Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja Herkku » La 16 Elo 2008 20:30

Kuolo kirjoitti:
Gaffa kirjoitti:Haluaisiko joku muuten kertoa, miksi teinit(varsinkin tytöt) ovat toisilleen niin ilkeitä?

Haluasin, mutta en voi, koska en tiiä. Mie oon itekin miettiny, että mistähän se johtuu että lapset ja nuoret osaa olla ihan järettömän julmia. Kehittyykö omatunto tosiaan niin hiton myöhään?

Ainakin epävarmuus luo sellaista lyö-tai-tulet-itse-lyödyksi -asennetta. Oman minän pönkitys on helpointa muiden kustannuksella. Murrosiässähän usein epävarmuus oikein kukoistaa. Kuin myös tietynlainen mustavalkoisuus ja ehdottomuus. Eikä ole vielä mm. kokemuksen ja itsetuntemuksen tuomia välineitä kaikkien niiden tunteiden käsittelemiseksi. :täti:
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 16 Elo 2008 20:35

Krapula alkaa olla voitettu. :tilt: Tuli eilen juotua oikein antaumuksella. Krapula ei ole ollut loppujen lopuksi hirveänm paha siihen nähden, kuinka paljon join. Olin väsyttänyt ja ruokahalut meni täysin. Oon pystynyt syömään tänään vain pari pientä palaa kurkkua, puolikkaan kirsikkatomaatin ja kolmasosan kananugetista. :( Ruokahalut on vieläkin kateissa. Päiväunia olen nukkunut noin viiden tunnin edestä. Seittemän maissa äiti sanoi, ettei ehkä kannata enää nukku, että saa sitten yöllä nukuttua.

Aamupäivällä oli outo saapua kotiin, kun olin erään baarissa tapaamani pojan luona yötä. Aluksi ajattelin, että hävettää sanoa äitille, missä olen ollut, mutta ei se ollutkaan kovin paha. Kerroin äidille olleeni erään pojan luona. Äiti kyseli, minkä niminen tyyppi se oli ja oliko muutkin porukasta siellä jatkoilla. Ei ollut. Äiti kysyi myöhemmin, että oliko kiva ilta. :hymyhali: Juomisestakaan hän ei sanonut mitään, vaikka yleensä jotain kommenttia tulee, jos olen juonut niin paljon, että on tullut paha krapula.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja lightlykilled » La 16 Elo 2008 20:50

Hei oon hukannu yhen periaatteistani, onko joku nähnyt sitä? Se oli semmonen iso ja vahva "en mene ikinä Onnelaan" -periaate. :epäilevä:
Taisin olla liian humalassa kun mut saatiin ylipuhuttua ja mulla muka oli hauskaaki siellä. Niin ja kaverin kaveri hoiti meät sissään jonon ohi. :gay:
Loppuilta oli mälsä ja kotiappäin kävellesä olin varsin ärtynyt ja murjottava. Mutta illan pelasti yks mukava random-heppu joka ihan kotikulmilla rupes jututtaan ja juttelin sen kanssa niitä näitä n. puolisen tuntia. :D
lightlykilled

ViestiKirjoittaja Walker » La 16 Elo 2008 20:57

Maija kirjoitti:päätimme ratkaista asian kivi-paperi-sakset -turnauksella. Olin jo voittamassa, kunnes sisko tuli viime hetkellä ohi ja voitti turvan mitalla.

Maijalle käy aina samoin kuin Bartille Simpsoneissa ? :virne:

Lisa: Look, there's only one way to settle this. Rock-paper-scissors.
Lisa's brain: Poor predictable Bart. Always takes `rock'.
Bart's brain: Good ol' `rock'. Nuthin' beats that!
Bart: Rock!
Lisa: Paper.
Bart: D'oh!
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 17 Elo 2008 01:32

Vähän harmittaa, että taivas oli pilvessä eikä kuun pimennystä päässyt katselemaan :(
Fantsu

ViestiKirjoittaja Maija » Su 17 Elo 2008 19:35

Walker kirjoitti:Maijalle käy aina samoin kuin Bartille Simpsoneissa ? :virne:

Tavallaan... :virne:

Ihan kiva ilta oli, mitä nyt vähän tylsähkö. Väsymys on koko päivän ollut kova ja vasta nyt oikeastaan ruoka menee alas. Eipä tässä sen kummempia. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja elegia » Su 17 Elo 2008 22:28

Olipa kyllä varsin mukava viikonloppu.

Torstaina kävin vanhempien luona maalla ja metsissä seikkailemassa kanttarelleja etsien. Niitä tosin ei kovinkaan paljoa löytynyt. Joku oli ilmeisesti keksinyt luottopaikkani, koska koko paikka näytti ihan tyhjältä ja pari viikkoa sitten siellä oli vielä pieniä sieniä putkahtelemassa. :( Toisesta paikasta löysin sitten kourallisen, että kastikkeet sain keitettyä. :kuola:

Perjantaina lähdimme miehen kanssa Isojärven kansallispuistoon eräjormailemaan. Ihania maisemia ja luontoa. Saimme vielä yhden alueen telttapaikoista täysin omaan käyttöömme, kun muita ihmisiä ei näkynyt maillahalmeilla. :D Iltayö menikin sitten notskilla istuessa, makkaraa ja vaahtokarkkeja käristellessä sekä joutavuuksia turistessa. Syksyn pimenevä yö toi mukanaan myös vainoharhaisuuden. Minä kun säikähdän pimeässä hyvin helposti ja alan kuvitella ihan omiani. :hullu: Hyvin sitä silti teltassa uskalsi nukkua, eikä karhukaan tullut talsimaan sitä kumoon. :D

Lauantaina vielä patikointia ja sitten takaisin kotiin. Reissaaminen alkoi väsyttää, joten ilta meni oluen ja wiin parissa rentoillessa. :D

Ihan huippu kiva viikonloppu kyllä! Sitä vaan varjostaa jatkuva huoli ja ahdistus koulusta. Yritin tässä täytellä HuK-tutkinnon anomuslomaketta, mutta sekin tuottaa liikaa päänvaivaa. :epäilevä:
elegia

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 18 Elo 2008 00:03

Pesin ikkunoita - jännitystä kerrakseen :p
Fantsu

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 18 Elo 2008 06:04

Olipa taas lyhyt viikonloppu. :huoh: olisin voinu jäähä vielä pariksi päiväksi kotia
nukkumaan. Työnjohtajakin palaa lomalta tännään ja rupiaa taas sotkeen
asioita ja kyseleen tyhymiä ja häirihteen työntekijöitä. :epäilevä: Tuola peiton
alla oli niin lämmintä ja mukavaa... :huoh:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ma 18 Elo 2008 10:01

Fantsu kirjoitti:Pesin ikkunoita - jännitystä kerrakseen :p

Ikkunanpesu voi oikeasti olla jännittävää. Erään kerran kun pesin ikkunoita, iso ruutu tipahti saranoiltaan. Onneksi oli tuuria, eikä lasi hajonnut tai kaatunut päälleni, joten selvisin säikähdyksellä. Totta puhuakseni olen hieman vältellyt ikkunoiden pesemistä tuon jälkeen. Isot ikkunaruudut olisi kai hyvä tukea pesun ajaksi, mutta mistäs sellaisia tukisysteemejä muka saa?

---

Ilmoitusluontoisena asiana kerrottakoon, että minulla on ollut mukava viikko. Poikkesin normaaleista kaavoistani, ja se kannatti. :)
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 18 Elo 2008 10:13

Mulla on ollu aikalailla paska päivä. Tärinää ja vapinaa ja ahdistusta ja kaikkea muuta hämmentävää. Haluan haliterapiaan perkele! :viha:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 18 Elo 2008 10:22

Viikonloppuna piti olla vaan kotona kaheksan päivän työputken jälkeen, vaan sittenpä toispaikkakuntalainen kaveri pyysi lauantaina kaljalle - päiväkänni! :tilt:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 18 Elo 2008 10:26

Meillä oli edellisessä kämpässä iso, ylhäältä saranoitu ikkuna ja se johti siihen, että emme sitä koskaan avanneet pesua varten, koska tueksi olisi tarvinut pukin tms. Olosuhteiden pakosta pesimme sen siis aina vain ulkopinnoilta. Nykyään ikkunat on tällaista modernia mallia ja kaikki on helppoa avata. Hidasta vaan on puuha, kun jokaisessa ikkunassa on se 4 pintaa... :epäilevä: Pitää jatkaa projektia taas, kun on aikaa.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 18 Elo 2008 13:51

Santalaceae kirjoitti:Isot ikkunaruudut olisi kai hyvä tukea pesun ajaksi, mutta mistäs sellaisia tukisysteemejä muka saa?

Poikaystävä, avokki, aviomies tai kaveri käy sellaiseksi hyvin. :tilt:
Edellisessä 60-luvulla rakennetussa kämpässä oli rakennusvuoden ikkunat, jotka olivat vielä kaiken lisäksi tosi isot. Ei niitä uskaltanut ilman pitelijää ruveta pesemään, koska heiluivat ja huojuivat niin pelottavasti.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 18 Elo 2008 18:08

Lyyra kirjoitti: Haluan haliterapiaan perkele! :viha:

Stana, vaadimme haliterapiaa! :norsu:

Mutta kuka uskaltaa halia vihaista naista... :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 18 Elo 2008 20:08

Shay kirjoitti:
Lyyra kirjoitti: Haluan haliterapiaan perkele! :viha:

Stana, vaadimme haliterapiaa! :norsu:

Mutta kuka uskaltaa halia vihaista naista... :raps:

Tota mie meinasin tässä kyselläkin, että kuka nyt perkelettä halaa?

Tosin kyllähän sitä, jos vaan tietää ettei tuu turpiin :tilt:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 18 Elo 2008 21:49

Maanantai. :epäilevä: Ennen (koulussa ja muualla) olen itse asiassa pitänyt maanantaista, mutta töissä ne ovat kauheita, kun koko talo on viikonlopun jäljiltä hirveässä sotkussa. Tänään aamuni alkoi mukavasti jo kotona, kun ketsuppipullo tipahti jääkaapin ovesta lattialle ja halkesi pohjasta. Tuloksena oli kunnon kasa ketsuppia lattialla ja roiskeita sekä seinissä että verhoissa. :epäilevä: Töissä ei tapahtunut ihmeempiä, mitä nyt ihmetystä herätti eräästä huoneesta löytynyt melkein täysi rypsiöljypullo (jonka näkiessäni sanoin "en ehkä halua tietää, mihin tuota on tarvittu") sekä roskikseen tungettu hieromasauva ("noh, tulipahan sitten sekin selväksi"). :virne: Kiirettä kuitenkin piti, ja puoli tuntia jouduin tekemään ylitöitäkin.

Elättelin jo toiveita huomisesta vapaapäivästä, mutta pöh - hommaa jäi huomisellekin niin paljon, että täytyy kuulemma mennä. Keskiviikkonakaan ei välttämättä ole vapaata, kuten alun perin toivoin. Tylsää! Musta on tullut taas laiska. Vastahan olin perjantaina vapaalla, ja eilenkin, vaikka odotinkin ei-toivottua työpuhelua hermostuneena koko aamun.

Plääh, kun jaksaisi tehdä iltaisin jotain fiksua. Viikonloppuna sain jo vähän luettua opiskelujuttuja, mutta tänään ei pitkän päivän jälkeen enää mitenkään jaksanut keskittyä. Ehkä huomenna. Pakko aloittaa jo, muuten tulee ihan hirvittävän stressaava syksy. (On se kyllä varmaan sitä joka tapauksessa.)
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Deni » Ti 19 Elo 2008 17:25

Näin kuvia parin viikon takaisesta luokkakokouksesta, johon en itse osallistunut. Pelottavaa. Milloin noista ihmisistä tuli noin keski-ikäisiä, surkeita ja räytyneitä?

Eilen aloitin aamuni potkaisemalla kokislasin nurin lattialle. Illalla pudotin toisen samanlaisen lasin päreiksi pöydältä. Ei ehkä ihan mun päivä, taaskaan.

Tänään heräsin vapaapäivän kunniaksi puhelimeen. Töistä soitettiin, tietokoneessa siellä oli jotain häikkää ja tilauksetkin on jotenkin solmussa. Neuvoin puhelimessa minkä pystyin, mutta voi-voi, en lähde vapaapäivänä paapomaan niitä, saavat luvan selvitä tänään ilman mua. Kostomielialalla käytiin syömässä kilpailevassa firmassa, mä itsas ekaa kertaa ikinä kyseisessä puljussa. Hieman hämmentävä kokemus, pakko myöntää.

Noin muuten, oon aika onnellinen just nyt.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja lightlykilled » Ti 19 Elo 2008 20:29

Mitenhän mää ossaan palata elämään omassa kämpässäni taas ku sielä ei oo nettiä! :O: (Oon kesän nimittäin lorvinu lähinnä täällä porukoilla...)
Tännekkään ei pääse niin usein, en ala. :pillitys:

Mutta. Tämä päivä oli hyvä päivä. Eka "kunnollinen" koulupäivä Limingassa ja oon kovinkovin tohkeissani! :D Tää loppuviikko piirretään ja ens viikolla hypätään heti syvään päähän: iso pohja, öljyvärit ja alastonmalli. :nolo: :täpinä: Muutenkin tuo paikka on mahollisuuksia täynnä! Oli oikea ratkasu lähtä tonne.

Ja (tää kai kuuluis Ex Librikseen mutta menköön nyt) posti toi tänään ekan äänikirjani. Arcana ja Rota A.W.Yrjänän itsensä lukemina. :sydän: Ja vaikka tiesinkin tilanneeni nimmaroidun (ja huom. en oo koskaan välittäny erityisemmin nimmareista) niin...
" :O: Nimmari? ... Tää on niinkö ollu AW:n käsissä! :sekopää: :tipahdus: :täpinä: :löööv:"

:nolo: (Kyllä mää tiijän että se ei oo sen kummemmin sitä käsisään pyöritelly, vaan vejelly niitä nimiään niihin liukuhihnatyöskentelynä...) :nolo: Mutta silti!
lightlykilled

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 19 Elo 2008 20:38

Galileo kirjoitti:Törmäsin kiinnostavaan myynnissä olevaan kämppään. Sopisi oikein hyvin sijoitusasunnoksi sijaintinsa, kuntonsa ja hintansa takia. Laskin että siitä tulisi kohtalainen tuotto jo ihan pyyntihinnalla. Täytyy käydä esittelyssä vilkaisemassa, onko siinä jotain vikana. Jos ei, pitää harkita ostoa, joskin siellä luulisi olevan noilla spekseillä muutama muukin kiinnostunut. :raps:

Käyty. Ei ollut ihan niin hyvässä kunnossa kuin ymmärsin, joka tarkoittaisi hiukan remonttia ja matalampaa vuokratuottoa. Tämän lisäksi jonkin ajan päästä on tulossa taloyhtiöön remonttia, joka haittaisi asumista siinä ja toisi muutaman tonnin kuluerän. En viitsi tarjota. Otan näkemyksen, että asuntokaupat hiljenevät ja tulee parempia kohteita huokeammalla. :aukku:

Tänään kävin myös hipelöimässä Tag Heueria, mutta se tuntui hiukan ylihinnoitetulta. :keijo:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja sybe » Ti 19 Elo 2008 22:00

