Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Tr*ina » La 19 Heinä 2008 19:39

Mikä merkkikosmetiikassa maksaa Suomessa?

Miksi Chanellin luomiväribaletti maksaa
- Newarkin lentokentällä (USA) 28 euroa
- pariisilaisessa kosmetiikkaliikkeessä 33 euroa
- helsinkiläisissä tavarataloissa 43 euroa?

Miksi Joe Blascon meikkivoide maksaa
- Blascon nettikaupassa 26 euroa
- helsinkiläisissä tavarataloissa 48 euroa?
(tähän ei ole eurooppalaista vertailukohtaa, koska Joe Blasco on nolla tunnettavuudeltaan Kalifornian ja Suomen ulkopuolella.)

Pienoiset, kymmenen prosentin, hinnanvaihtelut ymmärtäisin myyntimaiden välillä, mutta 33 - 100% lisää hintaan vaihdettaessa maata - sitä en käsitä!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja irvikissa » La 19 Heinä 2008 19:51

Mie aloin tosissani suosia legginsejä kun tajusin, että ne ja oikeantyyppinen hame tuntuu samalta kuin kuljeskelisi verkkareissa. Ja se on mukava tunne! :D

Trendin seuraava askel tuntuu olevan paksut trikoolegginsit housuina tavallisen lyhyenmallisen paidan kanssa (tämä bongattu mm. kolmella neljästä Sahara Hotnightsin tytöstä Helsingin ilmaiskeikalla tänä kesänä). Siihen suhtautumisesta en ole vielä tehnyt lopullisia päätöksiä. Kokeilin kerran huvikseni, mutta tuntui, että maailma ei ehkä ole vielä valmis kohtaamaan minua pukeutuneena ihan oikeasti pelkkiin kalsareihin. Myös hiihtarit näyttävät tekevän tuloaan, ja jos ette ole huomanneet niin resorilahkeiset farkut ovat jo tulleet. :virne:

Ennen kuin huomaammekaan, löydämme jo itsemme ompelemasta pikkukukallisia puuvillakangaskaistaleita farkunlahkeisiimme. :kauhistunut:

Astiaketjussa kerroin jo tehtaanmyymäläostoksistani, mutta tunnustetaan nyt tänne, että olen muutenkin erikoistunut outletshoppailuun täällä kotiseuduilla. Tarjolla on nimittäin myös "sukkatehtaan tehtaanmyymälä", joka myy Nansoa, Finnwearia, Norlynia ja sensellaista. On tullut hankittua vähän kotimaista laatuvaatetta syksyn tarpeisiin. :virnu:
irvikissa

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 21 Heinä 2008 13:55

Mikä merkkikosmetiikassa maksaa Suomessa?

Suomi on pieni, kaukainen ja kallis maa, jossa ei edes juuri käytetä kosmetiikkaa. Siis, maahantuojan/maahantuojien ostamat määrät mitättömän pieniä (=huonommat sopimukset), kilpailua ei juurikaan ole (=voidaan pitää korkeampaa hintaa) ja kuljetusmatkat valmistusmaista tänne periferiaan pitkiä ja kalliita.

Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen, että mistä moiset erot voisivat johtua.

Mä olen ostellut nyt vaatteita varmaan enemmän kuin viime vuonna yhteensä :o: Mikä mua vaivaa? Pitääkö huolestua? Onko tähän olemassa lääkettä?

Viikonloppuna tarttui vahingossa alennusrekistä mukaan vaikka mitä. Tai no, enemmän tarttui normihintaista juttua (salaliitto :epäilevä: ), mutta myös alennuksesta. Mun oli mm. "aivan pakko" saada tämän tyyppinen 40-luvun (?) mallinen mekko :ahihi: Mun oma vain on täysin musta, ja kellottaa vähän enempi. Meinasin myös ostaa karamellinpunaiset kengät kaveriksi, mutta oli vain kokoa 37, ja ne oli aivan liian isot :( Vielä en tiedä, missä sitä mekkoa voisi käyttää, mutta se oli kuitenkin saatava. Lisäksi kyytiin tarttui paitoja iso läjä ja housut, jotka oli pakko ostaa, vaikka en tarvitse jne.

Tällainen ostokäyttäytyminen on niin epäminämäistä ( :keijo: ), etten oikein tiedä, että mitä tässä itselleen tekisi...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja theia » Ma 21 Heinä 2008 14:57

Käytiin perstaina shoppaamassa. :täpinä:

Ostin uuden kivan mustan takin, joka tosin on kohtuullisen tiukka (saa asetella tissejänsä, kun vetää vetskarin kiinni :virne:), kolme toppia - kirkkaan sinisen (jollaista mulla ei oo ollut ikinä :tipahdus:), vihreän ja ruskean - joista kaksi viimeistä kadotin jo, sitten vihreän laukun ( :sydän: )... en kai muuta.

Ja värjäsin tukkani mustaksi ja kävin vielä leikkuuttamassakin. Nyt on tyttöolo. :D :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 21 Heinä 2008 21:57

Minä olen muutamana päivänä tuntenut itseni jotenkin enempi tytöksi kuin normaalisti...
Siis enempi havainnoinut omaa ulkonäköä. Ehkä se johtuu vasta leikatusta otsiksesta.
Pitää totutella, ja huomioida, että kuinka ne hiukset oikein ovatkaan taas itsekseen
kihartuneet.

Vaatteita tai kenkiä en ole ostanut... Vähän voittajaolo sen suhteen. Ei tarvitse aina
ostaa tunteakseen itsensä naiseksi.
Vaan tänään ostin valkoita lankaa. Katsoo, jos saisin aikaiseksi jonkinlaisen paidan,
huivin tai molemmat. Samoin olen ostanut sinistä puuvillakangasta josta ajattelin
housuja. Kunhan joku vaan auttaa minut niissä alkuun.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 22 Heinä 2008 14:05

Kynsilakkojaaaa..!! :pomppuhymy:

Mä olen hirmu tarkka kynsistäni, ja puunaan ne paraatikuntoon kerran viikossa.
Etsin netistä jotain kivaa erityistä hääpäiväksi kynsiin, ja löysin vaikka mitä os-
tettavaa. Esimerkiksi tällainen glitterilakka olisi ihan älyttömän nättiä kynsien päi-
hin, ja tässäkin kuvassa on ihan hirmu nätti lakkaus :tipahdus: Ja sitten on vielä kaikki
ihanat timangit ja kynsitarrat ja ja ja... Voi miten ihania :sydän:

Tr*ina kirjoitti:Mikä merkkikosmetiikassa maksaa Suomessa?

Olen ihmetellyt samaa, lähinnä muiden kauneudenhoitotuotteiden kohdalla. Hius-
lakat ja -vahat sekä kynsilakat on täällä kosmetiikan tavoin hyvissä hinnoissa.

Oman lompakkoni pelastukseksi on osoittautunut eBay, jonka kautta pystyy hank-
kimaan yllämainittuja tuotteita huomattavasti edullisemmin mitä Suomesta. Esi-
merkki: NailTekin Foundation III -pohjalakka maksaa Suomessa paikasta riippuen
n. 25 euroa, eBayn kautta löysin saman tuotteen postimaksuineen 15 dollarilla. Sa-
ma juttu erään ranskalaiseen manikyyriin tarvittavan valkoisen kärkilakan kanssa,
Suomessa sitä voi ostaa ainoastaan 15 euron hintaisen French Manicure -paketin
yhteydessä, eBaysta löysin sen dollarilla. Siihen postimaksut päälle, silti hinta jäi
aika lailla halvemmaksi mitä kaupasta ostettuna.

Ajattelin ensin, että väärennettyjä tuotteita ovat, mutta käytössä tuntuma on sa-
ma mitä aikaisemmin kotimaasta ostettujen kanssa. Tai sitten ne on väärennetty
niin hyvin etten mä edes huomaa eroa :friikki:

Jostain kumman syystä vähän nipistää omaatuntoa ostaa hyödykkeitä näin halval-
la maan rajojen ulkopuolelta. Tuntuu kuin tekisi jotain väärää, vaikka ihan laillis-
tahan se on ostaa tavaraa omaan käyttöön.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 22 Heinä 2008 16:28

Mä taas en ymmärrä, miksi on vaikea ymmärtää kosmetiikkatuotteiden kalleus :tilt:

Me ollaan käytännössä saarivaltio. Maateitse tulee tavaraa vain Venäjältä. Me ollaan periferiassa. Meillä on pieni kuluttajakunta, joka kaiken lisäksi käyttää eurooppalaisiin sisariin (ja miksei veljiinkin) nähden hyvin vähän rahaa kosmetiikkaan. Jotkut tuotteet, esimerkiksi juurikin mainitut hius- ja kynsilakat, ovat lisäksi käytännössä aina vaaralliseksi aineeksi luokiteltua, joka meri- ja lentokuljetuksissa (ks. "saarivaltio"-kohta) lisää kuljetuskustannuksia. Erityisesti pienemmissä erissä kustannukset ovat ihan huikeat tuotteen määrään nähden.

Postihan ei ota (ottaisi) ollenkaan (ainakaan kuluttajien osalta) em. tuotteita kuljetettavakseen, ks. kielletyt lähetykset. No, ainakaan, jos tietää lähetyksen sisällön. Ilmoitusvelvollisuus (ja asianmukaiset merkinnät ja paperien tekeminen, jos kuljetukseen on suostuttu) on toki lähettäjän vastuulla. Yksityishenkilö vaan tuskin edes ajattelee tällaista mahdollisuutta, kun ei moni yrityskään ymmärrä...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 22 Heinä 2008 19:41

Aurora B. kirjoitti:Postihan ei ota (ottaisi) ollenkaan (ainakaan kuluttajien osalta) em. tuotteita kuljetettavakseen, ks. kielletyt lähetykset.

Luokat 2 ja 3, osui ja upposi :keijo:

:läps:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Deni » Ti 22 Heinä 2008 21:57

Mä löysin tänään hyvät farkut. :superhymy:

Kerrankin onnistun bongaamaan farkut, jotka on sekä hyvännäköiset että mukavat päällä. Ei liian kovaa kangasta, ei kinnausta ja nykimistä mihinkään suuntaan, tarpeeksi tilaa liikkua mutta silti ei mitkään lökäpöksyt. Ainut ongelma on ehkä inun liian pitkä yläosa, mutta pieni roikkuminen haaroissa ratkennee vyöllä. Yritin myös rikkoa rajojani kokeilemalla erilaisia paitoja ja neuleita, mutta kun ei näytä hyvältä niin ei näytä. Ei istu, ei sovi tyyliin, peilistä katsoo jokin sellainen mitä en halua nähdä. Taidan pysytellä perusteeppareissa edelleen.

Pidin myös perinteisen, vuosittaisen naisurakka-päivän, ja pakastin laatikollisen mansikoita. Pitkästä aikaa onnistuin ostamaan mansikkani niin, ettei laatikosta löytynyt juuri lainkaan huonoja tai pehmenneitä, vaan saatoin napsia ne suoraan pussiin, sen kun irrottelin kannat. Yleensä mä olen aina niin myöhässä että joudun perkaamaan urakalla että saisin pussiin niitä syötäviä... ostin mustikoitakin pari litraa, koska olen laiska enkä viitsi lähteä metsään.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 22 Heinä 2008 23:31

Miäkin pistin hankkimani 5 kiloa mantsikoita pakkaseen. Saas nähdä tuleeko hankittua toinen mokoma. Toisaalta pitänee säästää tilaa myös mustikoille ja puolukoille - viime vuoden puolukoita on tosin vieläkin jäljellä. Mustikoita haluaisin rutkasti, mutta voi olla, että sato jää mökillä pieneksi. Sen näkee sitten.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 23 Heinä 2008 10:01

Mä en löydä mistään äitiyshousuja, kun olen tämmönen kirppu! :hullu: Tilasin yhdet, jotka oli kokoa xxs niin oli siltikin liian isot! Siis ne oli valtavat. Mä en edes voi turvota niin paljon että ne pysyis päällä. :friikki:
Mä en tiedä yhtään millä housuilla kuljen seuraavat puolvuotta vielä. :hämillään:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 23 Heinä 2008 10:09

Ei varmaan sun pituuksilla löydy ihan heti täysin istuvia. Oletko kokeillut katsella saisitko lyhennettyä tai justeerattua niitä?
En usko, että loppua kohden vatsan kohdalta tulee ongelmia. Pienilläkin ihmisillä on nähty hyyyvin isoja massuja. Ja sopivan kokoisia housuja ;).

Kyllä sä löydät :hymyhali:

Tai sitten liehuat hamosissa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 23 Heinä 2008 10:37

Eowyn kirjoitti:Mä en löydä mistään äitiyshousuja, kun olen tämmönen kirppu!

Uskomattoman terävän päättelykykyni avulla oletan, että odotat vauvaa?
Siinä tapauksessa onnea ihan hirmuisesti! :D

...ja tervetuloa uudelle fordelle :tilt:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 23 Heinä 2008 14:52

Sippura kirjoitti:
Eowyn kirjoitti:Mä en löydä mistään äitiyshousuja, kun olen tämmönen kirppu!

Uskomattoman terävän päättelykykyni avulla oletan, että odotat vauvaa?
Siinä tapauksessa onnea ihan hirmuisesti! :D

...ja tervetuloa uudelle fordelle :tilt:

Kyllä, näin on päässyt käymään. Piti sitten alkaa lisääntymään. :virne:
Kiitos onnitteluista. :D
Eowyn

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 23 Heinä 2008 15:30

Vauva-uutisia! :täpinä: Onnea Ewy ja mä en vielä myöskään toitottanut tervehdyksiäni, tässä samassa nekin! :superhymy:

Tyttöilin tänään ja lakkasin kynnet kirkuvan punaisiksi. :ahihi: Haluaisin uusia kynsilakkoja, katsomme jos ehtisin alan liikkeeseen tässä jonain päivänä. Muistan elävästi jostain teinityttöjen lehdestä lukeneeni, että hyvin huolletut kynnet ja nätisti aseteltu tukka riittävät huijaamaan miehiä :keijo: Ehhehee, ei vaiskaan.

Mistä johtuu se sääntö, ettei varpaankynsissä ja näissä toisissa saa olla samanväristä lakkaa ? :raps: Yksi ystävä mainitsi tästä "säännöstä" kun lakkasi samalla maalilla kaikki kyntensä ohjenuorasta huolimatta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 23 Heinä 2008 16:49

Paljon onnea, Eowyn! Niin ja tervetuloa!

shaana kirjoitti:Mistä johtuu se sääntö, ettei varpaankynsissä ja näissä toisissa saa olla samanväristä lakkaa ? :raps:

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta säännöstä. Itse pyrin aina lakkaamaan sekä varpaankynnet että sormien kynnet samalla lakalla. :tilt: En tosin jaksa koinkaan usein lakata kynsiä ja sukat on melkein aina jalassa, joten ei kukaan mun varpaan kynsiäni näe. Pitäisiköhän oikein tyttöillä ja lakata kaikki kynnet tänään? Harmi, että kynsilakkani ovat Helsingissä. Joudun lainaamaan äidin kynsilakkoja (ja niissä ei ole kovinkaan montaa vaihtoehtoa).
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja heidiz » Ke 23 Heinä 2008 21:35

Abuaaaaa!

Ei oo kovin naisellinen olo ollut pariin viikkoon.
Hikoilen ihan tajuttomia määriä, vaikka ei ole kuuma tai en tee mitään.
Sitten kun teen jotain ja on oikeasti kuuma, niin hikoilen vielä enemmän.
En kestä tätä enää ollenkaan, haluan tietää mikä mussa on vikana !
:gaah:
heidiz

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 23 Heinä 2008 21:57

Eowyn! Onnea! :superhymy: Ja tervetuloa myös samalla. :tilt:

Ei mitään naisjuttuja. Yritin taas shoppailla, mutta en löydä mitään kivaa.
Paitsi hameen, joka maksoi 60 . En ostanut. :epäilevä: Kaikki muut hameet
on varmaan tarkoitettu nuorisokalsareiden kanssa käytettäviksi, tai sitten ne
ovat muuten vain väärän mallisia.

Vagabondin :virne: kenkiäkin katselin. Taidan ostaa yhdet kivannäköiset tarjouksesta.
Haluaisin nilkkaremmikengät, mutta niissä ei saisi olla liikaa korkoa.

Ja miksi en löydä baaripaitaa itselleni? :huoh: Tyhmä muoti.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Leirum » To 24 Heinä 2008 03:17

marenkienkeli kirjoitti:
shaana kirjoitti:Mistä johtuu se sääntö, ettei varpaankynsissä ja näissä toisissa saa olla samanväristä lakkaa ? :raps:

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta säännöstä. .

En minäkään, ihan uutuus. Tuota "ongelmaa" ei tosin useinkaan ole, kun varpaissa on sama värillinen lakka hyvinkin kauan ja kynsissä melkein aina väritöntä.

Muistan joskus kattoneeni jotakin tv-ohjelmaa Clintoneista, ja siinä päiviteltiin sitä kuinka Hillary oli nuorempana kulkenut sandaaleissa niin, ettei varpaankynsissä ollut lakkaa. Amerikkalainen nainen sitten ohjelmassa totesi, että Hillarylle oli pitänyt huomauttaa, että heilläpäin on tapana lakata varpaankynnet. Muistankohan tän nyt ihan oikein...kuitenkin: en ollut ite ajatellut tuota aikaisemmin, mutta kyllähän se vähän niin on minunkin mielestäni, että jos varpaankynnet näkyy, ne pitäis lakata. Olenko kynsilakkadomina? :(
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Heinä 2008 04:17

Mitämitä?! Taas yksi tyylivirhe, josta en ole ollut tietoinen. Etteikö muka saisi ilman varpaankynsilakkaa näyttäytyä julkisesti? Mulle varpaankynsien lakkaaminen on niitä ihan übersupertyttöilypäiviä varten, joita sattuu ehkä kerran kahdessa vuodessa, jos silloinkaan. Kaikkea nämä nykyajan naiset keksii, heh.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 24 Heinä 2008 10:40

Mä olen ollut siinä uskossa, että varpaan- ja sormenkynsien lakkojen pitäisi nimenomaan mätsätä, muuten ollaan tyylittömiä :o: Edelleen on otettava kuitenkin huomioon, etten oikeasti tiedä näistä asioista yhtään mitään. Olenhan kulkenut sandaaleissa ilman tunnontuskia, vaikkei varpaankynsiä ole lakattu ollenkaan :huoh:

:virne: :ei:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Heinä 2008 10:48

:nolo: Mulla on tänäänkin sandaalit eikä mitään väriä varpaan kynsissä. Mutta kun mun varpaissa on vain pari kynttä joihin sitä lakkaa viitsii edes laittaa. Kummankin jalan pikkuvarpaiden kynnet on lähes olemattomat, pitäisikö se lakka vetää siihen nahkaan :friikki:. Nou tänks.

Ei mulla ole kyllä sormissakaan :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja shaana » To 24 Heinä 2008 11:34

Pitänee kysyä ystävättäreltä tämän säännön alkuperästä ilmeisesti. :raps:
Voisin kuvitella, että eivät sovi ihan samaa väriä olevan, mutta kuitenkin saman sävyisiä tjtn? Mä mistään mitään tiijä. :pönde:

Törsäsin kaiken muun ohella tänään tyttöaineksiin. Ostin uuden eyelinerin, parit kynsilakat (yhden uuden mustankin!), aurinkopuuterin ja puuterisudin. Kovin olisi houkuttanut kaikenmoiset lotioonit ja kuorintacremet, mutten raskinut kuitenkaan. Jos viikonloppuna sää meitä hellii, voisi ladyilla tosissaan vaikka kesämekossa.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 24 Heinä 2008 13:08

Kynsilakoista kun nyt on puhetta, niin onko kukaan nähnyt millään merkillä viime aikoina hopean- ja kullanväristä lakkaa? Olen yrittänyt etsiskellä, mutta en ole löytänyt.

Kykenin lopultakin lopettamaan kynsien pureskelun ja nyt mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni oikeasti pitkät kynnet. Aikaisemmin joko pureksin ne tai ne hajoilivat itsekseen ennen kuin pitkiksi ehtivät (luulen, että tiskikoneella on osansa asiaan: ei enää tarvitse liotella käsiä päivittäin saippuavedessä).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Maija » To 24 Heinä 2008 19:33

Ewylle onnittelut minultakin! :superhymy:

---

En ole löytänyt sopivaa lakkaa varpaankynsiin. Tahtoisin tummanpunaista, mutta sitä omimmalta näyttävää sävyä en ole vielä löytänyt (enkä tarpeeksi halpaa :virne:). Ainoastaan varpaankynnet saavat kesäisin nauttia kynsilakasta, sormissa sijaitsevia sukulaisiaan en ikinä jaksa ehostaa. Viilaan kynnet useimmiten mahdollisimman lyhyiksi, jotta ne olisivat mahdollisimman huomaamattomat. Pidemmät kynnet tuntuvat vain olevan tiellä. :p
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa