Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 23 Tammi 2012 19:36

Kiitos haleista ja tsempeistä, Em. :hullu:
Mutta nyt mua peloittaa, kun luin siitä toimenpiteestä. :pillitys:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 23 Tammi 2012 19:43

Voi Lyyra. :paijaus:

Pelko on ihan oikeutettua. Muakin pelottaisi samanlaisessa tilanteessa, vaikka tunnen ihmisiä, joilta on poistettu todella isojakin polyyppeja ja tiedän, että heillä operaatiot menivät todella hyvin. Jaksamista! :halitus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 25 Tammi 2012 13:56

Marenki :hymyhali:

Oon mä nyt vähän päässyt yli tästä, kun eipä sitä koko aikaa voi miettiä. Eikä koko aikaa siis satu, niin ei sitä sitten muistakaan vatvoa koko aikaa. Mutta mulla ei oo nyt yhtään hajua, että kuinka pitkään sitä operaatiota pitää mahdollisesti odottaa. Kai se puolen vuoden hoitotakuu pätee tässäkin. Toivottavasti se vaan ei nyt satu seuraavan parin viikon sisään, kun mulla on kauhee kiire koulussa. :bubbles:

Sain mää jo sentään kaverin, joka lupasi tulla pitämään mua kädestä. Kun jonkun sairaalan potilasohjeessa luki, että pitää olla saattaja ja joku seuralainen illalla, jos vaikka sattuu jotain jälkiseuraamuksia. Kun kysyin, tehdäänkö operaatio paikallispuudutuksessa vaiko miten, gyne sanoi, että se tehdään "pikahumauksessa". En oikein tiedä mitä se sillä tarkoitti, enkä jostain syystä alkanut kyselemään. Guuglailu kertoi, että joko paikallispuudutus tai nukutus. Varmaan riippuu sitten sairaalan käytännöistä, mutta kuulemani tarinat paikallisesta keskussairaalasta ei oo kovin kivoja. :friikki:

Ahdistaa aina kun mietin tuota operaatiota. :ahistus: :epäilevä:

Niin onneksi ei sitten tuu mietittyä sitä jatkuvasti. :keijo:

(Epäselvän ilmaisun päivä. :keijo: )
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kaneli » Ke 25 Tammi 2012 18:51

Lyyra kirjoitti:Kun kysyin, tehdäänkö operaatio paikallispuudutuksessa vaiko miten, gyne sanoi, että se tehdään "pikahumauksessa". En oikein tiedä mitä se sillä tarkoitti, enkä jostain syystä alkanut kyselemään. Guuglailu kertoi, että joko paikallispuudutus tai nukutus. Varmaan riippuu sitten sairaalan käytännöistä, mutta kuulemani tarinat paikallisesta keskussairaalasta ei oo kovin kivoja. :friikki:

Tsemppiä! Käsittääkseni nukutusta ei yleensä käytetä, jos toimenpide on mahdollista tehdä paikallispuudutuksessa. Nukutukseen kun kai liittyy enemmän riskejä tms.

Jos mulla on joku vaiva, oon sen kanssa ihan vainoharhainen ja mietin aina pahinta mahdollista vaihtoehtoa. Mieli tuppaa myös tekemään sellaisen jutun, että kun oikein mietin, sattuuko mua vai ei ja onkohan vaiva pahentunut, se alkaa saman tien tuntua pahemmalta. :hullu:

Sama tosin pätee myös toisinpäin. Kävin just apteekissa kysymässä eräästä lääkkeestä, jota sain pitkäaikaiseen vaivaani. Hehkutin farmaseutille, että musta tuntu heti lääkkeen käytön aloittamisen jälkeen paremmalta. Farmaseutti sitten totesi, että kiva jos auttaa saman tien, mutta kyseistä lääkettä pitää kyllä yleensä käyttää pidempi aika ennen kuin se alkaa tehota. Mulle vois varmaan syöttää vaikka vitamiineja lääkkeenä ja tuntisin silti oloni paremmaksi. :keijo: Tärkeintä tosin on, että musta tuntuu paremmalta! :superhymy:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Tammi 2012 20:01

