnin välein. Ei esimiehet hyppinyt riemusta kun kävin niille sanomassa, puolet porukasta kun on lomalla. Toivottavasti lääkkeet alkaa toimia heti kohta, niin ei tarvitsisi koko viikkoa olla saikulla. Vaikka töihinpaluu loman jälkeen vituttikin, niin en mä nyt kipeenä halua olla.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 22 Heinä 2015 10:02

Mutta muista sairastaa nyt sitten rauhassa.
Sulla on oikeus olla sairaslomalla, jos et ole työkykyinen. Sanoi tai antoi esimiehet ymmärtää mitä tahansa. Kun sun harteilla ei lepää teidän työpaikan ongelmat, älä kanna niitä itsessäsi.

Kysyisin onko joku stressipeikko nurkissa pyörimässä kun nyt sairastat näin? Keho reagoi johonkin negatiiviseen sairastelemalla.

:paijaus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 22 Heinä 2015 10:12

Ei edes pitäisi olla mikään kauhea stressi päällä nyt. Asiat on ihan ok sekä koti- että työelämässä. Meillä menee poikaystävän kanssa hyvin, yhteenmuuton alkuvaiheen ahdistukset ja muutkin sellaiset on kadonneet tässä. Ainoa mikä vaikka töissä stressaa on nyt tämä, että koko ajan pelkään olevani kipeä ja saikulla. Eikä mun terveydessä noin ylipäänsä pitäisi olla mitään vikaa. Kaikki veriarvot yms oli oikein mainiot kun ne on viimeksi mitattu. Mutta jos tämä sairauskierre jatkuu niin pitää mun mennä taas vaihteeksi lääkäriin ja pyytää voisiko ne ottaa kaikki mahdolliset testit, että onko mulla joku sairaus, jota ei ole huomattu ja mistä nämä muut taudit voisi johtua.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 09 Loka 2015 15:30

Örf! :bubblesfriikki: Kiva flunssa pitkästä aikaa. Lääkärit vaan yrittää tuputtaa lääkkeitä.
Jospa pääsis ensi viikolla nenäonteloiden huuhteluun niin ei tarvitsisi antibiootteja syödä...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja theia » Ti 13 Loka 2015 15:36

Valohoitojakso alkoi taas :huoh:
Kolme kertaa viikossa, kymmenisen viikkoa. Siihen päälle sitten raskauteen liittyvät lääkäri/neuvolajutut. Kaipa tähän päivien pidentymiseen tottuu pian, mutta esim tän päivän oon aivan silmät ristissä (kun oon silmät ristissä nykyisin muutenkin) :huoh:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 16 Loka 2015 19:09

Migreeni :norsu:
Maanantaina oli, tiistaina oli ja tänään oli :ei:
Eilinen akupunktio näköjään laukaisi sen sitten rytinällä. Kaikki neulapisteet särkee ja jomottaa. Naaman pisteet erityisesti, samoin nilkat. Sain akupunktiota tekevältä vihjeeksi painella nimettomistä yhtä kohtaa ja meinas taju lähtee sitä vähän painaessa. Mutta se auttoi! Nyt vain vähän särkee ja tuntuu höttöiseltä. Väsyttää kyllä ihan saatanasti. Kohtauksen alkamisesta on vähän päälle kaksi tuntia. Aura-oireet tulivat molemmille puolille, eli seisoin rautatieasemalla tilassa missä en pysty tuottamaan selkeää puhetta, en oikein ymmärrä mitä tapahtuu, enkä tiedä miltä raiteelta mun juna lähtee. Mutta löysin keinon. Tuijotin asemataulua vähän sivuun, jolloin näin junan lähtölaiturin numeron, toivoin vain pääseväni kotiin ja ettei mua ryöstetä, kun en tajua mitään. Jotenkin se ryöstämisen pelko oli vähän keijoa, mutta kävelin assalla lompakko toisessa kädessä ja puhelin toisessa :keijo: Junassa joku kysyi neuvoa ja sain kai neuvottua sille että juna menee Riihimäelle. Ei mitään hajua mitä se kysyi, kun pystyin vain tuijottamaan eteeni ja hengittämään. Molemmat kädet puutui, päässä kohisi ja kieli oli tönkkö.
Onneksi sen verran hälveni, että sain laitettua sille akupunktiotyypille viestin ja luettua vastauksen. Kotimatkalla oli jo auraton ja kivuton tila. Se pilvimäisyys vain jäi :keijo: Ja väsymys.

Mutta josko näitä ei nyt niin tulis :P
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 04 Marras 2015 00:17

Flunssa. :gaah:

Koko syksyn ollut sellainen ärsyttävä pieni nuha, mutta ei mitään sen enempää. Välillä jo toivonu että iskis kunnolla että häipyis koko nuha. Pitäis vähän varoa mitä toivoo... :epäilevä:

Ny oon kohta neljättä päivää sänkypotilaana, kuumetta parhaimmillaan lähes 40 ja keuhkoputket aivan tulessa (mikä tosin taitaa olla astman vikoja). Ja ylihuomenna torstaina on lapseen liittyvä tapaaminen mitä ei voi perua. :peukku:

Mitäs näitä inkivääritee-ohjeita oikein olikaan? :keijoei:

:ahistus:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 04 Marras 2015 17:11

Kuulostaa influenssalta, kun on noin korkea kuumekin. Toivottavasti menee pian ohi eikä tuu jälkitauteja. :hymyhali:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 04 Marras 2015 20:29

Kuulostaa todellakin influenssalta. Olen ite kerran ollut siinä ja se vei voimat ihan totaalisesti useaksi päiväksi.
Keuhkoputket ja keuhkotkin tuntui just tuolta. Lisäksi mulla särki nivelet ja lihakset.

Missään nimessä ei kannata ruveta repimään itteään mihinkään liian aikaisin. Suosittelen suoriltaan siirtämään sitä torstain juttua. Influenssan jälkitaudit on niin herkässä ja aika rajuja.

:paijaus:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa