American Idol kausi 9

Re: American Idol kausi 9

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 24 Touko 2010 16:10

Ihan kaikkia esityksiä en nähnyt, mutta lähestulkoon.

Molemmat duetot olivat erinomaisia, varsinkin Leen ja Crystalin laulua oli todella mukava kuunnella.

Crystalin sooloveto oli taattua laatua, kuin myös Caseyn. Big Miken ja Leen sooloja en sitten kuullutkaan.

Ehkäpä se olisi sitten kuitenkin Caseyn aika matkata kotiin, mutta Lee saattaa olla liipaisemella.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 24 Touko 2010 17:10

Casey olisi tosiaan saanut pakata kamppeensa. Toivottavasti se ei pääse finaalikaksikkoon.
Crystal ja Lee ovat Caseyin nähden melko ylivoimaisia. Toivon ja uskon Leen voittoon!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 25 Touko 2010 02:01

Shay kirjoitti:Casey olisi tosiaan saanut pakata kamppeensa. Toivottavasti se ei pääse finaalikaksikkoon.
No ei kyllä voi päästä. Crystal ja Lee ovat olleet kaksi parasta jo pitkään ja todellakin toivon heidän menevän finaaliin. Periaatteessa on sitten sama kumpi voittaa, mutta hieman enemmän kallistun Crystalin puoleen. Crystalin ja Leen duetto oli paras esitys tällä kaudella by a mile.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 25 Touko 2010 11:57

Minähän en ollut eilen nähnyt tuloksia ollenkaan ja meinasin spoilaantua luettuani Shayn vastauksen aloituksen. Tosi ylläri oli Ison Miken putoaminen. Ei mennyt oma arvaus viikkoja sitten oikein. Ei tullut Mikestä voittajaa.

Mä en oikein ymmärrä Caseyn dissaamista. Sehän on oikeasti todella hyvä. Toki "kehittymistä" ei ole juuri tapahtunut, toisin kuin esim. Leellä. Mutta kuitenkin Casey olisi mun mielestä todella hyvä artisti. Mukavanoloinen heppu. Varsinkin, ku verrataan Leehen, joka vaikuttaa edelleen aika takakireältä tyypiltä. Leessä häiritsee myös se, että kun hän nyt on rokkari, niin verrattuna David Cookiin tai Chris Daughtryyn (ja kaikkia AI-rokkareitahan pitää verrata DC:hen tai Daughtryyn) verrattuna niin paljon huonompi. Lee on eniten kehittynyt matkan varrella, mutta silti en lämpeä hänelle.

Joten itse toivon finaalikaksikoksi Caseyta ja Crystalia. Ja näistä Crystal kuitenkin saisi viedä koko potin. On hän sen verran omanlaisensa artisti, joka pystyisi varmasti tekemään "erilaisen" AI-voittajalevyn.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 25 Touko 2010 16:03

Laaksonen kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä Caseyn dissaamista. Sehän on oikeasti todella hyvä. Toki "kehittymistä" ei ole juuri tapahtunut, toisin kuin esim. Leellä. Mutta kuitenkin Casey olisi mun mielestä todella hyvä artisti. Mukavanoloinen heppu. Varsinkin, ku verrataan Leehen, joka vaikuttaa edelleen aika takakireältä tyypiltä. Leessä häiritsee myös se, että kun hän nyt on rokkari, niin verrattuna David Cookiin tai Chris Daughtryyn (ja kaikkia AI-rokkareitahan pitää verrata DC:hen tai Daughtryyn) verrattuna niin paljon huonompi. Lee on eniten kehittynyt matkan varrella, mutta silti en lämpeä hänelle.

Mun mielestä Casey on hyvä laulaja, mutta eri tasolla Leen ja Crystalin kanssa. Leen ujous tuo mieheen suloista inhimillisyyttä, jota oli
myös Chris Daughtryssa, joka ei ujo ollu, mutta osasi pitää jalat maassa - ja osaa edelleen. David Cook sen sijaan rupesi välillä luulemaan
liikoja itsestään ja muutenkaan en pidä häntä Leen veroisena artistina. Chris Daugthry on ylitse muiden ja Lee rosoisella äänellään tulee
hyvänä kakkosena.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 26 Touko 2010 01:31

Shay kirjoitti:Mun mielestä Casey on hyvä laulaja, mutta eri tasolla Leen ja Crystalin kanssa. Leen ujous tuo mieheen suloista inhimillisyyttä, jota oli
myös Chris Daughtryssa, joka ei ujo ollu, mutta osasi pitää jalat maassa - ja osaa edelleen. David Cook sen sijaan rupesi välillä luulemaan
liikoja itsestään ja muutenkaan en pidä häntä Leen veroisena artistina. Chris Daugthry on ylitse muiden ja Lee rosoisella äänellään tulee
hyvänä kakkosena.

[subjektiivinennäkemys]
Höpönlöpön! David Cook rupesi luulemaan liikoja?!?! :täh: Eihän tuossa koko sarjassa ole ollut yhtään tyyppiä, joka olisi ollut enemmän jalat maassa mitä David Cook! Ja ei se voinut luulla itsestään liikoja, sillä sehän oli aivan ylivoimainen. Lee on valovuoden päässä Davidista...

Lee on aina vain vaivautuneen näköinen, hänen ulosantinsa haastatteluissa on heikkoa ja parhaimmillaankin hän on rokkarina vain ihan jees. Lee ei ole säväyttänyt mua kertaakaan tällä kaudella (The Boxer oli tosin lähellä sitä), kun taasen David Cook pudotti minut perseelleen Happy Togetherilla, Hellolla, Billie Jeanilla, Always Be My Babylla, Music Of The Nightilla ja Baba O'Rileyllä. Siis kuusi kertaa kauden aikana! Joten sen vuoksi en pidä Leestä.
[/subjektiivinennäkemys]
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 26 Touko 2010 18:07

Let's agree to disagree. :tilt: En koskaan oikein kunnolla lämmennyt DC:lle. Leen ujous ja
vaivaantuneisuus tekevät hänestä symppiksen. :tilt: Sitä tekee mieli halata. (Ei välttis
toimi Laaksoseen semmonen. :raps: )
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 28 Touko 2010 12:32

Shay kirjoitti:Let's agree to disagree. :tilt:

Yksi suosikkilausahduksistani! :virne: Sovitaan vaan. Taavista tykkäsin kovin, Leestä en niinkään. Vaikka hänkään ei missään nimessä ole huono.

Onko muuten muut onnistuneet olemaan spoilautumatta voittajalta? Vielä olen itse onnistunut, mutta uskoisin että viimeistään ensi viikon maanantaina levy-yhtiön sedät kiikuttavat voittajasinglen pöydälle ja siinä menee sekin yllätys...
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 28 Touko 2010 20:58

Laaksonen kirjoitti:Onko muuten muut onnistuneet olemaan spoilautumatta voittajalta?
Olen onnistunut. En ihan tarkkaan muista, mutta en ole vissiin minään vuonna spoilaantunut voittajasta ennen kuin se Suomessa on näytetty. Kohtuu hyvä saavutus siihen nähden, miten paljon nettiä käytän.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Su 30 Touko 2010 05:19

Nyt "suoraan" skaban jälkeen kommentit.

Kovasti kehuivat jälleen Leetä... Pakko sanoa, että olihan se hyvä, mutta jos mulla on olo, että MINÄ pystyisin tuohon samaan, niin eihän se sillon voi olla mikään "maailman paras ikinä"? Monesti olen vetänyt Hallelujahin vähintään yhtä hyvällä raspilla. Ja jos tuollainen sovitus olisi karaokeversiossa, niin kyllä lähtis...

Mutta kaiken kaikkiaan, vaikka olen Leetä dissannut ja Caseyta kannustanut, niin pitää sanoa, että siihen nähden Casey oli todellinen lammas. Ei hän sitten missään vaiheessa innostunut tosissaan laulamaan. Toka oli ihan ok, mutta se eka oli ok. Niin siis, eka oli ok Caseyn tasolla, mutta toinen oli hänen viime aikojen tasolleen todella hyvä, mutta muuten ok. :)

Crystal taasen oli oma yllättävän hyvä itsensä. Pahasti pelkään, että Lee voittaa koko roskan, mutta toivon niin palljon Crystalin voittoa. Okei Caseykaan ei olisi paha voittaja, mutta eniten toivon Crystalia.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja skray » Su 30 Touko 2010 13:44

Mutta Crystal on niin ihana, että soisin hänelle toisen sijan vain siksi, että sitten hän pääsisi tekemään ihan omaa juttuaan ja menestymään siinä, eikä vältisti tarvis niin mennä idolsin kaavan mukana. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 30 Touko 2010 18:41

skray kirjoitti:Mutta Crystal on niin ihana, että soisin hänelle toisen sijan vain siksi, että sitten hän pääsisi tekemään ihan omaa juttuaan ja menestymään siinä, eikä vältisti tarvis niin mennä idolsin kaavan mukana. :tilt:
Jenkeissä ei juurikaan ole Idolsin kaavaa siinä määrin, mitä Suomessa on. Se sinkku on julkaistava, mutta sen jälkeen saa kyllä tehdä ihan omantyylistänsä musiikkia. Siitä kertoo jo edellisten kausien voittajien laaja eri tyylilajien kirjo.

1. Kelly Clarkson - pop/rock
2. Ruben Studdard - R&B/gospel
3. Fantasia Barrino - R&B/soul
4. Carrie Underwood - country pop
5. Taylor Hicks - blues
6. Jordin Sparks - R&B/pop
7. David Cook - alternative rock
8. Kris Allen - pop rock

Oikeastaan vain Kelly Clarkson joutui tekemään "perinteisen" American Idol -debyyttilevyn, jossa tyylilaji vaihteli miten sattuu, mutta muuten en ainakaan minä ole mitään "kaavaa" huomannut.

--------------------------------------------------

Ihme on jos Casey ei tänään putoa. Toivon, että Crystal voittaisi, koska on mielestäni parempi laulaja kuin Lee tuomareiden ylistyksestä huolimatta. En edes oikein tajua sitä älytöntä hehkutusta jokaisen Leen esityksen jälkeen. Aika peruskauraa kuitenkin, vaikka hyvä onkin.
Jorssi

ViestiKirjoittaja skray » Su 30 Touko 2010 21:09

Aijaa, oho. Onpa siellä ollutkin paljon eri tyyppisiä laulajia ja tyylejä. En ookaan sitten vissiin seuraillu niin kaikkia kausia, kun musta tuntuu, että kaikki aina "joutuu" laulamaan samaa poppirokkia.
skray

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 03 Kesä 2010 15:33

Eli Lee ja Crystal finaalissa. Ei varmaan ole vaikeaa arvata kumman puolella itse olen finaalissa...?
Laaksonen

ViestiKirjoittaja skray » To 03 Kesä 2010 18:55

Vaikka tällä ei niin ole merkitystä minulle, mutta oli se silti harmittavaa. Spoilaannuin voittajasta. :norsu:
Toissapäivän paikallisessa ruotsinkielisessä lehdessä oli juttu siitä, kuinka Simon Cowell olisi jättämässä Idolsin ja heti ekojen rivien joukossa mainittiin tämän kauden voittaja, joka olisi nyt sitten kaikkien aikojen viimeinen Idolsvoittaja.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » To 03 Kesä 2010 20:39

Mää en oo ihan varma oonko spoilaantunut. Jossain oli kuvatekstinä AI-finaali ja kuva toisesta finalisteista
vähän niinkuin tuulettamassa... :salaliitto: Molemmat on kyllä hyviä, notta melkeinpä ihan sama kumpi voittaa. :tilt:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 06 Kesä 2010 22:41

No Leehän sen sitten voitti. Esitysten perusteella voitto olisi pitänyt mennä Crystalille. Hieno kaksituntinen show oli kyllä tuloslähetys. Ensi vuoden Idoli ei tule olemaan sama ilman Simonia.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 07 Kesä 2010 11:28

No niin näköjään voitti. En ollut sitten taaskaan tarkistanut lähetysaikaa ja nätisti lähetys katkesi puolesta välistä. :kiro: Mutta olin jo kyllä spoilaantunut voittajasta aiemmin viikolla.

Jorssi puhuu kyllä asiaa, Crystal oli finaalibiiseissään huomattavasti parempi ja AI ei ole sama ilman Simonia. Pitää kyllä melkoinen persoona valita, jos aikoo edes osaksi paikata Simpan jättämää aukkoa.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 07 Kesä 2010 12:26

Mää en kyllä ymmärrä, miksei tänä vuonna vaivauduttu kirjoittamaan voittajalle omaa kappaletta. Ehkä
Crystalin ja Leen genret ei ihan kohtaa, mutta niiden duettokin aikaisemmassa jaksossa oli sen verran
briljantti, että kyllä DioGuardi vaikka ois jotain molemmille sopivaa osannu räpeltää. Leen ääni ei todellakaan
pääse oikeuksiinsa siinä saatanallisessa Beautiful Dayssa, joka on muuten vitun paska biisi.

Olen iloinen Leen voitosta, vaikka olen myös samaa mieltä poikien kanssa, että Crystal lauloi paremmin
fiinaalikappaleissaan.

Toivottavasti Simonin tilalle tulee (tai en haluaisi sanoa tilalle vaan muiden tuomarien lisäksi...?) joku
joka osaa myös olla hieman suorasanaisempi. Ei ole AI sama ilman Simonia. :(
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 07 Kesä 2010 12:55

Shay kirjoitti:Mää en kyllä ymmärrä, miksei tänä vuonna vaivauduttu kirjoittamaan voittajalle omaa kappaletta. Ehkä
Crystalin ja Leen genret ei ihan kohtaa, mutta niiden duettokin aikaisemmassa jaksossa oli sen verran
briljantti, että kyllä DioGuardi vaikka ois jotain molemmille sopivaa osannu räpeltää. Leen ääni ei todellakaan
pääse oikeuksiinsa siinä saatanallisessa Beautiful Dayssa, joka on muuten vitun paska biisi.
Juu, tätä mäkin ihmettelin. Siellä on ennenkin ollut kaksi ihan eri genreissä taistelevaa artistia, joille kuitenkin on onnistuttu tekemään jonkunlainen finaalibiisi. (Hyvänä esimerkkinä vaikka neloskausi, jolloin Carrie Underwood ja Bo Bice lauloivat Inside Your Heavenin ja tulipa se jopa molemmilta sinkkunakin.) Ja oikeassa olet siinäkin, että Beautiful Day on vitun paska biisi.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 07 Kesä 2010 18:52

Jorssi kirjoitti:
Shay kirjoitti:Leen ääni ei todellakaan pääse oikeuksiinsa siinä saatanallisessa Beautiful Dayssa, joka on muuten vitun paska biisi.
Ja oikeassa olet siinäkin, että Beautiful Day on vitun paska biisi.

[ot]Pakko olla eri mieltä. Vaikka itse pidän vanhemmasta U2:sta huomattavasti enemmän, on Beautiful Day "uudesta" tuotannosta todella kelvollinen biisi.[/ot]

Totta on se, että Leen äänelle se ei mitenkään erityisen hyvin sovellu. Muistatteko ensimmäisen (ja ainoan) maailman Idolin Kurt Nielsenin? Sehän veti Beautiful Dayn aivan sairaan hyvin ja miltei jätti Bonon varjoonsa siinä versiossa.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllä tuollainen cover-biisi on ensimmäisenä singlenä ihan ok ratkaisu. Koska eihän ne voittajabiisit ole koskaan mitään hyviä biisejä olleet. Joten cover jaksaa edes hitusen kiinnostaa enemmän.
Laaksonen

Edellinen

Paluu Leffa.tv