Kyllä se Lyyra hyvin menee!
Humausta käytetään useimmiten sellaisissa hetkissä, joissa ei tahdota nukuttaa "turhaan". Toki juuri sellaiset pientoimenpiteet, jotka voidaan hoitaa puudutusten avulla tehdään ilman nukkumista.
Anestesia vaatii aina enemmän aikaa, työvoimaa ja jos halutaan saada potilas vähemmillä komplikaatioilla nopeammin kotiin, käytetään humautusta. Silloin kun ei tehdä mitään suurkivuliaita toimenpiteitä. Näin mulle on ainakin opetettu.

Tähystyksetkin tehdään osa humauksessa ja osa anestesiassa. Humauksen etu näissä on se, että jos potilaan olo käy epämukavaksi, on helpompi saada nukutus päälle, kuin pelkässä puudutuksessa olevalle. So I've heard.
Siltikin se kevyt humautus voi joillekin vaikuttaa niin, ettei muista toimenpiteestä mitään. Riippuen annoksesta ja lääkkeensietokyvystä.
Mutta ne nukutuksesta seuraavat jälkivaikutukset on pienempiä ja harvoin mitään sen kaltaista ilmenee. Näinkin olen oppinut :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 25 Tammi 2012 20:20

Niin siis mikä se semmonen humau(tu)s sitten mahtaa olla? Onko se joku nukutuksen ja puudutuksen välimuoto? Sori maalaisuuteni, mutta en oo ihan sisällä tässä hoitoalan slangissa. :sori:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Tammi 2012 20:45

Lyyra kirjoitti:Niin siis mikä se semmonen humau(tu)s sitten mahtaa olla? Onko se joku nukutuksen ja puudutuksen välimuoto? Sori maalaisuuteni, mutta en oo ihan sisällä tässä hoitoalan slangissa. :sori:

Eipä se mitään. Ihan hyvä ettei kaikki ole :pepsodent:

Humautus on siis pienempi nukutuksenomainen lääkityksella aikaansaatu tila, jonka aikana ei tarvitse hengitysputkia. Eikä sen jälkeen tarvitse herätä niin syvstä anestesiasta.
Joillekin riittää siis jo ensimmäiset rauhoittavat lääkkeet toimimaan humautuksena, eikä tarvitse antaa lisälääkkeitä. (mutta niiden antaminen kai on yksikkökohtaista. Tämä on ihan vain kuulopuheen perusteella "meillä siellä XXX-alueen sairaalassa tehtiin näin....."

Ite tykkään humautuksesta siinä mielessä, että se kuormittaa elimistöä vähemmän kuin yleisanestesia eli se täysnukutus. Humautusta voisi sanoa kait kevytanestesiaksi.

Mun kipupuudutuksethan on tehty humautuksessa.
Käytännössä en nukkunut ollenkaan, mutta hoitaja tyrkkäsi suoneen nopeasti vaikuttavaa lääkettä joka vaikutti nimensä mukaan - nopeasti (rapid). Nukkuhetki tuli vasta toimenpiteen jälkeen :keijo:

Mä veikkaan että sitten kun sulle rupeaa aikoja napsahtelemaan, niin pääset puhumaan anestesialääkärin kanssa ja kyselemään yksityiskohtia.
Leikkausjutut on IMO sellaisia mitä ei kannata googlailla, vaan tiedustella vaikka terveyspuhelimesta. Omassa työympäristössä tulee niin usein esille se, että netistä on kaivettu tietoja ja saatu käsiin vain jotain horror-osaston tarinoita. Sitten vastassa on pelkoa ja kauhua, vaikka ei siihen olisi aihetta. En kiellä etteikö mitä tahansa voi tapahtua ja etteikö se joskus ole ihan aiheellistakin. Kai mulla on liian ristiriitainen paikka tässä. Työpaikan käytännöt ja arki ja tosielämän arki ristiriidassa keskenään. :sori:

:paijaus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 25 Tammi 2012 20:53

En mä sieltä netistä mitään kauhutarinoita ole onneksi löytänyt. Aika diplomaattista tietoa, just sairaanhoitopiirien sivuilta ja jostain tohtori.fi:stä ihan vaan neutraalin toimenpidekuvauksen. Yhden jonkun keskustelufoorumipätkän kävin lukemassa, mutta sielläkin oli ihan asiallista settiä, jossa toimenpiteen kokeneet kertoivat, miten oma reissu oli mennyt.

Mun pelko tai hermostuneisuus liittyy lähinnä siihen, että mulle ei oo ikinä tehty mitään tollasia humautuksia tai nukutuksia tai leikkauksia tai sisuskalujenronkkimistoimenpiteitä. Hammaslääkärissä on joskus puudutettu, ja sekin jännitti. :(
Ja osaltaan se liittyi myös siihen, että mistä mä saan saattajan jos sellainen tarvitaan, ja jos joudun olemaan pidempään sairaalassa, niin kuka hoitaa kissan sillä aikaa. Mutta tosiaan alustava saattajakysely on tehty, ja ystävä lupasi tulla, jos tarvii. Toivottavasti se nyt vaan osuu sellaiselle päivälle, että kyseinen henkilö on kaupungissa.
Ja osaltaan vielä siihenkin, että toi oli mun eka gynekäynti ikinä (joo olen vanha ja joo olis pitänyt :jaaha: ), ja ahdisti kun heti ekalla kerralla sieltä löytyi jotain muutakin kuin mitä siellä kuuluu olla. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 03 Helmi 2012 21:09

Ihanaa, kun löysin uudet kengät tänään sellaisesta kaupasta, jossa yleensä en edes käy "koska en kuitenkaan löydä sieltä mitään kivaa itselleni".
Hengailin kaupungilla töiden jälkeen ja oon haaveillu uusista kengistä. Ostin Biancosta bootsit. Suurin piirtein tollaset saapikkaat, mutta ne on mustat. 109e oli normaalihinta, mutta mä maksoin vaan 35e omistani. :O:
Yleensä kaikissa Biancon kengissä on se ongelma, ja toki muidenkin virmojen kengissä, että varret on aivan liian kapeat mun meganilkoille ja megapohkeille. Noihinkin menee just ja just ne legginssit sisäpuolelle jalan lisäksi. Turha toivoa, että farkut menis.
Myyjä sai mut myös houkuteltua ostamaan jotain nahkasuoja-ainetta, joilla noi kengät nyt pitäis vielä käsitellä. :huoh:

Uudet kengät. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Helmi 2012 21:49

Mulla on kans ongelma mun pohkeiden kanssa. Ne ovat liian pienet lähes kaikkiin saappaisiin. Kerran olen löytänyt täydelliset saappaat. Ostopaikka taisi olla juuri Bianco. :D Nykyisin kyseiset saappaat tosin ovat korkojen kohdalta melkoisen kuluneet. :huoh: Mistä tulikin mieleeni: Tietääkö joku pääkaupunkiseudulta hyvää, kohtuuhintaista suutaria?
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 07 Helmi 2012 20:01

Nyt on kunnon lääkkeet menkkakipuihin. Vuotokin on vähentynyt isommalla annoksella ja kupin kanssa ei ole ongelmia. :O:
En mä ollut edes tiedostanut, että mun vuoto olisi mitenkään erityisen runsasta. Nyt tuntuu vain tulevan tosi vähän. :friikki:

Lääkäri siis antoi reseptin 600mg:n ibuprofeenitabuihin, ja ohjeisti ottamaan niitä ja Panadol Zappia (500mg) 2+2 (eli 1200mg + 1000mg) kivun pahimpaan kärkeen, ja jatkamaan siitä pienemmällä annoksella. Suosittelen lämpimästi. (Farmaseuttihan ei meinannut ensin antaa mulle niitä lääkkeitä, kun lääkäri oli kirjoittanut reseptiin, että 1-2 tablettia 2-3 kertaa päivässä, koska 6 tablettia noita ibumaxeja menisi jo reippaasti yli sallitun rajan. :virne: )

Silti juilii vähän. :epäilevä: Pitänee napata taas joku nappi. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ke 08 Helmi 2012 23:04

Onko kenenkään ripsiä koskaan värjätty? Minkälaisia kokemuksia teillä on?
Sain lahjakortin sellaseen paikkaan, jossa on kampaamopalveluiden lisäks kaikkee kysien laitosta kulmien ja ripsien värjäykseen ja muotoiluun jne. ja ajattelin, että voisin hiusten leikkauksen lisäks ottaa ripsiin värin.
Netissä olevassa hinnastossa sanotaan, että se olis kestovärjäys. Kuinka "kesto" se loppujen lopuksi on?
Eniten tässä kiehtoo ajatus siitä, ettei sitten tarvis laittaa ripsaria. :)
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 09 Helmi 2012 00:06

Luulisin, että se on sen verran kesto, että kun ripsi tippuu, niin sitten kasvaa omanvärinen takaisin. En kyllä oikeesti yhtään tiedä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 09 Helmi 2012 11:42

Mutta kaippa ripsien kestovärikin haalistuu jos ripset ei tipu? Niinkuin hiustenkin väri ajan kanssa.. Kuinka kauan kestää että ripset uusiutuu? Jos ottaa kestovärin ja kaikki ripset uusiutuu parin kuukauden välein, niin eihän siinäkään toisaalta oo järkeä.. :raps:
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » To 09 Helmi 2012 11:44

Mä värjäytin ripset ja kulmat ensimmäisen kerran viime syksynä kampaamokäynnin yhteydessä. Kulmista tuli ihan kivat, etenkin kun ne siistittiin samalla, ja ripsetkin oli ihan ok. Mutta voi jumankauta mun silmiä kirveli etenkin väriä pois pyyhkiessä.

Mäkin luulin, ettei mun tarvitsisi käyttää ripsaria ollenkaan, mutta itselläni on oikeasti niin olemattoman väriset ripset, että oli kuitenkin "pakko" käyttää ripsaria.

Toisaalta värjäys antoi kyllä enemmän ilmettä silmille siinä mielessä, että mullakin näytti, että mulla on silmät päässä, jos en käyttänyt meikkiä ollenkaan. Sen takia kuitenkin päätin jatkaa kulmien ja ripsien värjäystä kotona, kun se ammattalaisen värjäämänä oli kuitenkin aika hintavaa ja aika lyhytkestoista, vaikka etenkin ripsien värjäys kotona on ihan tuskaa juuri tuon kirvelyn takia.

Joo, munkin mielestä se kesto on juuri tuota, että ripset uudistuvat = tippuvat, niin omanvärinen kasvaa takaisin. Muoks. Niin ja kai se värikin haalistuu, mutta mun mielestä se "kesto" on juurikin noin lyhytkestoista.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skray » To 09 Helmi 2012 11:50

Ok, mietinkin, että se väri varmaan kirvelee, inhaa saada vahvistus asialle. :keijo:
Aion kuitenkin ottaa värjäyksen. Se maksaa 15e tuolla mihin mulla on lahjakortti, en tiedä onko se kallista vai ei.
Värjäys tois toivottavasti juurikin tuota ilmettä enemmän, kun en muutenkaan arkena yleensä käytä ripsaria. Jaksan laittaa ripsaria ehkä kerran kahdessa viikossa esim. töihin.
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » To 09 Helmi 2012 11:56

Ai niin joo, sulla on lahjakortti. Kannattaa sitten mennä värjäyttämään. Ainakin itse (omasta mielestäni) olen näyttänyt pirteämmältäkin, kun silmät on värjätty. :keijo: Tietääkseni tuo 15 on ihan normihinta.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 09 Helmi 2012 15:14

Mä olen aina silloin tällöin värjäyttänyt ripsiäni, kun en hirveästi jaksa meikkailla, mutta blondina ripsetkin on tosi hailut ilman väriä. Väri kestää mulla hyvänä about pari kolme viikkoa, sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa vaaleta. Värjätyistä ripsistähän puuttuu se ripsarin tuoma volyymi, mutta mua se ei juuri ole haitannut.

Mulla loppui silmien kirvely, kun opin pitämään silmät rentona kiinni. Siis ei saa nipistää kiinni, mutta jos muuten jännittää luomia, niin ne värisee ja päästää väriainetta luomien väliin häiritsemään (näytän idiootilta, kun istun koneen ääressä ja yritän kirjoittaessa näyttää, kuinka silmiä pidetään rentona kiinni :keijo: :töktök: ). Silmiäkään ei saa kauheasti liikutella siellä luomen alla. Vaatii jonkun verran itsehillintää ja kykyä rentouttaa itsensä.

Otan yleensä myös kulmien muotoilun ja värjäyksen samalla, koska a) en itse jaksa kauheasti nyppiä ja b) nekin on hailut :keijo:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 09 Helmi 2012 15:56

Mulla on kaiken kemikaalipeloittelun jäljiltä jo ihan käsittämättömän korkea kynnys värjäyttää edes hiuksiani, saati sitten, että päästäisin mitään värjäysaineita lähellekään silmiäni. :bubbles:
Mutta enpä mää kyllä tunne tarvetta jatkuvaan meikkaamiseenkaan, niin ehkä mun ei ees tarvi miettiä värjäystä.

Mun polyyppitilanteeni etenee. Mulle soitettiin eilen ja varattiin aika toiselle sorkkijalle, joka aikoo pumpata mut täyteen keittosuolaa, ja ottaa sitten ultran, jolla pitäisi nähdä paremmin, että mitäs helmettiä ja montako polyyppiä ja onko yhtään. En kauheesti pidä keittosuola-ajatuksesta. Toivottavasti se ei satu. :(
Kuulemma sillain näkee tarkemmin, että mitä siellä on ja sitten voidaan arvioida tarkemmin, että mitä niille tehdään.
Sit sain jonkun tuollaisen kyselylomakkeen, jossa pitää arvioida vuodon määrää tuollaisten havainnoivien terveysside- ja tamponikuvien avulla (että onko iso, keskikokoinen vai pieni läntti ja montako sidettä menee). Silleesti kauheen kätevää, kun ensinnäkin käytän kuukuppia, ja toiseksi tällä kierroksella on ollut huomattavasti kesympi meno kunnon lääkkeiden ansiosta, niin en sitten muista minkälaisia määriä ja mitä siteitä ja montako on mennyt keskimääräisesti. Ja määrät heittelee. Ja tuossa lappusessa lukee, että se pitäis täyttää vuodon aikana, ja nyt mennään jo neljännessä päivässä. Ja lisäksi mä täytin sen väärin. Ois kai pitänyt pitää jotain tukkimiehen kirjanpitoa ja mä vaan heitin rastin ruutuun. :läps:

Aivan sama. Selitän sitten siellä vastaanotolla. :jaaha: :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 10 Helmi 2012 11:00

En mäkään jaksa kauheena meikkailla, mutta olishan se kiva, kun olis silmät. :kauriinsilmät:
Kulmiini en anna kenenkään koskea. Ne on pyhä alue ja vain minun hoitooni tarkoitettu. Mä oon niin neuroottinen siitä, miltä mun kulmat näyttää, että en varmaan koskana annan kenenkään meikata niitä. Laitan ne aina itse.
skray

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 10 Helmi 2012 16:39

Lyyra kirjoitti:Sit sain jonkun tuollaisen kyselylomakkeen, jossa pitää arvioida vuodon määrää tuollaisten havainnoivien terveysside- ja tamponikuvien avulla (että onko iso, keskikokoinen vai pieni läntti ja montako sidettä menee). Silleesti kauheen kätevää, kun ensinnäkin käytän kuukuppia, ja toiseksi tällä kierroksella on ollut huomattavasti kesympi meno kunnon lääkkeiden ansiosta, niin en sitten muista minkälaisia määriä ja mitä siteitä ja montako on mennyt keskimääräisesti.

Kupittamallahan saa aika tarkan kuvan vuodon määrästä. Kun esim. isomman Luneten vetoisuus on 26 milliä, ja sen tyhjentää 2 kertaa vuorokaudessa "täytenä", niin se on about 50 milliä vuorokaudessa. Pienemmissä vuodoissa joutuu jonkun verran arvioimaan, mutta täyttämällä kuppia vedellä esim. keittiömittalusikkaa apuna käyttäen, pystyy hahmottamaan, kuinka paljon on 5 milliä, 10 milliä jiiänee. Joissain kupeissa taitaa itse asiassa olla apuviivojakin (ettei muuten olisi ainakin Lunetessa?). Sit vaan ynnäilee tyhjennysten mukaan.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 10 Helmi 2012 20:31

Joo niin voi laskea kupin vetoisuuden perusteella mut kun ei siinä kysytä millilitroja vaan siinä on kuva-arvoitussysteemi. On kuvat siteestä jossa on iso tahra, siteestä, jossa on keskikokoinen tahra, ja siteestä jossa on pieni tahra. Ja sit ilmeisesti pitäis laskea montako kutakin plaatua menee per päivä. :keijopeukku:
Plus vielä se, että mullahan on vuotanut kupista yli ja reilusti. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 11 Helmi 2012 14:09

Hiusten laittaminen juhlakuntoon. :epäilevä: Alan kallistua enemmän ja enemmän siihen, että leikkaan polkkatukkani vieläkin lyhyemmäksi niin ei tarvitsisi niin kovasti pelleillä näiden hiusten kanssa. :kieli:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 13 Helmi 2012 14:43

Lyyra kirjoitti:Joo niin voi laskea kupin vetoisuuden perusteella mut kun ei siinä kysytä millilitroja vaan siinä on kuva-arvoitussysteemi. On kuvat siteestä jossa on iso tahra, siteestä, jossa on keskikokoinen tahra, ja siteestä jossa on pieni tahra. Ja sit ilmeisesti pitäis laskea montako kutakin plaatua menee per päivä.
Plus vielä se, että mullahan on vuotanut kupista yli ja reilusti. :friikki:

Ai niin, tuon ylivuodon olin jo unohtanut. Ajatuksena oli, että pistää niiden kuvien viereen millilitrat ja vaikka maininnan, että käyttää kuukuppia. Kyllä ne sitten esittää tarkentavia kysymyksiä tarpeen vaatiessa, toivottavasti. Nuohan on muutenkin potilaan/asiakkaan arvioita, joten turhaa siitä sen kummemmin stressaa.

Mahtava lomake noin muuten :töktök: Mä olen aina arvostanut terveydenhoitopuolella noita kaikkia havainnollistavia lomakkeita, joita on kopioitu kopioiden kopioista jo vuodesta -72...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 23 Helmi 2012 15:30

Mä oon huomannut mielenkiintoisen asian itsestäni kuukautisten aikana. :raps: Mulla on viimeaikoina jokaisten kuukautisten alkuvaiheessa ollut ihan hillitön suklaan ja rasvaisen ruoan himo. Suklaata (tai muutakaan karkkia) en kovinkaan usein osta, mutta eilen oli taas pakko käydä ostamassa levy suklaata, kun on nämä kuukautiset. Rasvaa tekee mieli myös normaalia enemmän. Tekisi mieli valmistaa vain rasvaisia ruokia ja leivän päälle tulee laitettua levitettä huomattavasti enemmän kuin tavallisesti.

Onhan tää toisaalta loogistakin. Kyllähän limakalvojen uudistumiseen tarvitaan paljonkin rasvoja. Ja kyllähän kivun tuoman ketutuksen vastapainoksi tarvitsee hyvää oloa, joten suklaakin on ihan looginen valinta. Mutta silti tämä juttu jaksaa ihmetyttää. :virnu:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa