Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 24 Helmi 2011 19:06

Lyyra kirjoitti:En tiiä, voiko plaseboksikaan laskea, jos kaksoissokkotestissä heikomman magneetin saanut osa testiryhmästä ei raportoinut vastaavia helpotuksia. :riips:
En tosin ole lueskellut aiheesta tätä linkkiä pidemmälle, ja tossakin lopullinen testiryhmä oli aika pieni, mutta silti.. Typerämmistäkin jutuista on tehty hätäisiä johtopäätöksiä. :sori:

En vetäisi noin pienestä otannasta johtopäätöksiä. Vaikka on tuloksesta saatu väännettyä tilastollisesti merkitsevä, ei se vielä tarkoita, että tutkimukseen kannattaisi luottaa, saati että se olisi tehty kunnolla. Kaikenlaisia huuhaa-tutkimuksia tehdään. Minullekin on paasattu siitä, että apteekkien hyllyt ovat täynnä myrkkyjä, sillä omega-3:t pilaavat aivot. :jaaha: En sitten jaksanut edes etsiä artikkelia, josta ukkeli puhui. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Helmi 2011 19:11

No ei ei, mutta siltikään ei mun mielestä kannata ihan huuhaaksikaan leimata, jos kerran näyttöäkin on. Siitä vaan toistamaan koetta isommalla testiryhmällä. Ilmoittaudun mieluusti mukaan. :tilt:

Vai ton lehden nimikö tossa on se, joka tekee tutkimuksen suoralta kädeltä huonoksi? :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 24 Helmi 2011 19:17

Lyyra kirjoitti:Vai ton lehden nimikö tossa on se, joka tekee tutkimuksen suoralta kädeltä huonoksi? :keijo:

:epäilevä: No, ei. Vaihtoehtolääkinnöistä esimerkiksi akupunktio kyllä toimii. Ei kaikki vaihtoehtolääkintä ole huuhaata, vaikka osa onkin.

Voin olla moukkamainen, mutta tuon olen kyllä valmis leimaamaan huuhaaksi. :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Helmi 2011 20:03

marenkienkeli kirjoitti: Vaihtoehtolääkinnöistä esimerkiksi akupunktio kyllä toimii. Ei kaikki vaihtoehtolääkintä ole huuhaata, vaikka osa onkin.

Tuun olemaan nipo :keijo:

Son luontaishoito tai luontaislääkintä, ei mikään vaihtoehto :nirppa: Kyllä mä mielusti kipulääkkeet syön kipulääkkeinä, jos on vaikka jalka poikki tai muutoin siihen tarvetta. Mutta usein luontaislääkinnässä voi löytää itselleen luonnollisemman ja vähemmän elimistöä rasittavan avun. Vaihtoehtolääkintä lyö siihen heti leiman, joka kuulostaa negatiiviselta :huoh:

Ja akupunktio on hoitomuoto, ei lääke :supernipo: :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 24 Helmi 2011 20:31

Kibaya kirjoitti:Son luontaishoito tai luontaislääkintä, ei mikään vaihtoehto :nirppa:

Käytin tuota termiä siitä syystä, että oli ollut puhetta tuosta magneettihoidosta ja sitä koskeva artikkeli ilmestyi lehdessä, jonka nimi on The Journal of Alternative and Complementary Medicine. Siitä mä tuon nimen pöllin. No, samapa se mulle on, millä nimellä niitä kutsutaan, mutta yritän parantaa tapani. :p

Kibaya kirjoitti:Mutta usein luontaislääkinnässä voi löytää itselleen luonnollisemman ja vähemmän elimistöä rasittavan avun. Vaihtoehtolääkintä lyö siihen heti leiman, joka kuulostaa negatiiviselta :huoh:

Tottahan tuokin on. Joskus luontaistuotteista saa riittävän avun. Ehkä mulla osittain onkin negatiivinen käsitys tietyistä luontaishoidoista. Ei sillä, kyllä minä joistain luontaishoitomuodoistakin pidän ja voin luottaa niihin. Toisaalta on esimerkiksi pelottavaa ajatella ihmisiä, jotka popsivat statiineja miten sattuu. Tänään hippusen verran tätä ja pikkuisen enemmän tätä. Huomenna ei tuota toista ollenkaan. Ylihuomenna ei kumpaakaan ja sitten taas joku random-coctail. Punariisiä saa kivasti luontaistuotekaupoista, joten niiden täytyy olla täysin kivoja eikä mitään haittaa voi olla. :epäilevä: Kun yhtälailla niillä voi olla haittoja ja välillä luontaistuotteista löytyy lääkeaineita, joiden käyttö on kielletty aiemmin. Luontaistuotteilla on oma paikkansa, mutta on huolestuttavaa, kuinka naiiveja osa ihmisistä on luontaistuotteiden suhteen. :huoh: (Ja joillain ihmisillä en nyt tarkoita keijoja vaan ihmisiä yleensä.)

Kibaya kirjoitti:Ja akupunktio on hoitomuoto, ei lääke :supernipo: :keijo:

Ihana supernipo! :hymyhali: (Jollain kieroutuneella tavalla tuli hyvä mieli, sillä muutkin nipottavat kuin minä. :D ) Ei hoitomuoto tosiaan ole lääke, eikä edes neula ole lääke. Jos akupunktioneula joksikin rekisteröitäisiin, se rekisteröitäisiin kai lääkinnälliseksi laitteeksi. :tilt:

Välttelen näköjään alitajuisesti luontaislääkintä-sanan käyttöä. Ennakkoluulot paistavat läpi. :moro:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Helmi 2011 20:37

marenkienkeli kirjoitti: Luontaistuotteilla on oma paikkansa, mutta on huolestuttavaa, kuinka naiiveja osa ihmisistä on luontaistuotteiden suhteen. :huoh: (Ja joillain ihmisillä en nyt tarkoita keijoja vaan ihmisiä yleensä.)

Kibaya kirjoitti:Ja akupunktio on hoitomuoto, ei lääke :supernipo: :keijo:

Ihana supernipo! :hymyhali: (Jollain kieroutuneella tavalla tuli hyvä mieli, sillä muutkin nipottavat kuin minä. :D ) Ei hoitomuoto tosiaan ole lääke, eikä edes neula ole lääke. Jos akupunktioneula joksikin rekisteröitäisiin, se rekisteröitäisiin kai lääkinnälliseksi laitteeksi. :tilt:

Välttelen näköjään alitajuisesti luontaislääkintä-sanan käyttöä. Ennakkoluulot paistavat läpi. :moro:

Mä olen kyllä samaa mieltä sun kanssa tosta, että paljon on luontaistuotteiden kuin luontaislääkkeidenkin keskuudessa asioita, joita on tutkittu liian vähän ja niissä tulisikin käyttää järkeä. Ihan samalla tavalla mitä lääkinnässä nyt yleensä.
Toki on myönnettävä, että tänä päivänä on mahdollista saada tutkimustuloksia melkein mistä vaan ja sitten niitä voi mielivaltaisesti käytellä omiin tarkoitusperiinsä. Kuten nähdään tuossa magneettiranneke-asiassa :epäilevä:

Mutta mä lupaan, etten ole ihan niin supernipo jatkuvasti :hymyhali:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 25 Helmi 2011 23:29

Täytyy sanoa, että mulle ainakin tuli tuosta menkkamagneetista ekana mieleen se Power Balance -ranneke, mutta ottamatta sen enempää kantaa tähän sanon vain, että mulle ainakin on yks ja sama, perustuuko jonkun asian teho "oikeaan" vai plaseboon, kunhan toimii. :)

Mutta se miksi tulin tähän ketjuun eli minä ite! :virne:

Kävin pitkästä aikaa ihan tarkoituksella shoppailemassa! Kuultiin työkaverin kanssa ohimennen, että Jumbon Vero Modassa on remppa-ale ja päätettiin työpäivän päätteeksi lähteä käymään. Mukaan tarttui tummansininen kotelomekko (puoleen hintaan). Eikä sitä nyt Jumboon asti viitsi mennä ilman, että kävisi vähän muissakin liikkeissä. Glitteristä ostin hiuspannan, jossa on mun tottumuksiini nähden aika iso rusettikoriste mutta se on kyllä erisöpö ja sopii monien mekkojen ja biletoppien kanssa ( ja sain tuplaleimat mun glitterkorttiin. :friikki: ). Anttilassa kun oli joku hintahulluttelu, käytiin sekin tsekkaamassa, tosin ostin vain normaalihintaisia tuotteita: 2 Mavalan kynsilakkaa, Mavalan kynsinauhavoiteen, kynsitarroja, 2 Maybellinen maskaraa, Montagen Jeunessen suklaanaamion ja valkosukaanaamion ja Rimmelin neljän sävyn luomiväripaletin, jossa oli mukana neutraaleja ruskeita ja ihana vihreä!). Seppälästä nappasin vielä vaaleanpuna-valkoruutuisen huivin ja harmaat sormikkaat.

Käytiin vielä muutamissa rättikaupoissa ja kenkäkaupassa, mutta ilmeisesti pahin ostovimma oli saatu tukahdutettua, kun ei enää löytynyt mitään. Mutta voi hitsi että oli kivaa pitkästä aikaa! :D

Oon muutenkin tyttöillyt viime aikoina paljon enemmän kuin normaalisti. Lähinnä tarkoittaa ihonhoitopuolta, rasvoja ja hoitoaineita kuluu tällä hetkellä järjettömät määrät entiseen malliin verrattuna. Toisaalta, on kyllä ihokin niin mallikkaassa kunnossa, etten ihan heti näistä uusista kauneusrutiineistani aio luopua. Kynsiäkin olen lakkaillut ja siitä sainkin idean noihin kynsitarroihin, jos niillä saisi vähän lisäkivaa. :) Nyt taas muistin, että hiusten joku tehohoito olisi oikeasti tarpeen, mutta ehkä pärjään hetken vielä tolla superkosteuttavalla hoitoaineella. Aco ja Paul Mitchell ovat todellakin pelastaneet tän talven pahimmilta tukkakatastrofeilta! :sydän:

Talven 10-11 luottotuotteet:

The Body Shopin Hamppu-käsivoide
Paul Mitchellin Instant Moisture Daily Treatment -hoitoaine (myös saman sarjan shampoo, ihan parhaus)
Nivean Nourishin Body Milk hyvin kuivalle iholle
Frantsilan Luontoäidin ruusuinen suihkugeeli
Frantsilan uudistava kuorintavoide
ACOn kosteuttava geeli kuivalle hiuspohjalle
Lumene Radiant Touch kosteuttava puhdistusvoide (+saman sarjan naamavoiteet) muokkaus: nassurasvat olikin vitamin c+ -sarjaa tms. hyviä kuitenkin

Meikkipuolelta suosikeiksi karsiutuivat Max Factorin False Lash Effect -maskara (kallis :( ) sekä Lumenen blue neutralizer tummien silmänalusten (-aluksien, ihan miten vain..) peitoksi, pärjään tällä mutta saisi olla hieman peittävämpikin.

Olen sittenkin aika tyttömäinen vissiin. :virnu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » La 26 Helmi 2011 15:52

Mun ei ollut tarkoitus ostaa tänään mitään ylimääräistä, mutta jotenkin eksyin sellaiseen Kuolleen meren tuotteiden tuputusmyyntiliikkeeseen. Olen kyllä aiemminkin käyttänyt niitä, hyviä ovat, vaikka periaattessa haluaisin vastustaa sitä tuputusmyyntiä. :keijo:

No kuitenkin, mulla on ollut ihan tuskallisen kuivat kädet ja kynsinauhat viime aikoina, joten ostin kynsienhoitopaketin ja jonkun erillisen vartalovoiteen vielä mikä tuntui ainakin kokeillessa käsissä hyvältä. Melko kalliiksi tuli, mutta uskoisin, että nämä edes auttavat. :tyttö:

Muutenkin olen kyllä viime aikoina ostanut liikaa, viime viikonloppunakin löysin parit housut ja mekon tarjoushintaan. Nyt pitäisi kyllä laittaa kukkaronnyörit kiinni joksikin aikaa. Mutta vaatteitakin kuitenkin aina tarvitsee (varsinkin jos vanhat housut ovat kuluneet puhki tai kutistuneet kaapissa). :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » La 26 Helmi 2011 16:32

On muuten ihan pakko kertoa, että eilen laitoin sitä Mavalan kynsinauhavoidetta ja nyt on jo paljon paremmassa kunnossa kynsinauhat. Keskisormessa ollut kynsitikkukin parani yhdessä yössä. :O: Miksen ole aiemmin tajunnut tällaista tuotetta käyttää? (Siksi että kuvittelin pelkän käsirasvan riittävän koko käsille.. :epäilevä: )

Silkkaa Mahtavuutta. :D
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 27 Helmi 2011 11:10

Oletteko huomanneet, että "miestenketju" seilaa tuolla huuhaan viimeisellä sivulla :virne:
Pisti vain silmään, kun etsin yhtä ketjua :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Helmi 2011 21:27

Kibaya kirjoitti:Oletteko huomanneet, että "miestenketju" seilaa tuolla huuhaan viimeisellä sivulla :virne:

Miehillä ei ilmeisesti ole omia juttuja keskenään juteltavaksi. Niin sen täytyy olla. :lanppu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Miss Stone » Ma 28 Helmi 2011 15:10

Mulle laitetaan tänään ripsienpidennys :gay:
Tää on nyt toinen kerta. Ekalla kerralla laitettiin 8 ja 10 mm räpsyttimiä
ja nyt laitetaan vissiin muutama 12 millinkin räpsytin sekaan.
Jänskättää. En malttais odottaa :ahihi:

Ihanaa piristää tätä harmaata naamaa pitkän talven jälkeen.
Kohta saa kaivella kesäkoltutkin esille :ahihi:
Miss Stone

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 28 Helmi 2011 16:08

Suvi kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Oletteko huomanneet, että "miestenketju" seilaa tuolla huuhaan viimeisellä sivulla :virne:

Miehillä ei ilmeisesti ole omia juttuja keskenään juteltavaksi. Niin sen täytyy olla. :lanppu:

Laiton Corollaan eilen uudet iskarit. :gay: Vähänkö löysin muuten aiiivan ihanat karvanopat Biltemasta. :sydän:
Illalla lähetään poikien kans katteleen kaupungille, jos pillua sais. Vois vähä kuppiaki ottaa. :gayt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 28 Helmi 2011 22:55

Onneksi on tyttö ja on pillu aina matkassa. Ei tartte haeskella moista itaisin kaupungilla.

Tyttöin juttuna kerrottakoon että kohdunsuulta naspsastiin tänään pala terveystarkastuksiin. Ja onneksi aika oli aamulla, sillä kuukkikset alkoivat nyt illasta. Etuajassa ovat. Mutta parempi näin, sillä pms-oireilu on ollut melko siedettävää tällä kertaa. Pientä mä oon maailman huonoin tunnetta ja rintain arkuutta ei lasketa... ai ja oon muuten syönyt karkkiakin taas tolkuttomia määriä.
Mutta siedettävät oireet kuiteski.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Helmi 2011 22:59

Voitasko jättää toi p-sana johki muualle. Oon allerginen sille. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Helmi 2011 23:13

Lyyra kirjoitti:Voitasko jättää toi p-sana johki muualle. Oon allerginen sille. :epäilevä:

Vähän sama vika :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Maalis 2011 15:46

Herkkikset... :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Maalis 2011 15:59

Herkkis? Musta vaan tollaset sanat ei kuulu ns. hyvään käytökseen. :sori:
Ja koska asuin vuoden yhden kanssa, joka viljeli tota sanaa harvasepäivä, niin voin todella sanoa mittani täyttyneen joksikin aikaa.

Sortsi, jos astuin varpaille. :sori:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 01 Maalis 2011 16:58

Mustakin se on ihan hirveä sana :sori:

Jotenkin erityisen halventava vielä, ainakin mun korvaan :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 01 Maalis 2011 22:39

Minä liityn sanaa kavahtavien joukkoon. En sitä usein käytä, mutta joskus on piipillekin oma paikkansa. Silloin kun pitää vahvasti seistä omien sukupuolielinten puolella saattaa piip olla sopivan voimallinen ja hieman hyökkäävä sana. Vähän niinkuin edellä tapahtui. Otin piipin omaan käyttöön edellisen viestin (leikkisän) saantitoteamuksen jälkeen. Minun maailmassani ei piipit pyöri kadulla irrallaan saatavana, vaan ovat ihana osa jotakuta. Ei sitä voi saada.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja damn » Ke 02 Maalis 2011 00:10

Ostin tänään kivat valkoset tennarit tositosi halvalla :superhymy: . Harmi, ettei ole kevät/kesä niin en uskalla käyttää noita vielä.
Huomenna käyn ostamassa myös yhden kivan paidan. Oikeestihan mulla ei olisi rahaa käytettäväksi moisiin turhuuksiin, mutta kuten täällä on useissa ketjuissa tullut ilmi, niin minulla ei mene just nyt elämässä kauhean kivasti, joten koitan nyt piristää itseäni shoppailemalla. Ainakin tänään se kenkien ostaminen piristi päivää kummasti!
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Maalis 2011 00:33

Ainakin herättää huomiota kun käyttää P-sanaa. :virnu:
(Ite käytän sitä joskus raivoepätoivokiroillessa. Vittu on niin tavallinen eikä siinä ole ollenkaan samanlaista särmää. Mutta tosi harvoin käytän p***ua.)

Tilasin netistä halvalla kosmetiikkaa ja suteja ja samalla ajattelin testata sokerointia. Kauneushoitoloissa esim. brassisokerointi maksaa lähemmäs satasen, joten en varmaan ala moiseen. Kyse on kuitenkin vain karvanpoistosta, jonka voin ihan hyvin tehdä itsekin. (En tosin ole tarkemmin katsonut, mitä vaikkapa säärien sokerointi maksaa, mutta siitä nyt viimosena maksaisin, kun se on niin beisikkiä karvanpoistoa). Purkki tätä sokeritöhnää maksoi 14,90 mutta jos ei tahdo senkään vertaa maksaa, voi sokerointia varten valmistaa vahan itsekin. Jos jotakuta innostaa, ohjeita ainakin täällä.

Harrastaako joku sokerointia? Onko helppoa vai enemminkin sotkuista?

Uu, oispa jo kesä jotta pääsee paljastamaan suloisat silosääret ja käyttämään värikkäitä luomivärejä ja kaikkea kivaa. :D Ei ainakaan mun talvityyliin sovi vaikkapa turkoosi luomiväri, mutta kesällä on kiva leikkiä. Kai sitä voisi pikkuhiljaa jo aloitella taas värien käyttöä. Talvella aina huomaa jossain kohdin, että taas on kaappi täynnä pelkkää mustaa, ruskeaa ja harmaata ja joitain murrettuja sävyjä. Tylsää. :hullu:
Emilia

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 02 Maalis 2011 15:11

Lyyra kirjoitti:Herkkis? Musta vaan tollaset sanat ei kuulu ns. hyvään käytökseen. :sori:

Täysin samaa mieltä.

Se sana on todella alatyylinen, sivistymätön ja vastenmielinen, enkä kykene arvostamaan yhtään sellaista ihmistä, joka sitä viljelee. On myös todella lapsellista sanoa "herkkiksiksi" ihmisiä, joissa se herättää negatiivisen tuntemuksen. Noissa Shayn ja Pvi:n viesteissä sitä käytettiin ironisesti, mutta ei se sana edes silloin kuulosta muulta kuin iljettävältä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja theia » Ke 02 Maalis 2011 15:24

Arghhh, ehdin jo satuilla tähän pitkät pätkät, mutta kun on uusi teema, painoin vahingossa "peruuta" :p Stupid me! Mutta siis uusiksi...

Musta olisi kiva meikata jotenkin erikois-hyvin ja nätisti lauantaina, kun ollaan menossa syömään "paremmin" vuosipäivän kunniaksi, mutta en mä vaan osaa :sori:
Aina kun yritän esim. häivyttää muutamaa väriä, ne vaan on epämääräisinä värialueina jossain mun luomilla. Kulmiakaan en oo koskaan jaksanut värjäillä/muotoilla, ja siksipä ei ne kehystä nassua "kunnolla", jolloin kovin räikeitä värejäkään en viitsi käyttää. Eyelinerit on aina samalla tavalla - alhaalle haluaisin kivat rajaukset, mutta kun ei ne ikinä pysy siellä viittä minuuttia pidempään!

Onkohan hillityt tekoripset liikaa, vai pitäiskö vaan pysytellä ns. luonnollisempana?

Miten sitä oppisi parissa illassa meikkaamaan ekstrahyvin? :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 02 Maalis 2011 16:24

päivänpolttaja kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Herkkis? Musta vaan tollaset sanat ei kuulu ns. hyvään käytökseen. :sori:

Täysin samaa mieltä.

Se sana on todella alatyylinen, sivistymätön ja vastenmielinen, enkä kykene arvostamaan yhtään sellaista ihmistä, joka sitä viljelee. On myös todella lapsellista sanoa "herkkiksiksi" ihmisiä, joissa se herättää negatiivisen tuntemuksen. Noissa Shayn ja Pvi:n viesteissä sitä käytettiin ironisesti, mutta ei se sana edes silloin kuulosta muulta kuin iljettävältä.

No niinpä. Yritin olla vitsikäs, mutta heti joku tuntuu vetävän herneen nenään. :sori: En kai
minäkään sitä sanaa muuten käytä... Mää oon allerginen tosikoille...
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa