Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 22 Maalis 2010 22:05

On aikoihin eletty: lääkäri kehottaa VÄLTTÄMÄÄN kävelyä ja rasittamaan jalkaa mahdollisimman vähän. Akillesjänteessäni epäillään rasitusvammaa. Kerrankin on näin, ettei voida syyttää yksinomaan laiskuudesta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 22 Maalis 2010 22:10

Suvi kirjoitti:Vedin eilen lipat. Tulos: käsi kipeänä. :epäilevä:
....
Pirun kipeä se on, tai oli etenkin eilen. Nyt kävelen tuolla ulkona yhtä varovaisesti kuin joku vanha munmo. :epäilevä: Saisivat kyllä jo nuo jäät sulaa kokonaan...

Sama juttu toissapäivänä. :friikkipeukku: Kun yritti käyttää jotain vähän nätimpiä kenkiä. :epäilevä: Ostan ensi talveksi jotkut kunnon munmokengät. Tai pitäisi varmaan ostaa jo nyt. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 22 Maalis 2010 22:26

Suvi, mun yksi kaveri käyttää liukuesteitä, joita voi laittaa kenkiin kiinni.
Ei tarvii olla edes mummokengät, kuulemma toimivat. Esim: http://www.pedihealth.fi/images/devisys_i_0901_46e.jpg
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 23 Maalis 2010 13:13

Minäkin menin ja kaaduin. Selälleni. Jäisillä rappusilla. :friikki: En muistaakseni lyönyt päätäni, mutta silti on kauhea päänsärky ja oksettaa. Ja paikat tietenkin mustelmilla. Auts!
Maija

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 26 Maalis 2010 23:59

Koko päivän on nenä vuotanut. Hain munkkitippoja ja olen niitä iltapäivästä saakka ottanut. Nyt tuntuisi vähän hellittävän.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Suvi » La 27 Maalis 2010 02:49

Maija kirjoitti:Minäkin menin ja kaaduin. Selälleni. Jäisillä rappusilla. :friikki: En muistaakseni lyönyt päätäni, mutta silti on kauhea päänsärky ja oksettaa. Ja paikat tietenkin mustelmilla. Auts!

Maija. :paijaus: Minun käteni on pientä tuon rinnalla. :paijaus: Sitä paitsi se on melkein parantunut. Kun vaan uskaltaisi urheilla... :huoh:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Maija » La 27 Maalis 2010 10:24

Suvi :hymyhali:

Minäkin olen omasta tärskystäni jo toipunut, mutta silti en ihan vielä täysin normaalisti uskalla astella. Onneksi kadut (ja rappuset!) ovat jo melko sulia. En malttaisi odottaa, että pääsisin pyöräilemään. :D Vielä en kuitenkaan uskalla.
Maija

ViestiKirjoittaja Nugat » La 27 Maalis 2010 21:48

Voi teitä kaatuneita. :paijaus:

Pirun sitkeä tämä tauti. :p Angiinaksi tuo todettiin, vaikka ei mulla kurkku ollut kipeä kuin kaksi hassua päivää. :friikki: Yleensä olen ollut aivan vainaa angiinan aikana. Mutta lääkkeet nyt on ja ne saa mut kipeämmäksi kuin olenkaan. Koko aika tuntuu siltä, että unet on pakko ottaa tai ei tule mitään eli makuullaan saa olla koko ajan. Lämpökin on laskenut huimaan 35,54 lukemaan. :keijo: Soitin terkkariin, että mitä tämä tämmöinen on ja se on kuulemma normaalia, mutta pitää seurata tilannetta. Seurataan sitten. Pelkäsin jo että ovat erehdyksessä määränneet penisiliiniä, sille kun olen allerginen, mutta ihan oikeat penisiliinittömät lääkket nuo kyllä ovat. Nokkosrokkoakaan ei meinaa vielä ole tullut. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 08 Huhti 2010 04:23

[disclaimer]Seuraava teksti sisältää verta, hikeä ja kyyneleitä eikä sovellu kaikkein herkimmille[/disclaimer]

Siis tämä on kuulkaa jotain aivan kamalaa. Jo leikkaussalissa kämmenselän suoneen työnnetty ainakin 15 senttiä pitkä neula :p kirveli niin maan pirusti. Sitten ne heitti siitä sisään jotain typpihapolta tuntuvaa nukutusainetta, jonka kirvelyä en onneksi ehtinyt tuntea kuin matkan kädestä rintakehään ja sitten pelasti uni. Heräsin noin neljän tunnin kuluttua jumalattomiin kipuihin, johon hoitajat joutuivat antamaan 7 annosta morfiinijohdannaista (mitä lie fentanyyliä, en muista enää) ja kolme annosta diapamia ennen kuin kipu asettyi siedettäväksi. Kysyin jälkeenpäin, se on kuulemma oikeastikin aika iso määrä. Yllättäen niistä määristä tuli sitten paha olo ja sain jotain pahoinvointilääkettä, joka väsytti kovin. Vietin sitten seuraavat nelisen tuntia nukkuen ja valvoen noin 10 minuutin pätkissä. Jostain syystä yöunta ei nyt sitten riittänyt puoli neljää pidemmälle... :epäilevä:

Kipupumpussa pitäisi riittää puudutetta jonnekin iltapäivään asti. Pelottaa jo nyt miten mun käy kun sen vaikutus lakkaa. Olen nyt noin 24h aikana syönyt paperinohuen siivun leipää. Onneksi ei tosin nälätäkään. Mähän olen kohta ihan mallimitoissa :virne: Ei pysty ajattelemaankaan, että tätä pashaa on jäljellä vielä kuusi viikkoa, tai muuten lähtee järki. Pitää nyt vain yrittää elää päivä kerrallaan ja toivoa ettei kipuilisi. Ja että oppisin olemaan tosi näppärä vain yhdellä kädellä.

Miksi minä??? :pillitys:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 08 Huhti 2010 09:53

Voi Outo parka :paijaus: Koita kestää.

Jotenkin oikean käden taipeessa oleva, harjoittelijahoitsun verikoeneulalla aiheuttama puolen kämmenen kokoinen mustelma ei enää olekaan valituksen arvoinen asia :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 09 Huhti 2010 10:19

Outo. :paijaus: Kuulostaa aivan kamalalta ja hirvittävältä ja... kivuliaalta. :(
----

No nyt tulikin ongelmia ruuan kanssa ihan roppakaupalla.

Luulin ostaneeni kaupasta luomu-tomaatteja, mutta ne olikin luumu-tomaatteja. :läps: Pitkään aikaan ei ole tomaatin kanssa ollut oireilua, no niin pitkään aikaan etten edes kunnolla muista mitään ongelmia omaavani. Lounaspaikoissa olen käynyt syömässä paikoissa joissa käytetääm luomu-tomaatteja ja kotiinkin olen ylipäätään ostanut luomua. Jos ei ole ollut luomua olen ottanut "ihan pikkusen vain" tai en ollenkaan. Tomaatti on mun herkkua.

Tein sitten luumu-tomaateista ja normi tomaattimurskasta (kaupassa ei ollut luomua) safkaa ja kuinkas kävikään. Ikenet haavoilla, mutta nahka ei sentään tällä kertaa roiku. Kiva harjata hampaita. :keijo: Kiitos, oi kiitos taas tästä kokemuksesta normitomaatit. :epäilevä:

Eilen taas koin jotain, mitä ei ole tapahtunut sitten viime kesän. Kotona ollessa ei myöskään tule syötyä niin säännöllisesti eikä kasvisherkkuja ole tarjolla, enkä aina jaksa tai keksi äkkiä mitä ruokaa tekisi. Joten hädissäni olen muutaman päivän sisällä syönyt valmis-sämpylän ja ruokaa, jossa on pekonia. Sitten se kipu alkoi. Kuin olisi pään kokoinen kivi vatsassa eikä se liiku mihinkään. Ja turvottaa. Yöllä se jossain vaiheessa helpotti ja nyt vain todella "tunkkainen" olo. Enkä uskalla syödä mitään. :p Pitäisi mennä kauppaan ja keksiä jotain mistä maha ei järkyty. Syytän tästä viime viikolla lopettamaani antibioottikuuria. Vaikka napsin maitohappobakteereita, niin ei olisi uskonut että taas olisin samassa pisteessä kuin vuosi sitten. Toivottavasti nyt voin syödä hedelmiä ja tuoretta ruokaa, viime kesänä se ei onnistunut.

:sekopää:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 09 Huhti 2010 15:20

Nugat: Munkkitippojen ohjeessa lukee, että ne auttaisi myös ns ilmapallovatsaan.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 09 Huhti 2010 16:08

Dnd kirjoitti:Nugat: Munkkitippojen ohjeessa lukee, että ne auttaisi myös ns ilmapallovatsaan.

Niin no, mieluummin yritän olla syömättä sellaista mistä moinen vatsa tulee (minun tapauksessani lisä-aineet ja liian raskaat ruuat), mutta kun vaiva on päällänsä kelpaa kaikki konstit. :D Kiitos Dnd vinkistä, kirjataan muistiin.

Aamulla söin varovasti appelsiinin. Muutaman tunnin päästä siitä smoothien. Ja nyt söin kasvistortillan, jonka pohjan olin tehnyt itse ja varmuuden vuoksi kaikki muutkin aineet olivat luomua. Onneksi nyt vaikuttaa siltä että pystynkin syömään tuoretta ruokaa. Vissiin kun sitä poikkeaa omatekoinen/luomu/kasvis-linjasta niin maha järkyttyy ja antibiootit vielä tuovat vielä oman lisänsä siihen. Muistanpahan taas olla tarkempi siitä mitä tulee syötyä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 11 Huhti 2010 11:36

Kiitos tsempityksistä. Pakkohan tämä on nyt kärsiä, ei oikein voi enää peruakaan :p Mut onneksi voi silti valittaa! :pepsodent:

Toinen päivä oli ehkä kamalin, temmoin eri lääkkeitä noin kolmen tunnin välein ja sammuin jokaisen ottokerran jälkeen noin tunniksi. Yllättäen unirytmi on vähän sekaisin. Nyt on jo vähän helpompaa, jos ei tee mitään. Mutta kyllä meinasi heikottaa, kun suihkua varten piti ottaa kantoside pois. Aika ei kulu millään. Välillä olen niin tokkurassa, etten pysty keskittymään mihinkään, mutten myöskään nukkumaan. Meillä näkyy telkkarissa jotain maksullisia kanaviakin, mutta niin vaan kahdeltakymmeneltäkään kanavalta ei tule päivisin mitään katsomisen arvoista. Bruce Willis romanttisessa komediassa vuodelta 1987... :epäilevä: Äsken rentouduin Pratchettin parissa hyvässä asennossa sohvalla auringon lämmittäessä ikkunan läpi, niin isi tulee ja laittaa Ylesuomen huutamaan. Arvatkaa odotanko innolla, että pääsen takaisin kaksikätiseen elämään ja omaan kämppään!
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja skray » Pe 07 Touko 2010 22:28

Se on nyt täällä, kevätflunssa. :huoh:

Eilen jo tuntui kurkku vähän kipeältä ja tänään se vasta riemu repes, kun aamula herätessäni kurkkuun sattui vielä enemmän, nenä on ihan tukossa ja korvissakin paukkuu kun niistää oikein kunnolla.
Lisäksi silmiä kutittaa ja nenä vuotaa allergioidenkin takia. Viime vuonna sain korvatulehduksen, koska nenä oli niin tukossa allergian takia. Toivottavasti sama ei tuu tänä vuonna, merkkejä on korvien paukkumisen muodossa jo..

Allergiat. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 10 Touko 2010 21:08

Yskä on jatkunut nyt noin neljä viikkoa. Pitäis varmaan mennä jonnekin tutkimukseen.
Tupakoinnin olen jo rajannut ainoastaan juhlahetkiin ja siihen, jos töissä meinaa täysin palaa käämi. Tosin ei mulla ole töissä röökejä mukanakaan, joten nekin hetket on rajattu aika tarkasti pois. Kaverilla oli viime keväänä yskä, johon ei löytynyt mitään syytä. Se meni muutamassa kuukaudessa ohi itsekseen. :O:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 11 Touko 2010 06:17

Keväistä räkää täälläkin. :norsu: Ei edes allergiaperäistä, oli tämä tuloillaan koko viime viikon, sunnuntaina sitten iski krapulan ohessa. Pää taas niin täynnä räkää ettei paremmasta väliä.. Tämä on jo toinen kerta tälle keväälle kun reissusta tultuani puhkee kauheeton flunssa. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja theia » Ti 11 Touko 2010 09:20

skray kirjoitti:Se on nyt täällä, kevätflunssa. :huoh:

Eilen jo tuntui kurkku vähän kipeältä ja tänään se vasta riemu repes, kun aamula herätessäni kurkkuun sattui vielä enemmän, nenä on ihan tukossa ja korvissakin paukkuu kun niistää oikein kunnolla.
Tää kuulostaa ihan mun eilisillalta ja tältä päivältä :viha: olihan se flunssa poissa jopa... reilun kuukauden?

Pitäis töissä puhua aika paljon, mutta ei kuitenkaan oo yhtään sellanen olo että pitäis saikulle jäädä. Kai mä keksin jotain vaihtoehtoista...
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 11 Touko 2010 09:36

theia kirjoitti:
skray kirjoitti:Se on nyt täällä, kevätflunssa. :huoh:

Tää kuulostaa ihan mun eilisillalta ja tältä päivältä :viha:

Pitäis töissä puhua aika paljon, mutta ei kuitenkaan oo yhtään sellanen olo että pitäis saikulle jäädä.

:femmat: kummallekin. Itse en ole varma, onko tämä allergiaa, vai flunssaa. Ehkä kumpaakin.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Dnd » La 15 Touko 2010 19:42

Huono olo. Kuumottaa ja päähän koskee.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 15 Touko 2010 20:20

Helteellä kurkku kipeä ja vähän lämpöä. Aivan uusi kokemus sairastaa flunssaa tällaisessa säässä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 17 Touko 2010 10:35

päivänpolttaja kirjoitti:Helteellä kurkku kipeä ja vähän lämpöä. Aivan uusi kokemus sairastaa flunssaa tällaisessa säässä.

Sama. Itsellä tosin flunssa saattoi laueta siitä, kun istuin puolipukeisena ravintolalaivassa yöhön asti.
Toukokuun yö ei ilmeisesti olekaan vielä lämpöisä kesäyö. :hämillään:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 31 Touko 2010 13:02

Poika on kesätöissä ja mulla olisi aikaa siivoukseen ja käsitöille, mutta flunssa iski. Lihaksia, korvia ja päätä särkee, väsyttää ja nenä vuotaa. Yön nukuin todella huonosti. :( Onpa "kiva" loma. Ehkä tää tästä menee ohi...jossain vaiheessa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 07 Kesä 2010 20:48

Voin melkoisen huonosti. :epäilevä:

Miksi juuri nyt, kun huomenna pitää lähteä moneksi päiväksi työmatkalle? Sitä ei oikein voi perua, olen sentään valmistautunutkin tuohon jo pitkään. Pakko vaan mennä ja tehdä matkaa sitten pää jossain oksennuspussissa varmaankin. Kokemus sekin. Toivottavasti tää menee huomiseen mennessä ohi, nyt tuntuu kyllä jo paremmalta kuin päivällä. Pitäisi päästä lepäämään, mutta kun on pakko pakata. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 07 Kesä 2010 21:20

Löin oikean jalan pikku-varpaan sängyn päätyyn ja tärähti pikkuisen hermoon, sillä vasemman käden ulkosyrjä puutuilee ja säteilee. :friikki: Onneksi itselläni on noista hermostoista sen verran tietoa etten pahemmin ihmettele, mutta on se kuitenkin mukavaa kokea asioita oikein käytännössä. :tilt: :infotilaisuus: Kädet ja jalat ovat siis hermostojen suhteen vastakkaiset, eli jos polven sisäsyrjää särkee saattaa vika olla vastakkaisen kyynärpään sisäsyrjässä. :/infotilaisuus:

Ei onneksi sen vakammin käynyt, että olisi tarvinnut mennä varvasta suoristamaan. Ei se edes kovin kipeä ole, vähän tiukka kenkä painaa ikävästi.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa