Mainokset mediassa

Re: Mainokset medioissa

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 17 Kesä 2008 10:29

TV-sarja Cashmere Mafian radiopuffissa "Neljä naista, joille ura on kaikki
kaikessa. Tärkeämpää on vain ystävyys"

:epäilevä:

No mitä hittoa? Jos kerran ura on kaikki kaikessa, niin miten ystävyys
sitten on tärkeämpää?

Pakko päästä purnaamaan jostain, aamu on alkanut liian hyvin :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

Re: Mainokset mediassa

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 17 Kesä 2008 12:00

Sippura kirjoitti:Pakko päästä purnaamaan jostain, aamu on alkanut liian hyvin

Minäkin haluan purnata, tosin vetoan edelleen kipeään, kuivaan kurkkuun.
Silti parempi päivä kuin eilinen.

Mainokset mediassa, ei medioissa.
Media on jo monikkomuoto sanasta medium.

Sanon tämän tietäen, että media itse käyttää ihan surutta kaikkia mahdollisia vääriä medioissa, medioihin ja medioista -muotoja.

Mainostajien liitto ja maikkari ja muut oleelliset tahot valitsevat aina Kuukauden parhaat sekunnit.
Yleensä valinnat osuvat kutakuinkin nappiin, spotin nähdessään on, että joo-o, tämä on ihan kiva, tässä on juju.
Toukokuun osalta ei voi kuin ihmetellä, miten huonoilla ideoilla voi pärjätä.

Broileria mainostetaan, en ymmärrä ideaa, en ymmärrä mikä tuotteesta tekee houkuttelevan. Tiedän vain, että on äärimmäisen kehno Häjyt-leffan variaatio.
Spotti nähtävissä ainakin vielä täällä.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja skray » Ti 17 Kesä 2008 12:12

Mä vielä siitä Käenpesän yli lentämisestä, että se Loirin versio on mun mielestä aika hyvä. :tilt:

Mä inhoan niitä leipämainoksia, missä se alaston nainen taikka mies syö leipää ja tuijottaa. Ällö mainos, vaikka leipä oikeesti onkin varmaan hyvää. Tekis mieli ostaa sitä leipää, mutta en voi ennen kuin ne kamalat mainokset loppuvat.

Mä tykkään aika paljon niistä HK:n mainoksista, missä ne miehet kyselee toisiltaan, mistä tietää että ne on hölmöjä. Hassut. Varsinkin siitä lankkupihvimainoksesta pidän, se on aika hyvä. Sukkakysymykset ja kravatit sen sijaan alkavat jo kyllästyttää.

Axen suklaamies on hyikky. Se on pelottava ja toivon, että jokin niistä kaupungin autoista ajais sen yli ja se menis säpäleiksi. :muahaha:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 17 Kesä 2008 12:36

Men voi sietää Plöiriä.

En tiä mikä mua vaivaa, mutta tv-mainokset ovat jotenkin ärsyttäneet kaikki viime aikoina niin paljon, että vaihdan yleensä kanavaa. Näin ilmeisesti en muista huonoja, enkä hyviä, mainoksia. Radiomainoksilta olen välttynyt tehokkaasti, koska kuuntelen lähinnä Yle Radio 1:stä.

Mutta eilen oli Kalevassa sisustuliike Decoran mainos, jossa luvattiin Kakki tuotteet -50% :ahihi:

Möivät varmaan disainpönttöjä.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 17 Kesä 2008 13:58

^^ Heh, leipämainokset... :virnu:
Tuli mieleen se leipämainos (minkä leipomon se nyt oli?), jossa oli oikein idyllinen asetelma, jossa selitettiin isällisesti: "meidän leipomossa leipään käytetään vain parhaita raaka-aineita. Raikasta vettä. Puhtaimpia jauhoja. Tuoretta hiivaa. Ja mitä nyt milloinkin."

Tulee välittömästi mieleen se Kummelissa Matti Näsän haastattama leipuri ja sen "lisäaineet"... :friikki:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 17 Kesä 2008 14:06

skray kirjoitti:Mä tykkään aika paljon niistä HK:n mainoksista, missä ne miehet kyselee toisiltaan, mistä tietää että ne on hölmöjä. Hassut. Varsinkin siitä lankkupihvimainoksesta pidän, se on aika hyvä. Sukkakysymykset ja kravatit sen sijaan alkavat jo kyllästyttää.

Yök ja yök. Inhoan näitä mukahauskoja "tiedätsä mistä tietää, että sä oot hölmö" -pätkiä. Mutta näin ne mielipiteet jakautuvat. :virne:
Maija

ViestiKirjoittaja skray » Ti 17 Kesä 2008 14:23

Maija kirjoitti: Mutta näin ne mielipiteet jakautuvat. :virne:

Onneks täällä voi aina kiistellä makuasioista. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 17 Kesä 2008 22:58

Kati kirjoitti:Mainokset mediassa, ei medioissa.
Media on jo monikkomuoto sanasta medium.

Nyt on otsikko korjattu. Tarjootko kaljan siitä hyvästä?
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 17 Kesä 2008 23:41

Kuolo kirjoitti:Nyt on otsikko korjattu. Tarjootko kaljan siitä hyvästä?

Jos se kuuluu talon tapoihin niin totta kai! Soita kun olet tulossa.
Kiitsa. Nyt sielu lepää.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Leirum » Ke 18 Kesä 2008 00:00

Eikö otsikon kirjoitusasu ole keskustelun aloittajan vastuulla? Ja samalla myös päätäntävallassa? Voinko odottaa ylläpidon korjaavan kirjoitusvihreeni?
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 18 Kesä 2008 00:08

Leirum kirjoitti:Voinko odottaa ylläpidon korjaavan kirjoitusvihreeni?

Ei kuivin suin :tilt:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 18 Kesä 2008 11:12

Purnaan taas.

Se, joka on kehittänyt ne Nelosen ärsyttävät mainoskatkopuffit, ansaitsee
hitaan, kivuliaan kuoleman kuunnellen ja katsellen niitä s**tanan renkutuksia :raivo:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 18 Kesä 2008 11:18

Sippura kirjoitti:Se, joka on kehittänyt ne Nelosen ärsyttävät mainoskatkopuffit, ansaitsee
hitaan, kivuliaan kuoleman kuunnellen ja katsellen niitä s**tanan renkutuksia :raivo:

Musiikit on hieman ärsyttävät, mutta muuten ne pätkät on ihanan hämäriä. Eniten huvittaa se, jossa ihmiset makaavat rannalla ja taivaasta ilmestynyt käsi grillipihteinen kääntelee ihmisiä kuin makkaroita. :superhymy:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 18 Kesä 2008 11:38

Mä tykkään siitä, jossa lampaan nahan sisältä paljastuukin susi ja lampaalta tipahtaa silmät päästä. :seko
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 18 Kesä 2008 11:49

puolikarkea kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Se, joka on kehittänyt ne Nelosen ärsyttävät mainoskatkopuffit, ansaitsee

Musiikit on hieman ärsyttävät, mutta muuten ne pätkät on ihanan hämäriä. Eniten huvittaa se, jossa ihmiset makaavat rannalla ja taivaasta ilmestynyt käsi grillipihteinen kääntelee ihmisiä kuin makkaroita. :superhymy:

Kaikki kunnia pythoneille :wirne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ke 18 Kesä 2008 20:29

Yabba kirjoitti:
puolikarkea kirjoitti:

Kaikki kunnia pythoneille :wirne:

Milestäni edes se musiikki ei ärsytä. Tai noh, voisi se ehkä yksinään, mutta noihin se sopii. Ne ovat hämäriä juu, ja tykkään siitä ihan hirmuisesti :p
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Leirum » Ke 18 Kesä 2008 21:57

Musiikit ärsyttää, mutta esimerkiksi se kerrostalotetris on hieno! :D
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 23 Kesä 2008 01:35

Muotihömppäohjelma Suomen supermalli on jättänyt jälkensä minuun. Olen alkanut katsoa uudella silmällä mainosvalokuvia. Ohjelman aikanahan kokelaille alleviivattiin, kuinka tärkeää kuvauksissa on ajatus ja sen ikuistaminen valokuvaan. Onhan tää ihan kaunis kuva, tuomarit mutristelivat, mutta ei tässä mitään ajatusta näy. Tyttö ulos!

Suosikkikatselupaikkani on tietenkin metrotunneli. Rullaporrasmatkoja voi tapaa katselemalla kahden kansainvälisen merkkin, Axen ja Rimmelin, kampanjoita.

Rimmelin mainosslogan kuuluu: Ripset kruunaa flirtin. Kuvasta katsoo tylsäilmeinen malli. Onkohan tämä parodia, epäröin kuvat nähtyäni ne jo talvella. Ripset ovat pitkät kuin kärpäsen jalat, mutta ei Rimmelin ripsiväri näytä loihtivan edes häivähdystä flirttiä mallin kavoille. Saati kruunaavan. Säälinpuuskassa annan anteeksi jopa sloganin kielioppivirheen.

Toinen kummajainen on metrokuilun mustahuuliset naiset. Naisten suu on sotkettu jollain tököttimellä. Kun tarkemmin tavaa pientä pränttiä, niin siitä saattaa erottaa sanan suklaa. Joo, olisi pitänyt arvata. Miesten partavesi ja suklaalla sotketut naisten suut: maailman loogisin yhdistelmä.

Seuraavalla kerralla rullaportaissa ehdin lukea lisää.Kiusaus. Intohimo. Jälleen kerran epäilys värähtää sisälläni: olenko menettänyt tunteidentulkintakykyni? Näen vain tyhjyyden mallien katseessa.

Välipäätelmä.

Vaikka Mallihömpötys antoi uskoa, että mallilta vaaditaan ajattelukykyä ulkonäön ohella, todellisuus näyttää olevan toinen. Tyhjä katsekin tuntuu riittävän, kunhan naama itsessään on virheetön. Tai sellaiseksi muokattava.

Loppupäätelmä.

Realityshowt ja todellisuus - kaksi toisistaan erillistä maailmaa.
Viimeksi muokannut Tr*ina päivämäärä Ma 23 Kesä 2008 02:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 23 Kesä 2008 01:59

Uusin tv-mainosärsytys on syntynyt Doven Fresh-sarjan mainospätkistä.
Kuva vaihtuu sekunnin välein saippuoidusta selästä pilkotun kurkun kautta
ties mihin zoomauksiin aiheuttaen hermostumista ja epileptistä oloa.
Levottoman tunnelman kruunaa vähintään yhtä hermostuttava ääniraita.
Hyi että. :friikki: Ei hitto jos tulisi niin keskittymiskyvytön olo niistä
virkistävistä tuotteista, niin tekisi aika pian hulluksi itsensä tai vähintään
kanssaeläjät.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 23 Kesä 2008 02:05

Totta muuten!

Se Doven Fresh on tosi ahdistava mainos. Pelottava, ärsyttävä, liian nykivä, tekee pahaa katsella. Tosi oudosti leikattu, äänetkin tuntuu kummilta, enkä mä ainakaan saa siitä mitään "raikas ja ihana" -tunnetta, lähinnä vaan, tosiaan, hermostuneen olon.

Sitäpaitsi mulla on sitä sarjan käsisaippuaa tuolla. Se haisee ihan mieheltä. Todellakaan pesisi sillä koko kroppaani.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 23 Kesä 2008 02:33

Deni kirjoitti:mulla on sitä sarjan käsisaippuaa tuolla. Se haisee ihan mieheltä.

Dove on maailman pahin lemu. En ymmärrä, miten kyseinen brändi - ja lemu - nauttii niin suurta arvostusta, että sitä tarjoillaan kaikissa vähän paremmissa hotelleissakin. Myrkky!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 23 Kesä 2008 09:37

Hassua. Olen nimittäin meinannut tulla kehumaan sitä Doven Fresh-mainosta. Muhun se vaikuttaa ilmeisesti just niin kuin on mainostaja tarkoittanut. Siitä tulee mieleen tunne, kun astuu kylmän suihkun alle tai puraisee sitruunaa, se ensimmäinen iiiiih kun silmät rävähtää auki. Jos se tosiaan olisi niin virkistävä ja herättävä, niin alkaisin käyttää sitä. Tuoksusta en osaa sanoa mitään kun en tietääkseni ole koskaan Dovea käyttänyt.

Toinen mainos, josta pidän, on se Ritari Ässä -automainos, en muista merkkiä. Tuttu musiikki saa huomion kiinnittymään ja se jätkän liikehdintä on hyvää. Just sellaista noloa jammailua jota harrastaa, jos luulee ettei kukaan näe.
Purple

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 23 Kesä 2008 10:06

Purple kirjoitti:Toinen mainos, josta pidän, on se Ritari Ässä -automainos, en muista merkkiä. Tuttu musiikki saa huomion kiinnittymään ja se jätkän liikehdintä on hyvää. Just sellaista noloa jammailua jota harrastaa, jos luulee ettei kukaan näe.

Touran.

Ja miten niin noloa jammailua? Mä antaisin vaikka umpilisäkkeeni, jos osaisin tanssia yhtä khuulisti. :virne:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 23 Kesä 2008 15:04

Galileo kirjoitti:Ja miten niin noloa jammailua? Mä antaisin vaikka umpilisäkkeeni, jos osaisin tanssia yhtä khuulisti. :virne:

:femmat: Kelpais kyllä mullekkin yhtä khuuli tanssitaito :pepsodent:

Mitä tulee auton parkkeerausavustajaan, olisi kyllä mielenkiintoista nähdä se käytännössä. Kuitenkin mitä noita tähän asti on ollut (muistaakseni ainakin Lotuksella?) niin se on käytännössä ollut yhtä edestakaisin nykimistä (ei tuollainen sulavasti ruutuun solahtaminen jammaillessa) ja josta olisi parkkeerauksessa huonompikin parkkeeraaja suoriutunut nopeammin... :piru: Mielenkiinnolla kyllä odotan sitä aikaa kun auton voi laittaa esmes ruuhkassa hoitamaan ajon itse, eli seuraamaan edessä ja takana kulkevaa liikennettä sensoreilla (joita nyt käytetään parkkeeraukseen) ja kulkemaan liikenteen mukana eteenpäin (tietenkin itse täytyy hoitaa edelleen liittymästä poistumiset ja mahd. kaistanvaihdot etc).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ma 23 Kesä 2008 19:40

Plei kirjoitti:Uusin tv-mainosärsytys on syntynyt Doven Fresh-sarjan mainospätkistä.
Kuva vaihtuu sekunnin välein saippuoidusta selästä pilkotun kurkun kautta
ties mihin zoomauksiin aiheuttaen hermostumista ja epileptistä oloa.
Levottoman tunnelman kruunaa vähintään yhtä hermostuttava ääniraita.
Hyi että. :friikki: Ei hitto jos tulisi niin keskittymiskyvytön olo niistä
virkistävistä tuotteista, niin tekisi aika pian hulluksi itsensä tai vähintään
kanssaeläjät.

Itseäni eniten näissä mainoksissa häiritsee se kohta, kun näytetään pupillin laajeneminen. Siis mitä? Ensimmäisenä tulee mieleen ties millaiset mömmöt. Ja sen lisäksi äänet (varsinkin ne mitkälie-huokailut) ja nopeasti vaihtuvat kuvat tuovat mieleen Unelmien sielunmessu -leffan. Siinä kun kuvataan aina mielestäni kovin saman tyyppisesti kohtaukset joissa nuoret piikittävät mömmöjä itseensä. :friikki:
Crazy_Clown

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa