Master of Movies

Re: Master of Movies

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 03 Helmi 2010 13:37

Galileo kirjoitti:Jan Itor on tehnyt näyttelijäntöitä. Tarkoitat varmasti nyt sitä, kun J.D. huomaa tyypin tehneen sivuosan poliisina Harrison Fordin Takaa-ajetussa.

Kyllä vain, tätä hain :virne: Kätsä jippohan tuossa oli se, että kyseessä oli Neil Flynnin aito roolisuoritus kyseisessä leffassa :virne:

Pisteet:

Laaksonen 6,5
Mr. Smith 6,5

Galileo 6
Suvi 6

Lyyra 5,5
Yabba 5,5

Jorssi 3,5

Purple 3

theia 2,5

Walker 2

@gen 1
kmaria 1
marenkienkeli 1
Pascal Lemoix 1
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 03 Helmi 2010 14:49

Kuka on alkuperäinen Alfie?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 03 Helmi 2010 14:58

Then I called your name: Michael Caine.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 03 Helmi 2010 15:01

Kuva

Pisteet:

Mr. Smith 7,5

Laaksonen 6,5

Galileo 6
Suvi 6

Lyyra 5,5
Yabba 5,5

Jorssi 3,5

Purple 3

theia 2,5

Walker 2

@gen 1
kmaria 1
marenkienkeli 1
Pascal Lemoix 1
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 03 Helmi 2010 15:42

Mitkä (ainakin) kaksi asiaa yhdistävät James Cameronia ja Kathryn Bigelowta?
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 03 Helmi 2010 15:46

Molemmat ovat Oscar-ehdokkaita ja jotkut ehdokkaista ovat kai entinen aviopari, joten ehdotan että nämä kaksi.
Purple

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 03 Helmi 2010 15:50

Kolmanneksi ehdotan, että molempia on tituleerattu maailman parhaiksi toimintaohjaajiksi :keijo: , vaikka Purplen vastaus taitaa olla se mitä Smitti haki.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 03 Helmi 2010 15:52

Jep,ja lisäksi Cameron tuotti Bigelow'n leffoja avioeron jälkeen, eli hyvissä väleissä ovat.

Pisteet:

Mr. Smith 7,5

Laaksonen 6,5

Galileo 6
Suvi 6

Lyyra 5,5
Yabba 5,5

Purple 4

Jorssi 3,5

theia 2,5

Walker 2

@gen 1
kmaria 1
marenkienkeli 1
Pascal Lemoix 1
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 03 Helmi 2010 21:11

Jatketaanpa samalla tyylillä:

Mikä yhdistää Oscareita kahminutta elokuvaa No Country For Old Men ja uutukaista The Road?
Purple

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 03 Helmi 2010 21:18

Sama ohjaaja? En vain muista kuka.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Purple » To 04 Helmi 2010 12:24

Eivät ole saman ohjaajan.

Mä luulin että tähän tulisi vastaus hyvinkin nopeasti, täytynee antaa hetken päästä vihje, jos ei arvauksia tule enempää.
Purple

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 04 Helmi 2010 13:33

Saman kirjailijan kirjaan perustuu.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Purple » To 04 Helmi 2010 14:05

Jep, Cormac McCarthy on kirjoittanut kirjat Menetetty maa ja Tie, joihin elokuvat perustuvat. Tiestä McCarthy palkittiin Pulitzerilla, ja ihan järkyttävän hyvä kirja se onkin. Suosittelen.

Pisteet:

Laaksonen 7,5
Mr. Smith 7,5

Galileo 6
Suvi 6

Lyyra 5,5
Yabba 5,5

Purple 4

Jorssi 3,5

theia 2,5

Walker 2

@gen 1
kmaria 1
marenkienkeli 1
Pascal Lemoix 1
Purple

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 04 Helmi 2010 14:08

Purple kirjoitti:Jep, Cormac McCarthy on kirjoittanut kirjat Menetetty maa ja Tie, joihin elokuvat perustuvat. Tiestä McCarthy palkittiin Pulitzerilla, ja ihan järkyttävän hyvä kirja se onkin. Suosittelen.

Tekeeköhän leffa kunniaa kirjalle? :raps: Mä oon niin laiska lukemaan kirjoja, että katson kaikki leffoina...
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 04 Helmi 2010 14:14

^Tuskin koskaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 04 Helmi 2010 14:21

Laaksonen kirjoitti:Onkohan leffa edes lähestulkoon yhtä hyvä kuin kirja? :raps:

Korjasin.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 04 Helmi 2010 14:23

Ai niin kysymys...

Aleksi Mäkelän Pahat Pojat kertoi löyhästi "Euran Daltonien" eli Koististen veljesten tarinan. Mutta mikä oli Pahojen poikien sukunimi leffassa?
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Purple » To 04 Helmi 2010 15:12

En ole Tie-leffaa vielä nähnyt, mutta arvostelujen mukaan se on ahdistava, eli se ainakin on kirjasta saatu otettua. Aika paljon sitä on kehuttu muutenkin, mutta luultavasti jää kirjan varjoon, yleensä leffat jää.

Daltonit menee ihan arvauksella, joten heitetään mielikuvituksekkaasti Kaastinen.
Purple

ViestiKirjoittaja Yabba » To 04 Helmi 2010 18:55

Eikös ne ollu Takkusia? (alkoi muuten soimaan päässä se Rasmuksen kappale...)
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 04 Helmi 2010 19:25

Jorssi kirjoitti:^Tuskin koskaan.

Tästäkin voidaan olla montaa mieltä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 05 Helmi 2010 00:53

Lyyra kirjoitti:

Tottakai voi olla. Enhän mä mitään totuuksia täällä kirjottelekaan, omia mielipiteitäni vaan. Totuudet kirjottelen sitten linkkien kera. Omasta mielestäni vain kerran on kirja ollut huonompi kuin elokuva (Meren raivo), vaikka siinä tapauksessa kyllä kumpikaan ei ole mistään kotoisin.

Yabba jo sanoi oikean vastauksen kysymykseen, joten turha arvailla enää.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Helmi 2010 00:54

Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Tottakai voi olla. Enhän mä mitään totuuksia täällä kirjottelekaan, omia mielipiteitäni vaan. Totuudet kirjottelen sitten linkkien kera. Omasta mielestäni vain kerran on kirja ollut huonompi kuin elokuva (Meren raivo), vaikka siinä tapauksessa kyllä kumpikaan ei ole mistään kotoisin.

Pakko saada jatkaa ot:ta vielä sen verran, että onko jommankumman aina pakko olla parempi? Ei ole pakko vastata, kysymys oli ehkä enemmänkin retorinen..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 05 Helmi 2010 13:59

Yabba kirjoitti:Eikös ne ollu Takkusia? (alkoi muuten soimaan päässä se Rasmuksen kappale...)

Niin ne oli.

Pisteet:

Laaksonen 7,5
Mr. Smith 7,5

Yabba 6,5

Galileo 6
Suvi 6

Lyyra 5,5

Purple 4

Jorssi 3,5

theia 2,5

Walker 2

@gen 1
kmaria 1
marenkienkeli 1
Pascal Lemoix 1

Haluaa mukaan OT:seen...

Lyyra kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Pakko saada jatkaa ot:ta vielä sen verran, että onko jommankumman aina pakko olla parempi? Ei ole pakko vastata, kysymys oli ehkä enemmänkin retorinen..

Niin ja tämäkin riippuu täysin ihmisestä ja hänen tottumuksistaan. En lue siis kirjoja paljon, mutta viimeisin lukemani osoittaa kuinka mielipiteet voivat vaihdella. Linnunradan käsikirja liftareille on varmaan yksi eniten kehuttuja kirjoja maanpäällä ja niin vain meikäläinen ei siitä ihan kauheasti innostunut. Mutta leffa taasen jaksoi kiinnostaa huomattavasti enemmän! Ja luulenpa, että olen vähemmistössä tämän asian suhteen, sillä kovin montaa kehuvaa arvostelua ko. leffasta en ole nähnyt. Mutta on with the quiz...
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 05 Helmi 2010 14:05

Tuntematon sotilas on varmaan leffana ainakin suositumpi. Nimenomaan tietysti Laineen ohjaus, sitä harhaoppista teostahan kukaan ei halua mainita edes ääneen. Ja se harhaoppinen teos mun käsittääkseni loukkaa nimenomaan enemmän Laineen elokuvaa kuin kirjoitettua teosta.

[Mutta kirja on tuossakin tapauksessa paras. :p ]
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 05 Helmi 2010 14:08

Lyyra kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Minäkin puutun kirja vs. elokuva keskusteluun ja menen Jorssin puolelle :keijo: Nimittäin aika harvoin olen törmännyt kirjaan joka on elokuvaversiota huonompi (jätetään suoriltaan pois elokuvan pohjalta kirjoitetut teokset, niitäkin on, ikävä kyllä), sillä lähtökohtaisesti elokuvaan ei voi mitenkään mahduttaa kaikkea sitä, mitä kirjassa on, vaan kirja karsitaan aina käsikirjoittajan toimesta ja siihen otetaan vain hänen (ja tekijöiden) mielestään tärkeimmät ja helpoiten sovitettavat kohdat. Poikkeuksiakin tietenkin on, kuten Kubrickin Hohto (yksi parhaista King sovituksista), mutta siinäkin on pitkälti se, että Kubrick teki käytännössä lähes kokonaan oman sovituksensa ja karsi aivan himosti pois ja näin teki käytännössä itsenäisen elokuvan. King ei muuten tykännyt yhtään, mutta ei se Kingin itsensä käsikirjoittama minisarjakaan ollut huono, se ei vain ollut niin hyvä.

Eli se, mitä minä olen sanomassa on se, että kaikista kirjoista kyllä saadaan aikaiseksi elokuva, mutta mitä tarkemmin Kirjan tarinaa seurataan sitä pitempi elokuva on tai sitten elokuva tulee olemaan hyvin sekava. Esimerkiksi Taru sormusten herrasta, molemmat versiot ovat hyviä ja elokuvat on suht uskollisia kirjoille ja pitkiä, mutta ne voisivat olla vielä toisen mokoman verran pitempiä, jos oltaisiin haluttu tehdä vielä uskollisimpia. Tähän samaan syssyyn olisi myös henkilögalleria kasvanut parilla tärkeälläkin henkilöllä, mutta monet näistä olisi jääneet täysin kummallisiksi sivuhahmoiksi niille, jotka eivät kirjoja ole lukeneet, koska heitä ei olisi vain voitu avata tarpeeksi elokuvallisina hahmoina (esimerkiksi Tom Bombadil). Samaa kertoo myös se, että reilun 300-sivun Hobitti - eli sinne ja takaisin, on jaettu elokuvaversiona kahteen osaan (ei sinällään että siihen olisi oikeasti ollut tarvetta), näin tarina saadaan kerrottua katsojalle tarkemmin, ilman että perse puutuu monen tunnin istunnon aikana.

Mutta jälleen kerran, nyt ollaan puhumassa mielipiteiden pohjalta, joten yhtä ja oikeaa vastausta ei ole, ainoastaan jokaisen oma mieltymys jota voidaan mitata ainoastaan mielipidekyselyiden avulla. Oma mielipiteeni on, että kirjoista ei saa yhtä hyviä elokuvia, vika voidaan korjata tekemällä siitä minisarja tai elokuvasarja. Aina voidaan myös tehdä elokuva joka on itsenäinen, kirjaan pohjautuva teos, kuten esimerkiksi aivan loistava Käsikirja linnunradan liftareille, joka oli itsenäinen kirjaan (joka puolestaan oli itsenäinen kuunnelmaan perustuva laitos) perustuva elokuva, joka ikävä kyllä sai kirjafaneilta murskahaukut :( hauskintahan koko puuhassa oli kuitenkin se, että Adams itse käsikirjoitti leffan, ja toisaaltaan käytti juuri päätöksensä tueksi pitkälti samoja sanoja kuin minä, mutta ikävä kyllä (toisaaltaan omaksi onneksi, kun ei saanut sitten haukkuja) poistui keskuudestamme ennen elokuvan julkaisua, eikä näin voinut puolustautua itse. Aaah, Laaksonenkin ehti käydä tässä välissä samasta asiasta :virne:

Miksi minä en osaa kirjoittaa lyhyesti :riips: No kysymys tulee seuraavassa viestissä ja jos tätä keskustelua jatkettaisiin jossain toisessa ketjussa.
Yabba

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv