Downton Abbey

Re: Downton Abbey

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 25 Marras 2015 12:24

:huoh:
Onneksi on jouluspesiaali. Edithin lordi saisi tosiaan tulla takaisin siinä, tai muuten en ala mitään. Gregsonin paluu ei käynyt mielessäkään mulla, toivottavasti ei sentään. :o: Oin niin tyytyväinen, kun ylimielinen Mary sai edes hetken ajan nenilleen... mutta ehti sitten kuitenkin vielä pilata kaiken. :epäilevä:

Kokonaisuutena viimeinen jakso oli kyllä vähän hämmentävä. Tosi monenlaisia käänteitä, paljon liikuttavaa ja sitten välissä tosi koomisia hetkiä (Spratt :virne: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 30 Joulu 2015 22:47

DA:n viimeisen jakson toinen osa ensi viikolla. :hullu:

Milloin näitä viimeisiä jaksoja saa kommentoida? :täpinä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 30 Joulu 2015 23:27

Mä en uskalla sanoa vielä mitään etten spoilaa :keijo:
Tyhmä suomen systeemi että se pilkottiin :norsu:
Yhdessä pötkössä se oli.... :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » To 07 Tammi 2016 01:00

Saako jo keskustella? :D
Oon pysytellyt poissa ketjusta spoilaantumisen pelossa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 10 Tammi 2016 12:29

Eiköhän nyt saa kommentoida, kun Suomessa on näytetty kaikki jaksot. :D Eli jos joku on muutaman kauden jäljessä, niin nyt tullee SPOILEREITA!!

Mun mielestä päätösjakso oli just täydellinen. Juuri sellainen, mitä toivoinkin. :hullu: Joidenkin mielestä se oli varmaan liiankin ällöttävää happy happy joy joy -meininkiä, mutta mulle ei. Joskus vaan kaipaa sitä, että kaikilla on onnellinen loppu. :hullu:
Ensinnäkin pelkäsin koko ajan, että kukakohan tässä vielä kuolee. :P Kun kerrottiin Isobelin miehen sairaudesta, vaan mietin, että nähdäänkö hänen hautajaisensa tässä päätösjaksossa sitten :P Onneksi siinäkin oli sitten "ihmeparantuminen"/väärä hälytys.
Jännäsin loppuun asti Edithin ja lordin häissä, että tuleeko Michael Gregson jostain yhtäkkiä ovesta tai Bertien äiti muuttaakin yhtäkkiä mielensä tai joku muu keskeyttää häät. :virne: :keijoei: Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt. :D :hullu: Mulle oli kuitenkin siinä jännitystä ihan tarpeeksi.
Oli aika ennalta-arvattavaa, että Annan synnytys alkaa häiden aikana, mutta onneksi vauva nähtiin. (Carsonin reaktio: "Not in lady Mary's bedroom!" :virne: :sydän: )

Mutta mun mielestä oli ihanaa, että lähes kaikille hahmoille löytyi joku kumppani. Tai ainakin vihjattiin tiettyjen hahmojen menemisestä yhteen. :hullu: Thomasille olisi voinut vielä löytyä joku mies, mutta en sitten tiedä miten se olisi ollut mahdollista, kun homous oli tuohon aikaan laitonta. Ehkä se riitti, että Thomas hyväksyi itsensä, hänestä tuli mukavampi ja hän sai hyvän aseman talossa.

Varsinaisen päätösjakson aikana en kai pahemmin itkenyt, mutta tämän jouluspesiaalin kohdalla itkin monta kertaa. Vaikka lätkämatsi oli jännä, niin onneksi toka erä oli tylsä ja käänsin onneksi ykköselle. (Otin siis kummatkin jaksot boksille ja ensin ajattelin katsoa ne sitten vasta boksilta putkeen.) Jakson loputtua taas itketti ja oli omituista palata sitten taas lätkän pariin. Ehkä DA:n vaikutuksesta pillitin sitten kahta kauheammin lätkävoitolle. :virne: :keijo:

Mutta ihana jakso (kummatkin osat siis). :sydän: :hullu:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 10 Tammi 2016 19:39

Ei tästä kummoista keskustelua saa aikaiseksi, koska olen lähes kirjaimellisesti samaa mieltä Suvin kanssa! :virne: Onnelliset loput on parhaita ja tässä sarjassa jokainen hahmo ansaitsi sellaisen.

:hymyhali:

Nyt aloitan alusta katsomisen, kun sarja löytyy sekä digiboksilta (pari jaksoa puuttuu) sekä Netflixistä. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 10 Tammi 2016 21:35

Emilia kirjoitti:Ei tästä kummoista keskustelua saa aikaiseksi, koska olen lähes kirjaimellisesti samaa mieltä Suvin kanssa! :virne: Onnelliset loput on parhaita ja tässä sarjassa jokainen hahmo ansaitsi sellaisen.

:hymyhali:

Nyt aloitan alusta katsomisen, kun sarja löytyy sekä digiboksilta (pari jaksoa puuttuu) sekä Netflixistä. :D

Toivottavasti joku muukin sitten vielä keskustelee. :virne:

Suosittelen kyllä alusta katsomista. Koko sarja oli ihana katsoa putkeen. :hullu:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 13 Tammi 2016 15:21

Mäkin tykkäsin sarjan päätöksestä/jouluspesiaalista. :hullu: Ihanaa, että onnellinen loppu tuli useimmille, vaikka realistista varmaan olisi, ettei niin kävisi... mutta DA oli ihana, koska se oli niin irrallaan nykymaailmasta ja epärealistinen (ja silti kuitenkin vihjasi muutokseen ja siihen että muutakin on kuin tämä, mutta se hetki ei ollut vielä sarjan aikana, onneksi). Tosin tavallaan musta olisi hienoa, jos joku tekisi vaikka jatkosarjan/spin-off-sarjan, jossa kerrottaisiin hahmojen elämästä ja vaikka nyt lapsina esiteltyjen hahmojen elämästä joskus myöhemmin, esim. 1950-luvulla. :D Ja toisaalta sitten taas ehkä ei.

Mä itkin ihan kunnolla siinä vaiheessa, kun Thomasin tilanne selvisi viimeisessä jaksossa. Se oli lopulta kuitenkin liikuttavin hetki, että ulkopuolinen löysi paikkansa ja tuli hyväksytyksi kaikesta huolimatta. Nytkin meinaa alkaa itkettää, kun muistelen sitä. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 13 Tammi 2016 23:22

L-S kirjoitti:
Mä itkin ihan kunnolla siinä vaiheessa, kun Thomasin tilanne selvisi viimeisessä jaksossa. Se oli lopulta kuitenkin liikuttavin hetki, että ulkopuolinen löysi paikkansa ja tuli hyväksytyksi kaikesta huolimatta. Nytkin meinaa alkaa itkettää, kun muistelen sitä. :keijo:

Joo. :hullu:

Mäkin olen aina välillä elätellyt ajatusta, että DA saisi jatko-osan/jatkuisi vaikka nykyaikaan asti. Mutta DA nykyajassa olisi jo ehkä vähän liian omituista, tulisi ehkä liian "lähelle" todellisuutta. Juuri joku 1950-luku voisi olla parempi. Olisi mielenkiintoista nähdä, mitä master Georgesta ja muista lapsista tulee. Tosin en haluaisi nähdä Violetin, Carsonin ja muiden vanhempien hahmojen kuolemia. :hullu:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su 21 Helmi 2016 13:54

Ihan hyvä jouluspesiaali, tai no ehkä vähän liian onnellinen. :o: Eniten mua ärsyttää, että Mary meni naimisiin sen järkyttävän tylsän kilpa-autoilijan kanssa. Heidän välillään ei ollut minkäännäköistä kemiaa! Ihan kuin sisko ja veli. :hullu: Enemmän kemiaa oli Maryn ja Bransonin välillä. He olisivat voineet mennä yhteen, mun mielestä. Olisi ollut paljon mielenkiintoisempaa.

Parasta oli että Thomasilla ja Edithillä oli hyvä loppu. Ne kun ovat molemmat kokeneet kovia elämässä ja rakkaudessa.
Eowyn

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 23 Kesä 2017 11:48

Siis kääk! :sekopää:

Eilen julkistettiin, että Downton Abbeysta tehdään elokuva.

Saa nähdä mitä siitä tulee. Minä ainakin odotan innolla. :sekopää:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Kesä 2017 08:53

Oo, DA-leffa! :hullu: :sydän: Multa oli mennyt toi uutinen ohi.

(Samalla hämmästelin, että loppuiko tää sarja tosiaan jo tammikuussa 2016. :keijo: Niin kai, kun me on silloin siitä keskusteltu tässä. Miten siitäkin on jo niin kauan?)
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 24 Kesä 2017 16:23

Joo, DA-leffa :hullu: :täpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Leffa.tv