Työmatkan eka osio osui vanhempien mökin tienoolle. Pääsin asiakkaalta ajoissa. Huomenna matka taas jatkuu.Tein kahden maissa mökillä melontaretken,keittelin kallioisella saarella nokipannukahvit, paistelin makkaraa ja söin kanelipuusteja. Oli hyvä melonta sää, ei tullut juuri hikikään ja iso särvenselkäkin oli lähes peilityyni. Palasin järveltä, laitoin telkun päälle, ja lämmittelin saunaa.Mukana oli kaksi kolmosolusta, toinen nautittavaksi ennen saunaa ja toinen löylyjen jälkeen. Saunasta irtosi makoisat löylyt.Nautin toisen bissen terassilla,katsellen järveä. Nautin olostani täysin siemauksin kuten oluestakin.Kukaan ei nyi hihasta,lapset ei kitise korvan juuressa eikä vaimo ei muistuta tekemättömistä kotitöistä.Työkaverit Helsingissä ja Tampereella ovat jossain kaukaisessa periferiassa, tekivät työpäiväänsä,ajatus lämmitti mieltä kovin. Kännykkä oli äänettömällä ja työläppäri oli autossa.Hiljaista,mitä nyt Mertaranta Pekingissä telkussa äänessä.Tällä hetkellä takka tuli leimuaa taustalla ja kirjoitan tätä viestiä,kynttilän valossa. Kömmin ajoissa makuupussiin ja suuntaan aamusella toiselle asiakkaalle kohti Oulua
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Plei » Ke 20 Elo 2008 12:25

Rokkihommat suoritettu! :D Hyvä meno oli, vaikka ilmaistapahtuman luonne ei minua henk.koht. lämmitäkään. Sen sijaan etkot ja jatkot olivat loistot (ja kaverin jatkojenjatkot :p). Paikalla oli kivoja ja vähemmän kivoja ihmisiä, joista ensimmäiset saivat miettimään, miksi vieläkin asun P-Karjalassa ja jälkimmäiset, miksei sitä jo pääsis kotiin.

Edellä mainittuihin ihmisiin mitenkään liittymättä, en kyllä oikeasti muista, olisiko koskaan Joensuu ärsyttänyt niin paljoa kuin nyt. Ensimmäistä kertaa tekisi mieli pakata kamat ja häipyä hittoon täältä. Vaan ehkä se on kestettävä.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 20 Elo 2008 13:57

Maija kirjoitti:päätimme ratkaista asian kivi-paperi-sakset -turnauksella.

Me ratkaistiin ex-Avokin, nyk. Miehen kanssa määräämisvallasta hääkakunleikkuussa
kivi-paperi-sakset -taktiikalla :virne: Minä voitin kolmannella yrittämällä, kahdella ekalla
tuli samikset :tilt:

Pikkuhiljaa, varovaisesti tässä palaudutaan jonkinlaiseen semiarkeen. Liekö häähuumas-
ta vai kesälomasta johtuvaa, mutta päivät on jotenkin ihan hakusessa eikä kelloakaan
tule tuijotettua niin orjallisesti mitä tavallisesti. Aamuisin maistuu uni ja iltaisin kukkui-
sin vaikka miten pitkään, jännä nähdä miten lauantaiaamuna onnistuu herääminen puoli
kuudelta kun lähdetään ystäväpariskunnan häihin Itä-Suomeen :bubbles:

Onneksi kesälomaa on vielä 2,5 viikkoa jäljellä!

Olen tänään höylännyt pankkikorttia kolmesti. Kaksi kertaa kirjoitin vanhan sukunimen,
kerran muistin raapustaa uuden kun erikseen muistin itseäni asiasta muistuttaa.

Ai niin, ja Maijan ilmoitteluun vielä palatakseni:

Maija kirjoitti:Huittisten Seurahuone, täältä tullaan. :keijo:

Legendaarinen Seke, 18-20 -vuotiaana tuli tuolla vietettyä aikaa enemmän kuin tohdin
myöntää :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 20 Elo 2008 16:49

Loma + sade + Galactican 3. tuotantokausi = :ahihi:
Tämän lisäksi tutkintotodistuskin on noudettavissa, joten :pilvi: . Nyt se on ohi.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 20 Elo 2008 17:27

lightlykilled kirjoitti:Mutta. Tämä päivä oli hyvä päivä. Eka "kunnollinen" koulupäivä Limingassa ja oon kovinkovin tohkeissani! :D Tää loppuviikko piirretään ja ens viikolla hypätään heti syvään päähän: iso pohja, öljyvärit ja alastonmalli. :nolo: :täpinä:

Voin jo kuvitella mielessäni, kuinka joku sään ahdistama maamies on reväisty Limingan niityiltä
paljasta pakaraansa teille lapsikullille vilauttelemaan. :virnu:
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa