Kerrohan sitten meikkivoiteen laadusta, kun olet sitä erinäisissä olosuhteissa ehtinyt kokeilemaan.

Mutta tämän aamuinen kipu.
Tuntui, että särkylääkkeet vaikuttivat aivan liian hitaasti ja oli vain maattava kippurassa sängyllä. Muuhun ei kyennyt. Nyt onneksi on jo vähän parempi olo.marenkienkeli kirjoitti:Olihan sitä helppo eilen iloita kuukautisista, kun kivut eivät vielä olleet kovat.Mutta tämän aamuinen kipu.
Tuntui, että särkylääkkeet vaikuttivat aivan liian hitaasti ja oli vain maattava kippurassa sängyllä. Muuhun ei kyennyt. Nyt onneksi on jo vähän parempi olo.
Ei toivoakaan helpotuksesta nääs. Pienimuotoinen liikkuminen ja venyttely jeesii mun vaivoihin ennemmin kun nuo normipillerit, mitään puranoista ja ipumaxeista poikkeavia en ole edes kokeillut. 
shaana kirjoitti:..nuo normipillerit, mitään puranoista ja ipumaxeista poikkeavia en ole edes kokeillut.

Outolintu kirjoitti:Sippura kirjoitti:Mä en ole ainakaan vielä törmännyt yhteenkään katsomisenarvoiseen alan
leffaan. Ne basic jyystöleffat on ärsyttäviä kun niissä ei ole ollenkaan juon-
ta ja sitten taas ne naisille tarkoitetut on jotain ihme ranskalaishäröilyä,
missä muija rupee kesken toiminnan märisemään, että kun sä et ikinä lai-
ta mulle muovipussia päähän ja pane keskellä katua kumisaappaat jalassa
Tai sitten siinä on yritetty saada joku juoni ("oih suojele mua pahoilta roistoilta oi yksityisetsivä, ah, mulla ei olekaan rahaa maksaa") mutta sitten kun sitä juonta on esitetty (huonosti) kaksi minuuttia, niin mennään kuitenkin siihen perusjyystöön. Että lämmittely, eestä, takaa ja ruiskaistaan. Sitten taas minuutti-pari juonta väliin ja sama jyystö eri henkilöiden välillä.

Aurora B. kirjoitti:Jaa kuukautiskivut, juu ei ole. Anteeksi vain kaikille kanssasisarille. Ne vähäiset väännöt hoituu a) venyttelyllä ja rentoutuksella b) herkuilla ja pahassa tapauksessa c) lämpimällä jyväsäkillä, eli Bestiksellä
Aurora B. kirjoitti:..plaaplaa.. c) lämpimällä jyväsäkillä, eli Bestiksellä
Hyväksyn vain viljakissan, ostan jos eteeni moinen jossain tulee. 
- on jo saavutettu, jee! Myös eyelineria olen muutaman kerran kokeillut vähän kokeellisesti kokeillut laittaa eritavalla. Näytin aika aikuiselta maskissain eilen, uuh! 
shaana kirjoitti:Hyväksyn vain viljakissan, ostan jos eteeni moinen jossain tulee.
Jos sillä 

Pakkauksessa on tarkemmat ohjeet, mutta parin tunnin heitto suuntaan tai toiseen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.
Hyvässä lykyssä sun menkkakivutkin helpottaa pillereiden myötä.

Terkkari ohjaa sitten lääkärin juttusille, jos on tarpeen. Koulusta valmistumisen jälkeen siirryt sitten paikkakunnan terveysasemien perhesuunnittelun piiriin tai yksityiselle.

kaneli kirjoitti:Onneksi terkkari oli ihan mukava, perhesuunnitteluneuvolaanhan (tai mikälie) mulla ei opiskelijana edes ole asiaa.
Kyl mä kävin kaikki opiskeluvuodet nimenomaan pääterveysaseman perhesuunnittelumikäliessä. Tosin siitä on ikuisuus, ja käytännöt voi toki muutenkin vaihdella eri paikkakunnilla... Kai. Pöndelle muuttaessa jotenkin ahdisti ajatus sikäläisestä terveysasemasta, joten vaihdoin yksityiselle
Toki taloudellinen tilanne jo sen sallikin siinä vaiheessa, kun en enää opiskellut ja oli (ja on edelleen) työpaikka.
En välittänyt, mulle ne toimi paremmin kuin hyvin, enkä tuntenut mitään tarvetta vaihtaa. Ärsytti vaan sen lääkärin nälvivä äänensävy. Enkä käynytkään sen luona toistamiseen.Aurora B. kirjoitti:kaneli kirjoitti:Onneksi terkkari oli ihan mukava, perhesuunnitteluneuvolaanhan (tai mikälie) mulla ei opiskelijana edes ole asiaa.
Ai kui?Kyl mä kävin kaikki opiskeluvuodet nimenomaan pääterveysaseman perhesuunnittelumikäliessä. Tosin siitä on ikuisuus, ja käytännöt voi toki muutenkin vaihdella eri paikkakunnilla... Kai. Pöndelle muuttaessa jotenkin ahdisti ajatus sikäläisestä terveysasemasta, joten vaihdoin yksityiselle
Toki taloudellinen tilanne jo sen sallikin siinä vaiheessa, kun en enää opiskellut ja oli (ja on edelleen) työpaikka.
Gynekologia(kaan) ei tarvitse pelätä, se on ehkä hieman epämukavaa, mutta ei muuten paha ollenkaan. Rennosti vaan.
Niin, ja jos pillerin meinaa alvariinsa unohdella, niin kannattaisi varmaan kokeilla vaikka ehkäisyrengasta tai muuta vastaavaa. Yksi yksityisen lääkäri mulle jopa vinoili kerran, kun käytin jotain niin "vanhanaikaista" kuin pilleritEn välittänyt, mulle ne toimi paremmin kuin hyvin, enkä tuntenut mitään tarvetta vaihtaa. Ärsytti vaan sen lääkärin nälvivä äänensävy. Enkä käynytkään sen luona toistamiseen.

kaneli kirjoitti:
Terkkari mulle sano, että perhesuunnittelumikälie ohjais mut suoraan joko yksityiselle tai sit kouluterveydenhoitajalle/-lääkärille.
Meikä kävi neuvolassa ensi kertaa 12 vuotiaana, hakemassa just menkkakipuihin niitä pillereitä. Saa niitä varmasti ihan omalta lääkäriltäkin. En oikeastaan edes muista, että miksi juuri neuvolaan menin. Äitee hoiti asian, olin sentään sen verran nuori vielä. Edelleenkin näissä naistenvaiva ja ehkäisy ongelmissa käännyn usein juuri neuvolalääkärin puoleen. Ja pillereiden uusimisessa siellä neuvolassa ei ole edes lääkäriä tarvittu, hoitajalle olen uusimisasioissa mennyt. (Niillä tuntui olevan älyttömästi aikaa ihan vain jutteluun. Tai koskaan ei tuntunut, että olen vain kuluttamassa heidän aikaansa, vaan sai kaikki huolet ja murheet kertoa tietäen, että saa varmasti tukea.
)
En huomannut mitään sen erityisempiä sivuvaikutuk-
No, ne 

Nugat kirjoitti:Ja luulen, että sivuvaikutukset tulevat enemmän esille pitkäaikaisessa (vuosien) käytössä, ainakin itselläni kävi niin.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa