Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 02 Loka 2011 18:54

Wildchild kirjoitti:
Tuota Antiwiria aion kyllä ehdottomasti testata jos se auttaisi tähän! Apteekki vai luontaistuotekauppa?

Luontaistuotekauppa. Hinta tuntuu vähän suolaiselta, ~parikymppiä, mutta olen ajatellut sen olevan sen väärtti. :sori: Välillä on tosin tarjouksia ja silloin yritän ostaa varastoon. Sitä on hyvä ottaa heti kun ensimmäiset ajatukset tulee, että onpas vähän outo olo, tuunkohan kipeäksi.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja shaana » Su 02 Loka 2011 19:26

Pakko narista ihan vähän.

Parin päivän muikkumyynnin jälkeen toinen polvi on ihan sökö. En meinannut päästä kyykystä ylös, pakottaa ja tuntuu ku polvi ois kokoajan vääntyneenä johki. :friikki:
Palautukoon ens yön aikana, ettei mun suunnittelemat viikon urheiluaktiviteetit mene reisilleen. :epäilevä: Muuten mä suutun ja mustaksi muutun! Nii kerta. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 02 Loka 2011 19:44

Jos ei halua käyttää tuota summaa niin kaupasta saa maitohappokapseleita, halvemmalla, ajaa ihan saman asian (eli pitää suoliston ja sitä kautta myös terveyden kunnossa). Mutta jooh, mikä tahansa toimii, jos siihen löytää itsestään uskoa :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 02 Loka 2011 20:07

Nugat kirjoitti:Luontaistuotekauppa. Hinta tuntuu vähän suolaiselta, ~parikymppiä, mutta olen ajatellut sen olevan sen väärtti. :sori: Välillä on tosin tarjouksia ja silloin yritän ostaa varastoon. Sitä on hyvä ottaa heti kun ensimmäiset ajatukset tulee, että onpas vähän outo olo, tuunkohan kipeäksi.

No, tuon verran ne ruukaa maksaa. Mutta tällä hetkellä tuntuu ettei hinnalla väliä kunhan tästä kierteestä
pääsee eroon. :hullu:

Yabba kirjoitti:Jos ei halua käyttää tuota summaa niin kaupasta saa maitohappokapseleita, halvemmalla, ajaa ihan saman asian (eli pitää suoliston ja sitä kautta myös terveyden kunnossa).

Maitohappotabuja vedin elo-syyskuussa kuukauden kuurin eikä mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Sairastelu
jatkui edelleen samanlaisena. Luulisi että olisi tuossa ajassa ehtinyt vaikuttaa edes jotensakin.
(Lapsille syötän gefilus kidius-juomia ja -jogurttia aina kun alkaa esim. kerhot. Heillä se toimii,
aina sen ajan kunnes kuuri loppuu. On vaan aika kallista tavaraa ostaa kahdelle muksulle...)
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 02 Loka 2011 20:33

OT: Mä en tajua, miksi pitää naureskellen väittää kaikkea luontaistuotekauppojen tuotteita aina uskomuslääkinnäksi.

Mä oon ainakin kuullut Antiwiristä pelkkää hyvää, mutta tuon hinnan vuoksi ei ole itsellä tullut sitä koskaan ostettua. Nyt ehkä voisikin kun näyttäisi tuo taloudellinen tilanne (ainakin hetkellisesti) jopa vähän parantuneen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 02 Loka 2011 22:06

Wildchild kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Luontaistuotekauppa. Hinta tuntuu vähän suolaiselta, ~parikymppiä, mutta olen ajatellut sen olevan sen väärtti. :sori: Välillä on tosin tarjouksia ja silloin yritän ostaa varastoon. Sitä on hyvä ottaa heti kun ensimmäiset ajatukset tulee, että onpas vähän outo olo, tuunkohan kipeäksi.

Maitohappotabuja vedin elo-syyskuussa kuukauden kuurin eikä mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Sairastelu
jatkui edelleen samanlaisena. Luulisi että olisi tuossa ajassa ehtinyt vaikuttaa edes jotensakin.
(Lapsille syötän gefilus kidius-juomia ja -jogurttia aina kun alkaa esim. kerhot. Heillä se toimii,
aina sen ajan kunnes kuuri loppuu. On vaan aika kallista tavaraa ostaa kahdelle muksulle...)

Luontaistuotekaupasta saat myös oikeasti Helsingin suunnalla kunnon neuvontaa, jos viitsii ja jaksaa nähdä sen verta vaivaa, ettei poikkea ensimmäiseen Lifeen nenän edessä. Jos apua haluaa, niin kannattaa pysyä kaukana markkettijorinoista. Ihan tosi oikeasti, koska ne on vain teipinpalasia, kun tarvitset laastaria tai tikkejä.
Mikään, mikä auttaa oikeasti enemmän ei toimi kuukaudessa. Ensimmäiset vaikutukset saa kyllä aikaan, mutta se pidempiaikainen, syvempiin vaurioihin/muutoksiin vaikuttava ei näy kuukaudessa. Eikä varsinkaan, jos siinä immunipuolustusjärjestelmän tukemisessa on enemmän tekemistä. Vaikutukset elimistössä eivät myöskään näy ulospäin kuin vasta loppusuoralla. Sori, mutta niin se vaan on. Ihmepillerit ja lääketeollisuuden markkinointi vaan on saanut meidät uskomaan lyhyessä ajassa tapahtuviin muutoksin ja että jos ei mitään näkyvää tapahdu, ei tapahdu muutakaan.

Jos se oma puolustusjärjestelmä on pahasti rempallaan, niin se tulee vaatimaan pidempiaikaista tukea vitamiineilla, hivenaineilla ja muulla kuin kuukauden.

Suosittelen myös katsomaan vähän sitä tuotteen valmistusprosessia, jos haluat pidempiaikaisia hyviä vaikutuksia. Ihmiselimistö ei osaa imeyttää itseensä kaikkia pillerimuotoisia tuotteita. (kohta varmaan marenki nirhaa mut, kun kajoan lääketeollisuuden juttuihin...)
Öljy- ja erityisesti oliivi- ja pellavaöljypohjaiset tuotteet imeytyvät paremmin ja niihin säilötyt valmisteet myös yleensä toimivat ihmisille paremmin.
Pitoisuudet. D-vitamiinissa suositellaan suomessa jotain kait 10:tä mikrogrammaa. Mulla on 38 ja hyvin toimii. :keijo:

Myös ne maitohappobakteerit kannattaa hakea sieltä luontaistuotekaupasta. Mun eräs hoitotaho (luontaishoitaja) suositteli biolattea, koska se on parhaiten imeytyvä, herkän elimistön parhaiten toimiva maitohappo. Yleistä

Mutta henkilökohtaisesti mä suosittelen pidemmän päälle Aloe Veraa. :sori:
Se on ehkä helpoin tapa kohentaa yleisvointia, estää flunssia ja antaa kaiken tarvittavan vastustuskyvylle ja koko elimistölle. Se on vielä suht helppo tapa, koska vaatii vain yhden huikan päivässä. Kaikkineen se myös tulee loppupeleissä halvemmaksi lapsiperheessäkin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 02 Loka 2011 22:15

Wildchild kirjoitti:
Nyt kun sanoit, en taida syödä tarpeeksi oikein mitään vitamiineja. Kalsiumtabletteja syön, koska
en juo maitoa (syön kyllä juustoa ja jogurttia, mutta hyvin vähän) mutta niissä ei ole mitään extraa
mukana. Hmm. Saa suositella hyviä tablettivitamiineja!
Itsekin heräsin näihin juttuihin kunnolla vasta tänä syksynä, joten omakohtaisia suosituksia en osaa oikein antaa. Tällä hetkellä itellä menossa ihan perusjokumultitabs-purkki, josta pitäisi saada vähän kaikkea. Työkaveri hehkuttaa iHerbistä (halvalla?) tilattavia kapseleita. Toki vastaavia D-tabuja saa varmasti ihan apteekeista tai luontaistuotekaupoistakin. Ite oon koittanut syödä niin, ettei purkkeja tarviisi. Kokemukseni luontaistuotteista on tosi vähäisiä, en vain koskaan uskonut niitä tarvitsevani tai niistä hyötyväni. Empiirinen tutkimus jatkukoon.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 02 Loka 2011 22:53

Mun tuttava sai elimistön romahduksen jälkeen lääkäriltä ohjeet antioksidanttiruokavalioon ja reseptin vitamiinien ostamiseksi.
Silloin kyllä kysyin, millainen ruokavalio on, mutta en nyt enää muista muuta kuin että mustikoita piti syödä joka päivä ja kun keskusteltiin hänen lautasellaan oli paljon salaattia, kasviksia, öljyä ja kalaa.
Onistuisiko kotiäitinä pysähtyä joka päivä viideksi minuutiksi istumaan rauhassa ja hengittelemään? Tai pötköttämään piikkimatolle, tai lattialle? Pieni pysähdys, suoristautuminen ja hengittely saattaa parantaa elimistön toimintaa. Sisäelinten verenkerto paranee ja parasympaattisen (meniköhän toi oiken päin...sympaattiset kun aina sotkeutuu) hermoston aktivaatio lisääntyy.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 03 Loka 2011 00:46

Kibaya kirjoitti:Suosittelen myös katsomaan vähän sitä tuotteen valmistusprosessia, jos haluat pidempiaikaisia hyviä vaikutuksia. Ihmiselimistö ei osaa imeyttää itseensä kaikkia pillerimuotoisia tuotteita. (kohta varmaan marenki nirhaa mut, kun kajoan lääketeollisuuden juttuihin...)
Öljy- ja erityisesti oliivi- ja pellavaöljypohjaiset tuotteet imeytyvät paremmin ja niihin säilötyt valmisteet myös yleensä toimivat ihmisille paremmin.
Pitoisuudet. D-vitamiinissa suositellaan suomessa jotain kait 10:tä mikrogrammaa. Mulla on 38 ja hyvin toimii. :keijo:

En minä nirhaa. :hymyhali: Tottakai asioista saa sanoa oman näkemyksensä! Sitä paitsi, asiaahan sinä puhut. :) Valmisteilla tosiaan on eroja. Ihan jo perus liukoisuuskokeita kofeiinitableteilla tehneenä voin todeta, että erot voivat olla huimaavia. Tuossa tapauksessa lääkkeeksi rekisteröity liukeni huomattavasti nopeammin kuin ravintolisäksi rekisteröity. Mutta voi se toki mennä toisinkin päin. :D

Aikuisella toi minimi saantisuositus on tosiaan 7,5 µg (monille tuo määrä ei riitä), mutta 50 µg pidetään vielä ihan turvallisena määränä. Jotkuthan toki syövät huomattavasti enemmän. Mä syön yleensä 37,5 µg d-vitamiinia päivässä, mutta välillä otan 47,5 µg. D3-vitamiini imeytyy paremmin kuin D2-vitamiini ja rasvaliukoisina vitamiineina esimerkiksi ruoan yhteydessä ottaminen kuin pelkän veden kanssa ottaminen. Ja rasvaliukoisuutensa takia rasvaan säilötyn D-vitamiinin luulisi toimivan paremmin. :D (Myönnän, että tuohon pellava- ja oliiviöljyasiaan en osaa suoraan ottaa kantaa.)

Kibaya kirjoitti:Luontaistuotekaupasta saat myös oikeasti Helsingin suunnalla kunnon neuvontaa, jos viitsii ja jaksaa nähdä sen verta vaivaa, ettei poikkea ensimmäiseen Lifeen nenän edessä.

Luontaistuotekaupoista voi saada asiantuntevaa neuvontaa. Mutta myös sitä "Vaikuttaa solutasolla" ( :jaaha: ) tyyppistä juttua on tullut kuultua. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 03 Loka 2011 11:58

Iso :hymyhali: kaikille. Mä oon oikeasti aivan häkeltynyt tästä info-määrästä. :hullu:

Pvi, yritän nukkua n. puolen tunnin torkut kun lapset ovat unilla. Valitettavasti tämä onnistuu
maksimissaan pari kertaa viikossa, muuten mennään täydellä höyryllä aamukuudesta iltayhdeksään.
Ja tuo 5min rentoutumistauko esim. piikkimaton kera kuulostaa hyvältä, mutta tällä hetkellä
siitä ei tulisi mitään kun yhtäkkiä päälle hyökkää kaksi lasta. :friikki:

D3- ja C-vitamiineja pitää kyllä lisätä ruokavalioon jos ei muuten niin pillereinä.
Ja sitä antiwiriä. Voiko tuota antiwiriä muuten vetää koko ajan vai vain kuureina? Yritin googletella
mutten oikein löytänyt mitään.

Ehkä tämä tästä taas. Tänään on jo parempi päivä, ei ole enää niin tukkoinen olo. :D
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 03 Loka 2011 13:32

Mua rupes mietityttämään Wildiksen oireissa se, että se tulee aina (?) viikonloppuisin. Aivan kuin jokin sun rutiineissa aiheuttaisi sairastumisen. Onko se ihan täysflunssa, vai meneekö vain esim. nenä tukkoon? Mulla tuli allergia mieleen. Pölyallergia/pölypunkkiallergia tms. vaikka. Jos siivoat viikonloppuisin, vaihdat lakanat, pöllytät matot, jotain. Mä olen herkkä sekä mekaaniselle pölylle, että allerginen pölypunkeille. Ja sen huomaa, jos nukkuu sängyssä/makkarissa, jossa ei ole siivottu hetkeen. Nenä menee yön aikana tukkoon ja olo on muutenkin sellainen... tukkoinen :p Siivous on sitten hirveää aivastelua ja niistelyä, mutta tasaantuu pian.

Jos sulla on jotain tällaista rutiinia, niin kokeile muuttaa sitä ja katso, mitä tapahtuu.

Ja vaikkei saanut suositella, niin mä vetelen [mainos] Pirkka-sarjan juotavia pikkujogurtteja, joissa on maitohappobakteereja. Mango-juoma on erityisen herkullista. En kyllä tiedä sen mahdollisista hyvää tekevistä vaikutuksista, hörppäsen sellaisen aamulla aamupalan "korvikkeeksi". Samoin vetelen myös Pirkka-sarjan D3-vitamiinia purutablettina, kivan makuisia nekin. Ja lisäksi nyt aloin taas huitoa kitusiin Multi-tabs family -monivitamiineja. [/mainos]

Monivitamiinit otin mukaan, koska mulla todettiin anemia :friikki: Hemoglobiini 110... Pitäisi varmaan vedellä myös rautaa, mutta en ole vielä ehtinyt käydä hakemassa. Kalaöljykapseleita meinaan kans vedellä. Kahvin suurkulutusta hillitsen rajusti ( :pillitys: ). Tutkimukset kesken, joten anemian syytä ei vielä tiedetä.

Menin lääkärille, kun niska-/hartia-/selkäosasto veti totaalijumiin edellisperjantaina. Pää ei kääntynyt mihinkään suuntaan ja vain yhdessä puolimakaavassa kylkiasennossa oli semihyvä olla, vaikka vetelin Ibuxinia kuin karkkia. Tiistaina tuntia ennen lääkäriä selässä kuului POKS! ja olo helpottui. No, menin kuitenkin. Ja jouduin tuon tuhannen testiin. No ainakin kymmeneen. Kahteen tuli tulokset, toinen sanoi anemia ja toinen niskassa olevan välilevyn madaltuma :friikki: En halua tietää lopputestien tuloksia... Sain lähetteen fysioterapeutille, sentään sai lihaksia vähän auki ja oloa helpommaksi. Ja vielä pitää mennä hermoratatutkimukseen, kun siitä burnoutin aikaista tunnottomuutta on edelleen käsivarsissa. Saattaapi johtua tuosta välilevystä, mutta tutkittava tuo on. Lekuri oli ihan silmin nähden järkyttynyt, kun tuota tunnottomuutta ei saikkulääkäri ollut tutkituttanut mitenkään. Silloin kyselin tutkimuksiin, mutta kun ei jaksanut painostaa lääkäriä, niin se jäi, kun lääkäriä ei kiinnostanut.

Mulla tuli elävästi mieleen, kun ennen saikkua olin niin fyysisestikin väsynyt, että en pystynyt istumaan suorassa koko päivää, vaan nokka valui uhkaavasti kohti näppistä aina jossain vaiheessa. Kiva köyryasento siinä on ollut pidemmän aikaa, enkä voi olla miettimättä, vaikuttiko se tuohon niskaan. Silloin ainakin alkoi oireet. *ttujee.

Oon niin romuna, etten kelpaa enää edes varaosiksi. Ei muuta kuin kiskoille makaamaan...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Loka 2011 13:55

Mä annan hermoratatutkimusta varten jo nyt ison :paijaus: :hymyhali: yhdistelmän.
Ja jos ajatus neuloista tai muista piikeistä kammottaa, niin pyydä hyvissä ajoin etukäteen joku rauhoittava.
Enkä suosittele suunnittelemaan heti sen perään mitään ihmiskontaktia vaativaa, ärrä- ja kirosanatulvien uhka on konkreettinen.

Mua ei hermoratatutkita enää ikinä. Mistään. Jos ei selviä muuten, niin saa luvan jäädä selviämättä :epäilevä:
Tai sitten saan olla nukutuksessa tai hirveässä kännissä.

Yritän löytää akupunktiota julkisen terveydenhuollon puolelta. Pitäkää peukkuja.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 03 Loka 2011 14:46

Aurora B. kirjoitti:Mua rupes mietityttämään Wildiksen oireissa se, että se tulee aina (?) viikonloppuisin. Aivan kuin jokin sun rutiineissa aiheuttaisi sairastumisen. Onko se ihan täysflunssa, vai meneekö vain esim. nenä tukkoon? Mulla tuli allergia mieleen. Pölyallergia/pölypunkkiallergia tms. vaikka. Jos siivoat viikonloppuisin, vaihdat lakanat, pöllytät matot, jotain. Mä olen herkkä sekä mekaaniselle pölylle, että allerginen pölypunkeille. Ja sen huomaa, jos nukkuu sängyssä/makkarissa, jossa ei ole siivottu hetkeen. Nenä menee yön aikana tukkoon ja olo on muutenkin sellainen... tukkoinen :p Siivous on sitten hirveää aivastelua ja niistelyä, mutta tasaantuu pian.

Jos sulla on jotain tällaista rutiinia, niin kokeile muuttaa sitä ja katso, mitä tapahtuu.

Joo, aina viikonloppuisin se iskee. Ja kyllä se on täysflunssa, tällä kertaa selvisin pelkällä nuhalla
mutta esim. viikko sitten oli nuha, kurkku kipeä ja pieni yskä. Siivoamiset hoidan aina maanantaina
tai tiistaina eikä se "nenällisesti" kamalaa ole, esim. tukoisuutta ei ilmene siivotessa.
Ainoa, mikä erottaa viikonlopun arkipäivistä, on se että voin ottaa vähän rennommin kun mieskin
on kotona kokopäiväisesti enkä joudu yksin hoitamaan poikia silmät selässäkin, eli voin ottaa vähän
rennommin. Jotkut sanovat että kun stressi alkaa laukeamaan, iskee flunssa. Mutta voiko se olla
joka viikkoista?
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 03 Loka 2011 15:17

Wildchild kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Mua rupes mietityttämään Wildiksen oireissa se, että se tulee aina (?) viikonloppuisin. Aivan kuin jokin sun rutiineissa aiheuttaisi sairastumisen. Onko se ihan täysflunssa, vai meneekö vain esim. nenä tukkoon? Mulla tuli allergia mieleen. Pölyallergia/pölypunkkiallergia tms. vaikka. Jos siivoat viikonloppuisin, vaihdat lakanat, pöllytät matot, jotain. Mä olen herkkä sekä mekaaniselle pölylle, että allerginen pölypunkeille. Ja sen huomaa, jos nukkuu sängyssä/makkarissa, jossa ei ole siivottu hetkeen. Nenä menee yön aikana tukkoon ja olo on muutenkin sellainen... tukkoinen :p Siivous on sitten hirveää aivastelua ja niistelyä, mutta tasaantuu pian.

Joo, aina viikonloppuisin se iskee. Ja kyllä se on täysflunssa, tällä kertaa selvisin pelkällä nuhalla
mutta esim. viikko sitten oli nuha, kurkku kipeä ja pieni yskä. Siivoamiset hoidan aina maanantaina
tai tiistaina eikä se "nenällisesti" kamalaa ole, esim. tukoisuutta ei ilmene siivotessa.
Ainoa, mikä erottaa viikonlopun arkipäivistä, on se että voin ottaa vähän rennommin kun mieskin
on kotona kokopäiväisesti enkä joudu yksin hoitamaan poikia silmät selässäkin, eli voin ottaa vähän
rennommin. Jotkut sanovat että kun stressi alkaa laukeamaan, iskee flunssa. Mutta voiko se olla
joka viikkoista?

Laukeaako sinulla stressi viikonloppuna? / Onko viikonloppu muuta viikkoa stressaavampaa?

Omalla kohdallani nimittäin tiedän stressin laukevan siitä, kun pukkaa "flunssa" päälle (nuhaa, kuumeilua, yskää ja kurkkukipua). Viimeksi mule kävi näin vajaa kuukausi sitten kun auton kanssa päälle pukannut stressi laukesi kahen päivän pikaflunssalla. (Vastavuoroisesti taas stressitason nousu aiheuttaa unettomuutta, rauhattomuutta ja päänsärkyä :p )
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 03 Loka 2011 17:57

Viitaten Yabbaan. Stressi vaikuttaa ihan sikana sairastumiseen. Kroppa kyllä kertoo, kun on lepoa vailla (jos pää ei sitä tajua). Flunssaan nyt on kaikista nopein sairastua.
Mulla oli itseasiassa viime talvena parin kuukauden jakso, jolloin mulla oli joka viikonloppu hieman kuumetta ja kurja olo. Liittyi se stressiinkin, mutta eniten ehkä siihen, etten malttanut jäädä kotiin oikeasti lepäämään useammaksi päiväksi, että saisin itseni kuntoon.

Toivottavasti Wildis saa vaivansa taltutettua, mistä sitten johtuukaan. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 03 Loka 2011 21:40

Mulla on käynyt mielessä, että saisi olla sellainen "Kysy lääketieteestä" -ketju. :D Mutta olisiko se sitten marenkienkelin työllistämistä vapaa-ajallakin, mitä käy kaikille lääkereille, että joutuu hoitamaan sukulaiset vapaa-ajalla ilman palkkaa? Näinhän emme halua käyvän :paijaus:

Mutta mulle pyörii mielessä juuri esimerkiksi, että onko Multi-Tabsien syönnillä vaikutusta vastustuskykyyn, kun itsellä jotenkin on hyvän tuntuinen olo niistä silleen, ettei usein sairasta ja setämiehellä sama. Ja maksaako Multi-Tabsissa todellisuudessa vain brändistä?

Söin Multi-Vitaa vähän aikaa, mutta mun mielestä B-vitamiinin haju ja maku on niin kuvottava, että vain kovalla tahdolla saan ne alas. Multi-Tabsissa ei silleen puske niin vahvasti läpi. Ja sitten ne ovat killtopintaisia, kun mattapintaiset tarttuvat kuivaan aamusuuhun ikävästi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 03 Loka 2011 22:33

Pascal Lemoix kirjoitti:Mulla on käynyt mielessä, että saisi olla sellainen "Kysy lääketieteestä" -ketju. :D Mutta olisiko se sitten marenkienkelin työllistämistä vapaa-ajallakin, mitä käy kaikille lääkereille, että joutuu hoitamaan sukulaiset vapaa-ajalla ilman palkkaa? Näinhän emme halua käyvän :paijaus:

Joo, no. Jos nyt ei kuitenkaan tehtäisi sellaista marenki vastaa -palstaa. :virne: Mulle riittää se, että mumma soittelee joka kerta, kun sille on määrätty jokin lääke tai se aikoo ottaa jotain jokapäiväisestä poikkeavaa lääkettä tai ravintolisää. :virne: Vaikka kyllä sinne varmasti muutkin vastaisivat. :)

Pascal Lemoix kirjoitti:Mutta mulle pyörii mielessä juuri esimerkiksi, että onko Multi-Tabsien syönnillä vaikutusta vastustuskykyyn, kun itsellä jotenkin on hyvän tuntuinen olo niistä silleen, ettei usein sairasta ja setämiehellä sama. Ja maksaako Multi-Tabsissa todellisuudessa vain brändistä?

Voi sillä olla. Ainakin B6- ja C-vitamiini sekä seleeni saavat jatkossakin käyttää EFSA:n (European Food Safety Authority) mukaan immuunipuolustukseen liittyviä terveysväitteitä, sillä niistä on riittävästi laadukasta tutkimusnäyttöä. Jo senkin perusteella sanoisin, että sillä saattaa olla vaikutusta vastustuskykyyn, jos esimerkiksi jostain noista olisi muuten puutetta. Lisäksi se D-vitamiini näyttäisi ehkäisevän flunssaa. :) En sanoisi, että siinä pelkästä brändistä maksaa. Tosin, jos saa jo muutenkin tarpeeksi kaikkia siinä olevia vitamiineja ja hivenaineita, ei siitä hyötyäkään ole.

Pascal Lemoix kirjoitti: Söin Multi-Vitaa vähän aikaa, mutta mun mielestä B-vitamiinin haju ja maku on niin kuvottava, että vain kovalla tahdolla saan ne alas. Multi-Tabsissa ei silleen puske niin vahvasti läpi. Ja sitten ne ovat killtopintaisia, kun mattapintaiset tarttuvat kuivaan aamusuuhun ikävästi.

Mun mielestä parempi päällyste on ihan pätevä peruste ostaa toista valmistetta vähän kalliimmalla. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 04 Loka 2011 19:11

Ei tuu muuta mieleen kun: http://fi.wikipedia.org/wiki/Avira_AntiVir :keijo:

Henkilökohtaisesti miuta epäilyttää aina kun jonkun väitetään tepsivän ihan kaikkeen.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 04 Loka 2011 19:16

Mulla on niska-hartia-selkäjumi, jota ei taida tää sohvalla rönöttäminen paljon auttaa. :peukut:

Ainiin, mullahan oli kans ideana, että alkaisin käydä jotenkin ulkona liikkumassa näin tiistaisin.. :vihellys:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 04 Loka 2011 20:21

Hei mites ois Tohtori Tolosen Berberin? :keijo:
Joo, olen 8-vuotias ja kuolen nauruun tuon tuotteen nimen takia. :rotflmao:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 04 Loka 2011 20:23

puolikarkea kirjoitti:Hei mites ois Tohtori Tolosen Berberin? :keijo:

Itsehän repeilin suunraikastaja Retardexille. :keijohei:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 04 Loka 2011 21:12

Ei se Revitaliftkään kauniilta kuulosta. :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 04 Loka 2011 21:28

Listerinestä nyt puhumattakaan... :tilt:

Aukulle :paijaus:
Hyvä että kuitenkin tutkimuksia tehdään, toivottavasti niistä seuraa jotain apuakin.

Ja Wildiksellekin tsemppiä vitamiinien syöntiin.

Itse syön nykyään hirveän pilleriarsenaalin aamuisin. :keijo: Nämä ovat kertyneet vähän kuin vahingossa, aluksi mulla oli pelkät kalkkitabletit kun en maitoa juurikaan juo, sitten otin lisäksi maitohappobakteeritabletteja syystä jos toisestakin. Joku päivä kun väsytti aloin etsiä monivitamiineja, jolloin päädyin ostamaan jonkun ihmevitamiinipurkin, jossa on ties mitä vitamiineja ja lisäksi jotain mitä lie herbal release blendiä, johon sisältyy kofeiinia. :keijo: En tiedä onko näitä hyväksi syödä, mutta kokeilen nyt jonkin aikaa. Ja nyt vielä pellavansiemenöljykapseleita siinä toivossa, että se auttaisi kuivasilmäisyyteen...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 05 Loka 2011 20:55

Minä myös. :keijohei:

Eipä muuta. :keijo: :moro:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 05 Loka 2011 21:45

Lyyra kirjoitti:

Itsehän repeilin suunraikastaja Retardexille. :keijohei:

Kuten myös, molemmille. :femmat:
Ja se Tolosen jinglekin. "Tohtori Tolosen terveystuotteet!" :virne:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa