Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Loka 2009 11:11

No en vaan osaa! :pillitys:
Kuukuppikunnasta en oikein saanut mitään irti, kun melkein kaikki vinkit on jo kokeiltu.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 14 Loka 2009 12:31

Jos on kiinnostusta yrittää vielä, niin pistä privaa ja jutellaan tyttöjen juttuja, katsotaan, jos ratkaisu löytyisi :)
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 14 Loka 2009 17:09

Lyyra, kyllä sä onnistut! Kuukupin käyttö vaatii toki totuttelua, mutta kyllä se on ehdottomasti sen arvoista.

Mä oon tällä hetkellä melko tyytyväinen e-pillereihini. Ekan kierron aikana oli tiputteluvuotoa, mutta nyt sitä ei ole enää ollut. Eikä muitakaan haittavaikutuksia ole ainakaan vielä ollut. Pikkuisen vaan mietityttää pillereiden kuskaaminen edestakaisin. Kylmä talvi-ilma ei voi tehdä hyvää pillereille ja jotenkin on vähän keinot hukassa. Nyt kun tulee jatkuvasti rampattua kahden kämpän väliä, pillereitä on vain kuljetettava mukana. Mikä kyllä välillä rasittaa. Ärsyttävää huomata pitkän päivän jälkeen, että pillerit ovat kotona, joten on pakko käydä kotona sen sijaan, että menisi suoraan Pojan luo. Noin tunti hukkaan heitettyä aikaa. Senkin voisi käyttää vaikka opiskeluun. :norsu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 14 Loka 2009 18:00

Painun polvilleni ja kohotan käteni..... MSM-purkkia kohti. :O:

Sain käsiini sitten MSM-jauhetta. Kuten aikaisemmin manitsinkin niin havittelin tuota jauhetta superkivuliaisiin menkkoihin ja nyt olen muutaman viikon ajan teelusikallisen sekoitellut aamupuuroon. Ja tänään selvisi sitten MSM:n toimintakyky.

Luonnollisesti mahakipu alkaa töissä. Normaalisti tarvitsen kourallisen särkylääkkeitä hivenen ennen "alku tuntemuksia", jotta lääkkeistä olisi jotain hyötyä, joten tarvitsen yleensä esteettömän suoran yhteyden lääkepurkeilleni ehtiäkseni ajoissa. Tänään kuitenkin olin hankalassa paikassa. Oli hieman heikohko hassu olo josta päättelin tarvitsevani hyvin pian rohtoja. En kuitenkaan päässyt heti irtautumaan töistä ja kauhuissani jännitin mitä tuleman pitää. Ihmettelin tosin jo tässä vaiheessa, kun ei vielä mahasta kouristellut eikä jalka puutunut. Kun vihdoin pääsin lääkepurkeilleni oli olo jo heikko ja tuskanhikinen. Mutta. Koska mahaa ei särkenyt päätin ottaa vain yhden panadolin, sillä riskillä että kivut sittenkin muuttuisivat kovemmiksi. Mutta eipäs muuttuneet. :superhymy: Heikko olokin katosi särkyläkkeen jälkeen!

:superhymy:

Toivottavasti tämä ei ollut vain kerran kymmenessä vuodessa tapahtuva kivuton ihme, vaan tosiaan olisin löytänyt apua! :D Seuraavalla kerralla, jos menkat alkavat niin että olen kotosalla, ajattelin olla ottamatta särkylääkettä ollenkaan. Tulevina kuukausina asia varmistunee, että missä tässä on kyse. :tilt:

MSM:n pitäisi auttaa ilmeisesti nivelkipuihin ja muihin selittämättömiin kipuihin. Niistä en osaa sanoa mitään näin lyhyessä ajassa. :p Ei se olkapää nyt missään huonossa kunnossakaan ole ollut, mutta en ole sitä nyt niin rasittanutkaan.

Olo on muutenkin aikas hyvä. :jami:

OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 14 Loka 2009 18:14

Vau!
Olemme päässeet todistamaan ihmeparantumista!
Pidetään peukkuja, että kivut ovat historiaa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Loka 2009 21:53

Lyyra kirjoitti:No en vaan osaa! :pillitys:

Osasin sittenkin! :jami:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » To 15 Loka 2009 07:58

marenkienkeli kirjoitti:Ärsyttävää huomata pitkän päivän jälkeen, että pillerit ovat kotona, joten on pakko käydä kotona sen sijaan, että menisi suoraan Pojan luo. Noin tunti hukkaan heitettyä aikaa. Senkin voisi käyttää vaikka opiskeluun. :norsu:

Nuvaring on aina mukana. :D Ehkä hieman liioiteltua, mutta mä rakastan tota ehkäsyrengasta. Paras keksintö hormonaalisen ehkäisyn saralla. En vaihda ikinä enää muuhun.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » To 15 Loka 2009 11:39

Lyyra kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:No en vaan osaa! :pillitys:

Osasin sittenkin! :jami:

Jee! :D Onnittelut.

---

Kylmä talvi-ilma ei voi tehdä hyvää pillereille ja jotenkin on vähän keinot hukassa.

Emmää kyllä oo ikinä aatellu, ettei pillereitä sais säilyttää pakkasessa... Nestemäisiin lääkkeisiin
sun muihin se vaikuttaa, mutta ei kai pillereihin? :riips:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » To 15 Loka 2009 13:12

Shay kirjoitti:
Kylmä talvi-ilma ei voi tehdä hyvää pillereille ja jotenkin on vähän keinot hukassa.

Emmää kyllä oo ikinä aatellu, ettei pillereitä sais säilyttää pakkasessa... Nestemäisiin lääkkeisiin

Ei mullekaan ole tullut mieleen, että kylmä voisi tehdä tuhojaan kuivissa pillereissä.
Luulisi riittävän lämpösuojaksi, että antaa niiden olla pahvilaatikossaan (tuleeko e-
pillerit pahvilaatikossa niinkuin muut lääkkeet?) Tai sittan käärii ne johonkin. Vaikka
varapaidan nurkaan. Näin lämpötilanvaihtelut eivät ole niin suuria ja äkkinäisiä, jos
sillä nyt on merkitystä minkään kannalta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 16 Loka 2009 16:44

Pvi kirjoitti:
Shay kirjoitti:

Ei mullekaan ole tullut mieleen, että kylmä voisi tehdä tuhojaan kuivissa pillereissä.
Luulisi riittävän lämpösuojaksi, että antaa niiden olla pahvilaatikossaan (tuleeko e-
pillerit pahvilaatikossa niinkuin muut lääkkeet?) Tai sittan käärii ne johonkin. Vaikka
varapaidan nurkaan. Näin lämpötilanvaihtelut eivät ole niin suuria ja äkkinäisiä, jos

Tiedän kyllä, ettei repussa lämpötila niin nopeasti vaihdu. Kyllä noita tulis kuitenkin periaatteessa huoneen lämmössä säilyttää. Ehkä käärin ne johonkin ja laitan meikkilaukkuuni. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 20 Loka 2009 20:38

Koitin tyttöillä ja kävin katsastamassa KappAhlin uutta Vintage-mallistoa. Aika karmaisevia, ylihinnoteltuja riepuja. Ehkä jonkun röyhelöpaidan voi sieltä ostaa, jos joskus tulevat alennukseen, mutta aika pettymys oli. Sen enempää en jaksanutkaan pyöriä. Taitaa olla tän kuun shoppailukapasiteetti jo täys. Hieman ehkä himottelis lähteä parista kenkäparista tappelemaan 14.11. kun tulee myymälöihin Jimmy Choo for H&M.

Työkaveri on kampaaja ja se lupasi leikkaa mulle hiukset! :D Aattelin viikonloppuna, et tahdon otsiksen ja polkkatukan ja sitten näin maanantaina lehdessä JUST sellaisen hiuksen. Koitan varaa ens viikolle jonkun illan, jos kamu nyt oikeasti suostuu. Lupasi tehdä sen vieläpä kohtuuhinnalla, joten ei tarvii itteään edes kipeäksi maksaa. :D Intona olen.
Emilia

ViestiKirjoittaja elegia » Ke 21 Loka 2009 19:23

Taitaa olla tuo otsis ja polkkatukka tämän hetken kuuminta hottia, ainakin mikäli on ystävättärieni kuontaloja uskominen. :) Itsekin olen moisesta haaveillut jo pidemmän aikaa, mutta ei riitä rahkeet. :D Olen niin tottunut tähän ikuisuuden vanhaan pitkään malliin, että siitä on vaikea luopua, saati kuvitella päähäni edes sopivan minkään muun mallista hiuksistoa. Oma hius on myös suhteellisen ohut, joten sitä saisi varmaan olla aina laittamassa polkka-otsis-mallissa. :( Alan myös olla suhteellisen kyllästynyt tähän omaan hiusväriini, jota aloin hankkia takaisin vuosi sitten. Ääh, jotain muutosta olisi hyvä saada, joten saapa nähdä!

Mitään järin tyttömäistä en ole muuten tehnyt. Tai vuokrasin mä Halloween juhliin sellaisen 1920-luvun asukokonaisuuden. Se on aika tyttömäinen. :kauriinsilmät: (Ei siis järin pelottava)
elegia

ViestiKirjoittaja Fairy » Su 25 Loka 2009 14:58

Minä olen miettinyt myös uusia hiuksia, koska entinen malli alkaa olla pahasti ulos kasvanut. Olen miettinyt kampaajan vaihtoa. Olen ollut tyytyväinen tuttuuni, jonka luona olen käynyt, mutta hänen tyylinsä leikata on aika sama. Nyt haluaisin jotain vaihtelua, joten voisin kuvitella uuden kampaajan keksivän jotain uutta. Niin, siis minähän olen onneton keksimään uusia kampauksia, joten menen aika usein kampaajalle sillä mielellä, että otan hänen ehdotuksiaan vastaan. Itse olen voinut ajatella lähinnä etuhiusten pituutta tai sitä, kuinka pitkäksi hiukset saavat yleensä jäädä. Itsellä on melko pyöreät kasvot ja olen miettinyt, minkälaiset hiukset olisivat hyvät. Nyt ne ovat olleet jo pitkään kerroksittain leikatut, takaa lyhyet ja hieman eteen pitenevät. Kovin suurta vaihtelua ei siis voi edes tehdä, kun hiukset eivät ole pitkät kuitenkaan. Saa nähdä uskallanko tehdä kampaajan vaihtoa vai menenkö edelleen vanhalle tutulle kampaajalle, joka leikkaa hiukset samaan tyyliin kuin ennenkin :sori:

Vaatekaapin uudistus olisi myös ajankohtaista. Uusia farkkuja olen metsästänyt ja paitojakin tarvitsisi lisää näin talven lähestyessä. Farkut ovat vain niin ärsyttävät ostettavat, kun koskaan ei löydy hyvännäköisiä ja sopivia. Vaatteita pitäisi ostaa niin paljon, että en osaa ostaa mitään :virne: Ensimmäisenä pitäisi varmaan käydä katsastamassa hieman pikkujouluvaatteita, jos siinä samalla jonkun pitkähihaisenkin löytäisi.
Fairy

ViestiKirjoittaja skray » Su 25 Loka 2009 17:27

Tilasin sitten taas vaatteita netistä. :friikki:
Tarkoitus oli tietysti tilata näin talvea ajatellen joitakin uusia pitkähihaisia paitoja tai villatakkeja tai jotakin sen tyyppistä. Päädyin tilaamaan kaksi toppia, hassun collogekankaisen tunika-t-paidan ja jopa kaksi (!) villatakkia tai sen tyyppistä jotakin paitaa. Toivottavasti edes topit saisin pidettyä, ne vaikuttivat kivoilta kummatkin.. ja edes toisen noista pitkähihaisista, loput voisin ihan hyvillä mielin palauttaa.. :raps: Sen näkee tarkemmin sitten kun paketti tulee.

Hirveää.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja kaneli » To 29 Loka 2009 18:19

Moi. Mä oon kameli. Mä oon tyttö ja tykkään käydä täällä juttelemassa tyttöjen juttuja, mut mul ei oo koskaan aikaa. :(

marenkienkeli kirjoitti:
Pvi kirjoitti:
Shay kirjoitti:

Tiedän kyllä, ettei repussa lämpötila niin nopeasti vaihdu. Kyllä noita tulis kuitenkin periaatteessa huoneen lämmössä säilyttää. Ehkä käärin ne johonkin ja laitan meikkilaukkuuni. :)

Mulle ei oo koskaan tullu ees mieleen, etteikö pillereitä vois roudata mukana. Mulla ne kulkee meikkipussissa kotiin, kouluun, töihin, kaverille, kauppaan, ulkomaille... Oon mä niitä vuoden käyttäny ja ainakaan vielä ei oo vaavia näkyny, että ehkä ne ei noista lämmönvaihteluista piittaa. Ainakaan pakkausselosteessa (mä luen niitä ku piru Raamattua) ei mainita säilytyksestä mitään ihmeempää.
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 03 Marras 2009 13:10

Onpas tyttö olo! Sorruin Forden mainosbannerin kautta tilaamaan isot pöntöt Tigin shampoota ja hoitoainetta, mutta pakkohan se oli ostaa kun kerran niin halvalla sai. :viileä:

Lisäksi ostin pitkästä aikaa vaatteita muualta kuin kirppikseltä. Gina Tricotista löytyi musta tunika ja paksut sukkikset. Huvittavaa kuinka vielä joku aika sitten uhosin että tunikoita, legginsejä tai pillifarkkuja en päälleni laita, mutta kuinkas kävikään, kaapista löytyy tunikoita, mekkoja ja legginssejä ihan kivasti ja leveelahkeiset farkut ottivat uuden suunnan kohti kirpputoria.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Emilia » To 05 Marras 2009 10:17

Äh, en osaa laskea kolmeen. Vaihdoin eilen Nuvan ja nyt hoksasin tehneeni sen viikon liian aikaisin. Ei tuosta varmaan mitään haittaa ole ehkäisytehon kannalta? En löydä netistä tietoa eikä ole nyt mukana ohjekirjaakaan.. Aattelin vain, jos tahdon pitää normista kuuden viikon syklistäni kiinni ja käytän tätä nyt käyttöönotettua rengasta neljä viikkoa, tuleeko kauheat välivuodot ja vauvat?

Ei sillä että saisin, mutta taidan silti varuiksi käyttää kumiakin. Neljä viikkoa voi rengasta maksimissaan pitää ohjeidenkin mukaan, ei pitäisi vaikuttaa tehoon, mutta en nyt ole ihan varma, mitä käy kun tuota edellistä pidin vain 2 viikkoa. Normikäyttö mulla on siis 3 vko + 3 vko ja tauko, nyt tulisi 2 vko + 4 vko ja tauko.

Kellään tietoa tämmöisestä?
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » To 05 Marras 2009 14:36

Sattuipa sopivasti. Kävin eilen lääkärissä vaihtamassa pillereitä ja samalla sain mukaani Nuvaringistä kertovan esitteen. Siinä sanotaan, käyttöön liittyvien kysymysten kohdalla, että "Entä jos poistan renkaan liian aikaisin (rengas ollut käytössä alle 3 viikkoa)?" vastaus: Jos olet ehtinyt käyttää regasta yli 7 päivää, pidä taukoviikko ja laita sen jälkeen uusi rengas. Lisäehkäisyä ei tarvitse.
Mistään esitteen kohdasta en löytänyt tietoa siitä, voiko renkaan pitämisen aikaa pidentää neljään viikkoon.

muoks. mun piti muokata, mutten sitten muokannutkaan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » To 05 Marras 2009 15:56

Tack Skray! :)

Taukoviikkoa en kyllä nyt pidä, kun ehdin jo tunkea uuden renkaan paikoilleen.. Tää saa nyt olla ainakin sen 3 viikkoa. Ei näitä kuitenkaan raaski tuhlata, kun ovat vähän hinnakkaita. Olettaisin, ettei ehkäisyteho vähene, vaikka laitoinkin uuden renkaan heti perään, jos ei kerran vähene kahden viikon käytöstä muutenkaan..

Jollain palstalla oli kirjoitettu, että ihan gyne oli suositellut pitämään 4 viikkoa putkeen ja sitten tauko.. Kuulostaa kyllä vähän riskiltä. Itehän pitäisin yhtä rengasta vaikka kuusikin viikkoa, jos voisi. Mitä harvemmin tarvii pitää taukoviikkoa sen parempi. :)
Emilia

ViestiKirjoittaja Mooch » Su 08 Marras 2009 23:30

Mua kauheasti kiinnostaa tuo tuollainen rengas, voisi olla jopa ihan paikallaanki vaihtaa nämä
iänikuiset pillerit moiseen. Toisaalta se laastarikin voisi olla meikäläiselle ihan toimiva. Pitää
harkita ja kuulostella vielä asiaa, tässä kön tuo vuosikatsastus lähenee uhkaavaa vauhtia,
niin voisi keskustella neuvolatädin kanssa aiheesta. :virne:

Mutta minulla on huomena kanpaaja! Mun vakikanpaajani on äitiyslomalla, joten en oo käynyt
kanpaajalla varmaan vuoteen. Jaiks. No on multa hiuksia leikattu ja värjätty ja vakikanpaajan
sanoikin lauantaina minut nähdessään hyvin yksoikoisesti: "et enää ikinä anna kenenkään muun
koskea sun hiuksiin". :virne: Joten sovimme, notta mie meen huomena muutosleikkiin. Jee jee!

Oon vähän muka niinkö siivonnu vaatehuonettakin ja mitä ihmettä sieltä löytyikään! No aivan
tuliterät jamekset ja paitojakin! Mahtavuutta! :virne: Ei mulla muuta. :D
<Miki> Mooch: Ei se oo se koko vaan se karäktääri.
Mooch

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 08 Marras 2009 23:44

Itse ainakin voin suositella rengasta lämpimästi. Kehoittaisin ainakin kokeilemaan, jos on aatellut pillereistä luopumista, mutta hormonaalisen ehkäisyn jatkamista kuitenkin. Mulle tämä on ainakin sopinut kuin nappi napaan enkä ihan hevillä pois vaihtaisi. Rengas on palauttanut mun uskoni hormonaaliseen ehkäisyyn.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 09 Marras 2009 21:03

Nyt tuntuvat pillerien mukanakuljetusongelmat ratkenneen. Meikkaamiseni on nykyään satunnaista, joten meikkipussi ei kulje lähellekään aina mukana. Parempi paikka on sen sijaan kukkaro. Omastani kun löytyy sopiva lokero, jossa niitä voi hyvin pitää ilman, että ne olisivat samassa paikassa rahojen kanssa. Kukkaroa tulee ainakin pidettyä aina mukana. :D

Tällä hetkellä mulla on kova kenkäkuume. Jotkut kivat saappaat pitäisi saada, jotta hameita voisi taas käyttää. Aikaa vaan ei oikein ole. Vanhat saappaat taas ovat kannoista niin kuluneet, ettei suutarikaan enää niitä todennäköisesti kuntoon saisi. :( Olisi pitänyt toimia aiemmin. :huoh:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 10 Marras 2009 22:04

:sekopää:

Ahdistus. Tajusin juuri, että minunhan täytyy hankkia RUKin kurssijuhlaa varten iltapuku ja kengät ja kaikki ja laittaa tukka itse ja meikata naama juhlakuosiin ja ja ja...

Onhan juhlaan vielä hurjan paljon aikaa, mutta sittenkin. Aika kuluu yllättävän nopsaan.

Apua!
Maija

ViestiKirjoittaja Pvi » To 19 Marras 2009 03:57

Luulisi, että nyt pikkujoulukauden aikaan olisi jotain sopivaa juhlamekkoa kaupoissa.
En ole käynyt tarkastamassa tilannetta, kun tiedän, että kauppaan mennessä saatan
yllättäen huomata tarvitsevani uusia vaatteita, vaikka kotona on aivan hyvin löytynyt
päällepantavaa.
Mustat saappaat tarvitsisin kyllä...tai oikeammin pärjään ilman, mutta semmoisia olen
kaivannut. Listalla on myös kevääksi jotkut käveleskelykengät. Ehkä säästelen vielä ja
maltan alennusmyynteihin saakka.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 19 Marras 2009 20:15

Ilmoitusluontoisissa Emilia kirjoitti::pomppuhymy:

Uusi hius. En oo tainnut muuttaa kampausta juurikaan 13 vuoteen ja nyt tuli lyhykäinen. Mullahan on kaula! :tipahdus:
Pitkän roikkutukan kanssa sitä ei edes näe. Otsista ei tosin vielä leikattu, kun tuli sivut vähän lyhyemmäksi mitä alkuun
aateltiin. Makustelen muutaman viikon ja leikkautan sit otsatukan, jos tuntuu vielä siltä, että sen haluan.

Mäkin oon alannut haaveilemaan polkkatukasta. Koskakohan mulla on viimeksi ollut lyhyemmät kuin puolipitkät hiukset? Ehkä joskus ala-asteen puolessa välissä. :O: Ja otsatukka mulla oli viimeksi vissiin ala-asteen kakkosella. (Ai, miten niin kaavoihin kangistunutta. :jaaha: ) Lähinnä odottelen pipokauden päättymistä ja oman värin esiinkasvamista. Vähän pidemmän juurikasvun muodostuttua lyhyet hiukset näyttänevät paremmilta. Jos vaikka jättäisi muutaman sentin värjättyä hiusta latvoihin.

Yksi syy, miksi lyhyistä hiuksista haaveilen, on pitkä kaulani. Sitä kun olisi mukava korostaa. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa