Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja shaana » To 16 Loka 2008 21:45

Lumenen Natural Code kajaali on ainakin näppärä ja pätevää tavaraa.
Kerrohan sitten meikkivoiteen laadusta, kun olet sitä erinäisissä olosuhteissa ehtinyt kokeilemaan. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 17 Loka 2008 10:30

Olihan sitä helppo eilen iloita kuukautisista, kun kivut eivät vielä olleet kovat. :epäilevä: Mutta tämän aamuinen kipu. :gaah: Tuntui, että särkylääkkeet vaikuttivat aivan liian hitaasti ja oli vain maattava kippurassa sängyllä. Muuhun ei kyennyt. Nyt onneksi on jo vähän parempi olo.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 17 Loka 2008 10:56

Kaikilla muilla alko kuukkikset, mutta mulla ei!
Ei ole reilua... Paitsi, että jos ne päätti jättää välistä tämän kerran.
Vaan kuitenkin tulevat maanantaina, kun kontakti-improkurssi alkaa.
Siinähän sitten kärsitään, kun toisen paino on keskustan, eli kipeän
masun päällä.

Matkaa varten ostin kaksi taskuvyötä. Ne on vähän niinkuin vyölaukkuja,
mutta niitä ei saa kutsua sillä nimellä, kun se ei olisi tyylikästä...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 17 Loka 2008 12:18

marenkienkeli kirjoitti:Olihan sitä helppo eilen iloita kuukautisista, kun kivut eivät vielä olleet kovat. :epäilevä: Mutta tämän aamuinen kipu. :gaah: Tuntui, että särkylääkkeet vaikuttivat aivan liian hitaasti ja oli vain maattava kippurassa sängyllä. Muuhun ei kyennyt. Nyt onneksi on jo vähän parempi olo.

Mä oon unohtanut vuosia sitten normisärkylääkkeet rättipäivien kivunlievittäjinä. :o: Ei toivoakaan helpotuksesta nääs. Pienimuotoinen liikkuminen ja venyttely jeesii mun vaivoihin ennemmin kun nuo normipillerit, mitään puranoista ja ipumaxeista poikkeavia en ole edes kokeillut. :D
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 17 Loka 2008 14:12

shaana kirjoitti:..nuo normipillerit, mitään puranoista ja ipumaxeista poikkeavia en ole edes kokeillut. :D

Buranassa ja Ibumaxissa vaikuttava aine on sama, eli ibuprofeeni. Muitakin tulehduskipulääkkeitä on, kuten asetyylisalisyylihappo ja ketoprofeeni. Tää nyt ei vältsysti mun erikoisalaa ole, mutta ihmisillä on kumminkin yksilöllisiä eroja miten eri lääkeaineet pelittää, joten muitakin pillereitä kannattanee kokeilla kuin sitä markkinajajohtajaa jonka mainoksen jinglen sattui juuri radiosta kuulemaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulehduski ... A4%C3%A4ke
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 17 Loka 2008 14:38

Mulle tepsii menkkakipuihin ketoprofeeni ibuprofeenia paremmin. Lienee kumminkin yksilöllistä.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 17 Loka 2008 14:42

No puranoilla ja ipumaxeilla meinasin kaikkia näitä ilman reseptiä myytäviä särkylääkkeitä vaikutusaineesta riippumatta - on niitä kokeiltu varmaankin lähestulkoon kaikkia. Ei toimi mulle ja jos voin elää ilman niin mieluusti elänkin. :)
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 17 Loka 2008 15:09

Kovimpiin menkkakipuihin mulla on auttanut Miranax. Nytkin olisi tarpeen, tosin ei kuukkareiden, vaan orastavan migreenin takia.
Maija

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 17 Loka 2008 16:17

Outolintu kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Mä en ole ainakaan vielä törmännyt yhteenkään katsomisenarvoiseen alan
leffaan. Ne basic jyystöleffat on ärsyttäviä kun niissä ei ole ollenkaan juon-
ta ja sitten taas ne naisille tarkoitetut on jotain ihme ranskalaishäröilyä,
missä muija rupee kesken toiminnan märisemään, että kun sä et ikinä lai-
ta mulle muovipussia päähän ja pane keskellä katua kumisaappaat jalassa :friikki:

Tai sitten siinä on yritetty saada joku juoni ("oih suojele mua pahoilta roistoilta oi yksityisetsivä, ah, mulla ei olekaan rahaa maksaa") mutta sitten kun sitä juonta on esitetty (huonosti) kaksi minuuttia, niin mennään kuitenkin siihen perusjyystöön. Että lämmittely, eestä, takaa ja ruiskaistaan. Sitten taas minuutti-pari juonta väliin ja sama jyystö eri henkilöiden välillä. :tilt:

All about Anna

Jos ei juoneton humphump lähikuvissa kiinnosta, niin sitten kannattaa välttää "alan" tuotantoa. 99,9 % tuotannosta lienee edellä mainittujen kaltaista, mutta etsivä voi joskus jopa löytää.

Tuon Annan olen siis nähnyt, ja siinä oli ainakin ihan mainio tarina (ja, omg, tunnusta nyt sitten tällainen, mutta mä ainakin herkistyin [henkisesti] sitä katsoessani). Enimmäkseen seurataan tarinaa, vaatteet päällä, joukossa kourallinen rohkeita otoksia. Osana sitä tarinaa. En kehtaa kummemmin arvioida. :o

:vihellys:

Jaa kuukautiskivut, juu ei ole. Anteeksi vain kaikille kanssasisarille. Ne vähäiset väännöt hoituu a) venyttelyllä ja rentoutuksella b) herkuilla ja pahassa tapauksessa c) lämpimällä jyväsäkillä, eli Bestiksellä :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Emilia » La 18 Loka 2008 12:42

Aurora B. kirjoitti:Jaa kuukautiskivut, juu ei ole. Anteeksi vain kaikille kanssasisarille. Ne vähäiset väännöt hoituu a) venyttelyllä ja rentoutuksella b) herkuilla ja pahassa tapauksessa c) lämpimällä jyväsäkillä, eli Bestiksellä :hymyhali:

:femmat:

Lisään listaan vielä d) runsas vedenjuonti.
Herkkuja mä yritän säännöstellä, kun muuten tulee vähän rtl-fiilis.. Kipuja suurempi ongelma on turvotus.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja shaana » Su 19 Loka 2008 23:37

Aurora B. kirjoitti:..plaaplaa.. c) lämpimällä jyväsäkillä, eli Bestiksellä :hymyhali:

Viljakissa! Haluan sellaisen! Työkaverilla on tämmönen jyväsäkki, kissan mallinen, siis pötkö jaloilla ja kisun päällä. Se on vallan suloinen ja käsittääkseni muutenkin ihan pätevä keksintö. :keijo: Hyväksyn vain viljakissan, ostan jos eteeni moinen jossain tulee. :hullu:

Olen yrittänyt opetella vähän leikittelemään luomiväreillä. Muutama onnistunutkin tulos -ainakin omasta mielestä :virne: - on jo saavutettu, jee! Myös eyelineria olen muutaman kerran kokeillut vähän kokeellisesti kokeillut laittaa eritavalla. Näytin aika aikuiselta maskissain eilen, uuh! :keijo:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 20 Loka 2008 07:40

shaana kirjoitti:Hyväksyn vain viljakissan, ostan jos eteeni moinen jossain tulee.

Ajattelin ekaa kertaa tarkemmin tällaisen lämmitettävän viljapussin hyötyjä, ja kyllä
mäkin tuollaisen viljakisun itselleni hankin jos vaan jossain eteen tulee :D Jos sillä
saa vähennettyä särkylääkkeitten napsimista menkkojen alkuvaiheessa, niin hienoa.

Muuta ilmoitusta: kävin lauantaina parturissa ja ai että on taas letti kohillaan! Harmi,
että tukan täytyy kasvaa, mä pitäisin karvani mielellään juuri tämän mittaisina vaikka
sellaisen puoli vuotta.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 20 Loka 2008 12:25

Mulla on jyväsäkki, mutta menkkakivuissa luotan tälläkin hetkellä ihan särkylääkkeeseen.

Mun pitäis tänään alottaa ekaa kertaa ikinä e-pillerit. Mua pelottaa ja kauhistuttaa ihan hirveästi; meinas oksennus lentää, kun luin kaikista sivuvaikutuksista ja riskeistä. Rauhottakaa mua nyt jotenkin, hyvät leidit! :hullu:

Mulle sanottiin, että näitä pillereitä voi napsia ihan mihin aikaan päivästä tahansa, mutta siitä huolimatta pakkausselosteessa sanotaan, että ne pitäis ottaa aina samaan aikaan. Mitä kummaa? Mikä aika vuorokaudesta on sellainen, että mä pystyisin joka päivä ottamaan pillerin siihen aikaan, onks vinkkei? :hullu:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 20 Loka 2008 13:08

Mä popsin pitkälti toista vuosikymmentä pillereitä ilman kummempia sivuvaikutuksia. Tokihan vaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta nykyajan pillerit ovat kyllä niin kehittyneitä, että mahdolliset sivuvaikutukset ovat suurimmassa määrin lieviä ja lyhytaikaisia. Lyhytaikaisella meinaan sitä, että loppuvat, kun merkkiä tai hormonimäärää vaihdetaan, tai pillereiden syönti lopetetaan.

Lisäksi esim. pillereitä syövien munasarjasyövän riski alenee jopa 80 %. Moni lääkäri painottaakin vakavampienkin mahdollisten sivuvaikutusten (jos hieman kohonnut rintasyöpäriski on sivuvaikutus...) olevan huomattavasti pienemmät kuin hyödyt.

Älä enää lue niitä sivuvaikutuksia, vaan kuulostele itseäsi rauhassa. Jos tulee oireita, niin voit soittaa perheneuvontaan ja kysyä tarkempaa neuvoa. Kai sinua neuvottiin näistä, kun kävit pillerireseptin hakemassa?

Mulle pillerien ottaminen oli helpointa aamulla hammaspesun yhteydessä, ainut asia mitä teen säntillisesti joka ikinen aamu. Pilleripaketti oli odottelemassa hammasharjamukin vieressä, niin oli vaikea unohtaa. Tosin sekin onnistui jokusen kerran, mutta hyvin hyvin harvoin. Eikä se unohtaminenkaan niin vakavaa ole, mutta pitää muistaa huolehtia asianmukaisesti ehkäisystä unohduksen jälkeen. Sekunnilleen ei tarvitse siitä ajasta huolehtia, en esim. viikonloppuisin todellakaan herännyt ottamaan pilleriä klo 7 aamulla :epäilevä: Pakkauksessa on tarkemmat ohjeet, mutta parin tunnin heitto suuntaan tai toiseen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.

Kyllä se siitä :D Hyvässä lykyssä sun menkkakivutkin helpottaa pillereiden myötä.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 20 Loka 2008 13:12

Kiitos Aukku! :hymyhali:

Mä sain ton kokeilupakkauksen koululääkäriltä, mutta se oli aika harvasanainen. Terkkarin kanssa tarkemmin kävin läpi noita yksityiskohtia, mutta ei se mulle perheneuvonnasta mitään maininnut. :hullu:

Ehkä mä tästä selviän, voihan sitä merkkiä tosiaan vaihtaa, jos tulee ongelmia. Tuoteselosteessa mainitaan, että teho säilyy, jos pillerin ottaa 12 tunnin kuluessa unohduksesta, eli ehkä se ottamisen ajankohta ei sit oo sekunnilleen ihan tarkka.
Mä voisin ehkä ottaa pillerin illalla hammaspyykin yhteydessä, se oli hyvä vinkki! :)
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 20 Loka 2008 13:38

Eipä kestä :hymyhali:

Juu tosiaan, itse hain silloin joskus nuorna flikkana pillerini pääterveysaseman perheneuvolasta (mikähän lie oli virallinen nimi, perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvola tms.), en koululääkäriltä tai -terkkarilta. Neuvoa saat siis parhaiten sieltä, mistä ne olet hakenutkin, eli terkkarin juttusille, jos oireita ilmaantuu tai keksit jotain lääketieteellistä kysyttävää, mihin forden naisilla ei ole asiaa vastailla :keijo: Terkkari ohjaa sitten lääkärin juttusille, jos on tarpeen. Koulusta valmistumisen jälkeen siirryt sitten paikkakunnan terveysasemien perhesuunnittelun piiriin tai yksityiselle.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 20 Loka 2008 16:23

:)

Ehkä mä selviän hengissä. Jänskättää vaan, muistanko nyt varmasti ottaa noita säännöllisesti. Ku mä oon vähän tämmönen lahopää. :nolo:

Onneksi terkkari oli ihan mukava, perhesuunnitteluneuvolaanhan (tai mikälie) mulla ei opiskelijana edes ole asiaa. Seuraavaksi voinkin sitten alkaa pelätä gyneä. :virne:
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 20 Loka 2008 17:12

kaneli kirjoitti:Onneksi terkkari oli ihan mukava, perhesuunnitteluneuvolaanhan (tai mikälie) mulla ei opiskelijana edes ole asiaa.

Ai kui? :o: Kyl mä kävin kaikki opiskeluvuodet nimenomaan pääterveysaseman perhesuunnittelumikäliessä. Tosin siitä on ikuisuus, ja käytännöt voi toki muutenkin vaihdella eri paikkakunnilla... Kai. Pöndelle muuttaessa jotenkin ahdisti ajatus sikäläisestä terveysasemasta, joten vaihdoin yksityiselle :p Toki taloudellinen tilanne jo sen sallikin siinä vaiheessa, kun en enää opiskellut ja oli (ja on edelleen) työpaikka.

Gynekologia(kaan) ei tarvitse pelätä, se on ehkä hieman epämukavaa, mutta ei muuten paha ollenkaan. Rennosti vaan.

Niin, ja jos pillerin meinaa alvariinsa unohdella, niin kannattaisi varmaan kokeilla vaikka ehkäisyrengasta tai muuta vastaavaa. Yksi yksityisen lääkäri mulle jopa vinoili kerran, kun käytin jotain niin "vanhanaikaista" kuin pillerit :friikki: En välittänyt, mulle ne toimi paremmin kuin hyvin, enkä tuntenut mitään tarvetta vaihtaa. Ärsytti vaan sen lääkärin nälvivä äänensävy. Enkä käynytkään sen luona toistamiseen.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 20 Loka 2008 17:59

Aurora B. kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Onneksi terkkari oli ihan mukava, perhesuunnitteluneuvolaanhan (tai mikälie) mulla ei opiskelijana edes ole asiaa.

Ai kui? :o: Kyl mä kävin kaikki opiskeluvuodet nimenomaan pääterveysaseman perhesuunnittelumikäliessä. Tosin siitä on ikuisuus, ja käytännöt voi toki muutenkin vaihdella eri paikkakunnilla... Kai. Pöndelle muuttaessa jotenkin ahdisti ajatus sikäläisestä terveysasemasta, joten vaihdoin yksityiselle :p Toki taloudellinen tilanne jo sen sallikin siinä vaiheessa, kun en enää opiskellut ja oli (ja on edelleen) työpaikka.

Gynekologia(kaan) ei tarvitse pelätä, se on ehkä hieman epämukavaa, mutta ei muuten paha ollenkaan. Rennosti vaan.

Niin, ja jos pillerin meinaa alvariinsa unohdella, niin kannattaisi varmaan kokeilla vaikka ehkäisyrengasta tai muuta vastaavaa. Yksi yksityisen lääkäri mulle jopa vinoili kerran, kun käytin jotain niin "vanhanaikaista" kuin pillerit :friikki: En välittänyt, mulle ne toimi paremmin kuin hyvin, enkä tuntenut mitään tarvetta vaihtaa. Ärsytti vaan sen lääkärin nälvivä äänensävy. Enkä käynytkään sen luona toistamiseen.

Terkkari mulle sano, että perhesuunnittelumikälie ohjais mut suoraan joko yksityiselle tai sit kouluterveydenhoitajalle/-lääkärille.

Mua jotenkin puistattaa se rengas, eli yritän noilla pillereillä pärjätä. Laastarikaan ei tällä mun alalla oikein toimi, kun koko ajan hikoilee. Pillereitä se terkkarikin mulle oli heti ekana tuputtamassa.
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ma 20 Loka 2008 18:31

Mieki tsemppaan pillereissä. Hyvin se menee! Niitten kanssa pelatessa saa senkin edun, että on omien kuukautistensa rouva mitä tulee ajoitukseen. Voi siirtää niitä, tai jättää joskus kokonaan väliin. Se on mukavaa. En itse säännöllisesti syö useampaa laattaa putkeen, mutta olen viettänyt esim. kuukautisettomia kesiä ja matkoja, joille menkat muuten olis osuneet. Kouluaikana rytmitin pillerilaatan syömisen niin, että kuukautiset alkoivat aina tiistaina, niin eivät pilanneet muutenkin tuskallista maanantaita, mutta ehtivät mennä suunnilleen ohi viikonlopuksi. :D
irvikissa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 20 Loka 2008 19:43

kaneli kirjoitti:
Terkkari mulle sano, että perhesuunnittelumikälie ohjais mut suoraan joko yksityiselle tai sit kouluterveydenhoitajalle/-lääkärille.

Höö? :hämillään: Meikä kävi neuvolassa ensi kertaa 12 vuotiaana, hakemassa just menkkakipuihin niitä pillereitä. Saa niitä varmasti ihan omalta lääkäriltäkin. En oikeastaan edes muista, että miksi juuri neuvolaan menin. Äitee hoiti asian, olin sentään sen verran nuori vielä. Edelleenkin näissä naistenvaiva ja ehkäisy ongelmissa käännyn usein juuri neuvolalääkärin puoleen. Ja pillereiden uusimisessa siellä neuvolassa ei ole edes lääkäriä tarvittu, hoitajalle olen uusimisasioissa mennyt. (Niillä tuntui olevan älyttömästi aikaa ihan vain jutteluun. Tai koskaan ei tuntunut, että olen vain kuluttamassa heidän aikaansa, vaan sai kaikki huolet ja murheet kertoa tietäen, että saa varmasti tukea. :D )

Eikä kukaan sieltä ole sanonnut, että menisit lääkäriin. :hämillään:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 20 Loka 2008 19:47

Mulla on 10 vuoden kokemus Meliane-merkkisistä pilsuista, eikä mulla ole niistä
kuin hyvää sanottavaa :D En huomannut mitään sen erityisempiä sivuvaikutuk-
sia, kuukautiskivut vähenivät kymmenekseen aikaisemmasta eikä mun mielestä
mitään sen kummempia angstejakaan ilmennyt. Ainoa miinuspuoli oli pillereiden
aloittamisen jälkeen ekat kuukautiset, jotka kestivät neljättä viikkoa :friikki: No, ne
loppuivat aikanaan ja sen jälkeen kierto oli kellontarkka.

Jätin pillerit pois nelisen vuotta sitten, halusin saada omat hormonit kohdilleen
monen vuoden pillerinnapostelun jälkeen. Muutama kuukausi siihen meni että
normaali kierto asettui nykyisille uomilleen, olisiko ollut puolen vuoden luokkaa.
Kuukautiskivut palasivat ja migreenikohtauksetkin yleistyivät pillereiden jälkeen,
win some lose some, niinhän se on :tilt:

Olen tähän asti käynyt kunnallisella gyntsällä, mutta pari viikkoa sitten kävin e-
kan kerran yksityisellä. Samalla visiitillä katsottiin ultralla munasarjat ja kohtu,
oli aika jännä katsella ruudulta omia paikkojaan ja siellä jemmassa kypsyviä mu-
narakkuloita. Meitsi uudistuu, vau :hullu:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja kaneli » Ti 21 Loka 2008 17:44

Mulle on määrätty Diane Novat, kun on vähän iho-ongelmia yläselässä. Niistä saa kaiken lisäksi Kelalta korvausta.

Mua vaan pelottaa ihan kauheesti, et mulle tulee jotain painonnousua tai jotain muuta inhaa vaivaa noiden pillerien takia. Kaveri kerto kauhutarinaa myös siitä, miten halut oli lähteneet ja kaikkea. Mun tuurilla joudun vielä käymään kaikki mahdolliset pillerimerkit läpi ennen kuin sopiva löytyy. Jos löytyy silloinkaan. :epäilevä:

Päätös on nyt kuiteski tehty ja eka pilleri otettu. Toistaiseksi ollaan vielä hengissä, minkä vuoksi palkitsin itseni suklaakakulla ja teellä koulun jälkeen! :D
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 21 Loka 2008 18:06

Kaneli: Ainahan ne pillerit voi lopettaa, jos rupeaa tuntumaan pahalta.

Ja luulen, että sivuvaikutukset tulevat enemmän esille pitkäaikaisessa (vuosien) käytössä, ainakin itselläni kävi niin. Ja jos kerran pillereitä haluaa käyttää, niin parempi se on kokeilla montaa eri merkkiä eikä jäädä kitumaan sivuvaikutuksien parissa.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 22 Loka 2008 14:29

Nugat kirjoitti:Ja luulen, että sivuvaikutukset tulevat enemmän esille pitkäaikaisessa (vuosien) käytössä, ainakin itselläni kävi niin.

Sama täällä. Ensin ei ollut mitään, sitten vuosien jälkeen tuli verenpaineen kohoaminen, migreenityyppiset pääkivut ja jatkuva valkovuoto - jotka kaikki katosivat, kun lopetin pillerit. Eikä onneksi ole tarvetta enää ikinä aloittaa uudelleen. :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa