Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 13 Touko 2008 16:18

Heh, minäpä liityin tänään Suomen Luonnonsuojeluliiton jäseneksi. Ja kyllä, feissarin toimesta. :D
Puolituttu naama tuli nimittäin yliopiston pihalla asiasta kyselemään ja koska olin asiaa jo aiemminkin miettinyt niin tulipahan nyt liityttyä. Ei ollut tuputtamista ja sanoi vielä jos haluan lopettaa jossain vaiheessa, niin se onnistuu, että ei tässä mitään palloa jalkaansa saanut.
Mutta joo, ärsyttää kyllä nuo feissarit. Niitä on kadut ja keskusta pullollaan, varsinkin tähän aikaan. Täällä näyttää olevan lähinnä juuri Amnestyn ja Uniceffin ja joidenkin kummilapsijärjestöjen heppuja. Yleensä kyllä suorastaan juoksen noiden ohi ja harvoin sitä häiriön kohteeksi on joutunut. Varmaan myös näytän sen verran ankealta ihmiseltä, etteivät ne uskalla lähestyä. :D Kerran joku Amnestyn heppu rupesi huutelemaan, kun olin menossa pyörällä ohi, että "kiinnostaako ihmisoikeudet". Huutelin takaisin, että "ei oikeastaan" ja jatkoin matkaani. :P

Kävin tänään yhdessä "työhaastattelussa". Nyt jänskätetään sitten koko loppuviikko, että saako sitä kesäksi töitä vai ei.
elegia

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 13 Touko 2008 16:22

Kati kirjoitti:Mitta on aivan täynnä feissareista. Päivän neljännelle griinpiissiin miehelle sanoin, että käy kysymässä kolmelta kaveriltasi haluanko keskustella.
En halua.

Mun serkkuni on Vihreänrauhan mies (tai ehkä mieluummin poika) Tanspereelta. :D

Kertoi, että kyseinen työ ei ole ehkä maailman helpoimmasta päästä. Sen voin uskoa. Sanoin hänelle, että itsekin nyreänä sivuutan feissarit ihme piipertäjinä. Hän ymmärsi minua. Hieno mies (poika).

Kysäisin myös, kuinka kannattavaa työtä tuo on. Hämmästyin, kuinka hyvää liksaa ihmisten häiritsemisestä saakaan.
Maija

ViestiKirjoittaja Muksu » Ti 13 Touko 2008 17:19

Kypsyyskoe ohi!
Wuhuu!

Kypsyys kaukana...
Oh Lord, what fools these mortals be!
Muksu

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 13 Touko 2008 17:55

Maija kirjoitti:Kysäisin myös, kuinka kannattavaa työtä tuo on. Hämmästyin, kuinka hyvää liksaa ihmisten häiritsemisestä saakaan.
Joo, yllättävän hyvää palkkaa. Jos olis yhtään ihmisiin päin lämpiävää tyyppiä, niin tossa olis ihan kelpo kesäduuni. Pohdin sitäkin joskus, kunnes tajusin, etten tosiaan olisi hommassa kovin hyvä.

Ite aloin Unicefille kuukausilahjoittajaksi, kun tuli niin törkyhyvännäköinen poika Lepuskin asemalla hymyilemään. Kyllä siitä hymystä mielellään maailman lapsille sen viisi euroa kuussa antaa. :D Iski kai keväthormoneihin... Jatkossa oon hyvin mielin sanonu, että ei kiitos, oon jo mukana. :)

Kaksi yötä, unta yhteensä vajaa 8 tuntia. Ei hyvä. Vielä pitäis tänään pestä pyykkiä ja käydä kaupassa. Näytänkin oikeasti ihan :bubbles:-ukolta. :(
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 13 Touko 2008 19:10

Laitan itselleni uunissa ranskalaisia. Pari minuuttia sitten menin kääntelemään ranskiksia. En ollutkaan laittanut niitä uuniin. Ranskisten paistumiseen ehkä auttaa se, kun laittaa ne ensin uuniin. Kuva

Opiskelu stressaa. Hirveästi hommia vielä tässä vaiheessa kevättä. Huomenna olisi yhdet juhlat tiedossa, mutta en taida millään keritä, kun on niin paljon opiskelujuttuja.Kuva
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 13 Touko 2008 23:54

Feissarit on joskus tosi kivoja. Viime kesänä mä juttelin niiden kanssa monesti. Kokeilin, mihin juttu lähtee. Joskus päästiin porvarihallitukseen ja Sorsan ja Merihaan suhteeseen asti. :D Yhdeltä Greenpeacen tyypiltä kysyin, mikä ehkäisykeino on luonnon kannalta edullisin. Ei osannut suoralta kädeltä sanoa.

Joskus on sitten niin väsyneitä yrityksiä, ettei vaan jaksa. Aikaa usein kysyvät. Vastaan, että aikaa on, mutta ei juuri rahaa. Sitten puhutaan vähän. Usein vetoan siihen, että kuulun jo Amnestyyn (se tyttö oli TODELLA hyvä :) ). Aika kohteliaasti niistä selviää.

Mielestäni ottavat kontaktin, jos vilkaisetkin tyyppiä. Joskus menen tahallani läheltä, että nappaavat kiinni.

Sen sijaan romanikerjäläisille ei tulisi mieleenkään antaa rahaa, koska antamattomuus on ainut mahdollisuus päästä niistä edes joskus eroon.

---

Ajattelin pölliä Jipun keikkajulisteen ilmoitustaululta, mutta se oli jo pöllitty.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 14 Touko 2008 09:26

Tein aikonani katuhaastetteluja kesätöikseni.
Harmillista, että fläppitaulu tai kansio kädessä Elielinaukiolla hymyilevää tyttöä luultiin
poikkeuksetta feissariksi :). Kun jollekin sain asiani selvitettyä, että "hei en mä värvää ketään, haluaisin vain kysyä siitä taksimainoksesta sanasen", pääsin juttelemaan ihmisten kanssa. Kovin säntäilivät karkuun kyllä.

Huomenna pitäisi mennä kuntokuurin alkutestiin. Siellä mittaillaan erilaisia asioita ja kerrotaan sykemittarista ja ohjelmasta, jonne liikunnasta ja sykkeestä tulee raportoida. Jännittävää.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kati » Ke 14 Touko 2008 10:18

Maija kirjoitti:Mun serkkuni on Vihreänrauhan mies (tai ehkä mieluummin poika) Tanspereelta.

Voitko kertoo sille, että en kulje sitä katua pitkin etsiäkseni järjestöä tai muutakaan seuraa, en kulje edes huvin vuoksi vain, vaan asun siinä huudeilla ja olen joko matkalla kotiin tai kotoa.

Autoihmiset saavat joskus asukaspysäköintilappusen voidakseen pitää autoaan kotinsa lähellä parkissa.
Tarvitseeko ihminen asukaskävelylappusen voidakseen käydä kotinsa ulkopuolella? Biojätepussin tassuunsa näyttääkseen asukilta ei asiakkaalta?

Täällä puhuttiin noin viikko sitten antihistamiinien eroista ja vaikuttavista aineista. Se keskustelu saattaa palauttaa elon kehooni.
Lääkäri päätti vaihtaa allergialääkkeeni toiseen, samalla muuttui vaikuttava aine setiritsiiniin ja nyt ollaankin aivan umpitukossa. Ei toimi silmä, nenä eikä nielu ja bonussektorina tässä kutisevassa ja turvonneessa naamassa huuletkin on kuin botoxilla täytetty paitsi että ovat täytetty röpelöisellä ja ihoa repivällä botoxilla. Lisäksi nuokun puoliunessa nukuttuani täydet yöunet ja napakat aamu-unet sen päälle.
Ei ihan maailman onnistunein lääkkeenvaihdos.

shaana kirjoitti:Huomenna pitäisi mennä kuntokuurin alkutestiin. Siellä mittaillaan erilaisia asioita ja kerrotaan sykemittarista ja ohjelmasta, jonne liikunnasta ja sykkeestä tulee raportoida. Jännittävää.

Kanssanisäkäs on mennyt sekaisin, luulisin, että onnesta.
Se otti ja hankki itselleen hullun hienon sykemittarin, joka mittaa kaiken ja keittää kai kananmunatkin ja nyt meidän elo on erilaisten kuntokäyrien ja - käppyröiden vertailua. Hänen kuntokäyriensä ja -käppyröidensä, ei minun.

On jotenkin kummallista, että tiedän kanssanisäkkään sykkeestä, hapenottokyvystä ja palautumisesta omaani enemmän.
Mutta se on suunnattoman suloinen ollessaan niin tohkeissaan!
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 14 Touko 2008 11:55

Kati kirjoitti:Lääkäri päätti vaihtaa allergialääkkeeni toiseen, samalla muuttui vaikuttava aine setiritsiiniin ja nyt ollaankin aivan umpitukossa.

Miksi ihmeessä lääkäri vaihtaisi toimivan lääkkeen toiseen? :riips:

Lääkevaihdon ja lääkkeen patentin umpeutumisen vaikutukset kyllä huomaa. Aikanaan, kun setiritsiiniä (joka mulla on oikeastaan ainoa lääke joka tehoaa) aloin käyttämään oli Zyrtec ainoa lääke, hinta oli noin kuusi-seitsemän markkaa/tabletti. Sitten kun patentti umpeutui ja rinnakkaislääkkeet tulivat markkinoille, niin hinta halpeni huomattavasti ja on siitä lähtien tasaisesti halventunut. Nyt kävin hakemassa 100kpl tabletteja, niin se maksoi kela-korvauksen kanssa 4,16. Seuraavalla kerralla ne tällä menolla maksavat mulle siitä ilosta, että saavat tabletit mulle antaa.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja knuutiainen » Ke 14 Touko 2008 12:20

Möö.

Löysin teijät.
Hetkisen aikaa kierin vanhan forden raunioilla jossain x-stagella. Meinasi jäädä jokavuotinen visiitti tekemättä.
knuutiainen

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 14 Touko 2008 12:26

knuutiainen kirjoitti:Möö.

Kuva :puti-puti:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja knuutiainen » Ke 14 Touko 2008 12:28

Gali :ihq: :halitrutsis:
knuutiainen

ViestiKirjoittaja Kati » Ke 14 Touko 2008 13:52

LazyBastard kirjoitti:
Kati kirjoitti:Lääkäri päätti vaihtaa allergialääkkeeni toiseen, samalla muuttui vaikuttava aine setiritsiiniin ja nyt ollaankin aivan umpitukossa.

Miksi ihmeessä lääkäri vaihtaisi toimivan lääkkeen toiseen?

...Sitten kun patentti umpeutui ja rinnakkaislääkkeet tulivat markkinoille, niin hinta halpeni huomattavasti ja on siitä lähtien tasaisesti halventunut. Nyt kävin hakemassa 100kpl tabletteja, niin se maksoi kela-korvauksen kanssa 4,16. Seuraavalla kerralla ne tällä menolla maksavat mulle siitä ilosta, että saavat tabletit mulle antaa.

Tavallaan vastasit jo itse.
Lääke vaihdettiin edullisempaan. Huomattavasti edullisempaan. Nuo setiritsiinivaikutteiset ovat sitä edullista osastoa juuri tuon rinnakkaislääkemahdollisuuden vuoksi.

Lääkäri mainitsi, että setiritsiini toimii noin 90% allergisista, joten ei ihme, että sitä niin monelle tarjotaan. Ja hinta tietysti isona tekijänä myös. Kai nyt jokainen mieluummin halvempaa lääkettä napsii, jos vain vaikutus on sama. Paitsi ehkä joku Victoria Beckham, koska olisihan se noloa samanlaisilla lääkkeillä käydä kuin tava kansa.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ke 14 Touko 2008 14:27

Kati kirjoitti: Paitsi ehkä joku Victoria Beckham, koska olisihan se noloa samanlaisilla lääkkeillä käydä kuin tava kansa.

Joko kerroin, siitä kun katseli taannoin spaissaridokkaria tv:stä? Olin meinaan aika hämmästynyt, minkälaisia yksinkertaisia tomppeleita tytöt todellisuudessa olivat. Ymmärtäähän sen, että haluavat olla muita parempia nyt, kun sitä pätäkkää on hihoihin keskivertoa enemmän tarttunut.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 14 Touko 2008 20:29

Galileo kirjoitti:Ärsyttäviä ovat feissarit kyllä, mutta eiväs sen enempää kuin ilmaislehdenjakajat. Kumpienkaan
takia ei tarvitse pysähtyä kun huikkaa vaan ohi viilettäessä "ei kiitos", "ny ei ehri" tai "syö pääsi hippi".

Tarviiko niille ees sanoa mittään. Mulkaisee vaan tai jupisee muka jotain. Kuva

Veteraanikeräykseen ja Joulukeräykseen olen antanut rahhaa, kun kadulla on
pyydetty, mutta muihin katuhihhuleihin en kiinnitä mitn huomiota. On kuin niitä
ei olisikaan. Toimii. Tylyys on lahja. Kuva

Mulla ei oo mitn ilmoitettavaa. Elämää ei ole, mutta se silti jatkuu...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Deni » To 15 Touko 2008 01:16

Mua vähän ihmetyttää, missä mun jokakeväiset siitepölyoireet viipyvät. Äänikin on vielä enimmäkseen ihan normaali, vaikka jo lukioaikoina multa alkoi kadota ääni tosi pitkäksi aikaa joka kevät. Mitä nyt on tapahtunut, minä kysyn vaan, kun oon vieläkin ihan terve?

(Noo, manaan sen taudin kuitenkin esiin tässä kun rupean kerta retostelemaan.)

Löysin pakastimesta melkein täyden paketin ruispuikuloita. Oi onnea! En saanut käytyä kaupassa tänäänkään, joten luulin joutuvani syömään kynsiä koko illan.

Enää pari työpäivää ja sitten mulla alkaa loma. Lomalomaloma, lailailai. En saa lomasta palkkaa, mutta eipähän tarvitse mennä töihin. Pitänee lähteä käymään periksellä, kun oon käynyt kotona viimeksi jouluna ja vanhemmat on alkaneet vähän vihjailla jo...
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Bunni » To 15 Touko 2008 11:11

Kerranki jossain asiassa käy hyvä tuuri.
Mun oli tarkoitus karata huomenna aikasemmin töistä ja lähtä siipan luo Helsinkiin.
Karkaamisessa oli tietysti se mutta, että jos työt ei sallikkaan karkaamista, niin oisin joutunu yötämyöten matkustaan.
Mutta äsken käviki työkaveri ilmoittamassa, että huomenna mun pitäis lähtä Helsinkiin työasioissa, kun yks lähtijä oli perunut.
Eli pääsen tsadiin jo aamupäivällä ja mikä parasta; firma maksaa matkakulut (n. 100e)
:jami:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » To 15 Touko 2008 11:12

Minä taidan olla melko törkee ihminen:) Vaatimalla vaadin veljeltä luvattuja tuliaisia Kanadan reissulta, mutta kun ei se ollut ostanutkaan minulle mittään, nii lopulta luovutti itelleen ostamansa vaahterasiirapin minulle. Ja tämä siirappi on liian hyvvää! Ja vielä tuommosessa hienossa lasipullossa. Ryövättyä siirappia kaadan pannareitten päälle.

Ja alotin sen blogiketjun ansiosta uuden blogin.

Luulen, että osaan kirjottaa tylsästä elämästäni jotain mielenkiintoista. Ja luulen, että jotakuta muka kiinnostaa :D
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 15 Touko 2008 12:00

Viisauden Lähde kirjoitti:Ja alotin sen blogiketjun ansiosta uuden blogin.

Luulen, että osaan kirjottaa tylsästä elämästäni jotain mielenkiintoista. Ja luulen, että jotakuta muka kiinnostaa :D

Blogeja lukeva yleisönosa vaatii osoitetta peliin ;)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja L-S » To 15 Touko 2008 13:53

Olen päiväkausia yrittänyt tilata paria ranskankielistä kirjaa. Yritän etsiä edullisinta vaihtoehtoa, koska en viitsisi maksaa 22 postituskuluja jostain alle 200-sivuisesta läpyskästä. Ei se Ranska nyt niin kaukana ole. Aina kun löydän jotain sopivaa, käykin ilmi että kirjaa ei voidakaan toimittaa valitsemaanne maahan, olkaa hyvä ja vaihtakaa osoitetta (okei, teen sen heti). Tai sitten tilaan ja seuraavana päivänä tulee ilmoitus että oho sori, ei meillä ollutkaan sitä. Niinhän sitä luulisi, että näinä maailman aikoina kävisi helpommin.

Muutoin toivoisin, että saisin jo vihdoin tietää arvosanani. Odottelu käy hermoille.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » To 15 Touko 2008 20:56

Mr. Smith kirjoitti:Blogeja lukeva yleisönosa vaatii osoitetta peliin ;)

No tuolla on blogi, jos haluaa vilasta:) Otsikkoa täytyy ehkä vielä muokkailla, se vaan tuntui kuvaavan sen hetkisiä tuntemuksia. Ei tästäkään blogista tullu viiltävän älykästä, pakina-tyylistä taideteosta näköjään. Arkisia mietintöjä ja murteella koodattuna.

L-S kirjoitti:Olen päiväkausia yrittänyt tilata paria ranskankielistä kirjaa. Yritän etsiä edullisinta vaihtoehtoa, koska en viitsisi maksaa 22 postituskuluja jostain alle 200-sivuisesta läpyskästä. Ei se Ranska nyt niin kaukana ole. Aina kun löydän jotain sopivaa, käykin ilmi että kirjaa ei voidakaan toimittaa valitsemaanne maahan, olkaa hyvä ja vaihtakaa osoitetta (okei, teen sen heti). Tai sitten tilaan ja seuraavana päivänä tulee ilmoitus että oho sori, ei meillä ollutkaan sitä. Niinhän sitä luulisi, että näinä maailman aikoina kävisi helpommin.

Olikohan eräs ranskalainen opettajani, joka kertoi, että hän tilaa Ranskasta kaikkea tavaraa, mutta postikulut tulevat kalliimmaksi, kuin jos tilaisi vaikka jostain ameriikoista. Ranskalaisten mielestä Suomi on hevonkuusessa :)
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 15 Touko 2008 21:02

Räyh. Onpas ollut ärsyttävää töissä. Kovasti hommia ja vielä sellaisia inhottavia hommia. V-käyrä on kyllä pysynyt yllättävän alhaalla, mutta muuten ollut vähän sellainen tinttaiitamainen olo. Mua ei nappaa enää yhtään. Plääh.

Yskäkään ei meinaa hellittää. Pitäis varmaan käydä lekurilla. Plääh.

Remppakaan ei etene. Plääh.

Veli suuttui, kun sekoilen päivissä ja lupauduin lastenhoitajaksi päivälle, jolloin onkin kaverin häät. Jouduin perumaan lastenhoidon. Enstekse *ttuili perumisesta ja nysse murjottaa. Plääh.

Päätä särkee. Plääh.

Etc. Plääh.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Migreeni » To 15 Touko 2008 22:07

Olen nyt niin hirveän innoissani tästä uudesta fordesta, että kirjoitan ilmoituksiakin, vaikken niitä varmaan juuri koskaan kirjoittanut vanhalla fordella.

Söin juuri sellaista uutta tuttifrutti suklaata ja täytyy kyllä sanoa, että onko typerämpää keksitty?
Suklaa ja tuttifrutti yhdessä?
Ei voi juoda edes maitoa samalla, kuten suklaan kanssa pitäisi voida.

No... Kaikki silti meni kerralla kun tällainen herkkusuu olen:D

Huomenna on viimeinen koulupäivä ja sitten kesälomalle:D ...eli töihin... :/ Tiedä sitten kumpi on kivempaa...
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Annis » Pe 16 Touko 2008 00:10

Olipa turhauttava päivä. Oon nykyään töissä käyvä ihminen ja tykkään jopa tehdä töitä (kahteen vuoteen en oo oikeastaan tehnyt mitään), mutta esim tänäänkin tekemistä tuli vasta viimeisellä tunnilla. Että aika tyhmää sellainen.

Miks mun kissat on niin kamalia? Ei voi enää edes vessapaperia pitää telineessä :D
Annis

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 16 Touko 2008 00:20

Voi hyvä helvetti että oli raskas päivä töissä.

Kahdeksan tuntia, ei puhettakaan että olisi ehtinyt pitää taukoa, asiakkaita niin maan saatanasti ja haalariporukkaa hyvässä laitamyötäisessä vähän väliä parveilemassa tiskillä. Stressaavaa, kun jokaista asiakasta on palveltava salamavauhtia jotta ehtisi edes jotenkin palvella niitä muitakin jotka kärkkyi jonossa, ja yllätin itsenikin kun sain kassan täsmäämään illalla - en ehtinyt yhtään ajatella mitä tein.

Mutta onneksi huomenna pääsen/joudun toiseen paikkaan tekemään vuoroa, pomo vihjaisi että ota kirjoja mukaan että saat ajan kulumaan. Toivottavasti siellä sitten kanssa on hiljaista, mä olen ihan naatti.

Hauvalla on hiivaleipäkohtaus. Terveisiä naapuriin.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa