Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Annis » Pe 04 Syys 2009 12:05

Mä en uskaltanut ostaa imetysliivejä ennen synntystä. Kun oletin että tissit kasvaa hirveästi, ei ne niin kamalasti kasvaneet onneksi, koska mä oisin ollut aika pulassa sitten. Kun muutenkin raskauden aikana kuppikoko nousi E:hen. Ja ne on isoimmat imetysliivit mitä ainakin normikaupasta saa, mun mielestä nää triumbhin (miten ikinä kirjoitetaankaan) luukulliset on mukavat liivit. Ja liivinsuojia kantsii hankkia reippaasti, ja kannattaa hankkia kankaiset sellaiset, ne on paljon mukavammat kuin kertakäyttöiset vastaavat.

Ja olisi hienoa, jos osaisi nukkua liivit päällä yölläkin, ettei joka yö pitäisi vaihtaa kerran t-paitaa ja molemmat paidat joutuu aina suoraan pyykkiin ja lakanat ja peitot ja kaikki on aamulla ihan litimärkiä ja yleensä mukulakin on ihan märkä maidosta.

Muihin tyttöjuttuihin kuuluu se, etten muista, milloin oisin ollut näin tyytyväinen vartalooni. Vaikka imetys on alkanut aiheuttaa mulle finnejä ja kaupassa kysytään nykyään varmaan siksi joka ikinen kerta paperit, tää on joku kosto mulle siitä, että mulla oli teininä yhteensä joku viisi finniä.
Enkä ole vieläkään ihan ihannepainossani, mutta raskauskiloja tuli yhteensä 17kg ja niistä on nyt kahdenkuukauden jälkeen jäljellä enää alle kilo ja kun tissit on niin valtavat, maha näyttää kamalan litteältä. Ja on niin hienoa, että mahtuu taas vaatteisiinsa.Tosin mä käytin koko raskauden normivaatteita, melkein kaikki housutkin kävi ihan loppuun asti. Toisin kun kaverilla ei ole edes ensimmäinen kolmannes takana ja sille ei mahdu enää mitkään housut..

Syksy on muutenkin sellaista aikaa, että haluaa kampaajalle ja ostaa uusia vaatteita ja näyttää jotenkin uudelta :D
Annis

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 04 Syys 2009 19:22

Lumikki75 kirjoitti:Yöllä? Karmea ajatus yrittää nukkua yöunia rintsikat päällä - vaikka olisivat kuinka mukavat rintsikat.

Kyllä mä välillä sellaisia kaipaan. Mutta niiden kyllä pitäis olla ihan ultrasuperpehmeät joka puolelta, niin ettei tosiaankaan alkais painaa (edes noi urheiluliivit ei siihen pysty, oli pakko riisua ne illalla.) Varsinkin helteellä iho tarttuu ihoon ja on ällöttävää.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 04 Syys 2009 20:02

Sippura kirjoitti:... nimittäin mun pitäis lähteä imetysliiviostoksille tässä lähiaikoina. Sisko onneksi osasi 4 viikon imetyskokemuksellaan suositella erästä liivikauppaa (Change) joten sinne käypi tieni...

Sen vaan vielä kun joku kertoisi, että paljonko nämä meijerit tästä (vielä!) kasvavat ennenkuin imetys alkaa olla ajankohtaista

Hyvä kauppavalinta. Sain täydellistä palvelua imetysliiviostoilla, hinta-laatu -suhde toimii. Ja kuppikokoja riittää. Kun itse totesin, että jos käy kuin siskolla käy, tulen synnytyksen jälkeen hakemaan vielä kahta kokoa isommat, niin myyjä vain huikkasi iloisesti, että tänne vain, kokoja on J:hin asti.
:kauhistunut:
Mä olisin kaatunut jos ne olisi kasvanut siihen mittaan. Kauas ei jääty.

Valitettavasti kukaan ei voi sanoa mihin mittaan Arla & Ingman kasvaa.
Itsellä alkaa olla suunta jo takaisin normikokoon päin.

Ja Lumikki, minäkin pidin ajatusta liivien kanssa nukkumisesta aivan mahdottomana, kunnes imetyksen myötä oli pakko. Millään muulla kuin liiveillä ei saa tarpeeksi tiivistä suojaa, ettei koko peti kylve maidossa. Toisaalta, kylpihän Kleopatrakin...
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 04 Syys 2009 22:01

Kati kirjoitti:Hyvä kauppavalinta. Sain täydellistä palvelua imetysliiviostoilla, hinta-laatu -suhde toimii. Ja kuppikokoja riittää.

Aivan loistavaa! Tämä sinetöi entistä varmemmin sen, etten nyt enää muita
liiviliikkeitä harkitsekaan. Kiitos kommenteista!
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 04 Syys 2009 22:10

Deni kirjoitti:
Lumikki75 kirjoitti:Yöllä? Karmea ajatus yrittää nukkua yöunia rintsikat päällä - vaikka olisivat kuinka mukavat rintsikat.

Kyllä mä välillä sellaisia kaipaan. Mutta niiden kyllä pitäis olla ihan ultrasuperpehmeät joka puolelta, niin ettei tosiaankaan alkais painaa (edes noi urheiluliivit ei siihen pysty, oli pakko riisua ne illalla.) Varsinkin helteellä iho tarttuu ihoon ja on ällöttävää.

Isorintaisille oikein suositellaan nukkumista liivit päällä, että saisivat tarpeeksi tukea. Ite tosin olen tehnyt niin erittäin harvoin.

Tänään oli girlie-päivä ja shoppailin kerralla enemmän. Ainakin mukaan lähti fiinit nahkaiset kävelykengät, iso nahkalaukku töitä varten, kolme puseroa ja joitakin meikkejä. Olin reissuun perin tyytyväinen ja siitä tuli hyvä mieli.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 04 Syys 2009 22:26

Mä en kyllä ole koskaan Changesta ostanut mitään. Kokoja kyllä riittää, ja nättejäkin ne on, mutta en mä arkikäytössä niin heppoisia vermeitä päälleni vetäisi. Tissit oli kuin tarjottimella, ja kumitissit, boing boing. Sitäpaitsi mitkään ei oikein istuneet nätisti, osa repsotti reunasta (niin ku siinä ei oo sitä silikoninauhaa, sanoi myyjä) ja toiset painoi tissiin uran (niin ku se on se silikoni siinä).

Miehenvokottelutarkoituksiin oon kyllä ajatellut hakea sieltä jotain hepeneitä, kunhan saan aikaiseksi. Halpojahan ne on. Mut iotissinen* nainen kun olen, niin tarvitaan vähän enemmän rautanyrkkiä.

(* Io = Jupiterin kolmanneksi suurin kuu, päiväntasaajan halkaisija 3 643,2 km. )

(En kehtaa linkittää wikipediaa tähän, siellä väitetään Galin löytäneen Ion. Ei pidä paikkaansa.)
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 04 Syys 2009 23:04

Mun kokemus Changesta koskee vain imetysliivejä. Niissä yksi suuri asia on avattavan kupin klipsin paikka. Yhdellä kädellä lötkö ja myöhemmin venkoileva vauva sylissä klipsin kanssa pelaaminen ei ole helppoa. Changen liivissä klipsi on hyvässä paikassa. Oma kokemus Triumphin liivissä on, että klipsi osuu enemmän olkapäälle ja esim. kahvilassa ahtaassa pöydässä edellä kuvatun oloinen vauva sylissä kupin avaaminen/sulkeminen oli akrobatiaa.
Aika äkkiä sitä oppiikin valitsemaan koti- ja julkiset vaatteet liiveistä lähtien ihan sen mukaan, mikä yllä on helppo imettää.

Eipäkun valehtelen. Ostin yhdet juhlaliivit. Sittemmin ei ole ollut kai juhlia kun en ole pitänyt.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja damn » Ti 08 Syys 2009 14:20

Kävin kampaajalla :superhymy:. Aluksi säikähdin, että mitä helvettiä se minun hiuksille teki, kun ensin nämä näytti aika kauheille, mutta vähän vihjaisin että sais sitä vielä leikata, ettei ihan tuolta näytä... Niin sitten se leikkas vielä vähän lyhyemmäksi. Ja sitten kun tulin kotiin niin vielä värjäsin nämä ja nyt näyttää hyvältä. Tuntuu vaan taas kummallisen lyhyiltä hiukset, kun olin tottunut siihen pitkään ja epämääräiseen reuhkaan.

:superhymy:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja cowbell » Pe 11 Syys 2009 15:21

Sheivausvaahto loppui kesken suihkun. :viha: Nyt siis kauppaan ja takaisin suihkuun. Oikeastaan lämmin suihku maittaakin, koska olen ollut jäätymispisteessä eilisillasta asti. Toivottavasti ei joku pöpö ole tekemässä hyökkäystä elimistööni, sillä nyt ei passaa sairastella.

Ostin tänään uuden hajuveden, Bulgarin Omnia Amethysten. Olen sitä jo jonkin aikaa käynyt tuoksuttelemassa ja suihkauttelemassa ranteeseen ja nyt raaskin uhrata muutaman lappusen siihen. Se uudempi Green Jade on myös kiva, ehkä se tulee sitten seuraavaksi. Jostain syystä hajuvesishoppailun jälkeen ei omatunto ala kolkuttaa sillä tavalla, kuin joskus käy vaateshoppailun jälkeen. :sori:
cowbell

ViestiKirjoittaja skray » La 12 Syys 2009 09:04

Mä kävin kampaajalla myös. :superhymy:

Hiukseni lyhenivät noin 10 senttiä ja eteen tuli vähä sellasta porrastusta. Muutenkin hiuksia ohennettiin ja epätasaistettiin, jotta niistä tuli kevyet. Tuntuu, että pää painaa noin 5 kiloa vähemmän kuin ennen. :virne:
Pitäis myös värjätä hiukset, värikin olisi jo valmiina täällä odottamassa, mutta en nyt vaan oo saanu aikaseks vielä. Ehkä sitten maanantaina.

Vaatekaupassa olisi ihana paita/tunika/mekko odottamassa mua, mutta en raaskisi maksaa kyseisestä maailman tällä hetkellä ihanimmasta paidasta noin 30e. Se on mielestäni melkein liikaa paidasta. Mutta houkuttaa silti. Jospa kyseinen kauppa lähettää mulle viestin, että voin tulla hakemaan paitani -30% alennuksella tai jollakin muulla prosenttiluvulla, niin ehkä sitten harkitsen uudemman kerran. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Annis » La 12 Syys 2009 19:31

Munkin piti mennä kampaajalle. Mutta sitten tuskastuin, ajan soittaminen, sen saaminen nopeasti ja sopivaan kellon aikaan eikä ne kampaajat ikinä ymmärrä mua ja se maksaakin niin paljon ja kaikkee :hullu:
Leikkasin sitten itse hiukseni, kun kukaan kaverikaan ei siihen ryhtynyt.

Mutta tää ei ookkaan ihan katastrofi ja mieskin tykkää tästä :D Että onnistunut ja halpa ratkaisu kerrankin :D

Vaikka huonoja kokemuksia onkin itse hiustenleikkuusta. Tai elämäni pahin hiuskatastrofi oli kun sain kihartimen kiinni edessä oleviin hiuksiin ja ne piti leikata niin, että sen tupsun pituus oli joku 10cm ja muut hiukset olivat siis aika pitkät silloin. Enkä ilennyt ees kellekään sanoa siitä, vaikka sen piilottelu oli hirveen vaikeaa ja keksin vielä jonkun tarinan purkasta, joka jäi kiinni, sitten kun joku huomas puuttuvat hiukset :friikki:
Annis

ViestiKirjoittaja Fairy » Su 13 Syys 2009 11:02

Kuukautisasiaa. Onko jollakin kokemuksia biohajoavista Vuokkosista? Itse viime kerralla kaupassa käydessä huomasin, että tällainen uutuus on saapunut markkinoille, mutta jostain syystä en uskaltautunut ostamaan. En ole koskaan oppinut käyttämään tamponeja ja siteistä syntyy melkoinen määrä roskaa, joten tämä olisi ympäristöystävällisempi muoto :raps:
Fairy

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 13 Syys 2009 11:09

Fairy kirjoitti:Kuukautisasiaa. Onko jollakin kokemuksia biohajoavista Vuokkosista?

Ei ole kokemuksia, mutta ihan mahtavaa, jos tuollaisia on. Ja jos ne vielä "toimivat", niin mikä sen parempaa. :D Itsekin välillä tulee huono omatunto tms., kun siteistä syntyy ihan järkyttävä määrä roskaa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 13 Syys 2009 12:17

Annis kirjoitti:Leikkasin sitten itse hiukseni, kun kukaan kaverikaan ei siihen ryhtynyt.

Hyvä että kotileikkuu onnistui! Mun piti itsekin soveltaa samaa metodia viimeisen parturikerran
jälkeen. Mun on ilmeisesti hiuslaatu muuttunut nyt raskauden aikana niin, että aikaisemmin täy-
sin piikkisuora hius on muuttunut taipuisammaksi :O: Etutukka on taipunut viime viikkoina mi-
ten on lystännyt ja ajattelin sen johtuvan vähän pitemmästä mallista. No, heti leikkuun jälkeen
sama kohta etutukkaa taipui ihan yhtälailla jolloin parturi sanoi sen mahdollisesti johtuvan ras-
kaudesta.

No mulle tuli tietty hirveä ahistus heti, koko elämän on opetellut laittamaan piikkisuoraa tukkaa
ja kun siinä onnistuu ja tukka on mieluisa sellaisena kun se on niin sitten se alkaa taipua :friikki: En
tahdo!

Parturi päätti sitten leikata sitä taipuisaa kohtaa vielä vähän pois (FAIL!) joten tottakai tuohon
eteen jäi sitten sellainen ammottava lovi. Hetken sitä lovea jaksoin katsella ja yritin piilotella
sitä, mutta eihän siitä mitään tullut joten sakset kauniiseen käteen ja nips. Onneksi omakäti-
nen leikkuu onnistui ja sain loven piiloon, mutta sai olla viimeinen kerta kun varsinaisen leik-
kuun ja muotoilun jälkeen tukkaa enää lähdetään saksimaan :friikki: :friikki:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja kääpiö » Su 13 Syys 2009 13:13

Raskauden vaikutuksesta hiuksiin:

Mun piikkisuora tukka muuttui myös taipuisaksi raskauden myötä. Ja meinaan siis todella taipuisaksi. Tämä paljastui vasta kun leikkautin puoleen selkään ulottuneet hiukset olkapäämittaan. Suoraa saa nyt vain raudalla ja kunnon tököteillä. Toisaalta kiharakin on ihan jees välillä ja sen saa aika helposti, kun antaa tukan vaan kuivua rauhassa itsestään. Ja löysin vielä tosi taitavan kampaajankin joka osaa leikata juuri sellaisen mallin jota on helppo muokata.
kääpiö

ViestiKirjoittaja urakka » Su 13 Syys 2009 14:19

Mielenkiintoista. Pitäisköhän hankkiutua raskaaksi, jos sillä pääsis vaikka tästä kamalasta luonnonkiharasta eroon? :raps:

Joo, ehkä ei. :virne:

Tyttöilyasiaan sen verran, että löysin kotikotoa isän vanhan flanellipaidan, jota on ilmeisesti pitänyt rakennushommissa jne, mutta ei ole silti millään maalilla ja vesieristysmömmöllä kuorrutettu, eikä kovin kulunutkaan. Istuu mulle tosi hyvin, ja on niin pitkä että menee tunikastakin. :) Tähän asti olen vannonut etten ikinä hairahdu mihinkään grungehtaviin muotijuttuihin, enkä varsinkaan lähde mihinkään tunikapelleilyyn mukaan, mutta paita on kyllä mukavin pitkään aikaan. Seuraavaksi hairahdun varmaan farkkuleggareihin tai johonkin kammottavaan paljettibaskeriin. :hullu:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja L-S » Su 13 Syys 2009 15:05

Kyllä hiukset on vaikea asia.

Mullakin olisi taas se hetki, että pitäisi saada aikaiseksi mennä kampaajalle. Viimeksi kun kävin, olin jopa tyytyväinen lopputulokseen, ja hintakin oli kohtuullinen, joten voisi melkein varata ajan samalle kampaajalle. Sitten kun vielä muistaisi varata. Yleensä asia muistuu mieleen iltaisin, jolloin kampaaja ei ole tavoitettavissa. :tilt: Yleensä mulla on ollut vaikeutena vielä se, etten ole osannut päättää kenen käsiin uskallan hiukseni laskea ja pitäisi varmistaa, että kampaaja ei äkkiä veloita hiustenleikkuusta neljääkymppiä.

Ja kampaajan jälkeen pitäisi sitten istuttaa väriäkin päähän. Väri on jo ostettuna, mutta en ole siihen ihan tyytyväinen, kun eihän siellä kaupassa voinut taas olla tarjolla juuri niitä sävyjä, mitä olisin halunnut. :keijo:

Lisäksi mietin, pitäisikö ostaa juhlia varten huulipunaa, vaikka en yleensä sellaista käytä. Tavallaan houkuttaisi, kun kerrankin saa laittautua, mutta toisaalta se lie turhaa, koska yleensäkin olen tullut siihen tulokseen, että huulipunat ovat vain ärsyttäviä, kun tahmaavat ja kuivattavat huulet ja punaa saisi koko ajan olla lisäämässäkin, jotta se edes näyttäisi miltään. Juhlamekon väriin sopiva kynsilakkakin olisi kiva ostos... :raps: Tosin mulla on kyllä jo viisi erilaista väriä. Jos olisin fiksu, kelpuuttaisin jonkun niistä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 13 Syys 2009 19:09

On kokemusta Vuokkosten biohajoavista, ja tykkään kovasti. Toimivat ihan normaalisti (miksi eivät toimisi? ei mulla käynyt mielessäkään, että eivät toimisi :virne: ). Mutta siis niin.. toinen juttu onkin sitten se biohajoavuus. Kannattaako sijoittaa kalliimpaan kun sitä ei kuitenkaan saa heittää biojätteeseen? Minä näen asian niin, että eipähän ainakaan joudu tekemisiin kaikenmaailman formaldehydien sun muiden ylimääräisten kemikaalien kanssa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 13 Syys 2009 19:25

Tai siis tarkoitin "toiminnalla" nimenomaan sitä biohajoavuutta. :tilt:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 13 Syys 2009 19:28

No kai se nyt hajoaa, mutta toinen juttu on, että kannattaako biohajoavaa sekoittaa kuivajätteeseen... :sori:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 13 Syys 2009 19:33

No joo, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Syys 2009 00:28

Mustapäät. :epäilevä:
En tiedä miltä naamani pitäisi näyttää ilman niitä, enkä tajua miten niistä muka pääsee eroon. Tänään päätin sitten vihdoin ottaa itseäni niskasta kiinni ja kokeilla The Oil Cleansing Methodia. Öljyinä risiiniöljy ja kookosöljy. Muutaman viikon päästä pitäisi näkyä tuloksia, jos on mistä näkyä. Raportoin sitten jos jotain merkittävää tapahtuu.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 14 Syys 2009 08:40

Lyyra kirjoitti:Mustapäät. :epäilevä:
En tiedä miltä naamani pitäisi näyttää ilman niitä, enkä tajua miten niistä muka pääsee eroon.

Mä aikaisemmin kirjoittelin n. vuosi sitten hankkimastani Bionin Blackhead/Whitehead dissolverista,
jota voin lämpimästi suositella :D Ainetta sivellään ihonpuhdistuksen jälkeen ongelmakohtiin parin vii-
kon ajan pari kertaa päivässä ja sen jälkeen tarvittaessa. Aine pehmentää mustapäät jonka jälkeen ne
on helppo puristella pois ja myös vaalentaa niitä. Purnukalle tuli hintaa muistaakseni nelisen kymppiä,
mutta vuoden jälkeen sitä on vielä jäljellä ja omasta kokemuksesta tuo on ainoa mustapäihin auttanut
tökötti.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Fairy » Ma 14 Syys 2009 15:41

Lyyra kirjoitti:On kokemusta Vuokkosten biohajoavista, ja tykkään kovasti. Toimivat ihan normaalisti (miksi eivät toimisi? ei mulla käynyt mielessäkään, että eivät toimisi :virne: ). Mutta siis niin.. toinen juttu onkin sitten se biohajoavuus. Kannattaako sijoittaa kalliimpaan kun sitä ei kuitenkaan saa heittää biojätteeseen? Minä näen asian niin, että eipähän ainakaan joudu tekemisiin kaikenmaailman formaldehydien sun muiden ylimääräisten kemikaalien kanssa.

En tiedä onko ymmärryksessäni jotain vikaa, voi hyvinkin olla. Mitä Lyyra tarkoitit kommentilla, että kannattaako sijoittaa kalliimpaan, kun sitä ei voi heittää biojätteeseen? Jäin miettimään, kun tavalliseen Vuokkoseen verrattuna tuo biohajoava versio oli kalliimpi. Itse kerkesin jo hetken miettiä, että miksi biohajoavaa ei voisi laittaa biojätteeseen, mutta taitaa olla vain liian pitkä päivä takana, että ajatustoiminta alkaa jo heiketä :virne: Täysinhän "tavallisia" siteitä ei tuon uutuuden varjolla voi korvata, kun niitä taisi olla vain "normaalipituisia". Kaiken jaarittelun jälkeen meinaan siis testata myös noita biohajoavia, jos se nyt jotain kiinnostaa :keijo:
Fairy

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Syys 2009 22:37

Biojätteeseen ei hygieniasyistä saa laittaa ihmiseritteitä, ei siis pissaa, ei kakkaa, ei spermaa, ei valkovuotoa, eikä kuukautisverta (eikä muutakaan verta). Siksi siis pikkuhousunsuojiakaan ei saa laittaa sinne.
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa