Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 12 Joulu 2012 00:31

Yabba kirjoitti:No, ite muistelen ohjelmaa töllöstä kattoneeni ja ylen kanavilta, eli aikasintaan 90-luvun alussa tullu (kun ekasta 5-vuodesta en oikein mitään muista).

Toisaaltaan kun tuo on näemmä Muppet miehen luoma, niin muistelenkohan tuota kuitenkaan. Kun minusta se ohjelma mitä minä muistelen oli oikeasti viemärissä (ja ei, se ei ollut turtles), ei luolastossa ja siinä oli (muistikuvien mukaan) aika anarkistinen meininki. Hämärästi myös mielikuva että siinä olisi ollu jossain päin viemäriä joku apina tmv. joka vastaili puhelimiin ja "johti" muiden toimintaa (ja ei, ei ole myöskään Meet the Feebies, tosin jotain sen tyyppistä, mutta lapsille/nuorille suunnattu).

(Tai sitten monen monta lapsuusmuistoa sekoittuu joksikin aivan über mahtavaksi tv-sarjaksi minun mielessäni :p )
Kyllä se tuo Fragglit on, mitä muistelet.

Tunkio vai mikä roskakasa nyt olikaan:
Kuva

Täs on niitä doozereita (en muista suomenkielistä nimeä noille), jotka rakenteli siellä luolastossa:
Kuva

Pitäis löytyä DVD:lläkin tuo sarja. IMDb SuomiWiki (tää vissiin siitä piirretystä versiosta) EnkkuWiki
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 12 Joulu 2012 13:43

Duusereita :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 13 Joulu 2012 14:24

Duuserit! Mä en ensiksi tajunnut ollenkaan mistä puhutaan, mutta mullahan oli tollainen duuseri-nukkekin! Sillä oli keltainen kypärä. :tilt:

Eli kyllä sitä on 80-luvun puolella tullut, sillä 90-luvulla mulla oli mielessä jotain ihan muuta kuin nuket. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja annastindeli » La 15 Joulu 2012 14:41

Semmonen apina ainakin oli yhdessä Ylen Koulu-TV:n ohjelmassa missä käsiteltiin kai kierrätystä ja muita ympäristöasioita. Siinä oli vanhoja leluja ja tavaroita jotka asu kaatopaikalla.
annastindeli

ViestiKirjoittaja skray » Su 16 Joulu 2012 00:06

annastindeli kirjoitti:Semmonen apina ainakin oli yhdessä Ylen Koulu-TV:n ohjelmassa missä käsiteltiin kai kierrätystä ja muita ympäristöasioita. Siinä oli vanhoja leluja ja tavaroita jotka asu kaatopaikalla.

Mä muistan myös tuon ohjelman. Katsottiin sitä joskus koulussa.
Mua muistaakseni pelotti vähän vanhat villasukat, jotk siinä oli. Muuten en muista kuin juurikin tuon apinan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 16 Joulu 2012 00:39

skray kirjoitti:
annastindeli kirjoitti:Semmonen apina ainakin oli yhdessä Ylen Koulu-TV:n ohjelmassa missä käsiteltiin kai kierrätystä ja muita ympäristöasioita. Siinä oli vanhoja leluja ja tavaroita jotka asu kaatopaikalla.

Mua muistaakseni pelotti vähän vanhat villasukat, jotk siinä oli. Muuten en muista kuin juurikin tuon apinan.
Se oli Kertomuksia kaatopaikalta. Itse en tuota katsellut, kun olin muka jo "liian vanha" katsomaan Koulu TV:tä. :darkkis:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Joulu 2012 00:57

Jorssi kirjoitti:
skray kirjoitti:

Se oli Kertomuksia kaatopaikalta. Itse en tuota katsellut, kun olin muka jo "liian vanha" katsomaan Koulu TV:tä. :darkkis:

Hei, muistan tuon myös. Satuin jotenkin olemaan telkkarin ääressä aina välillä kun se tuli. :tilt: Tuossahan on muuten aika kiinnostavia näyttelijöitä. :raps: Näkisiköhän sitä jostain... :raps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Su 16 Joulu 2012 05:55

Yabba kirjoitti:Päivän pohdinta:
Mikä oli se muppetteja etäsesti muistuttava nukkesarja jossa ne elukat asu viemärissä, välillä soittelivat musiikkia putkilla ja sieltä viemäristä pääsi ulos kaatopaikan kautta missä asu isoja pahismörköjä? Mielestäni tuli joskus 90-luvun puolella yleltä.

Nyt on todellakin päästy fordehistoriassa täydelliseen ympyrään.

Melkein vastaavalla kysymyksellä ilmestyin alkuperäiselle foorumille, ja vastauksen saatuani loppu olikin historiaa.

Hieno sarja, hieno foorumi, hieno yhteisö ja toivottavasti myös hieno forum yhteisön tulevaisuus.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 17 Joulu 2012 14:33

Spartacus alkaa TV5:llä 25.1

Olikos tämä se sarja jossa näkyivät Lucy Lawlessin hömhömit?
Kyllä, olen outo :pahis:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ke 19 Joulu 2012 14:28

Mr. Smith kirjoitti:Spartacus alkaa TV5:llä 25.1

Olikos tämä se sarja jossa näkyivät Lucy Lawlessin hömhömit?

Kuva

Oho.. mitenkäs tämä yht'äkkiä lipsahti Toppyn tallennuslistaan :o:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 19 Joulu 2012 14:47

Helsingin Sanomat vertaili HBO:n, Viaplayn sekä Netflixin.
Jaa-a, mitä tuohon sanoisi...Viaplay ehkä muutoin, mutta pitäisi käyttää pahan tiedon puusta noukittuja asioita (Apple) ja kuvanlaatu on huono.

Ehkäpä odottelemme vielä hetken :raps:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja viima » To 20 Joulu 2012 02:29

Vielä tämän vuorokauden (torstain) ehtii katsoa Areenasta Aki Kaurismäen Miehen vailla menneisyyttä ( http://areena.yle.fi/tv/1349131 ), jos siis on yhtä leffasivistymätön kuin vaikka minä eikä ole nähnyt sitä :P

Katsoin sen muutama päivä sitten ekaa kertaa, ja ensin en oikein ymmärtänyt ollenkaan. Lopuksi suorastaan itketti vähän kun se olikin aika liikuttava. :O:
viima

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 21 Joulu 2012 05:57

Nähtävästi voi näitä katsoa myös suomessa nykyään.
http://www.thedailyshow.com
http://www.colbertnation.com

Jos haluaa katsoa hyvää huumoria uutisten muodossa usa:sta niin kannattaa katsoa.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 21 Joulu 2012 22:47

Mr. Smith kirjoitti:Helsingin Sanomat vertaili HBO:n, Viaplayn sekä Netflixin.
Jaa-a, mitä tuohon sanoisi...Viaplay ehkä muutoin, mutta pitäisi käyttää pahan tiedon puusta noukittuja asioita (Apple) ja kuvanlaatu on huono.

Ehkäpä odottelemme vielä hetken :raps:

Netflix on ollut nyt parisen kuukautta ja sanotaanko, et alkuinnostuksen jälkeen ei ole paljoa tullut katsottua. Ei tosin muutenkaan katsota paljon tv:tä ja leffatarjonta vaikutti vielä melko laihalta. Vertailun vuoksi otettiin myös kuukauden ilmainen tutustumisjakso Viaplaylta mutta ainakin pleikkariin kytkeminen vaati niin paljon rekisteröitymistä ja koodeja ja jonkun maksullisen PS Plus jäsenyydenkin, että meni vähän maku koko hommasta. Pleikkari on ainut vehje, jolla saadaan noi palvelut näkymään televisiosta, joten siksi kaikki tuo. Viaplayta tuskin pidetään kovin kauan tuon PS+ jutun takia (kun sekin maksaa sitten jotain tutustumiskuun jälkeen) mutta Netflix nyt ei paljoa maksa, vaikkei niin usein käyttäisikään.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 21 Joulu 2012 22:57

Mää en kyllä tajua, miksi kaikki valittaa Netflixin "vähäisestä" tarjonnasta. :riips: Mulle siellä näyttäis olevan ihan hirveästi kaikkea kiinnostavaa katsottavaa. Harmittaa vaan, kun ei saa tehtyä mitään "to do" -tyyppistä listaa niistä.
Tosin ehkä oon vähän edelleen alkuhuumassa. Plus että mut myytiin ihan täysin sillä, että se osasi jostain maagisesta iskusta heti ekalla kirjautumiskerralla suositella mulle yhtä upeaa leffaa, jonka oon nähnyt kerran joskus 12 vuotta sitten, ja jota en ole sen koommin onnistunut löytämään liioin dvd:llä kuin muutenkaan. Ja katsoin sen ja nyt oon taas ihan myyty, ja kuitenkaan en halua katsoa sitä uudestaan kuin ehkä vasta joskus 10 vuoden päästä. :isosilmä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 02 Tammi 2013 18:57

Kävin tuossa katsomassa HOBITTI- elokuvan, oli ihan perhanan pitkä ja sitten se yhtäkkiä loppui kesken.
Tarkistin netistä- ja sehän onkin trilogia :läps:
Ajattelin kai jotenkin automaattisesti, että kun kirjana se oli vain yksi kirja (eikä hirveän paksu), niin elokuvakin olisi ollut samoiten yksi.
Oli kyllä muuten hyvä.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 02 Tammi 2013 19:01

Haahuilija kirjoitti:Ajattelin kai jotenkin automaattisesti, että kun kirjana se oli vain yksi kirja (eikä hirveän paksu), niin elokuvakin olisi ollut samoiten yksi.

Niinhän sitä ois helppo olettaa. :pepsodent:
Paitsi jos oot Peter Jackson ja haluat tahkota mahdollisimman paljon rahaa. :pepsodent:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 02 Tammi 2013 19:06

Hyvin se kyllä sai venytettyä sitä tarinaa, ja paljon joutuu vielä venyttelemään.
Tosin luin kirjan joskus ala-asteella, niin ei nyt ihan tarinan kulku muistissa ollut.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 02 Tammi 2013 21:19

Haahuilija kirjoitti:Kävin tuossa katsomassa HOBITTI- elokuvan, oli ihan perhanan pitkä ja sitten se yhtäkkiä loppui kesken.
Tarkistin netistä- ja sehän onkin trilogia :läps:
Ajattelin kai jotenkin automaattisesti, että kun kirjana se oli vain yksi kirja (eikä hirveän paksu), niin elokuvakin olisi ollut samoiten yksi.
Oli kyllä muuten hyvä.

Määki ihmettelin, että miten ne meinaa keretä kehittää jotain loppuratkaisua, kun ainaki kaks tuntia oli menny haahuiluun ja sitten se tosiaan loppu kesken.
Kaveri ilmotti elokuvan jälkeen, että sehän on trilogia. Miksei nimi sitten ollu Hobitti 1 tai Hobitti - jotain. Hämäävää tommonen... :nirppa:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 02 Tammi 2013 21:29

Shay kirjoitti:Kaveri ilmotti elokuvan jälkeen, että sehän on trilogia. Miksei nimi sitten ollu Hobitti 1 tai Hobitti - jotain. Hämäävää tommonen... :nirppa:

Onhan se nimeltään Hobitti - Odottamaton matka. :tilt:
lumikukka

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 03 Tammi 2013 02:45

No en ole nähnyt tuota, mutta eikö nuo elokuvat voisi ilmestyä jo 6kk:n välein?
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 03 Tammi 2013 11:52

Tänään se sitten alkaa eli uusin sarjojen rynnistys televisioon.

Nelosella alkaa klo 22.00 Falling Skies
Yabba oli oikeammassa, näköjään näkyy maksuttomalla peruskanavalla (itse tuota epäilin). Homma juoni siis on sarjassa seuraava: "Avaruusolennot ovat hyökänneet Maahan. Ihmiskunta on raunioina. Professori Tom Mason (Teho-osastosta tuttu Noah Wyle) joutuu muiden eloonjääneiden kanssa taistelemaan henkensä edestä valloittajia vastaan. Toivo Tomin pojan pelastamisesta herää, kun hänet löydetään avaruusolentojen käsistä."

Tuottajana on Steven Spielberg eli odotettavissa voi olla ihan katsottavaa.

Subilla alkaa klo 22.00 Nikita ("choose your side" siis :virnu:)
Sen tarina on sellainen että "moniongelmainen ja rikollisille poluille ajautunut teinityttö Nikita pelastui kuolemantuomiolta, kun salainen organisaatio nimeltä Jaosto pelasti hänet, mutta koulutti samalla kylmäksi ammattitappajaksi. Nikitan luottamus Jaostoon kostautui, kun hänet petettiin ja nyt, kolmen vuoden mittaisen piileskelyn jälkeen, Nikitalla on vain yksi päämäärä: kosto. Samaan aikaan Jaosto jatkaa uusien palkkatappajien haalimista, heidän joukossaan väkivaltaisen menneisyyden raaistama kaunotar, Alex, jonka tarina on kovasti Nikitan kaltainen. Kaikki uudet tulokkaat ajetaan Amanda -nimisen syöjättären manipulointimankelin läpi. Tehtävässään tehokas Amanda on epäonnistunut urallaan vain kerran: Nikitan kanssa. "

Muistaako joku sen aiemman version jossa oli Peta Wilson? Sitähän minäkin. Tämä ilmeisesti "jatkaa" sen tarinaa.

Ja ensi viikolla alkavat ainaskin komediasarjat Asunto 23 ja uudet jaksot Rillit huurussa-sarjasta (en ole muuten koskaan ymmärtänyt miksi "Kaksi ja puoli miestä"-sarja on joistain hauska. Olen kai wanha.)
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 03 Tammi 2013 11:59

Koska se ei olisi sama asia.
The Hobbit: The Desolation of Smaug (Hobitti - Smaugin autioittama maa) tulee ensi-iltaan tämän vuoden joulukuussa ja trilogian päätösosa The Hobbit: There and Back Again (Hobitti - Sinne ja takaisin) heinäkuussa 2014.
Alkuperäinen suunnitelma oli muistaakseni toisenlainen, mutta jos tämä toteutuu näin, hyvä niin.

--

Nikita :täpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Yabba » To 03 Tammi 2013 12:11

Alunperin piti olla kaksi reilua leffaa, sitten ne pläjähti rahastusmielessä kolmeksi.

Ylipäätään, miksi Jackson ei vain vetäny molempien leffojen kolmatta tuntia kolmanneksi leffaksi => kolme kakstuntista, ei, sen saamarin piti vääntää Extended editionit joka leffasta teatteriin => kolme kolmetuntista... Omasta mielestäni tuo oli kanssa turhan pitkä.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Tammi 2013 13:25

Yabba kirjoitti:Alunperin piti olla kaksi reilua leffaa, sitten ne pläjähti rahastusmielessä kolmeksi.

Ylipäätään, miksi Jackson ei vain vetäny molempien leffojen kolmatta tuntia kolmanneksi leffaksi => kolme kakstuntista, ei, sen saamarin piti vääntää Extended editionit joka leffasta teatteriin => kolme kolmetuntista... Omasta mielestäni tuo oli kanssa turhan pitkä.

Peter Jackson, aikamme George Lucas. :virnu:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv